האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות
התפשטות נגיף הקורונה כבר פגעה בתוצאות אל על; החודשים הקרובים מסתמנים כקריטיים עבור החברה; איך ייראה הרבעון הראשון, ולמה לעזאזל החברה לא מפטרת עובדים?
חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ניצבת בפני אחת מהתקופות המאתגרות שעמדו בפניה. אחרי התוצאות החלשות ברבעון השלישי של 2019, והצניחה במחיר המניה, הגיע נגיף הקורונה ומאיים לפגוע בתוצאות החברה ברבעון הראשון של 2020, האם ביכולת החברה לצאת מהמשבר המחריף?
בסוף השבוע, דיווחה החברה כי היא צופה ירידה של 30 מיליון דולר בהכנסות, בעקבות התפרצות הנגיף. ביום הדיווח לבורסה המניה ירדה 3.5%. מניית החברה איבדה 14% מתחילת החודש למחיר של 83 אגורות, במקביל להתפרצות נגיף הקורונה, והיא נסחרת בשווי של כ-410 מיליון שקל.
היום, אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בראיון לרשת ב', כי אל על דיווחה לו כי הנזקים שלה מסתכמים ב-50 מיליון דולר - סמוטריץ' אמר שברצונו להעניק סיוע לחברות התעופה כי אחרת הן יקרסו. זאת, ביחד עם הירידה המחירי הנפט (יורד כעת בכ-1.5%), דווקא מעודדים היום את המשקיעים אשר שולחים את המניה לעליות שערים חדות.
ברבעון השלישי של 2019 דיווחה החברה על עליה מזערית בהכנסות שהסתכמו בכ-647 מיליון דולר, לצד ירידה של כ-36% ברווח הנקי שעמד על 27 מיליון דולר. זאת, חרף הירידה בהוצאות הדלק ועליה במספר הנוסעים. בתגובה צללה מניית החברה ב-22% ביום אחד.
מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-14% והשלימה ירידה של 24% בשנה האחרונה (12 חודשים). כעת נשאלת השאלה, האם שווי של 410 מיליון שקל לחברה הוא סביר? בכדי לענות במעט על השאלה יש לשים לב לנתונים הבאים: ההון של החברה (מדווחת בדולרים) הוא 180 מיליון דולר. הרבעון הרביעי היסטורית הוא רבעון חלש יותר עבור החברה. נכון שברבעון הרביעי אשתקד, היו חגים (אוקטובר) וכנראה יותר טיסות, עדיין נובמבר ודצמבר הם חודשים "בעייתיים". החברה צפויה להפסיד ברבעון הרביעי.
גרף מניית החברה בשלוש השנים האחרונות
לאלו מצטרף נגיף הקורונה שעשוי לגרום להפסדים גדולים ברבעון הראשון. המשמעות הישירה היא שהון של 180 מיליון דולר יכול לצנוח בהמשך להפסדים ברבעון הרביעי של 2019 והראשון של 2020. אל על היא חברה שהמאזן שלה הוא מעל 3 מיליארד דולר, כשההון הוא פסיק קטן מההתחייבויות. מדובר על מינוף פיננסי גדול, ולכן כל שינוי בשוק התעופה משפיע עליה דרמטית, וכל שינוי כזה מתבטא בסיכון ענק - איבוד ההון העצמי. בשלב זה אנחנו בעיצומו של שינוי גדול בשוק התעופה על רקע משבר הקורונה, והאיום על המאזן של החברה הוא גדול.
מעבר לכך, ההון העצמי של החברה נשען על ערך המטוסים. הערך הזה תלוי ביכולת של המטוס לייצר הכנסה ותזרים. האם לאור המשבר היכולת הזו השתנתה? יכול להיות שכן. יש סיכון שהערך של המטוסים יירד ואז יש איום נוסף על ההון העצמי.
בעקבות הנגיף, חברת התעופה השהתה את טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג, ובוחנת את פעילותה בנתיב לבנגקוק. זאת על רקע הביטולים בשוק התעופה העולמי כשהיקף ההזמנות העולמי ירד ב-19%. על פי הערכות, עד עתה הפסידו חברות התעופה סכום כולל של 5 מיליארד שקל והיד עוד נטויה.
