אחרי שני הסדרי חוב ושנים של הפסדים צים חוזרת להרוויח
צים, אחת מספינות הדגל ההיסטוריות שלנו, המוחזקת על ידי קנון הבורסאית (פיצול היסטורי מהחברה לישראל) עברה בעשור האחרון שני הסדרי חוב בגלל מצבה הפיננסי הקשה, אבל ברבעונים האחרונים היא מדווחת על שיפור בתוצאות והיא חוזרת לדווח על רווח ותזרים חיובי משמעותי.
עם זאת, המאזן של החברה עדיין משדר מצוקה פיננסית עם גירעון בהון של מעל 250 מיליון דולר, ומעבר לכך, צריך לזכור שהרבעון השני נחשב עונתית טוב. במילים אחרות, יש עוד הרבה מה לעשות כדי לחזור לחוף מבטחים.
הרווח ברבעון השני הסתכם ב-5.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 33.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2018. מחזור ההכנסות הסתכם ב-834.4 מיליון דולר, עלייה של 3.9% בהשוואה ל-803.2 מיליון ברבעון השני של 2018.
צים הובילה 731 אלף מכולות TEU ברבעון השני של 2019, הכמות השנייה בהיקפה אי פעם - ירידה של 5.3% בהשוואה ל-772 אלף מכולות TEU ברבעון השני של 2018, שיא של כל הזמנים.
ה-EBITDA המתואם ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-94.4 מיליון, בהשוואה ל- 24.3 מיליון ברבעון השני של 2018.
ה-EBIT המתואם ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-38.7 מיליון, בהשוואה ל-EBIT מתואם שלילי של 3.1 מיליון ברבעון השני של 2018. תזרים המזומנים התפעולי ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-64.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-52.6 מיליון דולרן ברבעון השני של 2018.
הנהלת החברה מדגישה כי ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי ובשנים האחרונות התאפיין בתנודתיות של מחירי ההובלה ומחירי הדלק, כתוצאה משינויים מתמידים בסביבת השוק ופעילות נרחבת של מיזוגים ורכישות שהובילו גם לארגון מחדש של הבריתות הגלובליות.
חוסר היציבות והתנודתיות בשוק, לרבות אי-וודאות משמעותית במצב הסחר הגלובלי, בעיקר עקב מגבלות סחר הנוגעות לארה"ב, ממשיכים להשפיע על הסביבה העסקית.
עם זאת, הנהלת החברה מסבירה כי במהלך המחצית השניה של 2018 מחירי ההובלה החלו להתאושש, עם ירידה חלקית במהלך המחצית הראשונה של 2019, שעה שמחירי הדלק נותרו תנודתיים ביותר.
אל מול הסביבה העסקית המאתגרת הזאת, המשיכה צים לרשום תוצאות משופרות ולהציע שירותים חדשים ללקוחותיה. בספטמבר 2018 החלה החברה בשיתוף פעולה תפעולי אסטרטגי עם בריתות של חברות גדולות בתחום הספנות, במספר קווים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב. במהלך הרבעון הראשון של 2019 הורחב שיתוף הפעולה בשני נתיבי סחר נוספים: אסיה – מזרח ים תיכון ואסיה – צפון מערב הפסיפי. במהלך הרבעון השני של 2019 הסכימו צים וברית ה-M2 להרחיב את שיתוף הפעולה גם לסחר בין אסיה לנמלי ארה"ב במפרץ מקסיקו (US GULF).
הסכמי שיתוף פעולה מסוג זה מאפשרים לצים להציע ללקוחותיה מערך שירותים משופר, כיסוי נמלים רחב יותר וזמני הובלה משופרים, לצד התייעלות וחיסכון תפעולי.
אלי גליקמן, מנכ"ל צים: "תוצאות צים לששת החודשים הראשונים של 2019 מעודדות. אנו רואים כעת בבירור את פירותיה של האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו, בפרט את שיתוף הפעולה התפעולי עם ברית ה-M2, שהורחב לאחרונה לנתיב סחר רביעי.
"בנוסף לרווח הנקי שהושג ברבעון הנוכחי, רשמה צים שיפור משמעותי בכל המדדים, וממשיכה להיות אחת המובילות בתעשייה במונחי שיעור מרווח EBIT מתואם.
"האסטרטגיה של צים ל-2023 תכפיל את מאמצינו לחזק את מעמדה התחרותי של החברה, באמצעות צמיחה עם שותפינו ושדרוג שירות הלקוחות שלנו, במקביל למהלכי ייעול נמרצים ותוך חתירה למצוינות מסחרית ועיסקית. כל אלו רלוונטים אף יותר לאור אי הוודאות העומדת בפני הענף, בעיקר לנוכח מגבלות הסחר הנוגעות לארה"ב ויישומה הקרב של רגולציית ה- IMO 2020".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.משקיעים עניים בעלים עשיריםאריאל 22/08/2019 00:28הגב לתגובה זו0 0מי שמשקיע בבורסה חמורסגור