רבל: "העלייה בהכנסות, תוצאה של בניית צבר הזמנות שימשיך לגדול"

מלחמת הסחר? "שינענו ייצור מארצות הברית לסין ולהיפך". וגם, איך שוק הרכבים החשמליים ישפיע על החברה? מנכ"ל רבל, ניר אלימלך בראיון מרתק על החברה בראשה הוא עומד ועל תעשיית הרכב
 | 
telegram
(2)

תעשיית הרכב היא תעשיה סקסית. היצרניות הגדולות מוכרות לנו חלומות ומייצרות לנו פיתרונות לכל סוג שינוע שאפשר להעלות על הדעת. מה שפחות סקסי, הן התעשיות שמאחורי הקלעים, אלא שמייצרות את המוצרים עבור הספקים של יצרניות הרכב, שבלעדיהן אין לנו ולא יהיו את הרכבים המודרניים כפי שאנחנו מכירים אותם.

אחת מאותן חברות היא חברת רבל +2.52% רבל 186.8 +2.52% רבל בסיס:182.2 פתיחה:182.2 גבוה:190.8 נמוך:184.5 תמורה:128,500 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . חברה גלובלית עם 3 מפעלים בארץ ובמספר ארצות נוספות, בהן ארצות הברית וסין, שעוסקת בפתרונות פלסטיק לתעשיית הרכב ושממוקמת בקיבוץ רביבים בדרום. חברה נסחרת בשווי שוק של כ-774 מיליון שקל. 

מה החברה עושה? היא מתמחה בשני מוצרים מרכזיים. חטיבה אחת עוסקת בהפחתה משקלית של רכבים. החטיבה השנייה עוסקת בשסתומים ומערכות שטיפה פנימיים בתוך הרכב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לאור תוצאותיה הטובות של החברה, שמנייתה מזנקת היום בכ-15%, ראיינו את מנכ"ל החברה, ניר אלימלך, כדי להבין מה האסטרטגיה של החברה, לאן היא הולכת ואיך היא מושפעת מהתנודות העולמיות בשוק הרכב ומלחמת הסחר.

איך אתה מסביר את הקפיצה המשמעותית בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד?
"אנחנו רואים את זה כפירות שבשלו לאורך מספר רבעונים. אנחנו משקיעים הרבה עבודה כדי לייצב את החברה. והפירות מתחילים לנצנץ על העץ. האמת היא שלאורך זמן מיתנו את צבר ההזמנות כדי להגיע ליציבות תפעולית".

איך בנויה החברה?
"יש לנו שתי חטיבות. החטיבה של הפחתה משקלית, שם השוק גדל בצורה פנטסטית, שעולה גם בגלל כל השוק של הרכבים החשמליים. החטיבה השנייה היא חטיבת אוורור של מיכלי דלק בעיקר. זה שוק נישה.

"במצב השוק העולמי כיום, ישנם 5 יצרנים שמייצרים 80% ממיכלי הדלק בעולם ועוד 5 יצרנים מייצרים 80% מהשסתומים. אנחנו ביניהם".

איך מגדילים את הביקושים?
"כל פעם שיש רגולציות חדשות בתחום אוורור מיכלי דלק, ויש כאלה לא מעט, הביקושים בבת אחת מזנקים. כל דרישה מגדילה את הערך המוסף של המוצרים והכנת פלטפורמות שמגדילה את הכמויות.

"בשלוש השנים האחרונות רבל מגדילה את הסכמי המסגרת בשל רגולציה בשוק הסיני. הייתה הסתערות עלינו מהשוק הזה, כי השסתומים שלנו מתאימים לרגולציה החדשה. שם עושים מה שאומרים להם. זו מהווה תרומה משמעותית לביקושים אצלנו".

איך משפיעה עליכם מלחמת הסחר?
"מבחינתנו היא לא השפיעה עלינו במובן של לקבל עבודה. מבחינת עלויות, כדי להתחמק מהמכסים, בגלל שיש לנו מפעל בסין ומפעל בארצות הברית, העברנו ייצור ממפעל למפעל כדי לא להיחשף מבחינת עלויות. עשינו בעצם אלוקציה דו כיוונית בידע".

ומה עם הצפי לירידה ברכישת רכבים בעולם, משפיע?
"אנחנו מסתכלים על הטווח הארוך. אנחנו מסתמכים על מאגרי מידע, עליו אנחנו בונים את כל התחזיות והאסטרטגיות שלנו מה יהיה בעוד 15 שנה. הצפי הוא שהשוק ימשיך להתפתח. בכל מקרה, כרגע הייתה ירידה בשוק הרכב העולמי, אנחנו לא הרגשנו אותה בכלל".

איך מפוזר הפורטפוליו שלכם, אתם מסתמכים על לקוח גדול מרכזי?
"בגדול, בשתי החטיבות, אנחנו לא נשענים על לקוח אחד גדול. אלא על כמה. אבל יש עליות וירידות. אם בעבר, פולקסווגן היה לקוח גדול, אז עכשיו זה התקזז, אבל יונדאי החליף אותו. יש עוד דוגמאות כמובן, כמו ב.מ.וו ומרצדס ועוד ועוד.

"לשמחתנו אין לנו תלות בלקוח מסוים. אנחנו לא מוכרים ליצרני הרכב אלא לספקים שלהם. בגלל שזה מפוזר על הרבה פלטפורמות. אנחנו לא כל כך רגישים לתנודות בביקושים".

איך בונים צבר הזמנות?
"מה שמייחד את הסקטור, זה שברגע שנבחרנו לפרויקט, אנחנו מספקים את המוצרים של הפלטפורמה לכל אורך הפרויקט. אם יש פס ייצור שנמשך 10 שנים, אנחנו נספק לו את המוצרים שלנו ל-10 שנים. יותר מזה, לא יחליפו אותך אלא אם כן יש לך תקלת איכות חמורה או שעצרת את פס הייצור. ברגע שרכשת את אמונן של חברות בתחום, הן ימשיכו איתך גם לפרויקטים נוספים".

מה האיום הגדול ביותר על התעשייה?
"האיומים שלנו הם תמיד אותם איומים. תקלות איכות שתביא לריקול גדול. השבתה של פס ייצור היא איום. גם פריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות בתחום הרכב האוטונומי יכול לאיים – אבל בינתיים עוד לא הייתה כזו".

איפה אתה רואה את החברה עוד 5 שנים
"לחברה שלנו יש ביקושים, אם יש היום חשיבה על מערכות קירור לרכב ועל שסתום חדש, אנחנו נקבל את הבקשה ונייצר לה פלטפורמה מתאימה. אנחנו תמיד חושבים גם איך כדאי לייצר את העסק הבא.

"אנחנו פתוחים ובוחנים אם יש תחומים נוספים שמתאימים לתשתיות שלנו, שיכולים להפוך לקור ביזנס הבא כי מתישהו מנועי דלק יצטמצמו בעתיד".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברה לא יציבה
    איציק 25/11/2019 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנה פתאום ריקול, המניה צללה ב 50% , בקיצור עד שרואים שם רווח....
    סגור
  • 1.
    תותחים! (ל"ת)
    אלי 24/11/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות