
פרטנר: שיפור בשורה התחתונה מול ירידה של 2% בהכנסות
חברת פרטנר -1.86% דיווחה על ירידה של 2% בהכנסות הרבעון השני של 2019 ועל רווח נקי של כ-3 מיליון שקל - גבוה ב-50% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-214 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-24.4% ביחס לרבעון המקביל. אמנם עיקר השיפור ב-EBITDA המתואם מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש, אולם גם בנטרול השפעה זו נרשם שיפור של כ-4 מיליון שקל.
הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-781 מיליון שקל לעומת 797 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2%. בבחינת מגזרי הפעילות: ההכנסות משירותים צמחו ב-4% ביחס לרבעון המקביל, ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי נותרו ללא שינוי מהותי, ההכנסות משירותים במגזר הקווי צמחו ב-10% וההכנסות מציוד ירדו ב-21%.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פרטנר עלה בכ-50% והסתכם בכ-3 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA המתואם (Adjusted) של פרטנר הסתכם בכ-214 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת 172 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24.4%, המיוחס ביקר לעלייה של כ-38 מיליון שקל כתוצאה מיישום תקן חשבונאות IFRS16 ולעליה בפעילות הקווית לצד יציבות בפעילות הסלולר.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-22 מיליון שקל, בדומה לרווח התפעולי ברבעון המקביל. החברה מציינת כי בנטרול ההשפעה של יישום תקן 16 IFRS הרווח התפעולי היה מסתכם ב-20 מיליון שקל - ירידה של 9% ביחס לרבעון המקביל.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
הכנסה החודשית הממוצעת למנוי חודשי (ARPU) הסתכמה ב-58 שקלים ברבעון השני של השנה, עלייה של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול השפעת הפרשה חד פעמית ברבעון המקביל אשתקד, ה-ARPU היה יורד ב-2% בעיקר כתוצאה מהשחיקה המתמשכת במחיר בשירותי סלולר מרכזיים כתוצאה מהתחרות בשוק הסלולר.
מדדים תפעוליים עיקריים
מקור: דוחות כספיים של החברה
מנועי צמיחה בטלוויזיה - בסיכום הרבעון השני החברה הציגה תוספת נטו של 77 אלף מנויים בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2018, ונכון להיום מספר המנויים בפרטנר TV מסתכם בכ-170 אלף. בסיבים האופטיים - שנתיים אחרי השקת פרטנר פייבר החברה מגיעה כיום עם תשתית הסיבים האופטיים לכ-480 אלף משקי בית בישראל, לעומת כ-170 אלף לפני כשנה. בפרטנר מציינים כי החברה פועלת להעביר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית במטרה להקטין תלות במונופולים, ולהגדיל את רווחי החברה.
- תשובה מנסה להקים לתחייה את אימפריית הנדל"ן שלו
- אלקטריאון פספסה את היעד השנתי, המנכ"ל מתרץ
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "אל מול חוסר יציבות וירידות ערך של המתחרות בשוק התקשורת, פרטנר מציגה מובילות עסקית ואיתנות פיננסית. פרטנר ערוכה טוב יותר ממתחרותיה להתמודד עם האתגרים המורכבים בשוק התקשורת הישראלי שסובל מכשלי שוק מתמשכים. החברה ממשיכה להציג מגמות חיוביות במדדים העיקריים, מאזן חזק ומצויינות תפעולית, בזמן שמתחרותיה מתמודדות עם ירידות ערך וחוסר יציבות".
- 1.דירה = קורת גג 27/08/2019 10:39הגב לתגובה זודירה = קורת גג