עמיר שיווק: הרווח הנקי נפל ב-48% ברבעון השלישי של 2018

שחיקת הרווחיות הגולמית נוכח התגברות התחרות בתחום הפעילות גרמה לנפילת הרווח הנקי, למרות עלייה של כ-11% בהכנסות. מכפיל הרווח עלה ל-15  
ערן סוקול | (2)

חברת עמיר שיווק 0%  העוסקת באספקה ושיווק תשומות לחקלאות, דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2018 עם עלייה של 11% בהכנסות, שחיקה בשולי הרווחיות הגולמית ונפילה של 48% ברווח הנקי. מניית החברה זינקה מתחילת השנה בכ-17.5%, על רקע כניסת החברה לתחום הקנאביס הרפואי, פעילות אשר עדיין לא נכללת בתוצאות הרבעון השלישי (לכתבה המלאה). המניה נסחרת כעת במכפיל 15 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (עלייה מ-13.5 על בסיס תוצאות הרבעון הקודם).

הכנסות עמיר שיווק ברבעון השלישי של 2018 הסתכמו בכ-240.8 מיליון שקל, עלייה של כ-10.7% לעומת הכנסות של כ-217.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון השלישי, ירידה של כ-47.8% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר לשחיקה בשולי הרווחיות הגולמית.

 

למרות העלייה בהכנסות כאמור, הציגה החברה ירידה של כ-5.6% ברווח הגולמי אשר הסתכם בכ-30.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018 על שולי רווחיות גולמית של כ-12.7%, לעומת רווח גולמי של כ-32.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, על שולי רווחיות גולמית של כ-14.9%. הנהלת החברה מציינת כי הגורם המרכזי לשחיקה ברווחיות הגולמית הינו התגברות התחרות בתחום הפעילות.

בנוסף לשחיקת הרווחיות הגולמית כאמור, ברמה התפעולית, הציגה החברה גידול קל בשולי הוצאות התפעול אשר עמדו על כ-10.3% מההכנסות ברבעון השלישי, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-10.2% ברבעון המקביל. כתוצאה מכך, ירד הרווח התפעולי בכ-4.4 מיליון שקל ברבעון השלישי והסתכם בכ-5.8 מיליון שקל, ירידה של כ-43% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-10.1 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איציק 28/11/2018 12:11
    הגב לתגובה זו
    בארהב היא היתה נחתכת ב-50%, כאן כל המטורפים רצים אחריה בגלל ששמעו קנביס, עד שיראו שם כסף מקנביס יגדלו עוד הרבה עצים באמזונה
  • 1.
    יש את המילה קנאביס בחברה (ל"ת)
    מה זה משנה הרווח ? 28/11/2018 11:28
    הגב לתגובה זו