אל על ממשיכה לדמם; ההפסד במחצית הראשונה כ-55 מיליון דולר
חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על גידול של כ-7% בהכנסות ברבעון השני ומעבר לשורת רווח חיובית בהשוואה להפסד של כ-18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, בנטרול השפעת עיתוי חג הפסח, החברה ממשיכה לדמם. המחצית הראשונה הסתיימה עם הפסד של כ-55 מיליון דולר, לעומת 65 מיליון דולר בתקופה המקבילה. נכון, מדובר על שיפור לעומת תקופה מקבילה, אבל עוד שיפור כזה ואבדנו - החברה עם הון של 180 מיליון דולר בלבד רגישה לכל הפסד במיוחד בסדרי גודל כאלו, ובמיוחד שמאזנה הכולל עומד על 3.2 מיליארד דולר.
במצב הפיננסי הזה כל אפצ'י קטן ישפיע על החברה משמעותית, והשאלה אם החברה שלא הצליחה לייצר רווחים ומזומנים בתקופה הטובה (בשנים האחרונות) תצליח בשנים הקרובות בשעה שהתחרות מחריפה, והיא מנגד, לא מצליחה להתאים את עצמה לכללי המשחק החדשים ולהתייעל?
הכנסותיה של החברה הסתכמו בכ-584 מיליון דולר בהשוואה לכ-547 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר הודות לעליה במספר הנוסעים בחג הפסח, שחל השנה ברבעון השני. עם זאת, יש לציין שגם במבט חצי שנתי, אשר כולל את חג הפסח בשתי התקופות, אל על עדיין רושמת גידול של כ-1% בהשוואה למחצית הראשונה של 2018.
תנועת הנוסעים ברבעון השני הסתכמה בכ-1.57 מיליון נוסעים, עליה של כ-5% לעומת הרבעון השני של 2018, אך יש לציין כי בהשוואה למתחרותיה של אל על, מדובר בעליה מינאיטורית, כאשר איזיג'ט לדוגמה רשמה באותו תקופה עלייה של 13% במספר הנוסעים וראיינאייר רשמה עליה של 30%. עם זאת, חלק השוק של אל על הוא עדיין בגדול בחבורה, ונאמד בכ-26%.
בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של כ-83 אלף דולר, וזאת בהשוואה להפסד של כ-18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כשאת השיפור מייחסת החברה לעליה בהכנסות וירידה בהוצאות הפעלה, ובעיקר בהוצאות הדלק, עקב ירידה במחירו ובכמות הנצרכת, שהושפעה מהפעלת מטוסי הדרימליינר החסכוניים.
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "במהלך הרבעון השני לשנת 2019 רשמה החברה הכנסות בסך 584 מיליון דולר המהוות גידול של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מההשפעה של חג הפסח אשר חל השנה ברבעון השני. כמו כן, החברה רשמה שיפור במדדים התפעוליים העיקריים וכל זאת לצד ההתמודדות עם האתגרים והתחרות העזה בנתב"ג".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.חברה פשוט יקרה ולא יעילהישראלי 28/08/2019 10:36הגב לתגובה זו0 0רוצה לטוס לוינה בדצמבר עם אל על טיסה הלוך חזור לשני אנשים עולה 1000$ עם אוסטריאן 680$ כולל בחירת מקום ואוכל. למה שאני אזמין אל על?סגור
-
3.דרוש ניעור רציני (ל"ת)גבי 28/08/2019 10:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.אל על מיישמת את דוקטרינת "חברה ללא כוונות רווח"אבי 28/08/2019 09:38הגב לתגובה זו0 0כל הכסף ממילא מיועד לעובדים (לא הרגילים חלילה. הטייסים כמובן). אם יהיה קצת עודף, הטייסים ישבתו ויקחו אותו. אם יהיו הפסדים - משלם המיסים ישלם. בסך הכל סידור עבודה מעולה לטייסינו האמיצים.סגור
-
1.לא תתאושש בגללילקוח אלעל לשעבר 28/08/2019 09:09הגב לתגובה זו0 0שנה שמינית בחרם כל אל על חברה שלוקחת את הלקוח כמובן מאליו. אל אל ״הכי גרוע בעולם״סגור