הקשיים הכלכלים והתוצאות החלשות הם לא דבר חדש באל על. החברה עוברת ממשבר למשבר, יותר נכון - ממלחמת הישרדות למלחמת הישרדות והיא לא משכילה לפטר עובדים ולהתייעל - אל על היא לא באמת חברה שמנוהלת עסקית, היא חברה שמי שמנהל אותה אלו הוועדים החזקים. לא ייתכן שחברה שנמצאת במשבר כזה עמוק ועם כל כך הרבה איומים, לא תפעל לצמצומים. מספר העובדים בחברה בשלוש השנים האחרונות נותר ללא שינוי זאת בזמן שהחברה רושמת הפסדים גדולים בשורה התחתונה.
החודשים הבאים יהיו קריטיים עבור החברה, שתקווה לבלימה של התפשטות הנגיף, ובמקביל תצטרך להציג תכנית להוצאת העגלה מהבוץ. במכתב ששיגר מנכ"ל החברה לעובדים כתב, "ימים קשים לפנינו וייתכן אף כי יידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות. אני מבטיח לכם כי נעשה כל שביכולתנו על מנת לצלוח את הימים הללו ונעשה זאת באחריות, בשקיפות ללא פזיזות ובעיקר מתוך דאגה לשלום לקוחותינו ולהבטחת עתידה של אל על". המשקיעים מצדם יקוו שלא מדובר במילים בעלמא אלא תחילתו של שינוי, כי אחרת החברה תמשיך לצנוח.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.למה לפטר שיש פראיירים שישלמו על החגיגה שלא הוזמנו אליהמוטי 19/02/2020 09:03הגב לתגובה זו1 0הציבור היראלי זו פרה נחלבת ממשלת נתניהו מצאה את הדיטה ....מספרים סיפורי סבתא ודוחפים ךציבור עוד ועוד מיסים .הטלים ותשלומים כדי לטפח - טייקונים. עסקים כושלים או סתם לנגב איזה מקורב בקופונים כספיים ככה הוקמו 50 תאגידי מים מיותרים כדי לסר 50 גובים למנכלים ... ככה משלמת חברת חשמל מחיר גז כפול כי נתניהו ושטייניץ מנגבים לטייקונים .... ככה אנחנו הציבור נקרא שוב ושוב לשלם ולא לקבל כלום חברת אלעל היא חברה פרטית .אין סיבה שהציבור ישלם את החובות והעובדים והחברה יהנו מהרווחים חברה לא יעילה ובזבזניתסגור
-
12.רואים שאתה לא מבין כלום שאתה כותב "הועדים החזקים"דין 19/02/2020 08:04הגב לתגובה זו2 3באל על כבר מזמן אין ועד - אלו ששם אינם מתפקדים במיוחד זה שעומד בראש הועד. היחידים שמרויחים בחברה הם הטייסים והם בלבד מוצצים את החברה בנושא המשכורות. את זה המנכ"ל יודע היטב אך, לא מעיז לדעת בהם. הם לוקחים 90% מסה"כ הוצאות החברה למשכורות. השאר, מסתפקים בפירורים תרתי משמע.סגור
-
קשקשן חסר תקנהקשקשן 09/03/2020 12:24הגב לתגובה זו0 0אתה או חלק מהוועד או בור. 30 אחוז מהיהודים הקבועים לא עושים כלום בחברה. אם תרצה אתן לך שמות גם מכל מחלקה. בכל חברה בסדר גודל זהה, יש 30 אחוז פחות עובדים. תבדוק חברה חברה בענף ואז תגיד לי אם מה שאתה אומר זה לא בושה.סגור
-
11.סוף סוף תפילותיי התגשמו' 19/02/2020 01:12הגב לתגובה זו0 4מאחלת לאל על פשיטת רגל! הם יודעים למה ניחסתי אותכם איכסהסגור
-
טיפש לא אכפת לך מ6000 עובדים שיאבדו את פרנסתםע 25/02/2020 14:23הגב לתגובה זו2 0לא רוצה לטוס אל על אל תטוס במילא בטוחה שהחברה לא תשמח לארח אנשים טפשים כמוךסגור
- טען עוד
-
תגובה של קוף (ל"ת)גיא 19/02/2020 15:01הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.איזה טיימניגרון 18/02/2020 21:49הגב לתגובה זו4 0דווקא שהחברה נפטרה מכול המטוסים הישנים וגייסה דילות חדשות ועובדים רבים היא מתמודדת עם הקורונה. מקווה שהיא תצליח לשרוד את המשבר, בשעת חירום היא החברה היחידה שטסה לארץ.סגור
-
9.מטוס רה"מכלכלן 18/02/2020 19:02הגב לתגובה זו4 0השווי של מטוס רה"מ הוא כשל חברת אל על כולה ,יואיל בטובו מלך המושחתים למכור את המטוס ולחלץ את אל עלסגור
-
8.אל על מטוסיםלוי 18/02/2020 18:40הגב לתגובה זו2 0שיפעלו בטיסות בתוך אמריקה המטוסים אל על ניו יורק וושינגטון ולא יפסידוסגור
-
7.מזל שקניתי עם אלעל לתאילנדאמיר 18/02/2020 17:57הגב לתגובה זו2 0החברה היחידה שהסכימה להחזיר את מלוא מחיר הכרטיס לנוסעים שלה, קניתי חמישה כרטיסים ולמרות שאין אזהרת מסע הסכימו להחזיר לנו את כל הסכום עד השקל האחרון. חברים שלנו רכשו כרטיסים דרך מוסקבה וחסכו מאה דולר לעלות כרטיס ואבדו את כל הכרטיסים כי את הרוסים זה לא מעניין. אין ספק שבטיסה הבאה שלי לתאילנד אקנה רק באלעלסגור
-
הפסדי כרטיס - באמת ?אלון 19/02/2020 07:31הגב לתגובה זו2 0רוכשים בזול. מאג"חים את הכרטיס ב 6% עלות לביטוח ביטול מכל סיבה ונחלצים מהביטול (מקבלים החזר של 80% מהעלות + 6% הביטוח = הפסד כללי רק של 26% ולא כל הכרטיס) לא מורכב. לא יקר. מי שטס יותר מפעם - מהלך חובה.סגור
-
6.מתחת ל 80היא יכולה לפגוש 42טכנאי 18/02/2020 17:03הגב לתגובה זו1 0לדעתי לא מומלץ להתעסק איתה כרגעסגור
-
5.אל על מזכירה יותר בית הבראה לקציני חיל אוירמשלם מיסים 18/02/2020 16:42הגב לתגובה זו10 0אל על מזכירה יותר בית הבראה לקציני חיל אויר מאשר חברה עיסקית. אבל למה על חשבוננו????סגור
-
4.למניה יש בהחלט לאן לרדתאל תקנו 18/02/2020 16:37הגב לתגובה זו5 0היום מישהו מריץ אותה 7% למעלה .. זה זמני תברחו מהרסגור
-
3.אתה קורא לפטר עובדים ??? יש לך לב ? (ל"ת)עדי 18/02/2020 16:13הגב לתגובה זו3 2סגור
-
2.צרות אלעלפלונימוס 18/02/2020 16:04הגב לתגובה זו6 1צרות אל על לא החלו בגלל הקורונה. הם החלו, כמו שקורה בארגונים אחרים, עת החברה החלה לזלזל בלקוחותיה, ובפרט בחברי המועדון המתמיד, הנוטשים אותה, עקב בצד אגודלסגור
-
1.מי החמור שעוד טס באל על ? (ל"ת)פתולוג 18/02/2020 16:04הגב לתגובה זו4 1סגור
-
רק אני ועוד ששה מיליון (ל"ת)אמיר 18/02/2020 17:59הגב לתגובה זו2 0סגור
-
מי שמשיג טיסה בזול (ל"ת)אני 18/02/2020 17:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מי החמור שלא טס באלעל?דיוגנס 18/02/2020 16:57הגב לתגובה זו4 1מי החמור שלא טס באלעל? החמור שחותך את האף שלו כדי להרגיז הפרצוף שלו...סגור
-
אתה אומר שאני חמור..?.......?..?? (ל"ת)צרנוחה 18/02/2020 16:30הגב לתגובה זו1 1סגור
-
חמור גדול... (ל"ת)דיוגנס 18/02/2020 18:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
אני טס רק באלעל. חברה טובה. אני שמח שאתה לא לקוח שלהם.עדי 18/02/2020 16:15הגב לתגובה זו5 0לא הייתי רוצה לשבת לידךסגור