תוצאות טובות לבית שמש, אבל לא מספיק - המניה נופלת
יצרנית מנועי המטוסים בית שמש +2.62% בית שמש 35,620 +2.62% בסיס:34,710 פתיחה:34,730 גבוה:36,040 נמוך:34,250 תמורה:10,004,367 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על עלייה של 70.5% בהכנסות הרבעון השלישי כתוצאה מאיחוד חישולי כרמל וגידול אורגני של כ-11%. שולי הרווחיות הגולמית המשיכו לרדת, מנגד לשיפור ברמה התפעולית. הרווח הנקי צמח ב-29%. המניה זינקה בכ-73% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 25 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (מכפיל 35 על רווחי הרבעון השלישי).
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-41.6 מיליון דולר, עלייה של כ-70.5% לעומת הכנסות של כ-24.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר להכללת חישולי כרמל לצד גידול אורגני של כ-4 מיליון דולר (גידול אורגני של כ-11%).
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-2.6 מיליון דולר, עליה של כ-29.2% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2 מיליון דולר.
ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, כנגד שיפור תפעולי
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-6.4 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-15.3% ועלייה של כ-54.9%, לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-4.1 מיליון דולר, על שולי רווחיות גולמית של כ-16.8%. בהנהלת החברה מייחסים את הירידה בשולי הרווחיות הגולמית בעיקר לירידה ברווחיות מגזר המנועים בשל ירידה בהיקף המכירות ותמהיל המוצרים.
ברמה התפעולית, החברה הציגה שיפור יחסי, עם שולי הוצאות תפעול של כ-6.9% לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-7.3% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-4.2 מיליון דולר, עליה של כ-64.7% לעומת כ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הירידה בשולי הרווחיות הגולמית כאמור, גררה ירידה בשולי הרווחיות התפעולית ל-10.1% ברבעון השלישי, לעומת 10.5% ברבעון המקביל.
ה-EBITDA ברבעון השלישי לשנת 2019 הסתכם בכ-6 מיליון דולר (כ-14.5% מההכנסות), עלייה של כ-73% לעומת כ-3.5 מיליון דולר (כ-14.3% מההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.
המשך ההיערכות לצמיחה עתידית
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר: "תוצאות פעילות הרבעון השלישי מבטאות המשך צמיחה בפעילות הקבוצה. מגזר החלקים ממשיך במגמת הצמיחה שנובעת בעיקרה מפעילות חברת חישולי הכרמל בה אנו משקיעים מאמצים ניהוליים רבים, ואנו מרוצים מן הסינרגיה בין החברות, אשר תורמת לפעילות העסקית ולתוצאות הקבוצה כולה. מגזר המנועים חווה ירידה מסוימת במכירות לצד ירידה ברווחיות שנבעה בעיקרה מתמהיל מוצרים שונה".
"הקבוצה ממשיכה בהיערכותה לצמיחה ואף החלה בייצור חלקי מנועים חדשים במסגרת ההסכמים החדשים עליהם חתמנו במהלך השנים האחרונות. אנו ממשיכים בהסמכת חלקי מנועים לתוכניות מנועים חדשות, ובבניית מפעלי הייצור החדשים בשטחי הקבוצה בבית שמש ובסרביה. הבנייה מתקדמת בהתאם לתכנון, ותחילת ההפעלה צפויה במפעלים במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020. לצד זה, אנו ממשיכים ביישום תכנית ההשקעות והכשרת העובדים, המאפיינת את השנה כולה. אנו מעריכים כי מכלול הפעולות הללו יישא פרי כבר במהלך השנה הקרובה", סיכם דרורי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.חיזקתי היום- לט"א. (ל"ת)שמשי 24/11/2019 20:09הגב לתגובה זו0 0סגור