אבגול מסכמת רבעון חלש, אך רושמת גידול ברווח הנקי השנתי

הכנסות החברה ברבעון הרביעי ירדו ב-11% בגלל עדכון מחירים כלפי מטה נוכח הירידה במחירי חומרי הגלם, הרווח הנקי צנח ב-37% והסתכם ב-3.6 מיליון דולר; בסיכום שנה רשמה החברה קיטון בהכנסות לצד שיפור ברווח הנקי; החברה צופה הפסד של עד 1.5 מיליון דולר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה
 | 
telegram

יצרנית הבדים הלא ארוגים  אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% אבגול בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2019, עם ירידה של 11.1% בהכנסות, וירידה של 37.7% ברווח הנקי. כפי שכבר דיווחה, כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה, החברה צופה הפסד של עד 1.5 מיליון דולר. מניית אבגול ירדה בכ-50% בשנה האחרונה, החברה נסחרת בשווי שוק של כ-636 מיליון שקל ובמכפיל 15 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2019 הסתכמו בכ-102.2 מיליון דולר, ירידה של כ-11.1% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו בכ-114.9 מיליון דולר. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי מחירי חומרי הגלם. נוסף על, הנחות במחירים שניתנו ללקוחות באזור אסיה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-3.6 מיליון דולר, ירידה של כ-37% ביחס לרווח נקי של כ-5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הקיטון מיוחס לעלייה בהוצאות המימון.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח הגולמי הסתכם בכ-18.7 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-18.3%, קיטון של כ-0.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח הגולמי בכ-18.8 מיליון דולר, על שולי רווחיות גולמית של כ-16.4%.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.6 מיליון דולר על שולי רווחיות תפעולית של כ-8.4%, קיטון של כ-1.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח התפעולי בכ-8.7 מיליון דולר, על שולי רווחיות תפעולית של כ-7.6%.

תוצאות שנתיות - ירידה בהכנסות גידול ברווח הנקי
ההכנסות בשנת 2019, הסתכמו בכ-413.9 מיליון דולר, קיטון של 3.3% בהשוואה לכ-427.8 מיליון דולר ב-2018. הקיטון בהכנסות נבע מהירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי חומרי הגלם ומהנחות במחירים שניתנו ללקוחות.

עם זאת, הרווח הנקי לשנת 2019 הסתכם ב-12.3 מיליון דולר, גידול של 3% בהשוואה לכ-11.9 מיליון דולר במהלך התקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת לעלייה ברווחיות התפעולית, שנגרמה בעיקר מהרווח במדדי חומרי הגלם נטו ומהעלייה ביעילות התפעולית, וכן מהירידה בהוצאות המס. עלייה זו קוזזה באופן חלקי מהגידול בהוצאות המימון.

וירוס הקורונה
כפי שכבר דיווחה החברה, אירועים הקשורים לווירוס הקורונה  משפיעים על תפעול  מפעל החברה בסין. רשויות המחוז בו פועל המפעל הורו כי עסקים במחוז זה אינם רשאים לחזור לפעילות. לאור אי הוודאות על עיתוי החזרה של המפעל לפעילות, החברה אינה יכולה לאמוד, נכון לזמן דיווח זה, את הנזקים וההשפעה על תוצאותיה הכספיות. הפסקת פעילות המפעל עד ל-28 בפברואר, עלולה, בהערכה ראשונית, לגרום להפסד של כ-1-1.5 מיליון דולר ברווח לפני מס.

שחר רחים, מנכ"ל אבגול: "בשנת 2019, המשכנו להתמקד בשיפור היעילות התפעולית והגדלת תפוקת הייצור, לצד השקעה בחדשנות התומכת בפיתוח מוצרים נוספים, במטרה לענות לשינויים התכופים בדרישות והעדפות הצרכנים. במבט קדימה, אבגול שואפת להמשיך בצמיחה ולחזק את מיצובה בשוק על ידי הרחבת כושר הייצור ועמידה בדרישות ההולכות וגוברות של שוק ההיגיינה. אבגול תמשיך ותתמקד בשוק זה, תוך בחינת שווקי נישה ותחומי פעילות מעניינים נוספים בתחום הבד הלא ארוג להם תהיה סינרגיה לפעילותנו הנוכחית ולטכנולוגיה בה אנו משתמשים. נמשיך להתמקד במגמות אלו גם בשנת 2020, לצד הכנה להגדלת כושר הייצור".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות