סלקום צמחה ב-20% ב-TV, אבל הפסידה מיליון שקל ברבעון
חברת התקשורת סלקום -3.02% סלקום 1,860 -3.02% בסיס:1,918 פתיחה:1,874 גבוה:1,917 נמוך:1,800 תמורה:5,644,590 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על עליה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל. מספר מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, מנגד - מספר מנויי האינטרנט צמח ב-6.6% ומספר המנויים ב-TV צמח ב-20%.
ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 עלו ב-3.1% והסתכמו ב-938 מיליון שקל, בהשוואה ל-910 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת לגידול של 10.6% בהכנסות מציוד וגידול של 1% בהכנסות משירותים.
ההפסד הנקי לרבעון השלישי הסתכם ב-1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ירידה בשולי הרווחיות
שולי הרווח הגולמי ברבעון השלישי עמדו על 28.9%, לעומת 29.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המכירה ושיווק עלו ב-18 מיליון שקל והסתכמו ב-161 מיליון שקל, עליה של כ-12.6% לעמות כ-143 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, הציגה החברה צמצום של כ-7 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות, אשר הסתכמו בכ-82 מיליון שקל, ירידה של כ-7.9% לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל. העליה בהוצאות התפעול נבעה בעיקר מגידול בהוצאות הפחתת שכר ועמלות כתוצאה מאימוץ מוקדם של IFRS15 החל מהרבעון הראשון של 2017.
ה-Adjusted EBITDA לרבעון השלישי עלה ב-41.9% והסתכם ב-271 מיליון שקל בהשוואה ל-191 מיליון שקל ברבעון המקביל. שולי ה-Adjusted EBITDA עמדו על 28.9%, לעומת 21.0% ברבעון המקביל.
מדדים תפעוליים מרכזיים - סלולר
מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון השלישי 2019 עמדה על כ-2.767 מיליון מנויים. במהלך הרבעון השלישי של שנת 2019 גדלה מצבת המנויים של החברה בכ-22,000 מנויי סלולר נטו.
הכנסה למנוי - ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון השלישי של 2019 ב-53.2 שקלים, בהשוואה ל-52.5 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העליה ב-ARPU נבעה ממחיקת מנויי פריפייד ו-M2M ממצבת מנויי הסלולר של החברה ברבעון הקודם.
מדדים תפעוליים מרכזיים - מגזר נייח
ברבעון השלישי של 2019, מצבת בתי האב של החברה בתחום הטלוויזיה גדלה בכ-8,000 בתי אב נטו ומצבת בתי האב של החברה בתחום תשתית האינטרנט קטנה ב-2,000 בתי אב נטו מול רבעון קודם. הירידה נבעה בעיקר ממיקוד החברה במעבר לקוחות משוק סיטונאי לתשתית הסיבים.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "לנוכח המשך התחרות העזה ורמות המחירים הנמוכות בשוק התקשורת הישראלי, הודענו במהלך רבעון זה על אימוצה של תכנית הבראה לחיזוק החברה ולהתמודדות טובה יותר עם תנאי השוק. אנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של מהלכים מקיפים ועמוקים ליישום התכנית ולשיפור המדדים הפיננסיים והתפעוליים של החברה. בין יתר הצעדים, פנינו בדרישה לספקי החברה להפחתה ממחיר השירותים שלהם, ביצענו שינויים בתוכנית ההשקעות של החברה, קיצצנו בהוצאות ואנו מנהלים מו"מ עם נציגות העובדים. השפעת הצמצום בחלק מההוצאות ניכרת באופן חיובי כבר בסיומו של רבעון זה, והיא צפויה להעמיק ברבעונים הבאים. בזמן שתנאי השוק ממשיכים להיות מאתגרים, אנו נחושים ליישם את תכנית ההבראה".
"נכון להיום, למעלה מ-300 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים של IBC .IBC ממשיכה בימים אלו את פריסת הסיבים האופטיים ונערכת להאיץ משמעותית את קצב הפריסה ב- 2020, תוך שילוב יכולות הפריסה המהירות של חברת החשמל. אנו ממשיכים להתמקד בהעברת לקוחות האינטרנט והטלוויזיה שלנו לתשתית סיבים תוך שיפור רווחיות המגזר, והקטנת התשלומים לבזק"' סיכם שטרן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה