סלקום או פרטנר - איזו מניה עדיפה כרגע?

לאחר פרסום תוצאות חברות הסלולר לרבעון הראשון של 2018 Bizportal ערך השוואה של 5 נקודות מרכזיות - התוצאה חד משמעית
 | 
telegram
(1)

חברות התקשורת סלקום -3.02% סלקום 1,860 -3.02% סלקום בסיס:1,918 פתיחה:1,874 גבוה:1,917 נמוך:1,800 תמורה:5,644,590 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחו בשבוע שעבר על תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2018, כאשר התחרות הגוברת בתחום הסלולר נותנת את אותותיה על תוצאותיהן. מניות סלקום ופרטנר איבדו מתחילת השנה כ-30% מערכן וכעת Bizportal ערך השוואה של 5 נקודות מרכזיות העולות מהדו"חות הכספיים של שתי החברות. בחינת הנתונים מראה באופן חד משמי כי מבין שתי המניות החבולות,  מניית פרטנר הינה האטרקטיבית יותר כרגע.

הרווחיות בסלולר
פעילות הסלולר הינה עדיין המגזר המהותי ביותר של שתי החברות, כאשר פרטנר הציגה תוצאות טובות יותר ביחס לסלקום ברבעון הראשון של 2018, עם שיעור נטישה נמוך יותר 8.8% לעומת 9.5% לסלקום, הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח (ARPU) של 58 שקלים לעומת 52 שקלים בסלקום, ועל רקע התחרות הגוברת בתחום - דעיכת הכנסות מתונה יחסית של פרטנר (5%) לעומת ירידה של כ-14% בהכנסות סלקום.  

שירותי הטלוויזיה
נוכח התחרות בתחום הסלולר, החברות מחפשות מנועי צמיחה חיצוניים כגון שירותי טלוויזיה ואינטרנט. מספר המנויים לשירותי הטלוויזיה של סלקום בסוף הרבעון היה גבוה יותר משל פרטנר - 184 אלף לעומת כ-65 אלף לקוחות לפטנר, אולם צריך לציין שפרטנר נכנסה לתחום זה מאוחר יותר. בבחינת התוצאות מתחילת הרבעון הנוכחי, ניתן לראות גידול של 22 אלף מנויים אצל פרטנר, לעומת גידול של כ-14 אלף מנויים אצל סלקום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

EBITDA
ה-EBITDA של שתי החברות כמעט זהה, אולם בחישוב המכפיל (שווי פעילות ל-EBITDA) לפרטנר יש מכפיל נמוך משמעותית לעומת סלקום. וכן שולי EBITDA גבוהים יותר 21.4% לעומת כ-19.3% בסלקום. בעניין זה צריך לציין כי שתי החברות מחשבות את ה-EBITDA באופן שונה במעט, כאשר לצורך השוואה מדויקת יותר בין שתי החברות יש צורך לנטרל כ-16 מיליון שקל מה-EBITDA של פרטנר. עם זאת, גם לאחר נטרול סכום זה, שולי ה-EBITDA של פרטנר גבוהים במעט ועומדים על כ-19.5%. גם גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון מעדיף את מניית פרטנר ומציין כי מכפיל ה-EBITDA של פרטנר נמוך מהותית מהמכפיל של סלקום, באופן אשר מצביע על פרמיה גבוהה יותר בין שווי השוק לשווי הפעילות של פרטנר ביחס לסלקום.

נטל החוב
נטל החוב של סלקום כבד יחסית לנטל החוב של פרטנר, אשר אף הכריזה על תכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף כ-200 מיליון שקל במסגרת תוצאותיה הרבעוניות. כך למשל, הוצאות המימון של פרטנר מהוות כ-2.2% מההכנסות, לעומת כ-3.5% מהכנסות סלקום. גם בבחינת יחס החוב ל-EBITDA שהציגו החברות ברבעון הראשון קיים יתרון בולט לפרטנר (1/5 או 1/6 עבור ה-EBITDA המנוטרל) ביחס לסלקום (1/14). לירן לובלין, אנליסט התקשורת של בית ההשקעות איביאי מעניק פרמיה של כ-40% על מחיר השוק לפרטנר, לעומת פרמיה של כ-17% לסלקום - לדברי לובלין, היתרון הבולט של פרטנר על סלקום נמצא במאזן החברה, בדגש על נטל החוב שהינו נמוך יחסית.

המניה
מניית סלקום איבדה מתחילת השנה כ-36% מערכה, לעומת כ-30% שאיבדה פרטנר. מבחינת הרווח הנקי, סלקום הציגה רווח נקי של כ-7 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח נקי של כ-9 מיליון שקל שהציגה פרטנר. בעניין תמחור המניה, גם בחינת מחירי היעד הנוכחיים של רוני בירון מאקסלנס ברוקראז' מעניקה יתרון למניית פרטנר עם פרמיה של כ-40% לפרטנר ביחס למחיר השוק ופרמיה של כ-29% לסלקום ביחס למחיר השוק.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא לגעת באף אחת מהן
    עמי 03/06/2018 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוליים שהיו בעבר בחברות האלה לא עברו מהעולם, חזרתי לפרטנר, חשבתי שהם השתנו, אבל עדיין חיובים לא קשורים, כמו שליחות של סים, דבר שלא הזכירו ובכלל שלחו את הסים בדואר, הנטישה של הלקוחות תמשיך...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות