גבי רוטר מנכ"ל משותף קסטרו
צילום: דודי חסון

תוצאות פושרות לקסטרו-הודיס, עברה להפסד של 22 מיליון שקל

החברה רושמת ירידה של כ-3% בהכנסות בהשוואה למחצית הראשונה המקבילה, ומעבר להפסד תפעולי של כ-19 מיליון שקל לעומת רווח של 29 מיליון בתקופה המקבילה 
נועם בראל | (1)

חברת קסטרו 1.82% פרסמה את תוצאותיה הכספיות והציגה ירידה הן בהכנסות והן ברווח הנקי בהשוואה למחצית הראשונה של 2018. 

הכנסותיה של החברה ברבעון הסתכמו בכ-460 מיליון שקל לעומת כ-422 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך העליה מיוחסת בעיקר לעיתוי חג הפסח, כאשר במבט חצי שנתי המנטרל את השפעת עיתוי החג, התמונה המתקבלת שונה - ההכנסות ירדו לכ-830 מיליון שקל לעומת כ-851 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון בכ-28 מיליון שקל, בדומה לרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד, כאשר גם כאן, מדובר בתמונה שונה כאשר מנטרלים את השפעת עיתוי החג, כאשר החברה רושמת הפסד תפעולי של 19 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה לעומת רווח של כ-29 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, קסטרו-הודיס מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של כ-11 מיליון שקל, חצי מהסכום אותו הרוויחה ברבעון המקביל אשתקד, אז הסתכם הרווח הנקי בכ-22 מיליון שקל. צריך לציין, כי עיקר הירידה ברווחי הרבעון השני של 2019 ביחס לתקופה המקבילה נובע מגידול בהוצאות המימון, המיוחס לשינוי בתקינה החשבונאית (IFRS16) שאיננו תזרימי במהותו. עם זאת, את המחצית מסכמת החברה עם מעבר להפסד נקי של כ-38 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-20 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

למרות הקיטון ברווחים, בקסטרו מתכננים התייעלות ושיפור הרווחיות בתחומי העיצוב, התמחור והלוגיסטיקה ומתכננים ליעילות תפעולית גם בתחום הפרסום והשיווק. מאחר וקסטרו מתייחסת לשוק הישראלי כשוק המרכזי שלה, החברה מתכננת לפתוח סניפים נוספים של כלל מותגיה, כשהכוונה היא גם לשפץ ולהרחיב חנויות קיימות. 

השאלה האמיתית שצריכה להישאל זה עם כניסתה הצפויה של אמזון לשוק בישראל, האם אסטרטגיה זו צפויה לייצר לחברה רווחיות גבוהה יותר, או שמא מדובר ב-"ירייה ברגל", כאשר התחום המקוון אמור לתפוס את הנתח המשמעותי בתחומי ההתייעלות.

גבי רוטר מנכ"ל משותף של קבוצת קסטרו-הודיס: "אנחנו בעיצומו של תהליך אסטרטגי רחב של מיזוג, תהליך שילווה אותנו בשנים הקרובות אשר מטרתו הינה סנרגיה ושיפור היעילות התפעולית של מותגי הקבוצה. אנו ממשיכים ביישום תהליך הסינרגיה של כל מותגי קבוצת קסטרו-הודיס, במטרה לפתח מנועי צמיחה חדשים, ולייעל את מערכות התפעול של הקבוצה. ואנו פועלים במטרה להמשיך להוביל את ענף האופנה בישראל עם המותגים הטובים ואהובים ביותר תוך חידוש והצערת בית האופנה קסטרו כמותג האופנה הישראלי המוביל בישראל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירושלמי 28/08/2019 14:40
    הגב לתגובה זו
    גאון מי שכתב הכתבה . בשטח:סניפים נסגרים , בסניפים קיימים סחורה סוג ז