מיליארד שקל: שפיר ופיצרוטי יחלו בסלילת כביש כניסה חדש לירושלים

הכביש החדש יחבר את כביש מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות ו-3 מחלפים; החברות קיבלו זיכיון תחזוקה ותפעול ל-25 שנה
 | 
telegram
(2)

יוצאים לדרך: ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מספר 16, כביש הכניסה החדש לירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד, העניקה צו תחילת עבודה לזכיין הפרויקט – חברת שפיר הנדסה -2.78% שפיר הנדסה 2,520 -2.78% שפיר הנדסה בסיס:2,592 פתיחה:2,573 גבוה:2,575 נמוך:2,520 תמורה:7,244,201 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ופיצרוטי האיטלקית, כל אחת מחזיקה ב-50% מהפרויקט.

הצו לתחילת עבודות ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית, שמשמעותו קבלת המימון הדרוש להקמת הפרויקט. לפני כשנה נחתם הסכם הזיכיון בין המדינה לשפיר-פיצרוטי לאחר שוועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט, המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, בחרה את הצעתה של חברת שפיר הנדסה-פיצרוטי כהצעה זוכה במכרז, מתוך 6 הקבוצות שהשתתפו במכרז.

הכביש החדש, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים, יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הכביש צפוי להיפתח לתנועה במהלך שנים 2022-2023, לאחר שהזכיין קיצר את לוחות הזמנים להקמה לשלוש שנים בלבד.

שי לינדנר, מנכ"ל זכיין שפיר-פיצרוטי: אנחנו שמחים לקחת חלק בפרויקט לאומי זה. הניסיון המוצלח שצברה השותפות  בפרויקטים לאומיים בעבר דוגמת פתיחת כביש 6 חוצה צפון בהקדמת לוחות הזמנים, יסייע לנו לפתוח את הכביש בלוחות זמנים קצרים ובאיכות הגבוהה ביותר. החברה הוכיחה יכולת תכנון וסגירה פיננסית בזמנים מאתגרים ואנחנו נכונים לאתגר האמתי: פתיחת הדרך החדשה לבירה".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בצלאל סמוטריץ': "כביש מס' 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לבירה באופן משמעותי. הכביש שיוקם ויתוחזק בסטנדרטים בינלאומיים, יביא לחיסכון בשעות נהיגה וכן לצמצום משמעותי בזיהום האוויר, וכך יביא את ירושלים לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים של ערי הבירה של המדינות המפותחות".

את פיצרוטי ייצגו עורכי הדין ג'ודי שטיין וצחי יגור ממשרד פרל כהן. את שפיר ייצג משרד יגאל ארנון.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני מקווה שזה יהיה כביש אגרה -
    דגכ 11/11/2019 09:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו שתוקעים את תושבי הצפון וצל אביב
    סגור
  • 1.
    צריך עוד כמה פרוייקטים כאלה במקומות שונים וכואבים בארץ
    ישראל 11/11/2019 03:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפתוח צווארי בקבוק יום יומיים שעוצרים את התנועה ובולמים את הפיריון .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות