אגרות החוב OUT; המניות עדיין IN - אלו המניות שכדאי לכם להכיר
מדריך השקעה של ביזפורטל לשנה החדשה - בלי פילטרים, בלי פחד, בלי להתבייש - כל האמת בפנים. החלק ה-1 פורסם אתמול. הנה החלק ה-2 (חשוב לקרוא את החלק הראשון לפני החלק השני)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
איך מרכיבים תיק השקעות?
כן זה יישמע לכם מנותק מהמציאות, זה לא מה שאומרים לכם בבתי ההשקעות, זה לא מה שאומר לכם יועץ ההשקעות, אבל התמהיל של מכשירים סולידים במיוחד (פיקדונות) עם מניות/ קרן מנייתית הוא לדעתי תמהיל עדיף מאשר אג"ח עם מניות. ולהמחשה - נניח שאמרו לכם בבנק שאתם צריכים להשקיע 70% באפיק הסולידי ו-30% באפיק המנייתי. תשקיעו את הסולידי בפיקדונות, מק"מ, ו"הנועזים" בכם בקרנות של אג"ח קונצרני לטווח קצר. השאר במכשירים עוקבי מדדי מניות. ככה אם תהיה ירידה בשווקים או עלייה בריבית, לא תפסידו הרבה על האג"ח (כאמור בחלק הקודם - האג"ח הממשלתי מספק תשואה שלילית ויש בו סיכון). ככה תהיו חשופים לסיכון בעיקר בתמהיל המנייתי.
מניות חשוב להזכיר הן מוצר מנצח לאורך זמן. אם תבדקו השקעות של 15 שנה ומעלה כמעט בכל תקופה ובכל בורסה בעולם, תגלו שהמניות מספקות יותר מהאג"ח. ההסבר העמוק לכך נמצא בחוק הבסיסי של עולם ההשקעות - סיכון הולך יחד עם סיכוי. מי שקונה מניות מסתכן בתמורה לפיצוי - עודף תשואה. אז אולי בשנה אחת זה לא כך, אולי גם בשנתיים, ובשלוש, אבל על פני זמן ממושך זה כך.
אז האם להשקיע במניות? התשובה נמצאת כמה שורות קודם, אם אתם משקיעים לטווח ארוך - כן. אם אתם משקיעים לטווח קצר, צריך לעשות חושבים (סיכון, צרכים) ובכל מקרה משקל המניות יהיה קטן, כדי שלא תיפגעו בירידה שלא תוכלו לתקן. זאת הסיבה שבחסכונות לפנסיה ממליצים לצעירים להשקיע ברכיב גבוה של מניות, ולאלו שנמצאים קרוב יחסית לפרישה אומרים - "מניות זה מסוכן, זה יכול לרדת, ולא יהיה זמן לתיקון".
במילים פשוטות, מניות הן אפיק השקעה מומלץ, והנחת הבסיס שגם אם יש ירידות במניות (והן יכולות להיות מאוד כואבות, ראו מקרה 2008/2009), השוק מתקן, רק שזה יכול לקחת זמן.
תשקיעו בלי רגשות - רק הרציונל עובד
מתי קונים מניות, ומתי מוכרים? העניין הזה של תזמון השוק הוא משחק טיפשי לכאלו שמחזיקים מעצמם מתוחכמים. הטענה הזו שניתן לתזמן את השוק ולהגיד - רגע, למרות שאני מסכים שמניות הן אפיק מנצח, אני אחכה לנפילה ואז אקנה, היא קשקוש. אף אחד לא נביא. התחושה שלי למשל היא שהמניות ירדו, ואני מגבה את התחושה הזו בעובדה פשוטה - אנחנו בסייקל חיובי של הרבה שנים, ואחרי תקופה ארוכה מגיעה ירידה. לא נעים לי להעליב את עצמי - אבל זו טענה לא מבוססת, לא רציונלית ודי טפשית. כבר הרבה זמן הסייקל חיובי, הרבה זמן שהתחושה שלילית, והרבה זמן ששוק המניות עולה.
פעולה לפי רגשות, פעולה לפי התחושה היא במקרים רבים אסון, גם אם אתם חושבים שיש לכם "תחושות בטן טובות" - גם לי יש, אז מה? קונים מניות בלי קשר לתחושות, עם קשר למתודה - מניות מספקות תשואה עודפת על פני זמן ולא ניתן לתזמן את השוק. חוץ מזה, מניות תמיד צריכות להיות בתיק השקעות, אחרת זה לא תיק, זה סוג של חשבון לשמירת הכסף. תיק השקעות נועד להשקיע וספק תשואה, ולא להחנות את הכסף שלכם לתקופה. התשואה מגיעה במבחן ההיסטורי מהמניות.
מניה טובה ויקרה תמשיך להיות טובה ויקרה
אז איזה מניות לקנות? רוב האנשים צריכים לקנות מכשירים עוקבי מדדים (קרנות מחקות , קרנות סל), אבל האמת שיש השקעות ישירות שנראות מעניינות בתקופה הזו. ראשית יש כלל חשוב בשוק המניות, בקשר להשקעות לטווח ארוך שאומר מניות טובות תמיד יהיו יקרות. גם אם התחושה שלכם (בדומה לשלי) היא שכדאי לקנות מניות זולות (עם מכפילי רווח נמוכים), על פני זמן המחקרים מוכיחים שהחברים שבחרו מניות טובות ויקרות היכו את השוק.
אני לא מסוגל (כמו רוב האנליסטים) "להמליץ" על אלביט מערכות הטובה והיקרה. אבל היא היתה טובה ויקרה גם לפני שנה, גם לפני שלוש שנים וגם לפני חמש שנים, והיא הוכיחה כל פעם מחדש שהיא מצליחה לצמוח (גם דרך רכישות), להאיץ את הרווחים ולהזניק את המניה.
אז אני עדיין לא מסוגל להגיד מילה טובה על מניית אלביט מערכות ברמה הזו, אבל אני מוריד את הכובע בפני אנשי השקעות שאמרו זאת כבר שנים - ויצרו תשואה עודפת (עודפת מאוד). הם אגב, ממשיכים להמליץ.
תקנו בזול
מעבר לכלל שמצדיק רכישת מניות טובות ויקרות, יש כלל אינטואיטיבי יותר - לקנות בזול. קנייה בזול של חברות טובות מתאפשרת כאשר קורה משהו בשוק, משהו שמערער את הבסיס של ההשקעה בחברה. לפני כשנה וחצי מניית מליסרון סבלה מסנטימנט שלילי, המניה ירדה עשרות אחוזים. מאז היא עלתה ב-70%. הסיבה לסנטימנט השלילי - פחד. המשקיעים פחדו מכניסת אמזון הענקית לשוק המקומי. מליסרון איבדה אחוזים טובים כל יום, וניסיונות ההרגעה של הנהלת החברה לא עזרו. משקיעים התייחסו למניה כסכין נופלת, וחששו עד מוות שהנה מודל הקניות בקניונים הולך להיעלם.
המצבים האלו של סכין נופלת בגלל טריגר בשוק הם אמנם מסוכנים, אבל עם ההנהלה בטוחה בעצמה, עם אתם מכירים את השוק ויש לכם דעה לגבי ההשפעה, אם אתם מבינים את היכולות של החברה (במקרה הזה, למליסרון יש הרבה הזדמנויות נדל"ן מעבר לקניונים - הרחבת תב"עות ועוד), אתם יכולים להעריך שמדובר בהזדמנות. מסוכן, אבל במינון נכון, זה יכול להיות אחד מהכלים החשובים ביצירת תשואה בתיק.
אז מה כל מי שמוכר לא יודע? לא בטוח. הרבה מוכרים כי הם לא מוכנים ורוצים להתעסק עם סכין נופלת. הרבה מוכרים כי הם לא מסוגלים לראות ירידות בתיק שלהם, הרבה לא מבינים ומוכרים כי יש כותרות אדומות בנושא. שיש סנטימנט שלילי הוא מדבק והוא ברוב המקרים (לא בכולם!) מוגזם.
חשוב להדגיש, גם לנועזים שביניכם לא כדאי כמובן להשקיע חלק משמעותי במניות, ואם נחזור לדוגמה - 70% סולידי, 30% מניות, אז כל המניות שיובאו כאן, צריכים להיות אחוזים בודדים מהתיק לצד מכשירים פסיביים (או אם לא השתכנעתם ביתרון הפסיביות במכשירים שמנוהלים אקטיבית - קרנות נאמנות אקטיביות). בכל מקרה, המניות הישירות הן נתח קטן.
קרנות השקעה
ויש עוד אפשרויות, אביא רק כמה רעיונות - בבורסה המתחדשת שלנו (אגב הבורסה עצמה היא מניה חמה ולא בזכות הנתונים שלה אלא בזכות הפוטנציאל - הרחבה כאן) יש כלי השקעה חדשים - קרנות היי טק וקרנות תשתיות. בינתיים מדובר על קרנות בודדות. איביאיי טכנולוגיה בטכנולוגיה וג'נרשיין קפיטל בתשתיות.
קרן הטכנולוגית - איביאיי טכנולוגיה נסחרת בדיסקאונט של 30% על ההחזקות שלה. זה לא אומר שהיא לא יכולה להמשיך ולרדת, אבל זה אומר שיש לכם מעין הגנה, סוג של השקעה דפנסיבית. גם אם ההחזקות שלה (שרובן סחירות בנאסד"ק) ירדו ב-30%, לכאורה לא הפסדתם. רק לכאורה כי המחיר של הקרן לא מותאם בהכרח למחיר הכלכלי שלה. וגם - יש התחייבות ממשלתית לתמוך בה בסכום מסוים שמייצר רצפה (אם כי הרצפה עדיין רחוקה - לא מדובר בהגנה אפקטיבית).
מול הדאונסייד הכנראה מוגבל, יש אפסייד - אם הקרן תרוויח בהשקעות הריאליות והשוטפות, זה יתבטא במחיר הקרן.
בקרן התשתיות ג'נרשיין הסיפור אפילו פשט יותר. מדובר בקרן שגייסה כ-900 מיליון שקל רוב הכסף כבר מושקע בפרויקטים של אנרגיה תשתית ותחבורה, ומייצר על פי הערכת החברה תשואה של 10%-15%. הקרן נסחרת בדיסקאונט קטן על ההון שלה, כך שהתשואה הזו אמורה להתגלגל למשקיעים באופן כמעט מלא. אז אולי יהיה פרויקט עם עיכוב, אולי תהיה השקעה פחות מוצלחת, אולי דמי הניהול יפגעו (מעט) בתשואה. אבל בתקופה שהריבית על אג"ח היא אפס, זו נראית אלטרנטיבה יחסית דפנסיבית. לא תקבלו כאן תשואה גבוה, אבל גם לא תהיה נפילה גדולה.
ובכלל קרנות השקעה הוכיחו את עצמן כהשקעה יחסית דפנסיבית. קרנות הריט שנסחרות כאן בתחום המשרדים (ריט1, סלע קפיטל, מניבים ריט), מאפשרות למשקיע השקעה בנדל"ן מבלי ללכלך את הידיים, מבלי לצאת החוצה ולבחור משרד, מבלי לחפש שוכר, מבלי לבדוק כל חודש עם הכסף נכנס. עושים לו את העבודה, את כל העבודה, הוא משקיע והכסף יחד עם כספים של משקיעים נוספים משמש לרכישת נדל"ן מניב, במקרים רבים ממנפים את ההשקעה, משכירים את הנכס, מקבלים דמי שכירות, מחזירים מימון, ואת הרווח מחלקים - בשנים האחרונות התשואה מרשימה - הדיבידנדים שמנים וגם מחירי הקרנות האלו עלו משמעותית בשוק. האם זה יימשך? תלוי בשוק המשרדים. בכל מקרה, זו יכולה להיות אלטרנטיבה ראויה ועדיפה לכל אותם הצעות שאתם רואים (ואולי מתפתים) להשקיע באופן ישיר במשרד. כאן זה נזיל, כאן זה מנוהל, כאן זה מפוזר בין עשרות משרדים.
ויש גם קרן להשקעה בדירות למגורים (מגוריט). הרעיון שלה דומה לקרנות הריט למשרדים רק שהיא רוכשת בנייני דירות ומשכירה לדיירים. זה נחשב יותר בטוח, ובהתאמה הסיכון נמוך יותר.
שלדים - לאוהבי סיכון
ההשקעות בקרנות נתפסות כסולידיות יחסית. והנה רעיון השקעה ממש, אבל ממש לא סולידי.
מי שבאמת הרוויחו בשנה האחרונה היו אלו שהשקיעו במניות הקטנות, המניות של החברות שהפכו לשלד, קלטו פעילות (במקרה - קנאביס) וזינקו במאות אחוזים. גם כאן, הדעה שלי הפוכה מהעדר. רוב המומחים יגידו לכם שלא להעיז לקנות מניות קטנות. הם ירחיקו אתכם מהסחורה הגרועה הזו - "אוי ואבוי, תוכלו להפסיד את כל הכסף" הם יטענו, והם צודקים, אבל לא מספרים לכם את כל הסיפור - מי שמשקיע בקטנה במקומות האלו יכול לצאת מורווח בגדול.
אז למרות שזה לא "פוליטקלי קורקט", אני רוצה לספר לכם סיפור הצלחה בהשקעה במניות מהסוג הזה. סיפור על ר'. ר' הוא בחור שמכיר את שוק ההון, והוא גילה לפני שנה וחצי שיש חברה בשם מדיקל שנסחרת בשווי של מיליוני שקלים (8-10 מיליון שקל) ובקופה שלה יש מזומנים באותו השווי.
ר' חשש שהחברה תיכנס לרשימת שימור (רשימה של חברות קטנות שמעצימה את חוסר הסחירות - ניתן לסחור ברשימה רק פעמיים ביום) וחשש שהמניה תרד כתוצאה מכך. אבל לאחר התלבטות הוא רכש מניות של מדיקל בטענה שהיא שווה כלכלית את המחיר שלה בשוק שמגובה במזומנים, ואם לוקחים בחשבון שהשלד שלה שווה כסף (והוא שווה) אז יכול להיות אפסייד וכאן השמיים הם הגבול (תלוי איזו פעילות נכנסת פנימה לשלד).
הוא חיכה חודש, חודשיים, שלושה חודשים, ארבעה, חמישה והנה מדיקל שהיתה בעצם שלד קלטה פעילות קנאביס (פארמקון). מדיקל עלתה בתוך חודשים בודדים פי 10, אחרי שהתממשה (כיום היא פי 5 מהמחיר הבסיסי, אחרי איחוד הון). בדרך, ר' מימש, הוא הרוויח "רק" פי 4. זה הספיק לו. השקעה קטנה בתיק ההשקעות שלו עשתה לו רווחים שכל התיק לא ייצר.
המסקנה היא לא לקנות על עיוור שלדים - בהרבה שלדים יש בעיות (סחירות, כניסה לרשימת שימור, מחיקה בקרוב ועוד). מעבר לכך, השנתיים האחרונות היו פנטסטיות לשלדים - הם זינקו במאות אחוזים כך שהרשימה של השלדים "הזולים" הצטמצמה. אבל אם אתם מבינים בדוחות ובכללי הבורסה, שווה להשקיע כמה שעות טובות בקריאה על כמה שלדים (כמעט כל חברה בשווי נמוך מ-15 מיליון שקל, ולפעמים גם בשווים גבוהים יותר במידה ויש להם מזומנים) - יכול להיות שתמצאו שם את המדיקל הבאה. אבל, כאן זה באמת משחק של מומחים. אל תתפתו להשקיע ללא בדיקה, זה משחק מסוכן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
26.גיאפסי ההשקעה הכי מעניינתעזרא טייקונה 22/10/2019 06:34הגב לתגובה זו0 0אבישי איש חכם, מבין עניין, וכדאי להקשיב לו. לשיטתו, יש חברה שמפוצצת במזומנים, עם בעלים והנהלה חדים ושדים משחת. היא פשוט מתחת לראדר. היא לא חברת מדף, אבל גם לא נבחרת ברשימה המרכזית. אין בכלל ספק שהיא שווה פי 4, ולא משום שתשקיע בטרנדים כמו בלוקציין או קנאביס, שדינם הצרסקות. גי.אפ.סי. תשקיע ככל הנראה בפעילות אמיתית. זאת כמובן לא המלצה , אלא רק דוגמא, למניה בלי מחזורי מסחר, אבל עם אפסייד וודאי.סגור
-
25.ההשפעה של אמזון טרם בא לידי ביטוי במליסרון.משה 04/10/2019 11:04הגב לתגובה זו1 0חנויות ההלבשה בורחים מהקניונים,גם מליסרון תפגע!סגור
-
נכון אבל זה לא יהיה סוף עולם (ל"ת)דן 04/10/2019 17:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.התרסקות טוטאלית של ג'נרל אלקטריק ,פוגמת בתיאוריה (ל"ת)אמנון 02/10/2019 12:39הגב לתגובה זו1 0סגור
-
תמיד יש יוצאים מהכלל (ל"ת)חיים 02/10/2019 23:57הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
23.וכרגיל שום מילה על לוויתן!!!! (ל"ת)משה ראשל"צ 02/10/2019 07:59הגב לתגובה זו1 1סגור
-
22.גם הנהלת טבע בטוחה בעצמהחיימון 02/10/2019 07:13הגב לתגובה זו1 0כדאי להיזהר וצריך להבין בשוק ההון כדי להשקיע. וגם אז לא תמיד מרוויחים.סגור
-
21.האם דמי הניהול בקרן מחקה של 0.3%רוני 02/10/2019 00:34הגב לתגובה זו0 1זה מסך כל התיק או רק מהרווח או ההפסדסגור
-
מכל התיק (ל"ת)יוסי 02/10/2019 13:19הגב לתגובה זו1 1סגור
-
תודה על התשובה (ל"ת)רוני 04/10/2019 01:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.דירה = קורת גגדירה = קורת גג 01/10/2019 17:48הגב לתגובה זו1 6דירה = קורת גגסגור
-
19.אגרות חוב ממשלתיות כבר בתשואה ריאלית שליליתדולר 01/10/2019 16:13הגב לתגובה זו9 0לא לרכוש כי תפסידו בוודאות. באםיק הכי רלוונטי הוא מטבע חוץ לרכישה לזמן ארוך. הדולר בעולם שבר היום שוב שיא שנתיסגור
-
18.זה אמיתי?מייק 01/10/2019 13:04הגב לתגובה זו5 1אתם תישארו בסוף פושטי רגל ללא אגורה בכיססגור
-
17.רעיונות מענייניםדוד 01/10/2019 12:57הגב לתגובה זו8 0נהנתי לקרוא את הכתבה, מוסיף ומענייןסגור
-
16.אופק השקעה, יחס לסיכון ? הנייר סופג הכלמנהל סיכונים 01/10/2019 12:47הגב לתגובה זו0 4נשמע כמו קאזינו רויאל את האגחים הספידו כבר ב2011 ומאז הם רק רצים בסוף אין קסמים מנהלי השקעות טובים תמיד נדרשים שחקני רולטה ימחקו בקלילותסגור
-
מנהל סיכונים שמשקיע באגח הוא הזוי (ל"ת)מנהל סיכונים עלאק 01/10/2019 17:07הגב לתגובה זו3 0סגור
-
15.שמעתם את הסיפור של ר'? עכשיו תשמעו את הסיפור של ז' (ל"ת)זמבלה 01/10/2019 12:16הגב לתגובה זו6 3סגור
-
14.כמה שטויות בשקל השנה כול המניות 70 אחוז למטהדודי 01/10/2019 11:13הגב לתגובה זו3 2טבע וחברותה קנביססגור
-
13.פוקס השקעה טובה תעלה עוד עשרות אחוזים. (ל"ת)אלין 01/10/2019 10:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
12.אבישי היקראריה 01/10/2019 10:30הגב לתגובה זו11 5עד שלא תשנו דיסקט,האמון של הקוראים לא יחזור.כותרות שליליות כל הזמן שהשוק מטפס לשיאים,יוצרים משבר אמון.אולי נכנסים לכתבה פעם פעמיים בסוף מבינים שהתכנים כאן מוטים וגורמים נזק.תשחרר את נעם עמית,הוא חובבן שלא מבין את המשחק.סגור
-
צודק (ל"ת)יוגב 04/10/2019 14:08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
אריה אתה צודק ב 100 אחוז (ל"ת)אלי 01/10/2019 13:40הגב לתגובה זו4 2סגור
-
אריה היקראחמד 01/10/2019 12:01הגב לתגובה זו1 4אתה במקרה הטוב ילד מגודל זב חוטם וטיפש. במקרה הפחות טוב הינך בור ועם הארץ שהבנתו בדברים בסיסיים בעולם היא שטחית או לא קיימת בכלל. לך למד נימוסים והליכות ועל הדרך כמה קורסים בסיסיים ביותר בחשבון וכלכלה למתחילים וכך אולי תשביח את חייך ותאבד פחות כספים ממה שאיבדת עד היום.סגור
-
11.אין חיה כזו מניה זולה רוב המניות עלו השנה 30-60% לא הגידני 01/10/2019 10:22הגב לתגובה זו1 2אין מכפיל שישרת כזו עליה גם אים ישכנעו אתכם בכתבה כזו או אחרת מכפיל טוב של 5 שווה 20% וכמה יש כאלו ...כמובן שזה גם תלוי סקטור...סגור
-
אכן עלו אבלאבי 01/10/2019 15:34הגב לתגובה זו3 0בדצמבר 18 היה מפולת אז 2019 היה התיקוןסגור
-
יש מניות בסנטימנט שלילי - תקשורת, פארמה (ל"ת)דוד 01/10/2019 12:58הגב לתגובה זו6 0סגור
-
10.כל הכבוד ניתוח מעולהמשה 01/10/2019 10:08הגב לתגובה זו9 2כל הכבוד ניתוח מעולהסגור
-
9.תגובה לכתבההמבין 01/10/2019 10:04הגב לתגובה זו6 1מאד מענינת עם חומר למחשבהסגור
-
8.תמיד בתאוריה זה נראה מרשים בעשור האחרון חב' שהיו להיט..קרקר 01/10/2019 09:47הגב לתגובה זו1 0כל כך הרבה חב' שהיו להיט ונתנו תשואה מלהיבה הפכו לשלד בורסאי או נעלמו מהשוק לכן תמיד בתאוריה זה נראה מבטיח .גם שוק הנדל"ן שנתן תשואה מדהימה יכול בוקר אחד לגרום למשקיעים מפח נפש.סגור
-
הכל יכול לקרות בוקר אחד.יק 01/10/2019 17:50הגב לתגובה זו1 0תרוץ שלך שלא לקבל החלטות. הכל יכול לקרות בוקר אחד. גם דברים חיוביים.סגור
-
7.בהמך לכתבה,20% זהב 1450,10%לשנתיים-שורט נאסדק5-6חודשכותבי תרחישים 01/10/2019 09:44הגב לתגובה זו0 020% לונג שווקים--דגש מיוחד-החל ממרץ אפריל 2010 - ועד 9/2020 הצפי שלנו- זהירות מהשווקים אחרי הבחירות והמאזן בארהב-כמו ב2008-9?סגור
-
6.כתבה חשובה של אבישי (ל"ת)בינו 01/10/2019 09:41הגב לתגובה זו5 0סגור
-
5.תעופה וחללליר 01/10/2019 09:39הגב לתגובה זו2 0תבדקו את הסקטור בתאוצה מתמדת. תבדקו בגרפים. התחום לא עוצר לרגע....סגור
-
נכון חלל תקשורת כוכבים... וזיקוקים... (ל"ת)זמבלה 01/10/2019 15:46הגב לתגובה זו3 0סגור
-
4.השקעה לשנה הקרובה (ל"ת)דני 01/10/2019 09:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.שנים משקיע 80-20 לטובת מניותמארק 01/10/2019 08:57הגב לתגובה זו3 0אפילו הכתבה מודה(קובעת) שתיק שאין בו מרכיב מנייתי, זה בזבוז זמן(כסף עומד) התשואה יפה ומעוררת התפעלות.. בקיצור אם מוכח גראפית/זמן שהמניות עולות, למה לא 100%.. ואת זה עשיתי לקרן השתלמות שם הרווח פטור ממססגור
-
2.אבישי...יוסי חבקוק 01/10/2019 08:55הגב לתגובה זו0 1אבישי...אתה רו"ח...הפכת להיות יועץ השקעות? נו באמת..אגב, למה אתה כבר לא בגלובס? עזבת עם אלי ציפורי כאות הזדהות? מצחיק.ההגעה שלך לגלובס מזכירה לי את המעשיה "הלך הזרזיר אל העורב". או בעצם, הצטרפת לשמשון ויובב (גרינברג את גורביץ).שנה טובה אבישי, אתה כותב לעניין (רוב הזמן).סגור
-
1.עצות אחיתופלY 01/10/2019 08:34הגב לתגובה זו8 5מי מאשר לפרסם מאמר עם המלצות השקעה בשחקים???סגור
-
הבנת הנקרא זה לא הצד החזק שלך - תקרא שוב (ל"ת)רני 01/10/2019 17:15הגב לתגובה זו4 0סגור
-
*בשלדים (ל"ת)Y 01/10/2019 12:28הגב לתגובה זו0 0סגור