טבע - הרבה איומים, הזדמנות אחת; האם החברה בדרך להימכר?

פייזר ומיילן ממזגות את הפעילות הגנרית במטרה "להרוג" את טבע; טבע חייבת פתרון - להימכר היא האלטרנטיבה הסבירה וזה לא יהיה במחיר מפתה; כל הנתונים על המיזוג הגדול בתעשייה הגנרית, על האיומים והצרות בטבע, ועל המהלכים הצפויים של הנהלת טבע
 | 

טבע אולי תינצל, אבל אנחנו הפסדנו. מאות מיליארדים של מכירות על פני השנים, עשרות מיליארדים של רווחים; מיליארדים של מסים, רבבות עובדים - כל זה  כבר לא יהיה כאן. טבע בדרך להימכר או להתמזג. 

הנפילה של טבע כואבת במיוחד, כי מדובר בחברה שבמשך 100 שנה נוהלה ותיפקדה טוב, וצמחה משנה לשנה באיטיות וסבלנות. לא בלי טעויות, אבל טעויות קטנות. ואז הגיעו ארז ויגודמן המנכ"ל הקודם, ואייל דשא, סמנכ"ל הכספים הקודם (היום יו"ר ישראכרט), למסקנה שצריך ללכת בגדול וקנו את החטיבה הגנרית של אלרג'ן בתמורה לכמעט 40 מיליארד דולר.

טעות אחת שעולה על מאות הצלחות. אבל זה היה עוד נסלח אם ההנהלה היהירה הזו היתה מודה בטעות, משלמת קנס ויוצאת מהעסקה. בשלב מסויים כל השוק הבין שהמחיר הזה גבוה מאוד ולחברה היה פתח מילוט. הנהלת טבע טעתה בשנית ולא שילמה את הקנס. זאת הטעות הנוראה מכל. טבע נפלה לא בגלל התחרות הגנרית, התביעות, הירידה בקופקסון, אלא בגלל עסקת אלרג'ן שמינפה אותה למוות, גרמה לה להפסדים של עשרות מיליארדים, והפכה את המצב של החברה כנראה לבלתי הפיך. אבן אחת שנזרקה  לבאר, אלף חכמים לא יוציאו - ההנהלה הנוכחית של טבע, מנסה, אבל בינתיים, ללא הצלחה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אולי עכשיו יהיה פתרון. לא פתרון אידיאלי. תשכחו מקאמבק של מניית טבע. פתרון צנוע, פתרון שיאפשר לטבע להינצל. הטריגר הוא העסקה המתגבשת בין פייזר למיילן שימזגו את פעילות הגנריקה שלהן לחברה הגדולה ביותר בתחום, ויותר חשוב - לחברה שיכולה להכות בטבע בלי רחמים (הרחבה על העסקה). היא גדולה, היא חזקה, ואין לה בעיה של כסף - היא יכולה "להרוג" את טבע שנמצאת בעיצומו של סחרור שלא נגמר - חלשה, מוכה ונשלטת.

נשמע רע? אבל דווקא עכשיו רואים את האור בקצה המנהרה. סבלנות.   

הצרות של טבע   
אתחיל בחצי הכוס הריקה. השנתיים האחרונות בטבע מאוד מאתגרות – הקופקסון, התרופה המקורית לטיפול בטרשת נפוצה שהיתה אחראית על כמחצית מהרווחים, יורדת במכירות בעיקר על רקע תחרות גנרית, והרווח מתכווץ בהתאמה.

הפיתוחים המקוריים החדשים לא מדגדגים את המכירות של הקופקסון, ורחוקים מאוד מלהיות פיצוי הולם.

בזירה העיקרית של הביזנס - התרופות הגנריות, היתה אמורה להיות יציבות, אחרי תקופה ממושכת של שחיקה במכירות וברווח. אבל הרבעונים האחרונים משדרים עדיין חולשה, ובעיקר אי ודאות גדולה לגבי ההמשך.

התחרות בגנריקה היא כבר מזמן לא משחק רק של הגדולות – טבע, מיילן, סנדוז. יש שורה ארוכה של חברות גנריות נוספות, והחברות ההודיות שמצליחות לייצר בעלויות נמוכות, הן המתחרות הדומיננטיות.   

והבעיה הגדולה מכולן - טבע כבר איבדה את העצמאות. טבע לא שולטת בגורלה. היא נשלטת ומובלת. היא נשלטת על ידי הבנקאים בוול-סטריט שמחליטים אם לספק לחברה חמצן וכמה. יש לה מזומנים לעבור את הטווח הקרוב, אבל הפירעונות של עוד שנתיים ושלוש לא ודאיים.

החשבון הוא פשוט: טבע תייצר מזומנים חופשיים (אחרי השקעות) של עד 1.5-2 מיליארד דולר בשנה (בהתאם לתחזית ההנהלה). הסכום הזה מבטא את הריבית על האג"ח (חוב פיננסי, רובו אג"ח, של קרוב ל-29 מיליארד דולר, וחוב נטו של כ-27 מיליארד דולר). זה לא מספיק. כדי להחזיר חלק משמעותי מהחוב עצמו (הקרן), טבע תצטרך ביצועים הרבה יותר טובים מהתחזית. זה לא יקרה בשנים הקרובות.

ולכן, טבע תצטרך לחזר אחרי הבנקאים של וול-סטריט. הם אנשים משכילים, חכמים, מכובדים, מעונבים ורהוטים, אבל מתחת למעטפת הזו יש אנשים עם סכין בין השיניים שדואגים בעיקר לכיס שלהם, והם מריחים דם. מבחינתם זו הזדמנות לעסקה בסגנון - "רוצים כסף, תנו מניות, תנו שליטה".

טבע גם נשלטת על ידי מחזיקי החוב, שהפכו לדומיננטיים מאוד על רקע חוב נטו של כ-27 מיליארד דולר, ומשדרים כעת שיהיה קשה לחברה למחזר את החוב. התשואה של האג"ח הארוכות של טבע התקרבה בשבוע שעבר ל-10%, ובתשואה כזו קשה, כמעט לא אפשרי, למחזר חוב.

טבע גם נשלטת על ידי המתחרות שלה - הן יכולות להגביר את התחרות ולנסות לקחת נתח שוק מטבע החלשה. אבל, וכאן היה מזל גדול - המתחרות של טבע, במצוקה. מיילן סוחבת גם חובות ענק, פריגו עמוסה בחובות וחסרת מיקוד, סנדוז של נוברטיס מחזיקה ראש מעל המים, אבל סובלת גם משחיקה ברווחיות. החברות ההודיות כאמור דומיננטיות בתחרות, ועדיין הן לא בעלות נתחי שוק משמעותיים.

פייזר ומיילן מתמזגות לענקית גנרית; המטרה – "להרוג" את טבע
אלא שגם כאן יש בשורה קשה לטבע. פייזר ומיילן, על פי הדיווח משבת, צפויות לאחד כוחות בתחום הגנרי. השתיים יקימו חברה משותפת שתקלוט את הפעילות של פייזר בתחום ואת הפעילות של מיילן בתחום.

לכאורה, חדשות רעות לטבע המוכה. חדשות רעות למשקיעים שראו את המניה בשנתיים האחרונות צונחת מרמת ה-30 דולר ל-7.5 דולר. היו רבים שהתפתו לקנות תוך כדי הנפילה, זה היה מסוכן, והוזהרתם בזמן (אבל אני נגד פרסום עצמי), למרות כמובן שאין נביאים. מכל מקום, השאלה מה הלאה? אז כאמור חדשות לכאורה רעות לטבע. בפועל, זה עשוי לזרז עסקת מיזוג או רכישה של טבע עם אחת הענקיות (או גופים אחרים)  - כלומר, ייתכן שהמיזוג הזה דווקא יזרז פתרון לטבע.

על כל פנים, חברה ממוזגת בין פייזר ומיילן תעקוף את טבע במכירות, תהפוך למובילת שוק, וגם יהיה לה גב אדיר. פייזר היא מחברות התרופות המקוריות הגדולות בעולם. החברה נסחרת ב-240 מיליארד דולר, ההון שלה מעל 60 מיליארד דולר, היא מוכרת במעל 50 מיליארד דולר ומרוויחה מעל 16 מיליארד דולר בשנה.

לפייזר יש אמנם חוב פיננסי נטו לא קטן - כ-20 מיליארד דולר, אבל הכל יחסי. מדובר ביתרת חוב שהיא מכסה בשנה וקצת (החברה מייצרת מזומנים במעל 16 מיליארד דולר בשנה – בדומה לרווח השנתי), ומעבר לכך - ביחס לשווי שלה ולפעילות שלה מדובר בחוב קטן. למעשה, פייזר מביאה למיזוג הגנרי עם מיילן גם פעילות משמעותית וגם שקט מבחינה פיננסית.

הפעילות הממוזגת (אם וכאשר יושלם המיזוג) תמכור, על פי הערכות, בכ-20-22 מיליארד דולר, אם כי ייתכן שהממונה על ההגבלים העסקיים האמריקאי, יאלץ את החברה הממוזגת למכור פעילויות. רגע לפני המיזוג מיילן מוכרת בכ-12 מיליארד דולר בשנה (רוב הפעילות גנרית), ופעילות הגנריקה והמוצרים ללא פטנט של פייזר מוכרת בקצב של כ-12 מיליארד דולר.

פייזר, אגב, נכנסה לתחום הגנריקה והמוצרים ללא פטנט בעיקר כדי להגן על המוצרים המקוריים שלה. על פי החוק האמריקאי, לאחר תקופת הבלעדיות (תקופת הפטנט) יכולה להיכנס לשוק חברה גנרית (למשך חצי שנה – בלעדיות) ולאחר מכן חברות גנריות נוספות, כאשר לחברת המקור יש עדיפות במקרים רבים אם היא משיקה את התרופה הגנרית. זו מעין תחרות של חברה עם עצמה, אבל זה עדיף מלתת את הרווחים לגורם אחר.

החברה הממוזגת תהיה גדולה משמעותית מטבע שמוכרת תרופות בקצב של כ-17 מיליארד דולר, מתוכם 10-11 מיליארד דולר של תרופות גנריות. מעבר לעוצמה הכמותית, החברה הממוזגת תהיה חזקה בעיקר כי היא יכולה לעשות מהלכים שטבע לא תוכל לעמוד בהם, בזכות הגב הפיננסי. נניח למשל, שהחברה הממוזגת מוכנה להקריב את הזמן הקרוב לשם לקיחת נתח שוק. לגיטימי ומקובל  בכל התחומים ובטח שבתחום התרופות. איך עושים את זה? פשוט – מורידים מחירים, ומחכים...

אם המתחרות מורידות גם את המחיר, כנראה שנתח השוק לא ישתנה, אבל הרווחיות של החברה וגם של המתחרות תרד. לחברה הממוזגת כאמור יש אסטרטגיה של לקיחת נתח שוק, והיא יכולה לחכות, אין לה בעיה להרוויח פחות. מנגד, טבע רגישה יותר לרווח ולתזרים. יש לה חוב לשרת. הדבר האחרון שהיא מסוגלת לעמוד בו הוא המשך שחיקה ברווחים. כמה רבעונים כאלו והחברה הממוזגת יכולה "להרוג" את טבע.

אפשרות שנייה – שטבע לא תוריד את המחירים, ואז החברה הממוזגת תכבוש נתח שוק על חשבון טבע שאמנם לא הורידה מחיר, אבל איבדה מכירות ורווחים. התוצאה תהיה דומה. החברה הממוזגת, בזכות הגב הפיננסי, שולטת במשחק, שולטת בטבע.

בקרוב: התגובה של טבע
התרחישים האלו ידועים להנהלת טבע. למעשה, התרחישים האלו היו ידועים כבר מזמן. בטבע יודעים על מה שקורה בשוק, על המגמות, על הכוונות, על הדיבורים בין החברות. טבע עצמה היא שחקן של מיזוגים ורכישות, ואל תטעו – גם בעידן של קאר שולץ יש דיבורים רשמיים או לא רשמיים בין גופים בתעשייה ובנקאי השקעות. טבע על המדף, השאלה היא רק שאלה של מחיר. טבע רחוקה מלהיות סחורה מפתה, יש לה חוב כבד, יש תביעות לא סגורות, צריך אומץ ויכולת ספיגה, כדי לרכוש אותה.

מיילן זולה יותר מטבע (ראו בדיקה של ניר חצב). זו אחת הסיבות שהיא נרכשה ראשונה. השאלה, מה יקרה אחרי הדיווח - האם השיחות בין טבע לאחרות יתרוממו למיזוג או רכישה? לטבע זה מאוד חשוב. בתחרות מול הענקית החדשה היא צפויה להפסיד.

למתעניינות במיזוג, זה גם יכול להיות תזמון חשוב ונוח - תחשבו על המתחרות של פייזר שלא רוצות לראות אותה שחקנית מובילה בשני התחומים - תרופות אתיות ותרופות גנריות, ובכלל, חברות התרופות הגדולות והעשירות, יכולות  לשים יד על פעילות גנרית מרשימה, במחיר יחסית סביר (אבל עם חוב גדול ותביעות פתוחות). כמה מהן כנראה חשבו או חושבות על זה. שוב, זה הכל עניין של מחיר, וכאשר המחיר בשפל של 7.5 דולר למניה, זו דווקא יכולה להיות נקודת מפגש מתאימה בין קונה למוכר.

אפשרות אחרת היא גיוס הון. זה לא קרה ב-16 דולר, ולא ב-14 דולר, אז קשה להאמין שהנהלת טבע תנפיק עכשיו ב-7.5 דולר, אבל האפשרות הזו על השולחן, אם כי הסבירות שלה נראית נמוכה יחסית. 

טבע כבר עכשיו פחות ישראלית מבעבר. ההנהלה שלה כבר לא ישראלית, בעלי המניות שלה כבר מזמן מפוזרים בין גופים שונים בעולם. הנהלת העבר הגדירה אותה כחברה גלובלית עם מרכז ישראלי. אבל הייצור פה יקר, והמנכ"ל שולץ חתך אותו בלי רחמים, והמו"פ גם יקר וגם התכווץ. והמטה – מטה, זה לא העניין, מטה יכול להיות בכל מקום, ובכלל – בגודל של טבע, יש לה כמה מטות ברחבי העולם. אז טבע פחות ישראלית מבעבר, אבל ייתכן שהיא פשוט תיעלם מכאן, כמו רבות וטובות שנרכשו, נבלעו ועברו.

אז כן, טבע אולי תינצל, אנחנו הולכים לאבד את מניית העם, וספינת הדגל של העשורים האחרונים.

תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    ארה"ב מנסה להשתלט על כל הסקטור
    ניסיון להשתלטות 03/10/2019 07:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המצב היה באמת כל כך גרוע אז כבר מזמן שהייתה נופלת לדולר.
    סגור
  • 30.
    לחתוך ביצים+גזר למנהלים האחראים. לא פחות מזה.
    433 27/08/2019 08:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עונש הולם.
    סגור
  • 29.
    על טעויות לא בהכרח צריך לשלם אבל על רשלנות בהחלט כן
    עמירם 09/08/2019 20:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מנהלי טבע והדירקטורים גרמו למפולת של טבע כתוצאה של רשלנות, שחצנות, חוסר מקצועיות וגרידיות. יש כל הסיבות הנכונות לתבוע לדין את מובילי טבע לטבח.
    סגור
  • 28.
    אבישי עובדיה כתבה טובה מאוד (ל"ת)
    דני 28/07/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 27.
    מה החגיגה בטבע
    אני לא מבין 28/07/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בהנחה שמישהו יקנה או ימזג את טבע כמו מיילן - האם אתם חושבים שעל טבע שעמוסה בחובות מישהו ישלם יותר ממיילן ? המחיר של מיילן במיזוג הוא זהה למחירה בשוק (אפילו קצת פחות) ועל טבע שבקושי משרתת את החוש ישלמו פרמיה ? מי שחושב כך פשוט מהמהר ללא סיבה
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    היא טסה
    אז למה 28/07/2019 15:51
    הגב לתגובה זו
    9 1
    9 אחוז מעל ניו יורק ב vol חמוד של 35 מיליון ש"ח ? השוק לא טועה
    סגור
  • 25.
    פוקס תיכנס למדד במקום טבע. (ל"ת)
    אלין 28/07/2019 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 24.
    טבע אולי תמחר ב4 5 דולר (ל"ת)
    אלין 28/07/2019 15:12
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 23.
    מנהלים שהיו צריכים לשבת בכלא 20 שנה
    תום 28/07/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    23 1
    רק במדינת ישראל המושחתת עוד קיבלו תפקיד אחר לנהל חברה אחרת פשוט בושה
    סגור
  • 22.
    בעל מניות טבע
    שי 28/07/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שאלה ! מה קורה למניה אם טבע תירכש ?
    סגור
  • אתה תקבל מזומן או מניית הרוכשת
    dw 28/07/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מבחינתך כמחזיק קיים הצעת רכש זה תסריט טוב. אולי לא הכי טוב, אך בד"כ הצעות רכש מגיעות בפרמיה על מחיר השוק.
    סגור
  • תימחק מהמסחר וגם מי יקנה אותה ואם יקנו במחיר נמוך מאוד. (ל"ת)
    אלין 28/07/2019 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    מדינת ישראל לא ביטלה לטבע את הטבות המס בטענה שטבע יכולה
    חלמאות 28/07/2019 13:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לעבור מהמדינה. ואילו לכיל היא כן ביטלה בטענה שאי אפשר להעביר את ים המלח. החשיבה החלמאית של המדינה לא השתלמה לה וזה העונש שלה. וכעת נשאר שכיל תלך בדרך של טבע נראה מי יקנה את כיל בתום הזכיון ועוד לאור החלטה ארכאית של ועדת נווה שהביא לפיד אחרי שסירב למכור את כיל. גם ככה כולם בורחים מפה.
    סגור
  • 20.
    מי שירצה לקנות רק עם יתאפשר לו לעשות תספורת
    נתי 28/07/2019 12:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יגידו למלווים ובעלי האג"ח כי יש 2 אפשרויות או שטבע תפשוט רגל אי שתימכר ובתנאי שבעלי החוב יוותרו על חלק גדול מהחוב
    סגור
  • 19.
    חברה הודית או חברה סינית בהחלט יכולה לרכוש ב15 דולר
    דני 28/07/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לדעתי להשאיר חוב של 10 מיליארד שהתזרים יכסה תוך 5 שנים .
    סגור
  • יקנו אותה אולי ב4 דולר (ל"ת)
    אלין 28/07/2019 15:05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 18.
    גם וגם
    מובי 28/07/2019 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנחזר קרוב ל 2 הכתב צודק הגיוס של טבע פרוש ל 10 שנים כמעט ריבית 0 ,אתה צודק חוב של 21 על רמת הכנסות ורווח של טבע הוא סביר לחלוטין, לשם צריך להגיע שולץ רק צריך ב 7 לאוגוסט להראות שהוא שולט בתהליכים כולל לאחר המיזוג המתואר בשולי , מיילן איבדה את העצמאות שלה כי היא שולטת ב 40 אחוז מהחברה החדשה ובזה היא יצאה טיפשה כי טבע רצתה לקנות אותה ב 40 מליארד
    סגור
  • 17.
    ברגע שהנהלת טבע עברה לארצותהברית, עבורה ישראל הפכה לנטל (ל"ת)
    שיודע 28/07/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    שאלה: מה יהיה אם טבע תבקש הגנה בפני נושים ? ????? (ל"ת)
    ככה 28/07/2019 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    איך יכול להיות שהמנכל והסמנכלים. חברי הדירקטוריון לא יו
    אשר 28/07/2019 11:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא יושבים בכלא. כולל ה2.5 מליארד דולר שהם זרקו לפח במכסיקו. כל העיסקה בקנדה היא תרמית בשיפוף פעולה של ההנהלה. והם עוד מקודמים. הם פושעים בלבל של מיינדוף.
    סגור
  • 14.
    עושים על טבע סיבוב . גליה מאור לחקירה מייד (ל"ת)
    חיים 28/07/2019 10:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 13.
    תודה על ניתוח מעניין ולא שיגרתי.
    גדעון 28/07/2019 10:32
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אז מה? לקנות? למכור? להמתין?
    סגור
  • 12.
    לא להתפתות, פשיטת רגל יותר סבירה
    יוסי 28/07/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הר של חובות ותביעות בארה"ב בשביל חברה שלא מרויחה בסקטור שבונה לעצמו שם רע מיום ליום
    סגור
  • 11.
    אבישי ניתוח מעולה (ל"ת)
    דני 28/07/2019 09:58
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 10.
    כתבה לא מדויקת ולא מקצועית .
    רו״ח 28/07/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    7 10
    איך הגעת לתשלומי ריבית של 2b,מה המחיר בשוק לא מעניין .מעניין באיזה מחיר גייסת ופה טבע עשתה עבודה נהדרת . החוב פרוס לעשר שנים בריבית שקרובה לאפס .גם אם באחד הצמתים תצטרך לגייס כמה מליארדים זה יהיה עדיין כמה מיליארדים לפי ריבית שוק.כתבה מגמתית . מה שמעניין זה המכפלים לעיסקה של מיילן ומה השווי שניתן שם לפעילות. מצפה ממך לקצת יותר עומק
    סגור
  • גם אתה לא מדייק
    123Gil 28/07/2019 13:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם טבע תצטרך לגייס חוב או למחזר חוב, המחזור הוא במחיר שוק רק לחברות שהשוק מזהה שהן חברות חזקות עם צמיחה ורווחים. פה המצב הפוך. השוק מזהה מצוקה ולכן אגרות החוב הארוכות נמצאות בתשואה גבוהה של כ 9-10 %. במצב כזה אף אחד לא ימחזר לטבע חוב בריבית "שוק" כי זה לא כדאי לו. הרי הוא יכול לקנות חוב של טבע שריבית של 9-10%. טבע לא תמחזר חוב בריבית כה גבוהה וזה מצב שסוגר בעצם את יכולת החברה למחזר את החובות שלה. ולגופו של ענין, אם המחירים ימשיכו להשחק וטבע תרוויח עוד פחות מכמה שהשוק מצפה שהיא תרוויח, מחיר אגרות החוב של טבע ירד עוד ן 9% תשואה עוד תהיה תשואה נמוכה ביחס לכמה שאגרות החוב יכולות להגיע. מקווה שלא נגיע לזה.
    סגור
  • 9.
    Das tangiert mir nur Perufair
    דוד אברהם כהן 28/07/2019 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדיוק כמו גרביצ' המומחה שצפה לדולר מעל שלושה שקלים ושמונים , זה לא היה מזמן
    סגור
  • 8.
    עוד אשליה. למה שמישהו יקנה הר של חובות ? (ל"ת)
    y 28/07/2019 09:13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • זה לא נדיר
    לרון 28/07/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קונים חברה בשקל או דולר אחד,ואת חובה!ואז בעלי החברה החדשים מתחילים מחדש בעזרת כיסיהם העמוקים.
    סגור
  • 7.
    בביזפורטל ניתוח מקצועי וברמה טובה (ל"ת)
    לשם שינויי 28/07/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • פח אשפה (ל"ת)
    חי 28/07/2019 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    תן לי בחינם,לא קונה!!!,איך?
    אני אברשה הגדול 28/07/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מי הטיפש ש"שייקנה" חוב כזה?!,חברה גנרית?!?
    סגור
  • יש לה כמה וכמה מנועי צמיחה
    dw 28/07/2019 15:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אוסטדו מכר שנה שעברה 200M$, השנה צפוי 350M$ ובהמשך להגיע למיליארד אג'ובי מכר כלום שנה שעברה, השנה 150M$ וצפוי להגיע ל 1-2B$ (מתןך שוק של 10B$) טבע היא ממש לא רק חברה גנרית
    סגור
  • 5.
    יקנה חברה עם חוב כזה?!
    למה שמישהו 28/07/2019 09:05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רק מטומטם נוסף כמו טבע מסוגל לקנות חברה כזו,צר לי.
    סגור
  • 4.
    ומי יצר את המצב הזה?
    א.ש 28/07/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כמה מהשמות שאחראים לזה: גליה מאור, ארז ויגודמן. מי שזוכר עוד שמות שיקום ויפרסם. להם יש שפע מזומנים בכיס. לנו יש את "אין טבע"
    סגור
  • כמה שאתה צודק. כלא זה מה שמגיע להם
    אשר 28/07/2019 11:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הארצות הברית הם היו חולקים תא עם מיינדוף. הם מעלו באמון התפקיד שלהם
    סגור
  • 3.
    חבל שאף אחד לא שילם את מחיר הטעות
    שולתתתתת 28/07/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כמה עובדים הפסידו את פרנסתם בגלל טעות הקניה?
    סגור
  • 2.
    במקרה של מיזוג
    טליק 28/07/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה ערכתך למחיר יעד?
    סגור
  • 1.
    עצוב
    s.k 28/07/2019 08:38
    הגב לתגובה זו
    10 0
    עבדתי בחברה הזו בתחילת שנות האלפיים. נכון שהמשכורת לא הייתה אטרקטיבית אך תמיד הרגשתה בטחון תעסוקתי, כלכלי ואישי. תמיד הרגשתה שיש מאחוריך גב חזק. פיטורים וצמצומים לא עלה על הפרק. חבל שטבע הגיע למצב כזה!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות