סלקום עיצומים
צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

המשבר בסלולר: עובדי סלקום ופלאפון ישובו לעבודתם

לאחר פגישות בתיווך ההסתדרות הגיעו הצדדים להסכמות. בפלאפון בוטלו השימועים לכלל העובדים שזומנו להליך ערב החג; בסלקום הוקפאו כל צעדי ההתייעלות בנושאים הקשורים לעובדים; המשך המו"מ לאחר החגים
איתן גרסטנפלד |

התפתחות במשבר בתחום הסלולר, לאחר פגישות שהתקיימו בין ההסתדרות לחברות הסלולר, הודיעה ההסתדרות על הפסקת השביתה. במסגרת ההסכם הוחלט כי עד להחלטה בעניינם ישובו כלל העובדים לעבודתם.

פלאפון  ע"פ הודעת ההסתדרות, הגיעה הנהלת פלאפון להסכמה עם העובדים בתיווך ההסתדרות. במסגרת המו"מ, גובש מתווה מוסכם של פרישה והתייעלות, והוחלט לבטל את השימועים לכלל העובדים שזומנו להליך ערב החג. בנוסף, חזרה בה החברה מההחלטה על סגירת היחידה הארגונית שאליה משתייכים העובדים.

בעקבות הפגישה הגיעו הצדדים להבנות עקרוניות ולמתווה שיהווה בסיס להסכם. כמו כן, הוסכם על מסגרת להמשך המשא ומתן בין הצדדים עד לחתימת ההסכם. ההבנות כוללות, בין היתר, מנגנון ליישוב חילוקי דעות, תוך התחייבות הדדית של הצדדים להימנע מצעדים חד-צדדיים. לאור כך, הופסקה השביתה והעובדים ישובו לעבודתם.

סלקום בדומה להתפתחות בחברת פלאפון, גם בסלקום, הוחלט כי יוקפאו כל הצעדים בתוכנית הרה-ארגון בנושאים הקשורים לעובדים. כמו כן, הצדדים ייכנסו למו"מ במטרה למצוא פתרונות לאחר תקופת החגים. לאור ההבנות, תופסק שביתת עובדי סלקום והם ישובו לעבודה סדירה.

נזכיר, כי הבוקר עצרה ההסתדרות את העבודה במטה חברת סלקום בנתניה, וכינסה את העובדים לשיחת הסברה בלובי. במקביל השביתו עובדי סלקום את הטיפול בתקלות רשת ואת המרכז הלוגיסטי.    במקביל גם עובדי פלאפון המשיכו בעיצומים ושיבשו בין היתר את פעילות מוקדי השירות, על רקע דרישות ההנהלה לפטר עובדים ולסגור יחידות בחברה. מוקדי השירות הטלפוני (שירות הלקוחות ושירותי המכירה) פעלו במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה