
פרשמרקט: המכירות עלו, הרווחים ירדו
תוצאות פושרות ברבעון האחרון לקמעונאית המזון פרשמרקט אשר מדווחת היום על עלייה במכירות ל-258 מיליון שקלים, ביחס ל-253 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ירד מ-15 מיליון שקלים ל-13 מיליון שקלים בעיקר כתוצאה מיישום תקן IFRS16. הרווח הגולמי עלה בכ-3% מ-84 מיליון שקלים ברבעון השני של 2018, ל-87 מיליון שקלים ברבעון האחרון. הוצאות המכירה והשיווק עלו בפחות מאחוז, מ58 מיליון שקלים ב-2018, ל-58.5 במיליון. הוצאות ההנהלה עלו מ-7 מיליון שקלים ב-2018 ל-9 מיליון שקלים ברבעון השני של 2019. בהיבט החצי שנתי, המכירות עלו בכ-3% מ-501 מיליון שקלים ב-2018, ל-515 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2019. עלות המכירות גם עלתה מ-336 מיליון שקלים ל-343 מיליון שקלים. הרווח הנקי לתקופה ירד בכ-10%, מ-29 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2018, ל-26 מיליון שקלים בתקופה המקבילה של 2019. את העלייה החצי שנתית מסבירים בדירקטוריון בעלייה בהיקף הפעילות של החברה. הירידה ברווחים נובעת מיישום תקן IFRS16. החברה אישרה ב-14 ביולי 2019 חלוקת דיבידנד של 220 מיליון שקלים.
ביולי השנה רכשה פרשמרקט את קמעונאית המזון סופר דוש ב-138 מיליון שקלים. הרכישה כוללת ארבעה סניפים בבת ים בהיקף של 7,185 מ"ר, יחד עם הציוד, מתקנים ורכוש קבוע. החברה צפויה גם לשלם על המלאי של החברה בהתאם לספירת מלאי.