
"אסור לפחד מפשיטת רגל של אל על; יהיו חברות אחרות"
פרופ' עומר מואב ממכון אהרון לחקר מדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי אומר היום לביזפורטל כי לממשלה אסור להיגרר לצעדים פופוליסטיים ולהציל חברות כמו אל על 1% . "באוצר אין כסף לכל מיני תוכניות חילוץ פופוליסטיות. נתניהו לא מוציא עכשיו 4 מיליארד שקלך מהכיס אלא מטיל קנס על הציבור שבלאו הכי יסבול ממשבר הקורונה".
מואב אומר שהחשש הגדול ביותר של הממשלה הוא מקריסה של אל-על, קריסה שהנזק התקשורתי שלה לממשלת נתניהו תהיה גדולה הרבה יותר מהנזק שהיא יכולה לגרום לכלכלה "אין סיבה שעובד בשכר ממוצע יממן טייס של אל-על שמרוויח פי 4 ממנו". אומר מואב.
"לאל על יש היום תמריץ לא להתייעל. היא מעדיפה לאיים על הממשלה וללחוץ עליה שתזרים לה כסף. אם אל על לא יעילה שתייעל ותגייס כסף במחיר שהשוק נותן. אם היא לא מסוגלת לקיים את עצמה ואין לה תקנה, אז שתפשוט רגל. יש היום 3 חברות תעופה ישראליות ולאל-על יש מטוסים ונכסים. חברת תעופה כמו ישראייר או ארקיע יכולות לקנות את המטוסים והנכסים, לצייר את דגל ישראל עליהן והנה יש חברת תעופה לאומית לישראל. לא צריך לפחד מקריסה של אל על".
ההכרזה של נתניהו על קרן של 4 מיליארד שקל לחילוץ עסקים היא צעד פופוליסטי שאין לו מקורות תקציביים ומשמעותו הגדלת הגירעון והפיכה שלו לגירעון מבני. "צריך לזכור בשנים 2008 ו-2009 היינו במצב שנראה הרבה יותר רע ממה שמשבר הקורונה נראה היום ושרי האוצר רוני בראון ויובל שטייניץ (פרופ' מואב היה יועצו הכלכלי של שטייניץ, נ"כ) עמדו מול לחצים של התאחדות התעשיינים וההסתדרות ולא נגררו לצעדים פופוליסטיים, והנה בדיעבד הם צדקו. הכלכלה יצאה מהמשבר מבלי להשיט קנס על האדם העובד".
- מנכ"לית אל על מכרה מניות ב-8 מיליון שקל; ומה היה השכר שלה ב-2024?
- השנה החלומית של אל על, ולמה גם 2025 תהיה טובה?
"צריך לזכור" אומר מואב "הממשלה לא יכולה להחליט מי יותר מסכן, האם זה הטייס באל-על שמרוויח 50 ו-60 אלף שקל בחודש או עובדת הניקיון בבית המלון שמרוויחה 5,000 שקל. זה יגרור בסופו של דבר למצב בו ייקחו כסף מכולם כדי לחלק כסף לקבוצות לחץ.
"לאל על הדבר הכי נכון זה לא להתייעל ולאיים על הממשלה ואז מגיעים כל הטענות על חירום ומי יחזיק מטוסים בשעת חירום. אבל נגיד שאל-על תפשוט רגל הרי יש לה מטוסים שיירכשו על ידי חברה אחרת ויפעילו אותה. נתניהו לא מוציא מהכיס שלו 4 מיליארד שקל אלא הישראלי הממוצע ישלם את השכר של טייס אל על שמרוויח פי 4 ממנו. איך אפשר להצדיק דבר כזה?
"משבר הקורונה, ככל שיחריף יגרום להרבה חברות לסבול וכל הציבור יסבול, והרעיון של נתניהו הוא לקחת כסף ממי שנפגע ולתת למישהו אחר שנפגע. אפשר למדוד מי נפגע יותר? יש עוד אנשים שעובדים בתיירות. יש חברות ומותר לפשוט רגל ומי שיאבד את מקום העבודה יש דמי אבטלה. להשתגע ולהטיל נטל על הציבור שבלאו הכי צפוי לסבול – לא נשמע הגיוני" .
- תיגבור: הרווח ברבעון ירד ב-20% - 4.5 מיליון שקל
- משכנתא במזרחי טפחות? תתכוננו לשלם יותר
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 104.סוף כל סוף בנאדם הגיוני (ל"ת)דורון 24/08/2021 20:57הגב לתגובה זו
- 103.עובדת בחלת 05/07/2020 08:04הגב לתגובה זואתה שוכח שחוץ מחברה גדולה מדובר במעל ל3000 עובדים עם משפחות , שאתה תגיע למצב כזה תוכל לדבר , צריך לזכור שמי שיפוטר בסוף היום זה לא הטייס שמרוויח כל כך הרבה אלה עובדים הקטנים של אל על ! תתביש לך על הבורות !!
- 102.צודק ב-100%. (ל"ת)נפתלי מומחר 07/05/2020 16:01הגב לתגובה זו
- 101.אלי 01/04/2020 14:08הגב לתגובה זוכל העובדות שציין הפרופסור אינן נכונות ניראה כי יש לו עניין להכפיש ולפגוע בציבור עובדים שלם
- שי 01/04/2020 20:27הגב לתגובה זובעצם אין לי שום טיעון נגדי או מושג מהחיים שלי כי אני עוד פרזיט שעובד באלעל
- 100.דניאלה 01/04/2020 11:07הגב לתגובה זוטעויות בהבנת החברה- של מעמדות כמו בימי הביניים. עובדים שבוים בידי ועד עובדים כוחני ובריוני שמייצג רק את אינטרס הקבועים בחברה, הנהלה נצלנית ושאינה רואה ממטר אף אחד ואלפי עובדים שנותרים ללא פרנסה אל על תשרוד בדרך זו או אחרת - רק הניצול ההיררכי של הנהלה, קבועים ימשיך לפגוע בחלשים בה לצערנו
- צודקת 01/04/2020 19:46הגב לתגובה זוונכון
- 99.עמית 01/04/2020 10:55הגב לתגובה זופרופסור חחחח ממתי דג קטן בולע לוויתן. חחחח מי נותן לך לכתוב אצלו????
- 98.חיים 01/04/2020 10:51הגב לתגובה זוכתבה שטחית מלאה בעובדות שקריות. הייתי מצפה ליותר מ״פרופסור״
- 97.יוני 01/04/2020 10:08הגב לתגובה זופשע לתת במה לשטויות שאתה אומר! התייחסת רק לטייסים שכן גם הם מובטלים. כמה לדעתך צריך להרוויח טייס בשביל שלא ילך לעבוד בשביל מדינה אחרת? מה גם מחצית משכרם הוא מס לטובת המדינה. לא התייחסת לחברי הנהלה שמרוויחים הרבה יותר מטייסים ושניתן להוריד אותם לחצי במספר ומבמשכורת אף יותר.
- יקי 27/05/2020 14:59הגב לתגובה זוטייסים ביונייטד משתכרים שליש מטייסים באל על, אבל גם בשכר זה אף אחד לא יקבל אותם שם כי יש בארהב מעל 10,000 טייסים מובטלים
- 96.שלמה 26/03/2020 01:34הגב לתגובה זובחיסול חברות התעופה הישראליות על מנת שטורקיש אירליין תתפוס את מקומן ונהיה תלויים לחסדי זרים ואלפי מקומות עבודה יעלמו... אשמח לדעת מי עומד מאחורי הניבזה הזה .
- 95.אנונימי 11/03/2020 16:25הגב לתגובה זודביל שלא מבין שאלעל זה לא רק טייסים אלא 6500 עובדים
- מפעיל 01/04/2020 09:52הגב לתגובה זואולי פרופ לקלקלה
- אבי 11/03/2020 20:33הגב לתגובה זובמקום אל על בדיוק כמה שקרה עם סוויסאייר. זה הזמן ומהמקום לסגור את החברה החזירית והבזבזנית הזו ולהחזיר את עובדיה לקרקע המציאות ושיפסיקו לחיות על חשבון משלם המיסים הישראלי.
- 94.עם איזה צי מטוסים יא בור (ל"ת)תומר 11/03/2020 10:25הגב לתגובה זו
- 93.שיטוסו, בשבת (ל"ת)יה 10/03/2020 13:17הגב לתגובה זו
- 92.משיח 10/03/2020 08:02הגב לתגובה זובדיוק מה שאמרתי לחברים ומקורבים,טוב שיש קול שפוי . . .
- 91.אזרח קטן 10/03/2020 06:52הגב לתגובה זוהאם אלעל עשתה צעדים נדרשים כאלה? לא להציל בכל מחיר.
- 90.צודק. רוצים להתקיים - שיתייעלו. לא להציל בכל מחיר ולא ע (ל"ת)אזרח 10/03/2020 06:49הגב לתגובה זו
- 89.גיא 10/03/2020 06:32הגב לתגובה זוצודק בגדול.
- 88.דיילת בלי מטוס 10/03/2020 00:52הגב לתגובה זואחד החזקים! אז כל הקורונה הזו היא בכלל סגירת חשבונות עם הטייסים?! סחתיין פרופסור. כתבה מעמיקה. שאפו.
- 87.חיים יבין 09/03/2020 22:31הגב לתגובה זומישהו פשוט יקנה את המטוסים ויפתח חברה... אתה חיי בסרט
- 86.ק 09/03/2020 21:34הגב לתגובה זואתה סוגר את אל על ופותח חברות תעופה אחרות. הלו.של נעליך פרופסור.תמשיך להרצות את השטויות שלך. מה. חברה שהוקמה במאמצים רבים על עשרות שנים? מה זה משחקי לגו? בהינף לשון הפלצת הבלים. עלוב נפש שמנפנף בתואר אקדמאי כדי להפריח שטויות.
- שי 01/04/2020 20:30הגב לתגובה זואתה תמצא עבודה אחרת אחרי שאלעל תסגר
- 85.עוד פרייאר 09/03/2020 18:35הגב לתגובה זוהעובדים אשמים אלק איזה ספין מטורף. איפה בעלי הבית המיליארדרים ??? טייקונים צוחקים על חשבוננו
- 84.אא 09/03/2020 18:19הגב לתגובה זואנשים כאלו מקומם לא במדינת ישראל
- 83.אזרח 09/03/2020 16:02הגב לתגובה זובעבר ועדי העובדים של אל על בדחצנותם ואיין סוף שסיתות פגעו בריווחיטת החברה וחיסלו אותה. וכיום ההיסטוריה חוזרת על עצמה, באם אל על תכנע ללחצי הועדים וכל מיני מילים יפות אז החברה תגרר לפשיטת רגל.
- 82.דנה 09/03/2020 15:11הגב לתגובה זופרט קטן פיצפון ששכח לציין הפרופסור. אל על כפופה להנחיות השב"כ והשב"כ החליט שהטיייסים חייבים להיות ישראלים בלבד. על כן שאלעל שבויה של הטייסים ושל דרישות השכר שלהם! כל פעם שניסתה להתנגד ולקצץ הם פתחו בשביתה!!!
- 81.ציונה 09/03/2020 13:52הגב לתגובה זושביבי לא יעז להפיל את החובות של אלעל עלינו הציבור. אם כבר שיקים קרן נדיבה לתמיכה בעסקים הקטנים.
- 80.אל על פלא כלכלי 09/03/2020 13:22הגב לתגובה זוחברת אל לא פועלת 150 שעות בחודש. בניגוד לכל חישוב כלכלי של ייצור והפעלת מטוסים. לכן אם אל על לא תטוס בכלל היא תרויח יותר. רק במדינת ישראל יכול להתרחש נס כזה
- 79.איש עסקים יקנה את המטוסים ויפתח חברה חדשה (ל"ת)מומחה לקנוניות 09/03/2020 12:54הגב לתגובה זו
- 78.יובל 09/03/2020 11:50הגב לתגובה זומי שפשט את הרגל מזמן זו תפיסת העולם השטחית והנבובה של הפרופסור. אין לך מושג על מה אתה מדבר ורק נאחז בסיסמאות שאבד עליהן הכלח
- 77.איש מטורף 09/03/2020 11:28הגב לתגובה זואם ביתה עובדת ככה היתה מחנכת את כל הציבור
- 76.ישראלי 09/03/2020 11:10הגב לתגובה זואלעל וחברות התעופה הישראליות הן נכס חשוב למדינה. אלעל זאת גם חברה שלמדינת ישראל יש בה מניית זהב שמקנה למדינה שליטה באלעל בעת חירום. וגם זכות וטו בכל החלטה שהיא של החברה. המדינה צריכה לשמור על החברה שלה. המטרה של ה"פרופסורים" הערביים זה להרוס את כל מה שיש למדינת ישראל שמשהו יפטר את הבחור הזה
- אתה גרוע יותר מכל מי שהשמצת כאן (ל"ת)Avi Aravi 10/03/2020 06:46הגב לתגובה זו
- בגלל ישראלים כמוך. (ל"ת)לא טס באל על 09/03/2020 12:33הגב לתגובה זו
- אתה בטוח עובד אל על (ל"ת)אריק 09/03/2020 12:01הגב לתגובה זו
- 75.דרור 09/03/2020 11:10הגב לתגובה זומואב צודק במאה אחוז.משכורות הטייסים שם גבוהות פי 2 ממה שכתב.
- 74.אדם 09/03/2020 11:07הגב לתגובה זוהכי קל לכתוב שטויות פופוליסטיות ולהגיד שכולם פופוליסטים. אתה סתם טועה ומטעה את הציבור.. חבל!
- 73.לא ידוע 09/03/2020 11:01הגב לתגובה זוכתבה ריקה מתוכן ולא הגיונית מי נתן במה לבהמה הזה בכלל
- 72.נאור לוי 09/03/2020 10:54הגב לתגובה זולפי תודה זו אין טעם להציל שום דבר במדינה .כי במילא יבוא מישהו אחר.אולי בכלל אפשר להחליף מדינה ולבנות משהו אחר במחיר יותר זול.(משהו סיני אולי?)
- 71.רועח 09/03/2020 10:46הגב לתגובה זומאיזה כסף ירכשו ארקיע וישראייר את מטוסי אל על?! הן בעצמן עומדות בפני פשיטת רגל.
- 70.אלי 09/03/2020 10:27הגב לתגובה זורוב אם לא כל המטוסים באל על הם השכרה.הכותב לא מבין חצי מהדברים שהוא רושם.שיבדוק עובדות לפני שהוא רושם שטויות.דבר נוסף - המעמד הביניים הוא הרוב של העובדים באל על.טייסים מחזיקים בתנאים ומשכורות שונות ממש.והכסף אם יגיע כהלוואה צריך ללכת לתמיכה של מעמד הביניים ולא לטייסים.הם מסודרים כולם.שלא יבכו.
- משה 02/04/2020 19:32הגב לתגובה זוזה לא משנה אם המטוסים של החברה או לא, מה שמשנה זה שמקורבים לוביסטים עושקים את כולם בשעת משבר, בעוד בעלים בית קפה שנפגע בדיוק כמו אל על מקבל 6000 שקל מסריחים
- 69.מוטי 09/03/2020 10:27הגב לתגובה זואיך חברות התעופה הקטנות יקנו חברת תעופה ענקית.ישראר וארקיע ביחד 4 מטוסים שלא טסים איך יקנו חברה עם 100 מטוסים. כול כך קל לרשום שטויות...
- כ 40 גרוטאות (ל"ת)כ40 גרוטאות 09/03/2020 13:16הגב לתגובה זו
- 68.טל בשן 09/03/2020 10:09הגב לתגובה זו1. הוא כל הזמן מזכיר את טייסי אל על העשירים (שלמעשה מקבלים שכר הרבה יותר נמוך מטייסים בחברות דגל ברחבי העולם) אבל מה עם שאר עובדי אל על (צוות קבינה, מכונאים, עובדי משרד וכו)? 2. אם אל על תקרוס אז כנראה שארקיע ויישראיר גם ייקרסו ולבטח לא יהיו במצב כלכלי לקנות את מטוסי אל על. 3. זה לא פשוט להחליף חברה כמו אל על. לוקח יותר מלצייר את דגל ישראל על הזנב כדי שחברת תעופה תיחשב לחברה לאומית עם שם כמו של אל על. 4. אם אנחנו משווים שכר לזה של עובדת ניקיון בבית מלון אז אולי כדאי גם להוריד את שכר הפרופסור ל-5000שח לחודש.
- 67.פרופסור מנותק 09/03/2020 10:07הגב לתגובה זואנשים לא טסים, לאילת או לחול אז ממה הן יקנו???
- 66.מי כי ח 09/03/2020 10:01הגב לתגובה זונתניהו מעוניין לגמול לאל על על כך שאיגוד העובדים שלהם תמך בו בבחירות
- 65.אלה 09/03/2020 09:53הגב לתגובה זולמה המדינה צריכה לממן אוניבסיטאות והשכלה גבוהה? על אותו משקל בדיוק! מדובר בנכס לאומי, השקעה לטווח ארוך
- 64.שי 09/03/2020 09:51הגב לתגובה זובמדד של יעילות - אלעל ממוקמת במקום האחרון בעולם - 45 מטוסים , 6300 עובדים יחס של 140 עובדים למטוס .. הזוי
- 63.כאן 11 09/03/2020 09:40הגב לתגובה זוצריך לעשות לאלעל בדיוק מה שעשו לרשות השידור. פיטרו את כל החיים יבינים והמקומבנים עם פנסיות ושכר מפוצץ , סגרו את רשות השידור ופתחו את תאגיד השידור כאן 11. ופתאום יש תכניות מעניינות והפקות מקוריות.
- 62.אזרח 09/03/2020 09:34הגב לתגובה זוחברה שבכל מצב ובכל מקרה תשמור על הקשר האוירי של ישראל לעולם. לא מדובר בשאלה כלכלית אלא בשאלה קיומית ולכן חוות דעתו של הכלכלן המכובד אינה רלוונטית
- 61.שי 09/03/2020 09:15הגב לתגובה זואל על אינה חברת הייטק נכון שטייסים מרוויחים הרבה כמו בכל העולם אבל להישען על 200 טייסים מול 6000 עובדים בשביל טיעון כזה לא מעמיק. נקודה
- אלון 09/03/2020 10:08הגב לתגובה זוואיך יקנו ארקיע וישראייר את אל על כשהן במשבר חמור לא פחות? הכי קל לזרוק סיסמאות, פרופסור יקר…
- 60.אזרח 09/03/2020 09:13הגב לתגובה זופרופסור מואב היקר שיושב לו במגדל השן, קרוב ל60 אחוז מעובדי אלעל מרוויחים שכר מינימום, כן כן כ3500 עובדים ובני משפחותיהם הולכים להזרק לרחוב, ידעת את זה?
- 59.חן 09/03/2020 08:22הגב לתגובה זולך תכין חמוצים אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר אז עדיף לשתוק יש עוד אנשים חוץ מטייסים יש עוד יותר מ4000 עובדים חוץ מהטייסים אז אל תבלבל את המוח
- יוסי 09/03/2020 09:16הגב לתגובה זומדובר בכסף ציבורי, זה הכסף שלי ושל כל הציבור הרחב איזו הצדקה יש לחלק אותו לחברות פרטיות ?
