הרווחיות הלא נורמלית של פרשמרקט

הרווחיות התפעולית של פרשמרקט קרובה ל-8% - כפולה משל המתחרות. איך זה ייתכן? והאם החברה שהנפיקה רק לאחרונה בבורסה, תוכל לשמור על רווחיות גבוהה? ממש לא בטוח
 | 
telegram
(6)

רשת קמעונאות המזון {פרשמרקט} גייסה לאחרונה כ-250 מיליון שקל בבורסה (הנפקה ראשונה לציבור) והיא נסחרת בכ-1.18 מיליארד שקל. החברה שנשלטת על ידי האחים יוסי ושלומי אמיר (75%), היא שחקנית בשוק הצפוף והתחרותי של רשתות המזון.      

בדוחות הרבעון הראשון הציגה החברה שלה כ-30 סניפים במרכזי הערים, צמיחה בהכנסות מ-247   ל-257 מיליון שקל - עלייה של 4%.  הרווח הגולמי עלה מ-81.3 מיליון  (32.9%) ל-84.9 מיליון שקל (33%). הרווח התפעולי ברבעון המקביל הסתכם ב-18.8 מיליון שקל (7.6%) וברבעון הנוכחי - 20.1 מיליון (7.9%).  

הרווחיות של החברה פנומנלית בכל מבחן - גולמי, תפעולי, נקייה. החברות המתחרות מרוויחות הרבה פחות - איך זה יכול להיות? 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הסיבה "הרשמית" היא פעילות במרכזי הערים שהיא פעילות רווחיות יותר מאשר בסניפים המרוחקים מהמרכז. אבל, בשוק כה צפוף, עם תחרות גם במרכזי הערים נראה שזו לא הסיבה היחידה.  ובכלל - טיב טעם שגם היא פעילה במרכזי הערים לא מגיעה לרווחיות כזו ( בטח שלא לרווחיות תפעולית כזו), וזה כאשר היא נהנית מסינרגיה אנכית - רכישה של מוצרים ממפעלי הייצור של הקבוצה (מזרע).

גם קופיקס המתמחה במרכזי הערים, רחוקה מהרווחיות של פרשמרקט. שופרסל דיל של שופרסל קרובה, אבל עם יתרון לגודל משמעותי שבא לידי ביטוי גם ביכולת לרכוש במחירים נוחים יותר מהספקים.

 פרשמרקט - רווחיות לא נורמלית       


(נתוני טיב טעם הם שנתיים -  החברה לא מפרסמת מידע רבעוני; הרווח הגולמי של שופרסל בנטרול פעילות הנדל"ן)  

ומה אומרים האנליסטים? 

לילך גראוס, אנליסטית הקמעונאות של רוסאריו ייעוץ ומחקר: "השאלה שמרחפת היא האם תצליח רשת פרשמרקט לשמר את שעורי הרווחיות הגבוהים שלה בענף. הרשת סיימה את 2018 עם שעורי רווח גולמי של כ-33%. בדומה לשעורי הרווח הגולמי של הפורמט העירוני של שופרסל ל-2018.

"אם נשווה את הרווח התפעולי לסוף 2018 של שני הפורמטים העירוניים, שופרסל סיימה עם רווחיות תפעולית של 4.6% בעוד פרשמרקט סיימה עם שעורי רווחיות גבוהים של  מעל 7%.
"לשיעורי הרווחיות התפעולית הגבוהים יכולות להיות מספר סיבות. ראשית, יתרון לקוטן. הרשת מונה כ-31 סניפים שרובם במרכז הארץ המתבטאים בעלויות לוגיסטיקה נמוכות. בנוסף, הרשת עדיין לא נכנסה לתחום האונליין הידוע ברווחיותו הנמוכה ביחס לפורמט העירוני. תחום זה נחשב לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הענף ולכן יהיה מעניין לראות כיצד הרשת תפתח את התחום הזה תוך כדי שמירה על שיעורי רווחיות גבוהים".

גם באי.בי.אי  מדגישים את הרווחיות החריגה - שירה אחיעז אנליסטית קמעונאות בבית ההשקעות אומרת: "רשת פרשמקט פועלת קצת אחרת ממתחרותיה הציבוריות: ללא מרלו"ג, פעילות באונליין או מותג פרטי, אלא תחת ריבוי מותגים, מתמקדת בפורמט השכונתי הרווחי וזאת בעיקר באמצעות אסטרטגיית רכישות.
"להערכתנו, שולי הרווח הגבוהים מוסברים בחלקם בפעילות השכונתית של הרשת אשר מאופיינת במרווח גולמי גבוה בהשוואה לפעילות בגזרת הדיסקאונט, כוח מיקוח מול הספקים לצד שמירה על מבנה הוצאות הדוק ואסטרטגיית רכישות שנבחנת בקפידה.
"בתוך כך נציין כי בשבוע האחרון דיווחה פרשמרקט כי נמצאת במגעים לרכישה נוספת- רשת ״סופר דוש. בבחינת התוצאות של השנים האחרונות אין ספק שמדובר בנתונים מרשימים ומעל למקובל בענף". 
מעל המקובל, זה בלשון המעטה. השאלה מה יהיה הלאה? פרשמרקט מצוידת במזומנים מההנפקה  לצד המזומנים בקופה (כ-400 מיליון שקל) דיווחה על מגעים לרכישת סופר דוש. סופר דוש היא רשת של ארבעה סניפים באזור בת ים, וכנראה שהכנסותיה מוערכות בשוק בסדר גודל של 50 מיליון שקל ברבעון.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כתבה מקצועית בביזפורטל (ל"ת)
    עידן חדש 26/06/2019 21:39
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    נא להיזהר
    משי 26/06/2019 17:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מספיקים עכשיו לציבור,מספרים מצויינים,עוד כמה חודשים,אחרי שימכרו לציבור,המספרים יהיו פחות מצויינים
    סגור
  • 3.
    יש לרווחיות החריגה שתי סיבות מרכזיות
    רמי רביד 26/06/2019 17:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הראשונה, התגייסות של הספקים הגדולים במשק למלחמה בשופרסל באמצעות מתן תנאי סחר טובים לרשתות מסוימות הסיבה השניה, ירידה חזקה בתחרות ברשתות השיווק בעיקר בשל החולשה בינות ביתן בטיב טעם. גם רמי לוי שיפר את הרווחיות הגולמית למרות הפסדים בפעילות האון - ליין בשורה התחתונה, כל הרשתות שמות דגש על הרחבת הפעילות במרכזי הערים יחד עם השקעה מסיבית במחנים אוטמטיים שיאפשרו לרשתות הגדולות להגדיל את פעילות האון-ליין. כיום יש ריווחיות עודפת של כ-30% בסניפים בערים, ההפרש אינו בר-קיימא לאורך זמן והוא צפוי להישחק.
    סגור
  • 2.
    אני מתפלא עליכם, תסתכלו על הוצאות השכר והמימון ותבינו..
    משקיע 26/06/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ותבינו למה שעור הרווח התפעולי גבוהה מבענף. כי פשוט ההנהלה לא עושקת את החברה והסתפקה בשכר מנהלים פחות גבוהה. והסתפקה במינוף מקובל שלא ישחק לה את הרווח בהוצאות מימון אסטרונומיות
    סגור
  • שטויות - מימון לא בתפעולי, השכר לא מסביר את ההפרש (ל"ת)
    דניאל 26/06/2019 21:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    סופר יקר בהחלט. לא מתקרבים כנ"ל ויקטורי. (ל"ת)
    פרש מרקט 26/06/2019 15:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות