אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה

במסגרת סדרת ניסויים עם חברת BWR, נבחנה התפוקה ועמידותה של היריעה הסולארית על גג של רכב מדגם קיה נירו במהלך נסיעה מצטברת של 15,000 קילומטר על פני 4 חודשים
 | 

חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור -4.49% אפולו פאוור 227.7 -4.49% אפולו פאוור בסיס:238.4 פתיחה:238.4 גבוה:238.4 נמוך:226.1 תמורה:290,327 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת הבוקר כי סיימה בהצלחה ניסוי של יריעה סולארית על גג של רכב, שבו, במהלך נסיעה מצטברת של 15,000 קילומטר על פני 4 חודשים, הופקו 50.3 קילו-וואט שעה.

לפי הדיווח, הניסוי נערך בשיתוף חברת Blue White Robotics - BWR – המשמשת כגוף בחינה וניסויים בתחום התחבורה החכמה והאוטונומית – וחברת הבת של אפולו, סולארפיינט, שבו התקינו פאנל סולארי גמיש בגודל של 1.26 מ"ר על גג של רכב מסוג קיה נירו, השייכת ל-BWR.

בניסוי נבדקו תרחישים שונים, בהם נסיעה בדרכים עירוניות, בינעירוניות ודרכי עפר, נסיעה במהירויות שונות של עד 110 קמ"ש, נסיעה בטמפרטורות חיצוניות משתנות, וכן בחינת שימור היכולת לאחר ביצוע שטיפה לרכב הניסוי במכונה לשטיפת מכוניות, כמו גם הצללה חלקית של יריעת הניסוי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפי הדיווח, בדוח המסכם את הניסויים תוצאות השיא של תפוקת יריעת הניסוי ליום ניסוי הייתה 930 ואט שעה, כאשר סך התפוקה במהלך כל תקופת הניסוי – שבמהלכה בוצעה נסיעה של כ-15 אלף קילומטר – הינה 50.3 קילו ואט שעה.

עוד דווח, כי במסגרת הניסויים נמדדה קורלציה טובה מאוד (בממוצע מעל 0.95) בין קרינת השמש שנמדדה לבין האנרגיה שהופקה על ידי יריעת הניסוי, מה שתומך בכך שיריעת הניסוי תפקדה באופן תקין במהלך כל התרחישים לרבות בתנאי מזג אוויר וטמפרטורה מגוונים וכן בזמן נסיעה ובחניה.

החברה מציינת כי יש בדוח המסכם כדי להעיד על איכות היריעה הסולארית, וכן, להערכתה, לתמוך בכך שהינה מתאימה לשוק הרכב ולמאפייניו. בכוונת החברה להשתמש בנתונים העולים מהדוח המסכם לשם המשך קידום מאמצי השיווק שלה בשוק הרכב.

לטענת מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, מדובר בפריצת דרך של ממש, שיחד עם המפעל שהם מקימים בימים אלו, החברה תוכל לייצר 15,000 יחידות של פאנלים מותאמים לרכבים בשנה. מדובר אמנם בכמות מזערית כרגע, אבל במסגרת פיילוט שערכה לאחרונה עם מעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי וחברות נוספות בתחום הקיבולת הזו תוכל לגדול עם הזמן.

"הניסוי אישש את היכולות הגבוהות של המערכת שתוכל להתווסף בעתיד לאפשרויות הקיימות בשוק  לטעינה של רכבים היברידיים וחשמליים", אומר רוזנברג.

מה ההבדל בין המערכת שלכם למערכות סולאריות אחרות שקיימות בתחום הרכב?
"ברכבים שחברות אחרות חשפו, המערכת מותקנת על גג זכוכית. את המערכת שלנו ניתן להרכיב על כל חלק ברכב שחשוף לשמש. כלומר, היא הרבה יותר דינאמית. עכשיו הניסוי הוכיח שהיא גם יעילה".

תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    ממש אבל ממש בדיחה . בחינם לא הייתי מתקין אותה (ל"ת)
    אמיר 15/01/2021 06:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    מה עם הקרינה המסוכנת ?? לא תקין לסרטן (ל"ת)
    ירון 25/02/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • קרינה ברמה נמכה עד לא קימת, תאים פוטואלקטריים מחוץ לרכב
    רוני 17/03/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רמת הקרינה נמוכה מאד שכן ההספק מיריעה הוא נמוך,מדובר על משטח של 1 מטר מרובע שבמקס יכול לייצר 0.2kw וזה ממש מעט אם תחנה את הרכב בשמש תקבל טעינה כלשהי של הרכב היתרון הענק הוא שאם ניתן להתקין על גגות משאית או על קירות מבנה או על כל מקום שגאומטרית קשה להתקין עליו משטח קשה
    סגור
  • איזו קרינה בראש שלך? (ל"ת)
    אמיר 29/02/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 24.
    נשמע מעט מאוד אנרגיה
    עמי 12/02/2020 08:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכל מקרה רוב השימוש יהא בדלק
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה
    אלכסיי גריגורייב 25/01/2020 22:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    930 וואט למערכת PV בגודל של 1.26 מטר נותן נצילות של 68%. בשביל מערכות PV שנצילות רגילה שלהם בין 13ל24% בתנאי מעבדה זה נירא מוקזם.
    סגור
  • 22.
    אולי אפשר לפרוס אוהל בשטח 10 מר ולקבל 10kwhביום
    שחר סולאריס 22/01/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    או שני אוהלים 20kwh או 10 אוהלים 100kwh ואפשר לסגור את חברת חשמל.....
    סגור
  • 21.
    אפולו פאוור
    מיכל 22/01/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הדרישה ליישום PV ברכבים מגיעה מהיצרניות עצמן. טויוטה ויונדאי חשפו 2 דגמים (פריוס וסונטה) בעלי גגות סולאריים עשויים זכוכית. הפתרון של אפולו פאוור יכול להיות מיושם בדרכים אחרות, שכן היריעה הסולארית הינה גמישה ופחות שבירה משמעותית מהתאים הסולאריים בהם משתמשות נכון להיום יצרניות הרכב. הניסוי עם BWR תומך בכך.
    סגור
  • 20.
    לא משמעותי לרכבים משמעותי להפקת חשמל במשטחים גדולים
    HGUY 22/01/2020 01:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לוח פוטווולטאי בגודל כזה מפיק כ 250-280 ווט שעה. אם יריעה כזו מפיקה פי שלושה זו בשורה בעניין הפקת חשמל מאנרגיית השמש ושימושית ביותר במשטחים גדולים. חוות לוחות פוטו וולטאים וגגות גדולים ובינוניים.
    סגור
  • 19.
    לא מצדיק את ההשקעה
    רון 22/01/2020 00:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפוקת שיא של 900 וואט זה ממוצע של 300 וואט בשעות האור. ע''פ כל הניסוי הממוצע הוא 17 וואט. רק לידיעה - 750 וואט מהווים כוח סוס אחד. כלומר בשעות האור יש לנו מכונית עם 100 כ'' ס בממוצע, ותוספת של שליש כ''ס. ביחד 100.3... כמה טיפות בנזין להפעלת האלטרנטור של הרכב נותנות יותר אנרגיה. כמה עולה היריעה? מתי היא תשלם את ההשקעה?
    סגור
  • 18.
    השאלה כמה הרכב צרך וכמה הופק
    עמי 21/01/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלומר מה אחוז השתתפות השמש בתפעול הרכב?? דומני שה-50 קוט'ש זו שגיאת העיתונאי, כי זו כמות מגוחכת...
    סגור
  • 17.
    50 א"ג לקילוואט= 25 ש"ח ל4 חודשים=21 אג ליום (ל"ת)
    אבי 21/01/2020 15:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    לא רציני
    דודו 21/01/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לתת נתונים מצטברים בארבעה חודשים זה לא רציני לרשום מה כמות האנרגיה, תרשמו מה ההספק המירבי של הפאנל
    סגור
  • 15.
    נצילות מירבית של 56 אחוז.. ? זה מעניין
    שמוליק 21/01/2020 11:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל איך קשור המרחק שנוסעים שמש יש גם כשהרכב חונה...
    סגור
  • 14.
    בהצלחה עודד וכל צוות אפולו פאוור
    חלי קרן 21/01/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תמשיכו לפרוץ דרך כבוד!
    סגור
  • 13.
    לא רציני
    אין פה החזר השקעה 21/01/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אף אחד לא ישקיע בגג סלורי לרכב אם החסכון המקסימלי הוא 40 אגורות ליום . זה פשוט לא רציני
    סגור
  • 12.
    ומה זה אומר ?
    דוד ש 21/01/2020 05:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמעכשיו כל הרכב מבחוץ יהיה פנל סולארי אחד. נו נו.
    סגור
  • 11.
    זה מעט מאד
    אסף 21/01/2020 04:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חיסכון של 25 שקלים ב- 4 חודשים? זה לא רציני
    סגור
  • 10.
    מה עם הביטקויין? (ל"ת)
    דן 20/01/2020 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מטר מרובע אחד מייצר בערך
    חזי 20/01/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1 קילוואט ביום שמש מלא. כדי להטעין סוללה של רכב חשמלי 50 קילוואט צריך להמתין חודשיים כדי שתתמלא. הרעיון הוא להאריך את הטווח הנסיעה של רכב חשמלי מ 300 קמ ל 400 קמ בעוד 25 אחוז בלי להגדיל את הסוללה
    סגור
  • 8.
    פרוש הדבר, שאם נתקעתם בלי חשמל,תוכלו לישון באוטו שבוע,
    ר 20/01/2020 21:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואחרי זה לחזור הביתה
    סגור
  • 7.
    חישוב מוערך של ייצור ביריעה זו
    בן צדוק 20/01/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתון כמו 50 קוט"ש משקף לקורא מעט. הנחות יסוד לחישוב: שעות יצור של לוח: 8 שעות שמש. מספר שעות שמש בארבע חודשים: 960=8x30x4 שעות. אנרגיה שיוצרה במהלך תקופת הניסוי: 50,300 וואט. הספק של לוח(בשטח של 1.26 מ"ר): 50,300/960=52 לכן הספק יריעה זו כ 52Wp. על בסיס חישוב מקורב זה אפשר להניח שהספק היריעה מהווה כ-רבע מיכולת ייצור של לוחות המקובלים המותקנים כיום (בהספק 380Wp ובשטח של כ-2 מ"ר).
    סגור
  • 6.
    נשמע כמו הקטע עם הביטקויין - מה לא יעשו כדי לגייס כסף
    בן 20/01/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על מנת ...
    סגור
  • 5.
    930 וואט שעה ביום = 4-5 קילומטר נסיעה של רכב חשמלי. (ל"ת)
    זה לא נותן כלום! 20/01/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וזו עוד תוצאת השיא ע"פ הכתבה. לא נשמע פרקטי. (ל"ת)
    מ 21/01/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 930 וואט זה הספק בשעה לא ביום
    ר 20/01/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תכפיל ב 7 שעות שמש אפקטיבית אתה מקבל 50 ק"מ. 7 ק"מ לקוטש. יש לי 5 שנים פלואנס חשמלית.
    סגור
  • 4.
    למי שלא הבין מדובר בבדיחה... סוללות של רכבים מכילות בין
    mudale 20/01/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    10 2
    50 ל100 KWH. כאן הם הפיקו 50KWH ב15,000 ק"מ. ז"א שבשנה שהרכב שהה בשמש האנרגיה הספיקה לטעינה אחת של רכב חשמלי קטן. פשוט בדיחה.
    סגור
  • טעינה אחת עולה 20 שח עד 50 שח. וואאווו. כמה עולה הפנל ? (ל"ת)
    יצחק 21/01/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הנתון המעניין זה הספק 930 וואט בשעה
    ר 20/01/2020 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי ההספק של 50 קילוואט הוא נמוך מדיי ונועד לגרום למושקעים לזרוק סחורה
    סגור
  • כנראה שאתה לא יודע לקרוא חביבי
    יואב 20/01/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    50 קילוואט בממוצע לשעת נסיעה, אתה כנראה לא מבין אבל מדובר בבשורה של ממש בתחום הזה!
    סגור
  • 3.
    מה התרגום של kwh לק"מ ?
    אנונימי 20/01/2020 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מה בעצם מספקת טעינה של 930 ואט שעה ביחס לדרישת ההספק לק"מ או אחוז סוללה בקיה ריו לדוגמא?
    סגור
  • לא יחידת הספק
    KW*h זו יחידת אנרגיה 20/01/2020 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדוגמא אם קיבולת הסוללה של הקיה היא 50KW*h אז הם הצליחו לאגור 1.86% מהסוללה
    סגור
  • כל 1000 וואט נתת נסיעה של עוד 7 קמ
    רועי 20/01/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    7 8 שעות של שמש טובה ביום יכולות לתת עוד 50 ק"מ לא רע בכלל
    סגור
  • 2.
    אם זה יתפוס זה יכול להיות כמו מובילאיי (ל"ת)
    יריעה על כל רכב 20/01/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    ומה המשמעות של 50 קוו"'ש כמה זה מההאנרגיה הנדרשת להפעלת
    אנונימי 20/01/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ?
    סגור
  • הם גם ייצרו ביטקויין (-: (ל"ת)
    בן 20/01/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טיפה בים הצריכה
    אורי 20/01/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חסכון של 25 שקלים על 15,000קמ.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות