רמי לוי
צילום: יח"צ

צפו לדוחות חזקים ברבעון השני משופרסל, רמי לוי ורשתות המזון

"יש לצפות לירידה ברווחיות הגולמית של פרשמרקט עם איחוד תוצאות סופר דוש", כך לדברי שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות, אי.בי.אי בית השקעות. "לעומת הרבעון הראשון, בו הרשתות סבלו מעיתוי חג הפסח, ברבעון השני נצפה לתרומתו החיובית" 
ערן סוקול | (2)

"לעומת הרבעון הראשון של השנה, בו רשתות השיווק סבלו מעיתוי חג הפסח, ברבעון השני נצפה לתרומתו החיובית של החג", כך לדברי שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות, אי.בי.אי בית השקעות. לגבי עסקת סופר דוש של פרשמרקט  מעריכה אחיעז כי יש לצפות לירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של הרשת עם איחוד התוצאות של סופר דוש.

שוק מוצרי הצריכה – צמיחה של 3.5% בחודש יוני לפי נתוני סטורנקסט, נרשמה עלייה של 3.5% בהיקף המכר הכספי של שוק מוצרי הצריכה בחודש יוני, כאשר מדובר בצמיחה של 2.7% במהלך המחצית הראשונה של השנה, אשר נובעת גם מעליית מחירים בשיעור של 1.2%. בבית ההשקעות מעריכים כי, הגורמים המרכזיים לעליות המחירים בענף הינם בעיקר- התמתנות רמת התחרות, ובנוסף, הצורך של הרשתות להתמודד עם העלייה בהוצאות התפעול, בין היתר, נוכח עליית שכר המינימום וסביבה מאקרו-כלכלית תומכת.

נתח המותג הפרטי עלה במחצית הראשונה של השנה והסתכם ב-7%, לעומת 6.7% בתקופה המקבילה אשתקד, בבית ההשקעות מעריכים כי העלייה בנתח השוק נובעת בעיקר ממאמצי השחקנים בענף - שופרסל ורמי לוי, להתרחבות בתחום זה.

לדברי אחיעז, "לפי נתוני סטורנקסט, ברבעון השני נרשמה צמיחה של כ-5.8% בשוק מוצרי הצריכה (ביחס לרבעון המקביל אשתקד - ע.ס), אשר נובעת ברובה מעלייה של 12.5% בחודש אפריל בעקבות עיתוי החג כאמור. על כן, נצפה לתוצאות טובות בענף קמעונאות המזון ברבעון השני של השנה".

לצורך מתן קנה מידה, ברבעון הראשון של 2019 נרשמה ירידה של 0.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

מקור: אי.בי.אי בית השקעות

ציפיתם לירידה ברווחיות של פרשמרקט? הנה זה מגיע הרווחיות של פרשמרקט הינה פנומנלית בכל מבחן - גולמי, תפעולי, נקייה. החברות המתחרות מרוויחות הרבה פחות, באופן אשר העלה ספקות באשר ליכולתה של הרשת לצמוח ולשמור על הרווחיות החריגה (לכתבה המלאה).

פרשמרקט - רווחיות לא נורמלית        (נתוני טיב טעם הם שנתיים -  החברה לא מפרסמת מידע רבעוני; הרווח הגולמי של שופרסל בנטרול פעילות הנדל"ן)   

לפני כשבוע, דיווחה פרשמרקט על רכישת רשת סופר דוש, הכוללת 4 סניפים בבת-ים בשטח כולל של כ-7,185 מ"ר, תמורת 138 מיליון שקל (לכתבה המלאה). בהתייחס לרכישה מציינת אחיעז כי "מדובר בתוספת משמעותית לפעילות פרשמרקט, כאשר לפי נתוני 2018 הכנסות סופר דוש היוו כ-40% מהכנסות פרשמרקט. עם זאת, הרווחיות הגולמית של הנרכשת בשנה זו עמדה על כ-25%, נמוכה מהרווחיות ברשת פרשמרקט (33%), כך שבשלב המיידי נצפה לירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של פרשמרקט עם איחוד התוצאות של סופר דוש במהלך הרבעון השלישי של השנה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מקור: אי.בי.אי בית השקעות

מקור: אי.בי.אי בית השקעות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 24/07/2019 21:12
    הגב לתגובה זו
    איזה תאריך הדוחות?
  • 1.
    גרשון 24/07/2019 16:50
    הגב לתגובה זו
    אם יהיו דוחות חזקים זה לא מגידול במכירות בטוח. כל מי שנכנס לסניפי הרשתות רואה את התנועה המתכווצת ובשופרסל התנועה קרסה לחלוטין.