זו הסיבה שמניות הסלולר מזנקות
האם אנו עדים לסיומו של עידן המחיר הזול בסלולר? שלפני כשבוע הודיעה סלקום 0% סלקום 1,860 0% בסיס:1,860 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: על העלאת תעריפי הסלולר במסלולים חדשים שתומכרו בעלויות של 49.90 ו-69.90 שקל לחבילות השונות ללקוחות חדשים. המהלך של העלאת מחירים בשוק סופר תחרותי מצד סלקום גרר אחריו גם את פרטנר, שכרגע לפחות, מעלה מחירים רק דרך חברת הבת שלה ובכך צעד זה נשאר מתחת לרדאר הציבורי.
חברת הבת של פרטנר 0% פרטנר 1,987 0% בסיס:1,987 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חברת 012 עדכנה מחירים, ומעתה מצטרפים חדשים ישלמו 39.9 שקל לחודש עבור חבילה שכוללת 350 דקות שיחה לחו"ל וחבילת גלישה של 50 גיגה בייט ו-5,000 דקות שיחה בארץ ו-5,000 הודעות SMS.
העלאת מחירים גורמת לפרץ של אופטימיות במניות הסלולר: פרטנר 0% פרטנר 1,987 0% בסיס:1,987 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-4.7%, סלקום 0% סלקום 1,860 0% בסיס:1,860 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מזנקת ב-4.4% ו בזק 0% בזק 520 0% בסיס:520 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-1.8%.
עד שנת 2012 נשלט שוק הסלולר בישראל על ידי שלוש מפעילות בלבד שעשו בציבור כרצונם וגרפו רווחים של מאות מיליוני שקלים כל חודש, שהגיעו ממסלולים בעלות של 100 שקל ויותר, חיובים של מאות שקלים על חריגות גלישה בארץ ואלפי שקלים על גלישה בטעות בחו"ל, לזה התווספו חיובים על שיחות מעבר לחבילה ועוד שללל חיובים של ספקי תוכן, צלילי המתנה ועוד.
אולם מאז כניסתן של הספקיות הוירטואליות כמו רמי לוי, גולן טלקום, We4G, 019 ועוד, המציאות עברה מקצה אחד של חשבוניות משפחתיות של מאות ואפילו אלפי שקלים למציאות אחרת שבה ניתן להשיג קו סלולרי בעלות של שקל אחד בלבד למצטרפים חדשים אצל רמי לוי (לכתבה המלאה).
מניית סלקום הגיבה באופן חיובי להעלאת המחירים של החברה ונראה כי מניית פרטנר נהנת מתגובה זהה וכאן מגיע הדיסנונס, האם בשוק שבו החברות הגדלות מתלוננת על הצפה ועודף של ספקים וחוסר כדאיות התשובה היא העלאת מחירים? במצב שבו יש חלופות זולות בהרבה מהמחירים החדשים והגבוהים ביחס להיצע בשוק (אם נניח שלרוב האוכלוסיה אין צורך ב-350 דקות שיחה לחו"ל באופן קבוע), ראוי שכצרכנים נשאל את עצמנו האם זו חברה שאנו רוצים להיות חלק ממנה. האם חברות הסלולר המסורתיות בוחנות את הגבולות של הצרכן הישראלי ובוחרות "להשיב מלחמה" לרפורמת הסלולר ומתחילות למשוך את השוק למעלה בעשרות אחוזים ללקוחות חדשים?.
החודשים הקרובים יקבעו את דרכו של שוק הסלולר בישראל, האם הצרכן הישראלי ייתן יד לעליות המחירים של חברות הסלולר שבמשך שנים לקוח אותו כמובן מאליו וכלקוח שבוי או שמא כמו הציבור יצביע ברגליים כמו שעשה עם כניסתן של הרשתות המוזלות ובכך יצליח לשמור על מחיר שוק נמוך.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.Current prices are not sustainableShimson 07/11/2018 14:49הגב לתגובה זו1 0Prices have to go up in order to maintina level of infrastructure. Israel's netwprk is already behind the west. 5G to come soon. no company will invest at current price levelsסגור
-
2.הציבור צריך פשוט להצביע ברגליים ולא לוותר מספיק עשקו אותום 07/11/2018 14:09הגב לתגובה זו0 0עותנו עשרות שניםסגור
-
1.הנה עליות המחירים מתחילותמשקיע וותיק 07/11/2018 12:20הגב לתגובה זו1 1עכשיו גם חברת הבת של פרטנר מעדכנת מחירים למעלה. זה היה צפוי ושאר חברות התקשורת יישרו קו , קו גם המפעילות הוירטואליות. המחירים הנוכחים הם פשוט הפסדים לחברות , אי אפשר להשקיע בתשתיות ישנות ואפילו חדשות כמו דור 5 . לחברות פשוט אין ברירה אלא להעלות מחירים אם הם רוצות לשרוד.סגור