- איתמר 09/03/2020 13:32למה הכסף הזה יושב ומחכה לך שיכנס לך לבנק? הם נותנים את הכסף לאל על כהלוואה וגם אתה מחלק את כל הכסף שלך לערבים וחרדים אז אל תבלבל את המוח... למדינה יהיה יותר גרוע אם כל החברות תעופה והתיירות יפשטו רגל
- 58.תטוס בטורקיש ואמן תתקע (ל"ת)ישראלי גאה 09/03/2020 08:10הגב לתגובה זו
- 57.קרן 09/03/2020 07:59הגב לתגובה זומסכימה עם כל מילה!!! כתבה חכמה ונכונה מאוד.
- פופוליסטי לחלוטין. תסביר את זה למנקי המטוסים (ל"ת)גיא 09/03/2020 09:15הגב לתגובה זו
- מי אמור לשלם למנקים? אתה ואני או בורוביץ הבעלים? תחשוב. (ל"ת)מומי 09/03/2020 10:05
- 56.אורי 09/03/2020 07:56הגב לתגובה זומואב צודק לחלוטין. המשכורות הגבוהות של הטייסים, ללא קשר למה שקיים בחול, לרבות אלו מעל גיל 65 שאסורה עליהם הטיסה, מהווים גורם משמעותי בהוצאות החברה. קודם כל יש לקצץ בהן בצורה משמעותית, ולא רק 20% לכל האורך.
- 55.עודד 09/03/2020 07:54הגב לתגובה זוהקורונה פגעה בכל העולם. מן המעצמה הכי גדולה, עד האיש הקטן שמרוויח מינימום. קריסת אלעל לא שייכת להתייעלות שאת זה היא עושה שנים על גבי שנים(כמו מטוסים חדשים למטרות חיוניות לעתידה) הקורונה היא כוח עליון שמשפיעה דרסטית על כלכלת העולם. חייבים להציל את אלעל מקריסה. ההשלכות לקריסתה איומות. 6000 משפחות ימצאו ללא משרה ובכלל, מה יהיה כאן ללא קו אווירי? ארקיע וישראייר לעומת אלעל, כבר בדרך לפשיטת רגל.
- 54.עוד אחד שחושב שהשמש זורחת לו מ... תכלס לא מבין כלום (ל"ת)רועי 09/03/2020 07:41הגב לתגובה זו
- 53.בעיני אל על היא סמל של מדינת ישראל נקודה (ל"ת)משה ראשל"צ 09/03/2020 07:38הגב לתגובה זו
- 52.אסף 09/03/2020 07:10הגב לתגובה זואתה עושה השוואה בין מנקה לטייס? אם אל על תיפול, הטיסות יהיו הרבה יותר יקרות.
- באמת? כי אלעל ממש זולה בימים אלה....פחחח (ל"ת)מומי 09/03/2020 10:06הגב לתגובה זו
- 51.נמרוד 09/03/2020 07:02הגב לתגובה זומזמן הייתה צריכה לקרוס.חברה הזויה המזלזלת בנוסעים מקבלת מימון ממני וממך של מליארד שקל בשנה למימון הביטחון תנו לחברה לקרוס
- 50.מארק 09/03/2020 06:57הגב לתגובה זושאינה מלומדת!
- זה שאתה ביביסט לא מחייב תגובה מטומטמת. או שכן.... (ל"ת)מומי 09/03/2020 10:07הגב לתגובה זו
- 49.יונתן 09/03/2020 06:06הגב לתגובה זוצר לי אין לך שמץ של מושג מה ההשלכות של קריסה של אל על הדבורים האלה זה הגיגים תאורטיים בלבד בלי שום הבנה מה זה אל על מה היכולות שלה מה המשמעות של קריסה של החברה ותלות מוחלטת של המדינה בחברות תעופה חיצוניות
- יוסי 09/03/2020 07:20הגב לתגובה זואל על תתמוטט ותסגר והמדינה בקושי תרגיש מכה קלה בענף. בשנות השמונים אל על נסגרה לחלוטין למשך חצי שנה. למיטב זכרוני ישראל לא קרסה. את העבודה עשו חברות זרות באופן הרבה יותר טוב.
- 48.ישראל נורמנד 09/03/2020 05:59הגב לתגובה זוניתן לקבוע מספר מטוסים מינימלי . לאחדה עם ישרא איר או ארקיע . סוף סוף המחירים יהיו הגיוניים וכך גם השרות
- מקווה שתפול במקום עבודה שלך (ל"ת)ללא שם 09/03/2020 08:08הגב לתגובה זו
- 47.הבורר 09/03/2020 05:56הגב לתגובה זועכשיו שלביבי יש מטוס פרטי, לא צריך יותר את אלעל, מי שנכנע לחרדים והשביט את צי המטוסים בשבת, גבתה מחיר מופקע יחסית למתחרותיה, מנעה תחרות בקווים רווחיים והתנהלה כאילו אין מחר, עכשיו המחר הגיע, האזרחים לא יסכימו לממן את ההתנהלות הכושלת של אלעל, כפי שהוזכר בכתבה, הם לא המפסידים היחידים מה קורונה, כל ענף התיירות נפגע, האם הממשלה מתכוונת לפצות את כולם? לא ניראה לי, לכן אלעל צריכה לפנות למשקיעים ולבנקים ולרכוש את אמונם, בדיוק כמו כל בעל עסק הנזקק להלוואה. ממשלה היא לא הכתובת ואזרחים הם לא מממנים חברות כושלות, חשובות ככל שיהיו. בהצלחה לכולנו.
- מארק 09/03/2020 07:04הגב לתגובה זונתניהו לא ביקש מטוס ועד שיהיה מוכן.. ישמש את הדור החדש.. גם כן מהימין
- עודד 09/03/2020 10:00זו הרשימה המשותפת שהציעה לו לקנות...
- 46.יחיאל עיני 09/03/2020 05:28הגב לתגובה זובמדינה שגבולותיה סגורים אין יש לתמוך בחברות שמאפשרות תנועה חופשית תחת דגל ישראל. ישראייר וארקיע גם אם יפעילו את הציוד של אל על יגיעו לאותו מצב בו אל על נמצאת היום, יחד עם זאת תמיכה באל על מחייבת צעדי התייעלות מרחיקי לכת צימצום מצבת העובדים שכר סגירת קוים לא יעילים ועוד.
- 45.דון קישוט 09/03/2020 04:52הגב לתגובה זויותר מ6000צשפחות. מתפרנסות ואץה הפרופסור המפוזר יוצא באמירה כזו אינפנטילית
- 44.יוסי 09/03/2020 03:51הגב לתגובה זואלעל צריכה לפשוט רגל....היום הם טוענים שהם טסים ריקים. בשבוע הקרוב לקנות כרטיס טיסה מניו יורק לישראל כיוון אחד עולה באלעל 930$ וחברות אחרות 350-400$ אז מה הפלא שלא טסים איתם. למה הם חושבים שמגיע להם כפול, האם בגלל האוכל המגעיל או בגלל רמת השירות מתחת לכל ביקורת ???
- ללא שם 09/03/2020 08:07הגב לתגובה זואתה חתיכת אפס מקווה שתשב בבית לא משנה מה תעשה בחיים שלך רק שלא תצליח בכלום
- 43.יוסף 09/03/2020 02:16הגב לתגובה זוהטייסים לא עזרו לאף אחד בימים הטובים שלהם! כדי לקבל עזרה מהאנשים שמרוויחים שכר מינימום כל טייס צריך להחזיר למדינה לפחות את העשר משכורות האחרונות שלו!
- 42.קוסטיה 09/03/2020 01:12הגב לתגובה זועד שהקורונה לא מסתיימת צריך לשמור על הכסף . אל על לא תרפא את הכלכלה, הייתי מצפה מביבי שעדיין ראש הממשלה ליותר מנהיגות .
- 41.אבי שר 09/03/2020 00:22הגב לתגובה זוירד שכרם של הטייסים בשאר חברות התעופה ובשאר התעסוקות, דבר שיביא התייעלות במספר ננפים נסחטים. הורדת השכר, תוריד גם את הגיל הממוצע של הטייסים ותרענח את השורות
- 40.עו"ד יוסי כהן 08/03/2020 23:52הגב לתגובה זואתה לא מבין כלום בכלכלה ועדיף שתתחום את ההצעות שלך לאקדמיה. פירוק אלעל הוא אסון שיעלה לנו מלירדים . יש מחסור עצום בטייסים שיעסקו מיד לחברות זרות ואנו עומדים למצוא עצמנו ללא חברת תעופה לאומית
- אתה בעצמך לא מבין כלום! (ל"ת)עו"ד ברוך השם 10/03/2020 06:59הגב לתגובה זו
- 39.עידן 08/03/2020 23:00הגב לתגובה זומאז היא על זמן שאול
- 38.משה 08/03/2020 22:21הגב לתגובה זולסגור את החברה כמה אפשר לימצוץ את הדם של העם
- 37.טייס. לשעבר 08/03/2020 22:15הגב לתגובה זומילים כדורבנות
- 36.דני מרומא 08/03/2020 22:12הגב לתגובה זוכול החברות פשוט גרועות! שירות לקוחות ברמה נמוכה, בדיקות ביטחון הזויות שאין בשום מקום בעולם, כן אפילו לא באפגניסטן. עומר מואב צודק, עכשיו יתחילו להפעיל לחץ חזק על הממשלה לחלץ שתבוא לחלץ אותן. אסור להיכנע!
- 35.משה 08/03/2020 21:22הגב לתגובה זוחבל שעומר מואב לא מספר לקוראים כגילוי נאות שהוא הודח מקורס טייס ועדיין סוחב כעס רב על כך ולכן נוטר טינה בסיסית לטייסים
- 34.מני 08/03/2020 21:11הגב לתגובה זואפשר להחליף את ההנהלה ,לבצע שינוי ארגוני.התייעלות. למה להתלהם וישר לדבר על פשיטת רגל?
- 33.צודק. כל מילה בסלע (ל"ת)ח 08/03/2020 20:58הגב לתגובה זו
- 32.טל 08/03/2020 20:52הגב לתגובה זואולי לתת לה הלוואה בתנאי שתבצע רה ארגון? כל עסק כושל שייפשוט רגל?? ואם ייפשטו רגל הריי לא כולם יימצאו עבודה ולקבל דמי אבטלה ולחלוב את המדינה זה עדיף?! הייתי מצפה מפרופסור לכלכלה להיות יצירתי אבל מאחר שהיית יועץ לשטייניץ( שר האוצר הכי גרוע שהיה לאזרחים בעשרים שנה האחרונות) , אני לא מצפה ממך לפניני חוכמה.
- 31.דן 08/03/2020 20:45הגב לתגובה זואני מסכים עם הרעיון ! אבל אם בגלל סיבות כאלה ואחרות יתנו כסף חובה לקחת מניות ולחליף את ההנהלה. ועוד תנאי קריטי - להוריד את המשכורות הגבוהות לרמה סבירה. מעניין מה יגידו הטייסים אם האופציה תהיה לאבד את מקום העבודה לחלוטין ! זאת הזדמנות מצויינת לעשות ניקוי ותיקון של כל מיני חוליים
- 30.אלמוני 08/03/2020 20:09הגב לתגובה זועומר הודח בסוף קורס טייס. ברור למה הוא שונא את טייסי אלעל.
- 29.סטודנט 08/03/2020 20:02הגב לתגובה זולעניות דעתי ממקומך, מומחה לכלכלה, ראוי שתמעט בסיסמאות ותנתח את המצב מבחינה מדעית אמיתית. כסף? לא יינתן... ילווה... וכמו כן, לא ניתן למכטר מטוסים... אלה לא תפוזים או נעלים. שלא לדבר שכולם משועבדים... במיליארדים. לא כך עושים ניתוח מקצועי.
- 28.מני 08/03/2020 20:01הגב לתגובה זויסביר הפרופסור המכובד איך בדיוק ארקיע וישראייר יכולות לקנות את אלעל כאשר המצב שלהן גרוע כמו שלה וארקיע במצב גרוע ביותר מאז סגירת שדה דוב ואילת. פופוליסט. חברה יכולה וצריכה להתייעל, אבל משבר מהסוג הזה הוא מעל כוחה של כל חברה, כי הוא מבחינתה כוח עליון. מדינת ישראל מבודדת מהעולם. לא יכולה להתבסס על מובילים זרים שיתאדו מכאן ברגע שתיפול רקטה אחת. היא חייבת תעוםה ישראלית כי היא נכס אסטרטגי גם אם היא לא בבעלות המדינה
- 27.קורא 08/03/2020 19:50הגב לתגובה זושכר טייסים הוא לא הבעיה, הוא הכי קל כסיסמא גם התייעלות היא סיסמא נוחה כמו להשוות את ישראייר וארקיע, חברות של 4 מטוסים לאלעל, 45 מטוסים חוות דעת לא לעניין
- 26.אמנון 08/03/2020 19:49הגב לתגובה זוחייבים להכריז "אירוע חירום אזרחי" ולפצות את הנפגעים מהמצב.
- 25.רם 08/03/2020 19:31הגב לתגובה זופרופסור תסדר כם אותי
- 24.הוא צודק ...החברה לא יעילה ומנוהלת ביד רפה לאורך שנים (ל"ת)דודי 08/03/2020 19:31הגב לתגובה זו
- 23.לטוס בשבת חובה (ל"ת)איציק 08/03/2020 19:29הגב לתגובה זו
- 22.אלעל מבקשת הלוואה לא מתנה (ל"ת)יוסי רוסי 08/03/2020 19:27הגב לתגובה זו
- 21.דמגוגיה בשקל זה מה שכתבת - חבל (ל"ת)רון בראון 08/03/2020 19:27הגב לתגובה זו
- 20.פרופסור מנותק מהמציאות (ל"ת)אבי רון 08/03/2020 19:26הגב לתגובה זו
- 19.המדינה בפניקה והאזרחים משלמים (ל"ת)אלי קופטר 08/03/2020 19:26הגב לתגובה זו
- 18.בן 08/03/2020 19:23הגב לתגובה זורק טייסים יש באל על? רק למקורות שלהם הכותב מתיחס. מסקנה מגמתי.
- 17.טלי 08/03/2020 19:22הגב לתגובה זותיאוריה טיפשית
- 16.אולי צריך להתחיל לחסוך בפרופסורים לכלום ? (ל"ת)אני 08/03/2020 19:21הגב לתגובה זו
- 15.מוש 08/03/2020 19:19הגב לתגובה זויקבלו מה שירצו
- 14.רק אומר 08/03/2020 19:19הגב לתגובה זוכל טיל שעף פה ורק החברות הישראליות טסות פה, ישראלים נתקעים - רק החברות הישראליות טסות לחלץ..... אלעל יעילה מאוד היום
- 13.ספרטקוס 08/03/2020 19:14הגב לתגובה זולמיתון כי אל על מעסיקה בעקיפין עוד מאות עסקים קטנים. ואבל מואב היקר רוצה עוד עובדים זולים שבקושי יכולים לחיות...
- 12.תמים 08/03/2020 19:11הגב לתגובה זואל על חברה מושחתת שמנוהלת על ידי מנהלים מושחתים ביותר שדואגים רק לעצמם, לא לחברה ולא לעובדים .
- 11.עוד מרכסיסט אחד 08/03/2020 19:06הגב לתגובה זוהוא בטוח רוצה שהטייס יקבל משכורת של מנקה. הטייס גם משלם יותר מחצי מהמשכורת למיסים - שמהם מסבסדים על חשבונו למנקה שירותים כגון בריאות, תחבורה ציבורית וכך האלה. די להפוך את המדינה לוונצואלה, די לנסות לבנות שוויון תוצאה בין אנשים מוכשרים ומשקיעים לבין אלו ללא מקצוע ורצון להשקיע.
- 10.אל על חברה פרטית. (ל"ת)דב 08/03/2020 19:00הגב לתגובה זו
- 9.ללא שם 08/03/2020 18:55הגב לתגובה זואם אתה לא יודע אז אל תדבר סתם שטויות... חוץ מטייסים יש לך עוד אלפי עובדים שמרוויחים שכר פחות מהממוצע ומחזיקים משפחה הכי קל לבוא ולהגיד שילכו לפשיטת רגל ואלפי משפחות ישארו רעבות למי שמאחל לאלפיו משפחות להישאר בלי עבודה אז מאחל לו את אותו הדבר תישאר בחור שלך ותשתוק
- 8.אריה 08/03/2020 18:55הגב לתגובה זואל על היא חברת התעופה הלאומית של ישראל למרות שהופרטה.כאשר כל/חלק מחברות התעופה יפסיקו לטוס לישראל מסיבות עסקיות/קורונה/BDS/בטחוניות הממשלה יכולה לחייב את אל על לטוס. לאל על מערך בטחון בפני מחבלים העולה על כל חברות התעופה והמדינה משלמת לה כל שנה על כך
- 7.צודק 100% 08/03/2020 18:53הגב לתגובה זומי ידאג להם
- 6.עובד אלעל 08/03/2020 18:50הגב לתגובה זולדעתי אתה שוגה יש 500 טייסים אבל עוד 5000 עובדים בשכר נמוך ןממוצע,אם אנחנו 5000 נפלט לשוק, למדינה יהיה הפסדי שהיא לא יודעת להכיל,קריסה של 4000 סוכנים ,2500 נתמכיםישיריםסהכ 10000 בתי אב,שקיללת זאת ?
- 5.אתה סמרטוט (ל"ת)ללא 08/03/2020 18:48הגב לתגובה זו
- 4.שלומי 08/03/2020 18:34הגב לתגובה זואל על חייבת לקצץ בכח אדם ובעיקר במשכורות המנופחות למה טייס באיזי גט יכול להרוויח שליש ממה שמרוויח טייס באל על ככה שהחברה חייבת להתייעל ואם לא אז להתפרק אין לה הצדקת קיום
- 3.דוד 08/03/2020 18:34הגב לתגובה זואמת צודק
- 2.פרופסור היקר. הצחקת את כולנו שישראייר תקנה את אלעל. באיזה כסף ? (ל"ת)אנונימי 08/03/2020 18:27הגב לתגובה זו
- מוני 09/03/2020 03:55הגב לתגובה זוולהטיס את כל הישראלים שנתקעו בכל מיני מקומות ולא יכולים לחזור לארץ
- כמו אל על 08/03/2020 22:45הגב לתגובה זושאל על קנתה מטוסים
- א 08/03/2020 19:26הגב לתגובה זוותשלומים ארוכים
- א 08/03/2020 19:25הגב לתגובה זובהדרגה בתשלומים
- 1.גיא 08/03/2020 18:25הגב לתגובה זוכל מילה בסלע
- ישראל 09/03/2020 06:00הגב לתגובה זוערך המטוסים בכינוס יהיה פחות מחצי . הבנקים יתנו לישרא איר אשראי על חצי מחיר .