הפסד של 120 מיליארד שקל בשוק המט"ח - פרופ' ירון החליט לסיים את הפיאסקו

למה פרופ' פישר וד"ר פלוג שרפו את הכסף שלנו, למה נגיד בנק ישראל הפסיק לרכוש דולרים, והאם דולר בשער של 3 שקלים הוא סוף העולם?
 | 

איזו הפקרות! הדולר יורד ובנק ישראל לא עושה כלום. איך זה יכול להיות? הנגידה הקודמת, ד"ר קרנית פלוג, וזה שקדם לה, פרופ' סטנלי פישר המכובד, רכשו דולרים בכמויות עתק – 120 מיליארד דולר, כדי להחזיק את שער הדולר ולעזור ליצואנים, והנגיד החדש פשוט לא רוכש. מה קרה לו, לפרופ' ירון אמיר, מאיפה היומרה הזו שלא ללכת בדרכי הנגידים הקודמים?

אז זהו – שדווקא הנגידים הקודמים היו יומרניים. הם התיימרו לדעת טוב מכולם, הם לא היו מוכנים לשמוע ביקורת; הם זלזלו ותקפו את המבקרים, הם לא הבינו איך מעיזים לתקוף את הדרך הכלכלית שלהם.

חוסר התועלת של רכישות המט"ח
הדרך שלהם בשוק המט"ח היתה מגוחכת (ואני לא אומר את זה רק בדיעבד). הדרך שלהם הסבה לנו הציבור הפסד עתק שעוד נצטרך לשלם אותו. רכישות המט"ח בסכום מוערך של 120 מיליארד דולר, הסבו הפסדים מוערכים של 120 מיליארד שקל. עם זאת, לצד הריבית ורווחי ההשקעות מדובר על הפסד נטו של כ-100 מיליארד שקל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההפסדים האלו כבדים מכל תועלת שהרכישות בשוק המט"ח השיגה. אלא שאם חושבים על זה קצת, מגלים - הרכישות הסבו אפס תועלת. פרופ' אמיר חשב על זה והחליט להפסיק את הפיאסקו.

פרופ' ירון הסתכל למציאות בעיניים ולא חשש לקבל את ההחלטות האמיצות הנכונות. הוא ראה נגידי עבר מפסידים לציבור סכום עתק. הוא ראה נגידי עבר משחקים בשוק המט"ח כמו טירונים ו"עושים בושות"; הוא ראה סוחרי מט"ח עושים סיבוב על הכסף של המדינה, ואמר – עד כאן, לא במשמרת שלי!

כשבנק ישראל רכש דולרים כדי להעלות את שער הדולר, הוא עשה זאת בשקיפות, בחוסר תחכום משווע, ובלי היגיון כלכלי. הדולר ירד ויורד למחירו הכלכלי, בלי קשר לרכישות של בנק ישראל בשוק המט"ח. הדולר לא עולה או יורד בגלל שבנק ישראל מתערב או לא מתערב, בהתאמה בשוק המט"ח.

כשבנק ישראל קנה דולרים במטרה להעלות את המחיר, הוא אכן העלה את המחיר, אבל זה היה נקודתי וזמני. הבנק העלה את שער הדולר, ובדרך גרם לסוחרים למכור לו ביוקר, ואחרי יום יומיים, השער שוב ירד. זאת הכלכלה... טמבלים. יש מחיר שוק, מחיר כלכלי. אפשר להשפיע על השוק דרך רכישות, אבל לרוב הכלכלה מנצחת (עם הסתייגות בהמשך). הייתם צריכים לדעת זאת – ד"ר פלוג ופרופ' פישר – אתם כלכלנים בכירים, לא?

למה הדולר יורד?
הרכישות של נגידי העבר בשוק המט"ח, לא עזרו. המגמה של שער החליפין נגזרת מגורמים כלכליים לרבות הריבית. כספים עוברים למקום שבו יש תשואה גבוהה יותר, אצלנו התשואה גבוהה יותר מאשר ארה"ב, ומקומות נוספים בעולם, אז הכסף זורם לכאן, ובדרך המשקיעים מוכרים דולרים וקונים שקלים.

מול הזרם הגדול הזה, אי אפשר להילחם לאורך זמן ברכישות דולרים. כל עוד כלכלית עדיף למשקיעים להעביר כספים לארץ, אז הפגנות הכוח של בנק ישראל, דרך רכישות דולרים, היא לעג לרש. ואכן, במבחן המציאות רכישות של שנים רבות, לא הועילו בכלום.

ההיפך הגמור, הן יצרו נזק ענק – נזק ראשון הוא ההפסד שיתגלגל אלינו, ונזק שני הוא יתרות המט"ח הגדולות. יתרות שנוצרו רק כדי להחזיק את שער הדולר, אבל הן הפכו למלכודת – אי אפשר למכור אותן (היצע ענק, ובעיקר שדר לא רצוי לשחקנים בשוק המט"ח), ולא נעים להחזיק אותן (הן מסבות בינתיים הפסדים).

פרופ' ירון מבין את זה, אמר את זה, ויישם את זה – הוא קונה מעט דולרים, הוא לא מסגיר את המהלכים שלו. הוא יודע שבשוק המט"ח יש מחיר כלכלי שמאזן בין הריביות בעולם, והוא גם יודע שלמרות הכלכלה, הפסיכולוגיה חזקה יותר מכל בשוק הרגיש הזה, ולכן הוא משאיר את הקלפים קרוב לחזה.

אולי הוא יפעל בשוק המט"ח, אבל גם אם כן, זה יהיה יותר כאקט פסיכולוגי שישדר לסוחרים אי וודאות, שידעו שיש מישהו שיכול להם, מכיר את הטריקים שלהם, ולא משחק את המשחק הא-סימטרי – אומר להם מה הוא מתכוון לעשות, אלא משחק את משחק הפורקס, פועל מתי שהוא מוצא לנכון, אם בכלל.

שער של 3 שקלים – לא סוף העולם
ולמה בכלל צריך לשמור על דולר חזק? למה במשך שנים רבות, המדיניות של בנק ישראל היתה לנסות לשמור על דולר חזק? הסיבה העיקרית היא דאגה לייצוא. היצואנים מוכרים בדולר (או מטבעות אחרים) וכאשר הדולר והמטבעות הזרים נחלשים לעומת השקל, הם מפסידים.

זה כואב, אבל הייצוא הוא לא חזות הכל. מול ההפסד של היצואנים, יש את הרווח של היבואנים, ויש את הרווח של הצרכנים – אנחנו יכולים לקנות בזול יותר דרך האינטרנט, אנחנו אמורים ליהנות מירידת הדולר דרך ירידת מחירי המוצרים והשירותים, לרבות בחופשות בחו"ל.

אז יש יבואנים שלא מגלגלים את הורדת המט"ח, למחיר לצרכן, אבל בשווקים תחרותיים, הצרכן בסוף ייהנה מכך. והיכן שאין תחרות – הרגולטור אמור להסדיר את המחיר לטובת הצרכן.

בשורה התחתונה, היצואנים זה לא כל התמונה, ומעבר לכך – מי הם אותם יצואנים? כדאי לחזור למיקרו – לחברות היצואניות עצמן ולהבין שאם כל הכבוד לחברות היצרניות שמייצאות סחורה, הן זן שהתכווץ, ואולי אף נמצא בסכנת הכחדה. אין מה לעשות, אנחנו בעולם גלובלי, וכל מקום מספק את היתרונות שלו. היתרון שלנו לא בייצור, וסליחה ממאות חברות יצרניות נהדרות. אתם לא מעידים על המגמה ועל היקפי הייצוא. אנחנו בעיקר מייצאים הייטק, והיי טק לא אמור להיות מושפע מאוד משינוי בשער הדולר.

ראשית, כי המרווחים בהייטק גבוהים, ושנית כי התלות בשער חליפין לא כזו גדולה – מול ההכנסות התלויות בשער חליפין שיורדות, יש גם הוצאות בשער חליפין שיורדות (אם כי יורדות פחות מאשר יורדות ההכנסות).

ומכאן, שכשמדברים על ייצוא מדברים רק על חלק מסוים מהכלכלה המקומית, והחלק הזה הוא בעיקר חברות טכנולוגיה (לרכבות חברות ביטחוניות). והחברות האלו אמנם נפגעות כששער הדולר יורד, אבל תציצו בדוחות שלהן ותגלו, שהן ישרדו (רובן) גם בדולר של 3 שקלים, חלקן עם שינוי מסוים במבנה ההוצאות.

ההפסד לכל משפחה – 40 אלף שקל
וכשלוקחים את שער הדולר בפרופורציה, הכל נראה אחרת. הלוואי והיה ניתן לשמור על רווחיות הייצוא, אבל בשביל הייצוא להקריב את היבוא הזול, ולהקריב עשרות מיליארדים של השקעות בדולר ושערי מט"ח אחרים.

פרופ' אמיר, חושב אחרת מקודמיו וטוב שכך. הוא הבין שאמנם ייצוא זה חשוב, אבל הייצוא בארץ ברובו הוא ייצוא טכנולוגי פחות רגיש לשער החליפין. מנגד, יש גם נהנים מדולר נמוך – כל הציבור. בינתיים הוא מעדיף את טובת הציבור, למרות הלחצים עליו. מגיע לנו – הציבור, שפרופ' אמיר יתחשב בנו. הנגידים הקודמים יצרנו לנו הפסד של כ-40 אלף שקל למשפחה! הפסד של 100 מיליארד שקל משמעו הפסד של 50 אלף שקל ומעלה למשפחה ממוצעת. אז אתם לא רואים את זה בכיס...עדיין.

אך במוקדם או במאוחר החשבון יגיע – אין ארוחות חינם. הגירעון בהון של בנק ישראל יכול להיסגר דרך הערות ממשלתיות, והעברות כאלו הן על חשבוננו – נקבל פחות תקציבים או שיוטלו עלינו מיסים. דרך נוספת לסגור את הגירעון - הדפסת כסף שיוצרת אינפלציה שמשמעותה הכלכלית פגיעה בכח הקנייה – משמע סוג של מס. כך או כך, המשמעות אחת – החשבון יגיע.

אם היה הגיון בשיגעון אז ניחא – קורה שמפסידים, אבל מלכתחילה המהלך של רכישת דולרים, לא היה כלכלי. זו טעות בגדר רשלנות, ולמרות זאת, אין מי שמשלם את המחיר. נגידי עבר מסתבר הם כמו טפלון, שום דבר לא נדבק בהם, שום טעות לא תקלקל להם את התדמית האקדמית, מקצועית ונקייה. עד שנתעורר.

תגובות לכתבה(152):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 110.
    עסוקים עם כמה מליונים לחרדים אין זמן ל120 מליארד
    עיתונאי 27/09/2019 15:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה לא חרדים אז מותר להם לשרוף את כל הקופה אין עניין לציבור
    סגור
  • 109.
    מתי נשלם את ה 100 מיליארד? יש מועד שצריך להחזיר? (ל"ת)
    כמעט הבנתי 15/08/2019 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 108.
    בוז לה"ה פלוג ופישר. במבוא לכלכלה שכל דרדק לומד כתוב :
    צםצם 15/08/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    5 4
    שום מןסד אינו יכול להילחם במגמת השוק , כי תמיד השוק גדול עליו. והשניים האלו טעו בגדול.
    סגור
  • 107.
    למה פאניקה
    עזרא.כ 14/08/2019 04:38
    הגב לתגובה זו
    1 4
    גם ההשערות והציפיות שהעלו פה הם רק השערות..בנק ישראל יודע טוב מאוד מה הוא עושה יש בידם מכשיר שנקרא שער מטבע והוא יכול לשחק בו לצרכיו..אם לישראל יש גירעון כלכלי אז קונים בהדרגתיות דולרים וכשבנק ישראל רוצה השער עולה ואז הוא מוכר אותו ברווח גדול זה לא חלום כבר עשו זאת בעבר וכך מכסים גירעונות בלי לעלות מיסים לציבור אז עם כלכלה חזקה כמו שיש לישראל יש על מה לסמוך...
    סגור
  • 106.
    הכתב מדבר בפויצייה עם כורתרת שיקרית
    pan 13/08/2019 09:47
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אין ספק שדולר נסחר חצי מחיר, פיחות יזום ל-5 ש"ח נדרש ועכשיו
    סגור
  • טען עוד
  • 105.
    הכל בולשיט !
    מיכאל 11/08/2019 22:37
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מממנים את כל החולרות במדינה על חשבון הציבור ! לשם בורח הכסף . נקודה !
    סגור
  • 104.
    הנגיד
    משה 11/08/2019 18:37
    הגב לתגובה זו
    4 5
    צודק מאה אחוז. צריך לעמיד את הקודמים לדין על הבזבוז הזה. מושחתים ממש
    סגור
  • 103.
    סטלי פישר היה בלוף
    דויד חלוצי 11/08/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סטנלי פישר היה בלוף
    סגור
  • 102.
    הוא לא חיסל את הפיאסקו
    ארץ אוכלת 11/08/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הוא העביר אותו למסלול אחר
    סגור
  • 101.
    חברות היטק מביאות דולרים כדי לשלם משכורות בשקלים
    יאחד העם 10/08/2019 23:41
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נראה לך כתב הזוי שהם יביאו דולרים כדי לקבל עליהם שלשה שקלים או פחות מבלי שיפטרו הרבה מאד עובדים ויעבירו את העבודה להודו
    סגור
  • 100.
    בוא נשמע מי אתה.
    חיים 10/08/2019 21:38
    הגב לתגובה זו
    4 8
    כיון שפרופ פישר,הוא בסה"כ, לדבריך, איזה אידיוט, והנגידה אותו הדבר.בוא נשמע מי אתה מר עובדיה, מה השכלתך,מה הישגיך בחיים.גם הביקורת הכי צודקת צריכה להאמר בצורה מכובדת.כיון שאצלך כולם עפר ואפר, אתה כנראה כזה "ענק" שמותר לך לנהוג כמו אלו שמתפרעים על הכביש.אז בוא נשמע מי אתה.
    סגור
  • תגובה יפה לכתבה עם המון טעויות (ל"ת)
    יוסי 12/08/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 99.
    אם אני מסתכל כמו סוחר בבאסטה בשוק
    סתם אחד 05/08/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתתי ניירות קיבלתי דולרים.
    סגור
  • 98.
    יש לבצע פיחות יזום בשקל או הורדת ריבית
    מרצה 05/08/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
    13 6
    אם מישהו מקובעי המדיניות עדיין רוצה לראות מפעלי תעשייה בארץ ולא מפעלים שנסגרים וקווי ייצור שמועברים לחו"ל יחד עם אבטלה המונית, יש לעשות אחד משני הדברים האלה: 1) פיחות יזום של השקל בסגנון שנות השישים והשבעים. 2) הורדת ריבית של כאחוז עד אחוז וחצי. אם השקל ימשיך להתחזק, אנחנו נגיע למשבר פיננסי שכמוהו עוד לא ידענו מקום המדינה.
    סגור
  • 97.
    ניתוח הזוי
    שלמה 05/08/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    13 6
    ניתוח הזוי בנק ישראל מחזיק 120 מיליארד דולר שערכם ירד בממוצע ב 30 אגורות.לכן ההפסד הוא 36 מיליארד שקל ולא 120 מיליארד שקל ומזה יש לקזז את ריווחי הריבית.
    סגור
  • 96.
    הסבר לחישוב ההפסדים
    עמית 05/08/2019 10:18
    הגב לתגובה זו
    7 6
    איך המצאת את נתוני ההפסד? כתבה עיתונאית ברמה אמורה לספק הסברים, אבל כנראה שמדובר בניסיון לייצר כותרת ולמשוך קליקים. בנק ישראל רוכש דולרים בשער של 3.5-3.7. לטענתך, הפסיד שקל על כל דולר שרכש.... ז"א ששער הדולר הוא היום כ-2.6?
    סגור
  • החשבון ידוע - בנק ישראל הצהיר על ההפסד הזה (ל"ת)
    דני 05/08/2019 20:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 95.
    בורות
    יהושע 05/08/2019 09:55
    הגב לתגובה זו
    9 10
    הכותב לא מבין כלום. מאיפה לקחת את חישובי ההפסדים? היצוא והתעסוקה יותר חשובים. בשער נמוך איך תתחרה תעשיות היצוא? שקלים ניתן להדפיס. דולרים לא!
    סגור
  • ההפסד ידוע - מספיק טוקבקיסטים בתשלום של היצואנים (ל"ת)
    דני 05/08/2019 20:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 94.
    פיחות
    פאר 05/08/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    7 5
    בקרוב יחזרו לשיטת הפיחותים בשער השקל
    סגור
  • 93.
    נניח שהיו ממנים עציץ לנגיד
    a1 05/08/2019 08:18
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מי היה מתפקד טוב יותר
    סגור
  • 92.
    פשוט הזוי בעיני שכתב כלכלי חושב שהנגיד הוא סוחר מטח
    אריק 05/08/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
    10 12
    ועוד יותר מביך שהוא חושב שמדובר בהפסד. תת רמה בחיי.
    סגור
  • כל הכבוד לכתב שמערער על הנגידים (ל"ת)
    גד 05/08/2019 20:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • צריך לראות מה עושים עכשיו
    בוכניק ויקטור 11/08/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופסור ירון אתה צודק אבל מדינת ישראל יכולה להחזיר חובות חוץ אם יש לנו עודף דולרים
    סגור
  • לערער אפשר ואפילו רצוי, אבל שיהיו דברי טעם ולא שטויות (ל"ת)
    אריק 06/08/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה בטח מהדור הישן
    סוחר 05/08/2019 10:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שעוד מאמין ברשמיות וסמכותיות
    סגור
  • מה זה קשור? מה שכתוב פה לוקה בחוסר הבנה מאוד בסיסי. (ל"ת)
    אריק 06/08/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 91.
    כתבה פלצנית בואו ונמתין ונראה איך היצוא נפגע ואז כל
    משה ראשל"צ 05/08/2019 06:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כתבלבי החצר ירדו כמובן על ביבי כי ביבי תמיד אשם
    סגור
  • 90.
    הנגיד לא עושה כלום ועושים סיבובים על ישראל ב 3$ שום
    דן 05/08/2019 06:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    גידור לא יעזור ליצואנים ויהיה גל של פיטורים וסגירות מפעלים. זה לאבד עוד 15% מההכנסות (ורווחים) אחרי 10% - סה"כ 25%.
    סגור
  • 89.
    כתבה אמיתית אחת בעשור
    מזבח הדולר 05/08/2019 06:18
    הגב לתגובה זו
    13 2
    הורדת ריבית מיותרת בארץ וקניות מרושלות בדולר של שני הנגידים הקודמים והיהירים לא נתנה כלום רק ניפחה נדלן ובורסה...שיירד הדולר שוק חופשייש גם יבואנים והיצואנים מגודרים...סתם גרם לבועת נדלן וצעירים שלא יקנו דירה לעולם
    סגור
  • 88.
    הבנק השויצרי קנה מניות כבדות בבורסת ארה"בומושקע בעשרות
    bunim 05/08/2019 00:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מליארדים,והרויח מליארדים בעליות... אבל כאן כולם חכמים. לא מתכות יקרות, לא נדל"ן, רק שטרות ירוקים שמדפיסים האמרקאים ......
    סגור
  • כולם חכמים, ומה איתך?
    יוגב 05/08/2019 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם הבנק הישראלי קנה מניות (לא יודע מה זה מניות "כבדות") בבורסת ארה"ב. ככה זה כשאתה ניזון מכותרות ולא באמת בודק וקורא
    סגור
  • 87.
    טעות גסה בחישוב
    ירון 04/08/2019 22:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    המדינה חייבת כ200 מיליארד $ (כ60% מהתוצר) מנגד משקיעה במטח כ120 מיליארד $ לכן ההפסד הוא של הפרשי הריבית בלבד בין המדינה כלווה לבין המדנה כמלווה (משקיע) וההפרש הוא זניח.
    סגור
  • אין קשר בין החוב הרגיל לחוב שבנק ישראל יצר - אתה קשקשן (ל"ת)
    שמעון 05/08/2019 20:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 86.
    רמז להורדת ריבית בקרוב אצלנו
    בגלובס 04/08/2019 21:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תקראו את מה שאומרת הנגידה הקודמת.
    סגור
  • 85.
    3.65 עד סוף אוגוסט
    דולר 04/08/2019 21:51
    הגב לתגובה זו
    4 2
    גזור ושמור
    סגור
  • 84.
    תעשו חישוב פשוט ותורידו את התמיכות
    אשליית השקל החזק 04/08/2019 21:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שארהב מעניקה לישראל ונחזור ל 5 שקלים מהר מאד
    סגור
  • 83.
    ברמת מתכוון ל 120 מיליארד הפסד ?
    כתבה לא מקצועית. 04/08/2019 21:47
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה נכס. אם באמת המדינה היתה מפסיקה את הסכום הזה, הדולר כבר מזמן היה עובר את 5 שקלים לדולר
    סגור
  • 82.
    סטנלי הובא למטרה העלאת הדולר למען... (ל"ת)
    ותיק פה 04/08/2019 21:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 81.
    כלכלה בהשגחה
    יעקב 04/08/2019 21:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכל חברי המשקיעים והאוגרים תשקיעו רק בשקל כמעט 20 שנה שאני אומר זאת מאז שהדולר עלה פיקטיבית ל4.9 כלכלת ישראל ניסית וזו הוכח בברור בשנים האחרונות אבל מי שרוצ לדמיין ולהתחכם שיערב לא
    סגור
  • 80.
    הנגיד המוכשר
    חזי 04/08/2019 21:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    120 מילירד דולר יש לך בבנק ישראל ומדינת ישראל מלווה מארה"ב בריבית 3 אחוז מילירדי דולרים.כלכלת מוקיונים.
    סגור
  • 79.
    הכתב חושב שישראל היא שכנתם של פינלנד או נורבגיה
    שאול 04/08/2019 20:08
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כתב נכבד, מדינת ישראל יושבת על חבית של חומר נפץ בתוך המזרח התיכון המטורף. האם חשבת מה יקרה לכלכלת ישראל בלי רזרבות מט"ח אם מחר (וזה יכול לקרות מחר) תפרוץ מלחמה מול איראן וחיזבאללה?
    סגור
  • זה לא קשור לרזרבות מטח, זה פי 10 מהרזרבות (ל"ת)
    לא קשור 05/08/2019 20:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 78.
    כתבה מטופשת, פער הריבית חזק לטובת הדולר
    PAN 04/08/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לכן מחייב ביקושים לדולר, איזה טיפשים כל אלה שמוכרים דולרים במיליארדים ובדרך מתעקשים ששער דולר יורד ולקבל פחות תמורה רק בכדי לקבל קיבית שיקלית נמוכה בהרבה? שער ריאלי דולר בלי ספק מעל 5 ש"ח שלא יעבדו עליכם
    סגור
  • 77.
    בנק ישראל משקיע בניירות ערך דולריות
    דיבובי מילים 04/08/2019 19:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יכול למשל להשקיע ב דולר אינדקס ואז הרוויח בגדול. הדולר אינדקס DXY בשיא שנתי. כתבה כל כך רדודה,ללא כל הבנה כלכלית
    סגור
  • אתה רדוד לגמרי, בנק ישראל הפסיד כי הדולר ירד -מה קשה לה (ל"ת)
    רדוד 05/08/2019 23:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ההפך, הדולר נשאר אותו דבר זה השקל שעולה (ל"ת)
    cv 04/09/2019 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 76.
    פער ריביות
    שכך להזכיר 04/08/2019 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דווקא פער ריביות בין ארנבת לישראל תומך בדולר, כי מקבלים עליו ריבית גבוהה יותר. במפולת הקרובה הדולר יהיה הלהיט. חוף מבטחים.
    סגור
  • 75.
    הקודמים חשבו מערכתית
    גק 04/08/2019 19:07
    הגב לתגובה זו
    5 3
    קנית הדולרים של פישר לא נעשתה לשם שמים אלא כדי לעזור ליצוא הישראלי ובכך למנוע התמוטטות כלכלעת של מפעלים הלגלוג של הכותב מצביע על ליקוי בהבנת הכלכלה
    סגור
  • 74.
    למה אף אחד לא כותב שיש להורידאת מחירה מכוניות?
    משה מיציע א 04/08/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ליבואני רכב משתלם שער דולר או איורו נמוך. שערוריה ! אלי יבואני הרכב הזמינו את הכתבה ?
    סגור
  • 73.
    כמות הדולרים שיש למדינה מביא עוצמה ובטחון.
    משה מיציע א 04/08/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
    12 16
    מה יותר טוב קופה ריקה? נראה כתבה מוזמנת של הנגיד. למה לא כבתבת להפסיק קניית הדולרים בזמן נגידים הקודמים?
    סגור
  • 72.
    הערות
    רוני 04/08/2019 16:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    1. היכן היה הכתב במשך השנים האחרונות. 2. במידה וזה דרכו של הנגיד , אני מקווה שכך ינהג. 3. במקום להפסיד הפרשי שער בסך 120 מילארד שקלים היה אפשר לשלם לטובת ליצוא 10 מילארד ש"ח וסכום זה היה פוטר את העית היצוא. 4. אזרחי ישראל היו מרווחים יבוא זול יותר וכסף שווה יותר בחו"ל. 5. אני אישית חושב שזה לטובה.
    סגור
  • אבישי כתב על זה בשנים האחרונות (ל"ת)
    מיקי 04/08/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 71.
    סוף כל סוף צדיק בסדום
    הכל הפחדות ואימה 04/08/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    14 1
    צודק ונכון. אך לדעתי גם הרעש סביב הפסד יצואנים הוא מוגזם. קצת סדר, היצואניות הגדולות הם הבטחוניות והי טק. הבטחוניות גם יבואניות..ולא יפגעו משמעותית, מה גם שחלקן מגובות עי המדינה וחוזים. הי טק גם , בחלקן מייבאות הון, ידע,רכיבים לצורך ייצור המוצר או השירות. אז גם בתחום ההוצאות לא הכל שחור. ואגלה לכם סוד, בכלכלה תמיד יגיעו לאופטימום ! כך שבעלויות ייצור נמוכות עקב שע" ח נמוכים, הוצ תפעוליות ושוטפ' יורדות, יעילות גוברת וגם שורת הרווח ! אז שלא יעבדו עליכם !
    סגור
  • 25% אבדן הכנסות? אין גוף שלא יפגע (ל"ת)
    בן 05/08/2019 06:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 70.
    קשקוש
    יובל 04/08/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    11 10
    ההפסד לא רלוונטי כי לא צריך לממש אותו. בניגוד להפסד אמיתי שאתה מוציא כסף מהכיס פה אתה פשוט מדפיס. אם אנשים מוכני לשלם לך על המטבע שלך שהריבית עליו היא אפס ואתה קונה מהם מטבע שהריבית עליו גבוהה יותר אז אין לך שום בעיה. הסכנה היחידה היא אינפלציה ברגע שתקרה השקל יחלש ותוכל למכור מט"ח
    סגור
  • תגיד לא צריך לשלם משכורות? (ל"ת)
    דן 05/08/2019 06:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הפסד על הנייר הוא לא הפסד?
    מיקי 04/08/2019 17:02
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הכל בסדר איתך. מתישהוא ישלמו את ההפסד הזה - אם לא אתה הילדים שלך...
    סגור
  • זה לא הפסד על הנייר, זה לא הפסד בכלל, רק רווח
    השקלים מודפסים 05/08/2019 06:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנק ישראל הדפיס שקלים ובתמורה להם קנה את הדולרים זה כמו שאני אדפיס מטבע פרטי על נייר ואחליף אותו בדולרים
    סגור
  • וצריך להדפיס עוד כי יש הפסד... (ל"ת)
    גדי 05/08/2019 23:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 69.
    ה$ באוצר משמש כרזרבה לזמן אסון.. כשה$ עולה כולם שותקים (ל"ת)
    מארק 04/08/2019 16:10
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • 68.
    כתבה בדיחה ..הסבר
    מוני ירון 04/08/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
    15 10
    איך נותנים לפרסם כאלו שטויות אינני מבין הכל ממש הפוך ממה שנכתב הנגיד נבהל וצריך להתעשת מהר לפני שיסגרו מפעלים על ימין ושמאל והמדינה תצטרך לשלם פנסיות ביטוחים ואבטלה לעשרות אלפי פועלים שנזרקים לרחוב הדולר מזמן היה אמור להיות מעל 4.3 - 4.5 מספרים לכם כי הכלכלה מצויינת הרחובות מרוצפים בזהב בפועל הזהב נמצא בכיסם של העשירים והקבלנים ואילו העם אוכל חרא מצאת החמה עד ....
    סגור
  • קשקשן העם לא אוכל חרה אוכל סושי ביפן ובוכה דמעות תנין (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/08/2019 06:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • וכמה אתה משלם על כל דולר?
    י 04/08/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אתה משלם כבר היום לפחות 5 או שישה שקלים לדולר (במקרים מסוימים כמו מכוניות אתה משלם 15) . זה קורה בגלל המכסים הגבוהים והמונופולים. להעלות את שער הדולר זה פשוט להוריד מכסים ולהוסיף תחרות ואז יעלה היבוא והמחירים ירדו אבל מנגד עומדים כל המונופולים שמספרים לנו עד כמה הם חשובים (נשר בז"ן וכן הלאה) וממשיכים להרעיל אותנו ולגזול את כספינן
    סגור
  • כל היצואנים בלחץ, שכרו טוקבקיסטים (ל"ת)
    מיקי 04/08/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • מיקי לא כולם מורעלים כמוךלך תצביע יהיר לפיד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/08/2019 06:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    יש לי רעיון נהדר מה לעשות עם הדולרים הללו
    אורן 04/08/2019 16:00
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תקנו זהב, לכל הרוחות! כל בנק מרכזי שמכבד את עצמו מחזיק כמה טונות זהב, ובשנה האחרונה הביקוש מצד בנקים מרכזיים זינק פלאים. אז למה רק בבנק ישראל חושבים שהם יותר חכמים מכולם ולא קונים זהב?!!!
    סגור
  • 66.
    איך תיפתרהבעיה
    יעקוב 04/08/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם כל השקל החזק מה יקרה אם ארה"ב תבטל או תקצץ בסיוע לישראל?התוצאה מפולת
    סגור
  • הסיוע של ארהב כבר לא משמעותי ואפשר לותר מה זה 3 מיליארד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/08/2019 06:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • למען האמת
    פנינה 05/08/2019 06:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסיוע הכספי האמריקני הוא סמלי ויש דיבור ארוך שנים על לוותר עליו בתמורה לעצמאות מדינית. הסיוע המשמעותי הוא הטלת בעעע.
    סגור
  • 65.
    כואב שבא לבכות
    נכון 04/08/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צודק ואומרים את זה כבר שנים לאוזניים ערלות בנר ישראל היו העלוקות האמיתיים עוכרי הקופה הציבורית
    סגור
  • 64.
    הכותב צודק לחלוטין.
    דוד 04/08/2019 14:26
    הגב לתגובה זו
    9 11
    נניח שהנזק הוא רק 70 מיליארד ש"ח ולא 120מיליארד. הוא עדיין גדול מהגרעון הממשלתי. הוא גדול מתקציב הבטחון. הוא גדול פי שבעה מעלות תוכנית למשתכן. לגבי עלות תוכנית למשתכן הכתבים הכלכליים ביקרו קשות אך את רכישת הדולרים איש מהכתבים לא ביקר. ומכאן רואים עד כמה הכתבים מוטים פוליטית.
    סגור
  • 63.
    בעבר בתקופות דולר חלש
    לרון 04/08/2019 14:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סבסדו את היצואנים,למה לא כעת?22 מיליארד יש?
    סגור
  • 62.
    מחר ספטמבר
    ארנון 04/08/2019 14:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הכתב יהיה עצוב כאשר בנק ישראל יתערב ויקנה כנראה בספטמבר.כולם מפחדים מתסמונת הולנד וילחמו בשקל חזר.זה לא אומר שלמשל הטלת מס על עסקאות שהן במהותן פיננסיות לא רעיון יותר טוב
    סגור
  • יש מצב להתערבות, הכתב גם מציין זאת (ל"ת)
    דוד 04/08/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    כנראה שהכתב מתיימר להיות "מומחה" לכלכלה
    אדם 04/08/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    4 5
    "חוסר התועלת ברכישות המטח" ללא רכישות המט"ח של הנגידים הקודמים שער הדולר היה היום מתחת ל3 שקל על כך ההשלכות של זה
    סגור
  • 60.
    והפסד של 20 מיליארד כל שנה בגלל אפליית נקודות זכות לנשי
    לבטל להן ולהשוות פנס 04/08/2019 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנטו של שוטרת לא צריך להיות גבוה משל שוטר של אחות לא צריך להיות גבוה יותר משל אח של מורה זכר לא צריך להיות נמוך משל מורה נקבה של עובד עירייה לא צריך להיות נמוך יותר משל עובדת עירייה ושל איש קבע לא צריך להיות נמוך משל אשת קבע בושה לאנושות לא מספיק גיל הפנסיה והשירות הצבאי צריך להוריד את גיל הפנסיה לגברים ל 64 ולהשוות לנשים
    סגור
  • 59.
    מחיר המכוניות (ל"ת)
    נדב 04/08/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 58.
    אני זוכר שבנק ישראל מאז ומתמיד אמר בצורה גלויה שהוא לא
    אביעד 04/08/2019 13:42
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יכול לתמוך בשער החליפין או להשפיע על מגמה שקיימת בחשבון השוטף של המדינה שכרגע בעיקר מכניסה דולרים יותר מאשר מוציאה ולכן ממירים יותר דולר לשקל והשקל מתחזק בנק ישראל קנה זמן ליצואנים שיוכלו לגדר את הסיכון המטבעי שלהם. כיום הדולר אינדקס קרוב לשיא ואילו השקל מול הסל מטבעות קרוב לשפל להראות כמה בנק ישראל לא יכול להשפיע ובטח לא מתיימר . קניית הדולרים הייתה חלקה גידור הכנסות הגז וחלקה גיוון תיק ההשקעות ופיזור סיכונים מהשוק המקומי. הביקורת על הנגיד החדש היא בעיקר שלא העלה ריבית לפני כמה חודשים כדי שיוכל להוריד כעת . בדיעבד כולם גאונים. מחר יכול להיות שער 4 וכולם ישכחו מי היה הנגיד...
    סגור
  • 57.
    חכמולוג בגרוש.
    משה 04/08/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
    7 7
    ארהב שוויץ יפן ועוד רבים טובים פועלים במרץ להחליש את המטבע שלהם. הם כולם טועים. רק חכמולוג הנל יודעטוב יותר. על זה נאמר סייג לחכמה שתיקה.
    סגור
  • נו ..? ומצליח להן ?
    חחח 04/08/2019 16:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אל תהיה אובר חוכם..כלכלת ישראל היא לא ארהב לא יפן ולא סין..בינתיים..וגם לא כל מה שטוב להן טוב לנו.. סתם יצאת על הכותב..הוא כתב דברי טעם .
    סגור
  • 56.
    שנים אני צועק את זה
    הפעם אתה צודק 04/08/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עובדיה תתעסק במה שאתה מבין ולא בכתבות על פנסיה וסוכנים
    סגור
  • 55.
    שאלה
    zvk 04/08/2019 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם מישהו שואל את עצמו למה הדולר נחלש כאן בכ7% מאז תחילת השנה בזמן שבפרק זמן זה התחזק בכ6% מול הוון הקוראני? לאף אחד לא נדלקת נורה אדומה?
    סגור
  • 54.
    כתבה מעניין אבל לא מדוייק
    אשלון ריחי 04/08/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הכסף שקנה בנק ישראל מעלה את רמת האשראי ובעקיפין המדינה יכולה להלוות מהציבור ולשלם פחות .... כלומר זה עוזר והרזרוות מראות את הכח של הכלכלה הישראלית
    סגור
  • 53.
    פישר את פלוג
    עמוס 04/08/2019 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הנזק שזוג הלייצנים עשה למשק הישראלי גדול יותר מהגרעון הממשלתי בשנים האחרונות
    סגור
  • בכ"ז ראוי לא לשכוח
    לרון 04/08/2019 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    את תרומתו של פרופ' פישר לחוכנית ייצוב המשק בשנת 1985 !
    סגור
  • תבדוק טוב יותר..
    לא מדויק 04/08/2019 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לסטנלי היו ויש מניעים נסתרים , ליודעי דבר, להחלטות של סטנלי וביבי היו השפעות מגה על שוק הנדלן..ואם תבדוק ממש אבל ממש טוב, גם אולי תבחין בתנודתיות מוזרה בשע"ח ובאחזקותיהם של השניים..
    סגור
  • פ את פ
    לרון 04/08/2019 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עשו מסע יחסי צבור לעצמם,במיוחד פישר שברח מהנדל"ן הישראלי אל הכסא הנוח של סגן יו"ר הפד!
    סגור
  • 52.
    בפישר ופלוג
    למה הזלזול 04/08/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הם שמרו על המשק בכללו ולכן השיקול הוא התועלת/אי התועלת הכוללת ולא הרווח/ההפסד של בנק ישראל
    סגור
  • 51.
    לא נכון
    שחר 04/08/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בעידן שבו כל המדינות מדפיסות כסף, זה רק הוגן להדפיס כסף כדי לאזן את ההתחזקות של המטבע שלנו על חשבון האחרים. אם השקל יתחזק תהיה דפלציה, והדפסת כסף אמורה לאזן אותה. אז אנחנו לא מפסידים כלום.
    סגור
  • 50.
    ניתוח הטעויות מדוייק וכל מילה בסלע !
    יובל נשיא 04/08/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    2 6
    רק מזעזע לחשוב שאותם נגידים יהירים אלו שחשבו שהם אבירי החוכמה גם קיבלו משכורות עתק כדי לגרום נזקים עצומים אלו לקופת המדינה !
    סגור
  • 49.
    להעמיד לדין את פלוג ופישר
    מוטי 04/08/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
    8 10
    המיטו עלינו אסון ואת הנזקים יקח שנים לתקן אם בכלל
    סגור
  • עם
    ומה 04/08/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויגודמן? עוד לא החזיר שקל,גם הוא בענין יחצנות עצמית!
    סגור
  • 48.
    טעית בגדול
    משה 04/08/2019 11:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם הדולר ירד מחירו 10% בממוצע , אז ההפסד 12 מליארד שהם כ-42 מליארד.
    סגור
  • 47.
    הרעיון לקנות דולרים היה על מנת לתמוך בדולר
    דורי 04/08/2019 11:31
    הגב לתגובה זו
    6 2
    עיסקה עם המימשל הקודם בארה"ב
    סגור
  • 46.
    מחפשים את נתניהו ואלה הוזילו כסף
    אורי 04/08/2019 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 5
    איפה הם ?לכלא מהר נתניהו רק סיגריות ואלה יכלו להציל המדינה בכל מצב.
    סגור
  • 45.
    הורדת מכסים !!! הגברת התחרות!!!
    י 04/08/2019 11:14
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הצרכן הישראלי משלם על דולר בין 6 ל10 שקלים בגלל המיסים ואפס תחרות! ירידת הדולר אינה מתורגמת לירידת מחירים (כמעט) בגלל 0 תחרות. פתיחת השוק לתחרות חופשית (למשל יבוא רכב, מלט בנזין גז חברות ביטוח ובנקים) ביחד עם הורדת מכסים תביא לעלית שער הדולר לערכו האמיתי! אבל נגיד ישראל הוא שליח של הטייקונים שמצד אחד נלחמים ביבוא ומצד שני רוצים בדולר גבוה!
    סגור
  • 44.
    סוף סוף ההיגיון גבר על השיגעון
    דני 04/08/2019 11:13
    הגב לתגובה זו
    4 6
    דולר חלש זה טוב לכל אזרח. להייטק לא מפריע מרווחים מספיק לעופר ממפעלי ים המלח באמת אוצרות מדינה בחינם. אז מה נשאר היצואנים הקטנים לא מרוויח סגור גם חנות פלאפל לא מרוויח סוגר
    סגור
  • 43.
    המספרים בכתבה לא יכולים להיות נכונים
    מישהו 04/08/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    9 3
    קניה של 120 מיליארד דולר והפסד של 120 מיליארד שקל. נו באמת? זה לא יכול להיות נכון. זה אומר שהקניה בוצעה בשער ממוצע של 4.8. ואני במפורש זוכר שרוב הקניות בוצעו בערך בשער הנוכחי. חבל שמשחקים עם מספרים כדי להציג אמת מסולפת שמשרתת אג'נדה.
    סגור
  • 42.
    מה הסיבה שהמדינה התפטרה
    blond101209 04/08/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מלהשתמש בנשק המאזן של פיחות יזום? פעמיים שלוש כאלה שיאפסו את היסוף בשקל יבריחו את סוחרי המטח
    סגור
  • 41.
    הפתרון הנכון - ביטול מכסים על הייבוא
    עמי 04/08/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
    12 3
    הייבוא יעזור לאזן את שער השקל וכך כולם יהיו מרוצים...רק צריך לעדכן את שר האוצר
    סגור
  • 40.
    שער הדולר
    יוסף ברנט 04/08/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חוסר ידע ומיומנות של נגיד בנק ישראל
    סגור
  • 39.
    דולר גבוהה בשביל הטייקונים
    י 04/08/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    9 7
    הכסף שהפסדנו הלך ישירות לכיסים של האחים עופר (ואחרים) שנהנים מ0 תחרות ומונופול. הרי אם משווים מחירים של מצרכי צריכה דולר = 10 שקלים. לפתוח את השוק לתחרות להוריד מכסים! והדולר יעלה לשווי אמיתי! אבל ברגע שיש מכסים על יבוא (ו0 תחרות) אנחנו משלמים בארץ 10 שקלים לדולר ובחול 3.5
    סגור
  • 38.
    אם פלוג גרמה להפסד של 40,000 שח לכל משפחה בישראל
    הגיוני 04/08/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אז מן הראוי שהיא תועמד לדין!
    סגור
  • 37.
    פער הריביות ופרדוקס הדולר בישראל! ושער דולר ריאלי 5 ש"ח
    PAN 04/08/2019 10:58
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בימינו שפערי ריבית בין המטבעות מצתמצמות כל שינוי בפיפס לכאורה סיבה טובה לעבור למטבע שמשלם ריבית גבוה יותר, והינה קיים פער ענק בין ריבית בישראל ובארה"ב וההיגיון מחייב למכור שקל ולקנות דולר תהליך שעשוי לחזק את הדולר אז למה בהתמדה ההיפך קורה? תשובה שלי שהעולם כבר לא מתנהל לפי ההיגיון הרי אם כלכלנים ויועצי השקעות יתנהלו לפי היגיון אז מה הבדל בינם ובינינו? לכן רואים הרבה מגמות הפוכות להיגיון והם הקובעים את ההיגיון המוטעה בגלל שיושבים על הר השקלים והדולרים, אם בתקופה הזאת בגלל סיבה שהזכרתי דולר לא מתחזק, אז למה מצפים כלכלנים ומתי כן דולר יתחזק? לכן המדינה צריכה לקחת את ההיגה ביד ולהתנהג על פי ההיגיון ובשלב הראשון לתקן את מגמות מוטעות בשערי דולר ולהכתיב בשוק תהליך היגיוני הוסף תגובהערוך הודעה LIKE
    סגור
  • שער ריאלי
    h 04/08/2019 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקבע על פי מחירם של מוצרים . בארץ בגלל מכסים ו0 תחרות הישראלים משלמים 6-8 שקלים לכל דולר (מדד ההמבורגר הידוע) השער של ההעברות הוא לא ריאלי בגלל המיסוי וההגנה על המונופולים המקומיים. אבל איש לא יעז לגעת בהם! אז נלחמים על ידי הזרמת כסף לוויסות (או בשיטות בולשביקיות אחרות) שההוכחו כלא יעילות!
    סגור
  • 36.
    עובדיה לך למכור תפוחי אדמה בשוק
    יעקב 04/08/2019 10:51
    הגב לתגובה זו
    16 6
    עובדיה מבין בכלכלה כמו שפיל מבין בחרסינה.עדוד יבוא ופגיעה ביצוא תאוריה של אנשים חשוכים אם ביזפורטל רוצה התייחסות רצינית עליו לסלק אנשים חשוכים חסרי הבנה בסיסית.הנושא על סדר היום העולמי נכון להיום ובכלל הוא מלחמת מטבעות כאשר מדינות העולם עושים כל מאמץ להוריד את ערך המטבעות בארצם על מנת לעודד את היצוא ולהקטין את היבוא וזאת על מנת להעשיר את תוצר לנפש הגאון של ביזפורטל עובדיה חסר הבנה בסיסית
    סגור
  • 35.
    מסקנות מטופשות לכתב שלא מבין דבר בכלכלה (ל"ת)
    אור לגויים 04/08/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 34.
    איך הרסתי משפחות (ל"ת)
    יוסי פרנק 04/08/2019 10:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • זו כבר הוצאת דיבה (ל"ת)
    שי מגל 04/08/2019 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הצבע לי על משפחה אחת שאתה מכיר שנהרסה!! :
    לקשקשן שכותב כאן? 04/08/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצד שני הראה לי כותב בכיר אחד שלא כשל בשטויותיו!!!
    סגור
  • 33.
    העובדת הזרה של אימי מאושרת
    שלומי 04/08/2019 10:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בחיים לא חשבה שתעביר כמויות כאלה של אירו לארצה.
    סגור
  • 32.
    דין
    דין וחשבון 04/08/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה הרצה לדין את הנגידה
    סגור
  • 31.
    לא הבנתי
    מייק 04/08/2019 10:07
    הגב לתגובה זו
    5 2
    למה אמריקאקי צריך להמיר כאן 1000 דולר לשקלים ולהחזיר לאמריקה 1010 בסוף שנה? מה אתה אומר מר עובדיה? למה שהנגיד יקח דולרים מהקופה וירכוש איתם מניות של פייסבוק ומייקרוסופט? למה שלא יקנה איתם מניות של הבית שלי?
    סגור
  • 30.
    קשקוש- הדולרים נקנו בשקלים שהודפסו לצורך העניין
    אין שום הפסד 04/08/2019 10:07
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אמיר ירון פשוט טיפש, ואנחנו נשלם על זה. אתם באמת משווים אותו לנגיד האמריקני, הסיני, היפני, וסטנלי פישר? כולם טיפשים ורק הוא חכם?
    סגור
  • 29.
    בלי מטח נהיה כמו תורכיה ואיראן
    חנניה 04/08/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    היום מדינה ללא רזרבות מטח בימים קשים עלולה לפשוט רגל או להיות במצב קשה כך שטוב שיש מטח בקופה ...גם כשהדולר עולה או יורד אם יהיו בעתיד ימים קשים לפחות יהיה לנו מטבע קשה לשלם ולקנות את אשר המשק זקוק לו ...ומי ייצא ללא רווח ?דולר נמוך גורם לבריחת הון ..בשילוב של ריבית אפסית הכסף זורם לחול לקנות בתים לטיולים לחול
    סגור
  • תורכיה ואיראן קונות זהב, וזה כן חכם. (ל"ת)
    אמיר 04/08/2019 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 28.
    לכתב הנכבד-הנגידים-היו צריכים לארגן הגנות-בזהב
    כותבי תרחישים 04/08/2019 09:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ניראה כתבה ? ש מתייחס לטעות הנל- הזהב -יתקן- וימשיך עליות - כשהדולר יורד - לרוב הזהב ,,,,,,,,, בהמראה . ממתינים !
    סגור
  • 27.
    קשקוש - קניית הדולרים נעשתה על ידי שקלים שהודפסו
    אמיר ירון הורס היצוא 04/08/2019 09:56
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אין שום הפסד לבנק ישראל, הוא שילם בקונפטי על מטבע קשה (דולר). זה אתר כלכלי??!!
    סגור
  • 26.
    3.70
    יצחק 04/08/2019 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אחרי כתבה רצתי לקנות עולים דולר שקל יעדים-3.51,3.57,3.60 אחרי זה תקון ל3.56 ול3.70
    סגור
  • 25.
    לאדון אבישי=האם ניראה-כתבה על ההונאה ומחסור שוק הדיור ? (ל"ת)
    כותבי תרחישים 04/08/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 24.
    דמגוגיה בגרוש- במט"ח שנירכש צריך לרכוש חובות ישראלים
    לילי 04/08/2019 09:49
    הגב לתגובה זו
    5 2
    רכישת הדולרים ע"י בנק ישראל מבורכת . השקעת המט"ח יכולה להיות מועילה יותר . נתן לרכוש חובות במט"ח של ממשלת ישראל ושל חברות ממשלתיות כגון חברת החשמל .
    סגור
  • 23.
    גאון הכתב הזה
    דודי 04/08/2019 09:44
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כשיקרסו כאן ענפים רבים ויהיו עשרות אלפי מפוטרים הוא כבר יעבור לאייטם הבא . כל הכלכלות הגדולות בעולם לא מבינות כלום רק הוא יודע . איוולת כתובה עם ביטחון מופרז
    סגור
  • 22.
    תמיד אמרתי-
    אייל 04/08/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 3
    איזה ייצוא יש פה? ההייטק דורש טיפול נקודתי להקלות בייצוא, לכל שאר הענפים אין סיכוי מול סין ולכן כל האנרגיות לשווא. הסוחרים של בנק ישראל לא יודעים לפעול בזירת המסחר של היום, הם רגילים למסחר של שנות ה 80, לא פעם הצעתי את מועמדותי לטובת הכלל. בידע שיש לי אני יכול לייצר שיווי משקל קבוע לשער שקל/ דולר בעשירית השקעה שהסוחרים של בנק ישראל סוחרים. וכמובן שצריך להוריד את המס על רווחי הון ל 10 אחוז לפניי שבועת סאב פריים תהיה גם בישראל ( היא מרימה ראש כל יום). אין אלטרנטיבה ראויה לכסף וכוחם קונים דירות.
    סגור
  • 21.
    סכום מטורף שהאנשים "פרופסורים" צריכים לשבת בכלא
    ערן 04/08/2019 09:40
    הגב לתגובה זו
    12 14
    נגישים עלובים תחשבו מה היינו יכולים לעשות. עם 100 מליארד פשוט הזוי
    סגור
  • עדיף ההפסד מלהעביר את הכסף לחרדים
    shafan 04/08/2019 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 5
    בכל מקרה הכסף עובר אליהם ע"י קונה השלטון מקיסריה אז ככה יקבלו פחות
    סגור
  • 20.
    בועת הייטק
    נושא מורכב 04/08/2019 09:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מסכים עם הטענה שלא רצוי לקנות עודפי נייר של הפד בלי הגבלה אבל - אולי הפד מנפח בועת נסדק-הייטק שתתפוצץ ואם הכלכלה שלנו תהיה מבוססת רק עליו אז הכלכלה הישראלית תקרוס? כלכלה יציבה היא כלכלה מגוונת שלא נשענת רק על מרכיב אחד והבועה של הפד גורמת לעיוותי שוק ואולי אחד העיוותים הוא בועת הייטק ושקל חזק? לדעתי הדרך להתמודד עם העיוות והדולר הנמוך הוא להגביר יבוא. להוריד מכסים לשבור מונופולים ביבוא וכו... לא לקנות דולרים. להוריד מיסים, להפחית רגולציה, לגרום לשוק הישראלי להצמיח עוד ענפים חוץ מההיטק.
    סגור
  • 19.
    הגאון סטנלי פישר התערב מלאכותית וזה התוצאה (ל"ת)
    סטנלי פישר 04/08/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • 18.
    דולר נמוך זה ברכה למשק
    סיני 04/08/2019 09:22
    הגב לתגובה זו
    9 12
    מספיק לדאוג רק ליצואנים
    סגור
  • 17.
    כתבה מגמתית
    nomi 04/08/2019 09:18
    הגב לתגובה זו
    17 7
    כנראה שהכותב חייב דולרים ולכן זו בדיחה לרוח דברי השטות שלו
    סגור
  • 16.
    אי אפשר ללכת נגד כוחות השוק
    ארז 04/08/2019 09:09
    הגב לתגובה זו
    6 7
    כנראה עד היום לא הבינו את זה
    סגור
  • כוחות השוק=ספקולנטים שעושים עלינו סיבוב (ל"ת)
    אריאל 04/08/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 15.
    אבישי מסתבר שאין לך מושג בכלכלה
    אבי 04/08/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    18 4
    עוד אחד שחושב שהוא יותר חכם מפישר, עם כתבות כאלה לא מקצועיות
    סגור
  • בינתיים, הוא לא עשה חור של 100 מיליארד... (ל"ת)
    רן 04/08/2019 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 14.
    צריך לסגור את בנק ישראל ולפטר את העובדים (ל"ת)
    כעה 04/08/2019 08:59
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 13.
    אבישי עובדיה טועה בגדול
    נורמן מנדל 04/08/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    14 4
    היצוא הוא חזות הכל. ללא יצוא המדינה שווה לאפס. אני מניח שללא הכנסות גם מר עובדיה לא היה יכול לרכוש מה שבא לו. היצוא הולך ופוחת (כולל הי-טק) ולכן תפקידה של הממשלה הוא לדאוג להעצים את היצוא. אני מציע למר עובדיה לחזור לספסל הלימודים לשיעור ראשון בכלכלה.
    סגור
  • חשיבות מדרגה ראשונה
    ליצוא 04/08/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה מלחמות הסחר עד הין והדולר האחרון?
    סגור
  • 12.
    מה בנוגע לשכר המהנדס? הוא משולם למהנדס הישראלי בדולרים?
    לא נכון 04/08/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    "ראשית, כי המרווחים בהייטק גבוהים, ושנית כי התלות בשער חליפין לא כזו גדולה – מול ההכנסות התלויות בשער חליפין שיורדות, יש גם הוצאות בשער חליפין שיורדות ( אם כי יורדות פחות מאשר יורדות ההכנסות). "
    סגור
  • 11.
    נו באמת
    הצדיק מסדום 04/08/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הרבה זמן לא היתה כתבת יחסי ציבור לנגיד..כשהדולר יגיע ל 3 אפילו על ההיטק זה ישפיע..
    סגור
  • 10.
    כל מדינה רוצה שהמטבע שלה יהיה נמוך
    שלמה 04/08/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ואחד הדברים שמרגיזים את האמריקאים הוא שהסינים והארופאים מעלים את הדולר ולכן יןתר טוב שהפרופסור יעבור למקצוע שמביא תועלת למדינה כגון רפואה א לקטרויקה פיזיקה
    סגור
  • 9.
    דולר נמוך אסון למדינה
    משה 04/08/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
    15 5
    העובד הישראלי יקר מדי
    סגור
  • אמרו את זה גם ב-4 שקל ולא קרה כלום (ל"ת)
    מיקי 04/08/2019 09:21
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 8.
    חיסול המדינה. יחסלו את היצוא. מדינה של יבואנים תלויה
    כלכלת ביבי 04/08/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    9 2
    באחרים. הכל נייבא . ביבי חיסל את החקלאות ייקר את הפירות והירקות בטעם פלסטיק כעת כשהנגיד לא יקנה דולרים מעניין אם הוא יקנה את מניית העם טבע... אוסף של לוזרים בשלטון . ביבי לא מתעניין בשום דבר חוץ מהכיסא שלו . גם לדולר נמוך יהיה מחיר כבד מאוד אפילו. שוק המניות גם יתמוטט הפנסיה של הצבור והעם יהיה יותר עני ככה ביבי אוהב
    סגור
  • 7.
    ייצוא = 30 אחוזים מהתוצר, אין ייצוא אין צמיחה (ל"ת)
    Q 04/08/2019 08:36
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 6.
    כל עוד אף אחד לא משלם על טעויות איומות זה ימשיך (ל"ת)
    מתריע שנים 04/08/2019 08:27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 5.
    הכותב לא מבין דבר וחצי דבר
    מוישי 04/08/2019 08:23
    הגב לתגובה זו
    15 5
    לא מדובר רק על הייצוא. הקשר הוא לכלל התעשיינים במשק, שקל חזק מקטין את עלות היבוא וגם תעשיינים לשוק המקומי נפגעים ממנו כי ניתן לייבא סחורה בזול... מעבר לכך, הכותב מתעלם מההשפעה של השקל החזק על האינפלציה - כבר כיום אנחנו באינפלציה שואפת לאפס ואם נגיע לאפס אינפלציה או שנרד מתחת לאפס הצרכן יקטין את רכישותיו מתוך הנחה שמחר יהיו המחירים זולים יותר וכך הרווח שנכתב מדבר עליו כתוצאה מגידול בצריכה הפרטית ייעלם והצרכנים יחכו עם הרכישות כי יתרגלו לעולם של ירידת מחירים... זו הסיבה שדרושה אינפלציה ברמה מסויימת כדי להניע את הכלכלה. יפן תקועה שנים על גבי שנים בלופ של אינפלציה אפסית ולא מצליחה לצאת ממנו (בין היתר מסיבות מבניות נוספות).
    סגור
  • 4.
    קשקוש מוחלט
    שולתתתתת 04/08/2019 08:22
    הגב לתגובה זו
    21 4
    "ההפסד" על הניירהיתרות הם חלק מדירוג האשראי שמשאיר לנו גיוס הון בריבית נמוכה.אם בנק ישראל רוצה הוא יכול לדאוג לשער דולר גבוה. בכל מלחמה או מבצע היתרות משמשות כעוגן יציבות. מדוע הפרשן מדבר בשם הנגיד? למה עצר הפרשן בשלושה שקלים לדולר לי נראה שיגיע לשקל וחצי לדולר....
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד (ל"ת)
    צודק 04/08/2019 08:21
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 2.
    הפקרת הייצוא
    שמואל ברגר 04/08/2019 08:21
    הגב לתגובה זו
    10 3
    ההערה היחידה הנכונה במאמר היא העובדה שבנק ישראל בשלומיאליות נתן לשחקני המטבע אפשרויות חוזרות לעשות עליו ועלינו סיבובים.היה על הבנק המרכזי מזמן (כתבתי את זה מזמן במאמרים שלי ) ל"שחק" את המשחק לא בשקיפות ולא בשלומיאליות .לצורך זה היה עליו להקים מחלקה של דילרים ברמה .מעבר לכך להפקיר את הייצוא והייצור והתיירות לחגיגות צרכנים בייבוא זו איוולת שמחירה יהיה הרבה יותר יקר מ120 מיליארד.כלכלת ישראל לא חיה על ההייטק וגם שם סובלים מאד מהשקל החזק שמייקר את העלויות המקומיות לסף רווחיות בזירות שונות.כיועץ שנפגש עם חלק ניכר מייצואני ישראל אני חש את חוסר השקט וחשיבה על יציאה מישראל. גרמניה ניצחה בתעשיות המופלאות שלה את הסינים ואת הקוריאנים .וכל הצמיחה והעוצמה הכלכלית שלה מול שאר חברי גוש האירו הגיעה מתעשיה ולא הייטק.
    סגור
  • כל הכבוד
    לרון 04/08/2019 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למר שמואל ברגר,סו"ס מקצוען אמיתי המופיע בשמו!
    סגור
  • 1.
    פיחות
    הרוזן 04/08/2019 08:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זו התשובה לשקל חזק
    סגור
  • פעם בעבר היה
    לרון 04/08/2019 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פיחות "זוחל" 5% לחודש,בימי ארידור רצו דולריזציה,בעבר אף נקבע שער שונה לדולר ליצואן,ליבואן,לתייר,למקומי וכו' יותר מתוחכם בעליל!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות