אדמה - הרווח ברבעון השלישי הסתכם ב-42 מיליון דולר
אדמה, לשעבר מכתשים אגן, המפתחת ומייצרת מוצרי אגרוכימיה (מוצרים להגנת הצומח ומוצרי הדברה) מדווחת כי ברבעון השלישי של 2019 צמחו הכנסותיה בכ-9% והרווח הנקי עלה ב-5%.
המכירות ברבעון הסתכמו ב-953 מיליון דולר, עלייה של 9% במונחי דולר בהשוואה ל-872 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ועלייה של 11% במונחי מטבע מקור. צמיחה זו הושגה על אף השפעת הפעילות החלקית באתר הישן בג'ינגזו, אשר מגבילה את אספקתם של מוצרים בעלי ביקוש גבוה באזורים רבים, על אף שהאתר ממשיך להגדיל בהדרגה את פעילות הייצור. הפעילות החלקית באתר הגבילה את המכירות ברבעון ב-55 מיליון דולר.
הרווח הנקי הסתכם ב-42 מיליון דולר (4.4% מהמכירות) ברבעון, עלייה של 5% לעומת סך של 40 מיליון דולר (4.6% מהמכירות), שנרשם בתקופה המקבילה. הפעילות החלקית באתר הישן בג'ינגזו הגבילה את הרווח הנקי ברבעון ב-25 מיליון דולר, ובתקופת תשעת החודשים ב-71 מיליון דולר.
תמצית נתונים כספיים
ה-EBITDA הסתכם ב-144 מיליון דולר (15.1% מהמכירות) ברבעון, עלייה של 8% בהשוואה ל-134 מיליון דולר (15.3% מהמכירות) ברבעון המקביל. הפעילות החלקית באתר הישן בג'ינגזו, כולל רישום עלות הייצור שלא בקיבולת מלאה, הגבילה את ה-EBITDA ב-31 מיליון דולר ברבעון.
שיעור הרווח הגולמי עמד על 31% ברבעון השלישי לעומת 32% ברבעון המקביל.
שולי הרווח התפעולי ירדו ל-8.7% לעומת כ-9.3% ברבעון המקביל.
בחברה מציינים כי במהלך הרבעון השלישי נרשמה התאוששות חלקית בצפון אמריקה לקראת סוף העונה בהמשך לתנאי מזג האוויר הקשים ולהצפות ששררו במחצית הראשונה של השנה, כשהחברה רושמת ביצועים ראויים לציון הן בארה"ב והן בקנדה. החברה רשמה גם צמיחה חזקה באירופה ברבעון השלישי לאחר מחצית מאתגרת, על אף הבצורת שפקדה את האזור, וכן בברזיל וביתר מדינות אמריקה הלטינית, כשהיא מעמיקה ומרחיבה את החדירה לשווקים אלה הודות לסל המוצרים המבודלים שלה. בסין, אדמה ממשיכה להגדיל את המכירות של מוצריה המפורמלים, הממותגים והמבודלים בשיעורים דו-ספרתיים משמעותיים.
יאנג שינצ'יאנג, יו"ר דירקטוריון אדמה: "הודות לביצועים החזקים שלנו ברבעון, החברה הצליחה להתגבר על האתגרים שניצבו בפניה במהלך המחצית הראשונה של השנה, כשביצועים אלו אף תרמו לצמיחת החברה בתקופת תשעת החודשים. תוך שאנו ממשיכים לפתח ולהשיק מוצרים מבודלים בשווקים ברחבי העולם, אנחנו מתמקדים בהוצאה לפועל של אסטרטגיית הצמיחה שלנו ומביטים קדימה לסיום השנה בתנופה חיובית".
חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה: "רשמנו מכירות שיא הן ברבעון והן בתשעת החודשים, בהובלת צמיחה דו-ספרתית בצפון אמריקה וכן במוצרים המבודלים, המפורמלים והממותגים שלנו בסין. בנוסף, ביצועים חזקים באמריקה הלטינית, שם התחילה העונה, ותוצאות משביעות רצון באירופה לקראת סיום העונה שם, תרמו אף הן לעלייה במכירות. הצמיחה העסקית קיבלה חיזוק נוסף כתוצאה מהמשך העלאת מחירים. הביצועים הללו הביאו לעלייה בכל מדדי הרווח ברבעון, וזאת על אף המשך ההשפעה המשמעותית של הפעילות החלקית באתר הישן בג'ינגזו, שם החברה מתקדמת בחזרה לייצור".
אדמה שהיתה בעבר בשליטת קבוצת אי.די.בי עוד בימים ששלט בה נוחי דנקנר נרכשה על ידי כמצ'יינה בשני שלבים כאשר בסופו של דבר עברה החברה לידיים סיניות באופן מלא ומניותיה נמחקו מהמסחר.
אדמה היא אחת מהחברות היצרניות הגדולות בארץ עם היקף מו"פ משמעותי ועם מפעלי ייצור גדולים במספר אתרים. אדמה נחשבת לאחת מחברות הגנריקה המובילות של עולם החקלאות. אך העברת השליטה לסינים, עלולה בסופו של דבר להעביר את הידע, המו"פ והייצור לסין. בינתיים שומרת החברה על צביון ישראלי מסוים עם פעילות ומטה מקומי.
לחברה יש עדיין אגרות חוב שנסחרות בבורסה המקומית. הנה פרטים מלאים על האג"ח של החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה