"אסור לפחד מפשיטת רגל של אל על; יהיו חברות אחרות"

פרופ' עומר מואב סבור שאסור להציל את אל על - הוא צודק. אל על היא חברה שמנה שהיתה צריכה מזמן להתייעל, לא רק עכשיו - הקורונה לא חיסלה את אל על, אלא העובדים שלה; אם היא תקבל תמיכה כולם צריכים לקבל תמיכה
 | 

פרופ' עומר מואב ממכון אהרון לחקר מדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי אומר היום לביזפורטל כי לממשלה אסור להיגרר לצעדים פופוליסטיים ולהציל חברות כמו אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . "באוצר אין כסף לכל מיני תוכניות חילוץ פופוליסטיות. נתניהו לא מוציא עכשיו 4 מיליארד שקלך מהכיס אלא מטיל קנס על הציבור שבלאו הכי יסבול ממשבר הקורונה".

מואב אומר שהחשש הגדול ביותר של הממשלה הוא מקריסה של אל-על, קריסה שהנזק התקשורתי שלה לממשלת נתניהו תהיה גדולה הרבה יותר מהנזק שהיא יכולה לגרום לכלכלה "אין סיבה שעובד בשכר ממוצע יממן טייס של אל-על שמרוויח פי 4 ממנו". אומר מואב.

"לאל על יש היום תמריץ לא להתייעל. היא מעדיפה לאיים על הממשלה וללחוץ עליה שתזרים לה כסף. אם אל על לא יעילה שתייעל ותגייס כסף במחיר שהשוק נותן. אם היא לא מסוגלת לקיים את עצמה ואין לה תקנה, אז שתפשוט רגל. יש היום 3 חברות תעופה ישראליות ולאל-על יש מטוסים ונכסים. חברת תעופה כמו ישראייר או ארקיע יכולות לקנות את המטוסים והנכסים, לצייר את דגל ישראל עליהן והנה יש חברת תעופה לאומית לישראל. לא צריך לפחד מקריסה של אל על".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההכרזה של נתניהו על קרן של 4 מיליארד שקל לחילוץ עסקים היא צעד פופוליסטי שאין לו מקורות תקציביים ומשמעותו הגדלת הגירעון והפיכה שלו לגירעון מבני. "צריך לזכור בשנים 2008 ו-2009 היינו במצב שנראה הרבה יותר רע ממה שמשבר הקורונה נראה היום ושרי האוצר רוני בראון ויובל שטייניץ (פרופ' מואב היה יועצו הכלכלי של שטייניץ, נ"כ) עמדו מול לחצים של התאחדות התעשיינים וההסתדרות ולא נגררו לצעדים פופוליסטיים, והנה בדיעבד הם צדקו. הכלכלה יצאה מהמשבר מבלי להשיט קנס על האדם העובד".

"צריך לזכור" אומר מואב "הממשלה לא יכולה להחליט מי יותר מסכן, האם זה הטייס באל-על שמרוויח 50 ו-60 אלף שקל בחודש או עובדת הניקיון בבית המלון שמרוויחה 5,000 שקל. זה יגרור בסופו של דבר למצב בו ייקחו כסף מכולם כדי לחלק כסף לקבוצות לחץ.

"לאל על הדבר הכי נכון זה לא להתייעל ולאיים על הממשלה ואז מגיעים כל הטענות על חירום ומי יחזיק מטוסים בשעת חירום. אבל נגיד שאל-על תפשוט רגל הרי יש לה מטוסים שיירכשו על ידי חברה אחרת ויפעילו אותה. נתניהו לא מוציא מהכיס שלו 4 מיליארד שקל אלא הישראלי הממוצע ישלם את השכר של טייס אל על שמרוויח פי 4 ממנו. איך אפשר להצדיק דבר כזה?

"משבר הקורונה, ככל שיחריף יגרום להרבה חברות לסבול וכל הציבור יסבול, והרעיון של נתניהו הוא לקחת כסף ממי שנפגע ולתת למישהו אחר שנפגע. אפשר למדוד מי נפגע יותר? יש עוד אנשים שעובדים בתיירות. יש חברות ומותר לפשוט רגל ומי שיאבד את מקום
העבודה יש דמי אבטלה. להשתגע ולהטיל נטל על הציבור שבלאו הכי צפוי לסבול – לא נשמע הגיוני" .

תגובות לכתבה(134):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 104.
    סוף כל סוף בנאדם הגיוני (ל"ת)
    דורון 24/08/2021 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 103.
    חוצפה שאין כמוה
    עובדת בחלת 05/07/2020 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה שוכח שחוץ מחברה גדולה מדובר במעל ל3000 עובדים עם משפחות , שאתה תגיע למצב כזה תוכל לדבר , צריך לזכור שמי שיפוטר בסוף היום זה לא הטייס שמרוויח כל כך הרבה אלה עובדים הקטנים של אל על ! תתביש לך על הבורות !!
    סגור
  • 102.
    צודק ב-100%. (ל"ת)
    נפתלי מומחר 07/05/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 101.
    עובדות לא נכונות
    אלי 01/04/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כל העובדות שציין הפרופסור אינן נכונות ניראה כי יש לו עניין להכפיש ולפגוע בציבור עובדים שלם
    סגור
  • כל העובדות לא נכונות אבל
    שי 01/04/2020 20:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בעצם אין לי שום טיעון נגדי או מושג מהחיים שלי כי אני עוד פרזיט שעובד באלעל
    סגור
  • טען עוד
  • 100.
    טעויות
    דניאלה 01/04/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    טעויות בהבנת החברה- של מעמדות כמו בימי הביניים. עובדים שבוים בידי ועד עובדים כוחני ובריוני שמייצג רק את אינטרס הקבועים בחברה, הנהלה נצלנית ושאינה רואה ממטר אף אחד ואלפי עובדים שנותרים ללא פרנסה אל על תשרוד בדרך זו או אחרת - רק הניצול ההיררכי של הנהלה, קבועים ימשיך לפגוע בחלשים בה לצערנו
    סגור
  • כמה עצוב
    צודקת 01/04/2020 19:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונכון
    סגור
  • 99.
    אין לך שמץ
    עמית 01/04/2020 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרופסור חחחח ממתי דג קטן בולע לוויתן. חחחח מי נותן לך לכתוב אצלו????
    סגור
  • 98.
    מדהים
    חיים 01/04/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כתבה שטחית מלאה בעובדות שקריות. הייתי מצפה ליותר מ״פרופסור״
    סגור
  • 97.
    עומר מואב, על הנאמר תיכנס לבידוד של שנה
    יוני 01/04/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פשע לתת במה לשטויות שאתה אומר! התייחסת רק לטייסים שכן גם הם מובטלים. כמה לדעתך צריך להרוויח טייס בשביל שלא ילך לעבוד בשביל מדינה אחרת? מה גם מחצית משכרם הוא מס לטובת המדינה. לא התייחסת לחברי הנהלה שמרוויחים הרבה יותר מטייסים ושניתן להוריד אותם לחצי במספר ומבמשכורת אף יותר.
    סגור
  • שליש
    יקי 27/05/2020 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טייסים ביונייטד משתכרים שליש מטייסים באל על, אבל גם בשכר זה אף אחד לא יקבל אותם שם כי יש בארהב מעל 10,000 טייסים מובטלים
    סגור
  • 96.
    מצאתי טעות בכתבה...שאתם מראיינים בן-אדם ניבזה שרוצה
    שלמה 26/03/2020 01:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בחיסול חברות התעופה הישראליות על מנת שטורקיש אירליין תתפוס את מקומן ונהיה תלויים לחסדי זרים ואלפי מקומות עבודה יעלמו... אשמח לדעת מי עומד מאחורי הניבזה הזה .
    סגור
  • 95.
    עוד אחד שלא מבין
    אנונימי 11/03/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    דביל שלא מבין שאלעל זה לא רק טייסים אלא 6500 עובדים
    סגור
  • אולי פרופ לקלקלה
    מפעיל 01/04/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אולי פרופ לקלקלה
    סגור
  • ורוב העובדים האלה ימצאו עבודה חדשה בחברה החדשה שתקום
    אבי 11/03/2020 20:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במקום אל על בדיוק כמה שקרה עם סוויסאייר. זה הזמן ומהמקום לסגור את החברה החזירית והבזבזנית הזו ולהחזיר את עובדיה לקרקע המציאות ושיפסיקו לחיות על חשבון משלם המיסים הישראלי.
    סגור
  • 94.
    עם איזה צי מטוסים יא בור (ל"ת)
    תומר 11/03/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 93.
    שיטוסו, בשבת (ל"ת)
    יה 10/03/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 92.
    ובא לציון גואל . . .
    משיח 10/03/2020 08:02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בדיוק מה שאמרתי לחברים ומקורבים,טוב שיש קול שפוי . . .
    סגור
  • 91.
    התייעלות = צמצום הצי וצמצום כ"א. צמצום הוצאות שכר.
    אזרח קטן 10/03/2020 06:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם אלעל עשתה צעדים נדרשים כאלה? לא להציל בכל מחיר.
    סגור
  • 90.
    צודק. רוצים להתקיים - שיתייעלו. לא להציל בכל מחיר ולא ע (ל"ת)
    אזרח 10/03/2020 06:49
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 89.
    אלעל
    גיא 10/03/2020 06:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק בגדול.
    סגור
  • 88.
    עובדת אלעל בשכר מינימום
    דיילת בלי מטוס 10/03/2020 00:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחד החזקים! אז כל הקורונה הזו היא בכלל סגירת חשבונות עם הטייסים?! סחתיין פרופסור. כתבה מעמיקה. שאפו.
    סגור
  • 87.
    עוד מומחה בשקל
    חיים יבין 09/03/2020 22:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מישהו פשוט יקנה את המטוסים ויפתח חברה... אתה חיי בסרט
    סגור
  • 86.
    מואב. מתי פתחת חנות בחיים שלך
    ק 09/03/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה סוגר את אל על ופותח חברות תעופה אחרות. הלו.של נעליך פרופסור.תמשיך להרצות את השטויות שלך. מה. חברה שהוקמה במאמצים רבים על עשרות שנים? מה זה משחקי לגו? בהינף לשון הפלצת הבלים. עלוב נפש שמנפנף בתואר אקדמאי כדי להפריח שטויות.
    סגור
  • אל תדאג כפרה
    שי 01/04/2020 20:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה תמצא עבודה אחרת אחרי שאלעל תסגר
    סגור
  • 85.
    כמה דיבדנדים לקחו באלעל?
    עוד פרייאר 09/03/2020 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    העובדים אשמים אלק איזה ספין מטורף. איפה בעלי הבית המיליארדרים ??? טייקונים צוחקים על חשבוננו
    סגור
  • 84.
    אסון
    אא 09/03/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים כאלו מקומם לא במדינת ישראל
    סגור
  • 83.
    מי שחיסל את אל על זה העובדים שלה
    אזרח 09/03/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בעבר ועדי העובדים של אל על בדחצנותם ואיין סוף שסיתות פגעו בריווחיטת החברה וחיסלו אותה. וכיום ההיסטוריה חוזרת על עצמה, באם אל על תכנע ללחצי הועדים וכל מיני מילים יפות אז החברה תגרר לפשיטת רגל.
    סגור
  • 82.
    טעות חמורה!!!
    דנה 09/03/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 4
    פרט קטן פיצפון ששכח לציין הפרופסור. אל על כפופה להנחיות השב"כ והשב"כ החליט שהטיייסים חייבים להיות ישראלים בלבד. על כן שאלעל שבויה של הטייסים ושל דרישות השכר שלהם! כל פעם שניסתה להתנגד ולקצץ הם פתחו בשביתה!!!
    סגור
  • 81.
    צודק!
    ציונה 09/03/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שביבי לא יעז להפיל את החובות של אלעל עלינו הציבור. אם כבר שיקים קרן נדיבה לתמיכה בעסקים הקטנים.
    סגור
  • 80.
    חברה שלא מפעילה ציוד 36 שעות
    אל על פלא כלכלי 09/03/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חברת אל לא פועלת 150 שעות בחודש. בניגוד לכל חישוב כלכלי של ייצור והפעלת מטוסים. לכן אם אל על לא תטוס בכלל היא תרויח יותר. רק במדינת ישראל יכול להתרחש נס כזה
    סגור
  • 79.
    איש עסקים יקנה את המטוסים ויפתח חברה חדשה (ל"ת)
    מומחה לקנוניות 09/03/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 78.
    עוד טמבל שמנפנף בתואר ריק מתוכן
    יובל 09/03/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    9 3
    מי שפשט את הרגל מזמן זו תפיסת העולם השטחית והנבובה של הפרופסור. אין לך מושג על מה אתה מדבר ורק נאחז בסיסמאות שאבד עליהן הכלח
    סגור
  • 77.
    אלעל גם לא חייבת לבטל טיסות ולהחזיר כסף
    איש מטורף 09/03/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם ביתה עובדת ככה היתה מחנכת את כל הציבור
    סגור
  • 76.
    פרופסור ערבי מסריח רוצה שכל המדינה תפשוט רגל
    ישראלי 09/03/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    3 12
    אלעל וחברות התעופה הישראליות הן נכס חשוב למדינה. אלעל זאת גם חברה שלמדינת ישראל יש בה מניית זהב שמקנה למדינה שליטה באלעל בעת חירום. וגם זכות וטו בכל החלטה שהיא של החברה. המדינה צריכה לשמור על החברה שלה. המטרה של ה"פרופסורים" הערביים זה להרוס את כל מה שיש למדינת ישראל שמשהו יפטר את הבחור הזה
    סגור
  • אתה גרוע יותר מכל מי שהשמצת כאן (ל"ת)
    Avi Aravi 10/03/2020 06:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בגלל ישראלים כמוך. (ל"ת)
    לא טס באל על 09/03/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אתה בטוח עובד אל על (ל"ת)
    אריק 09/03/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 75.
    צודק
    דרור 09/03/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מואב צודק במאה אחוז.משכורות הטייסים שם גבוהות פי 2 ממה שכתב.
    סגור
  • 74.
    כתבה פופוליסטית ומטעה!!
    אדם 09/03/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הכי קל לכתוב שטויות פופוליסטיות ולהגיד שכולם פופוליסטים. אתה סתם טועה ומטעה את הציבור.. חבל!
    סגור
  • 73.
    אם הוא פרופסור אז אני בלרינה במשקל 150קג
    לא ידוע 09/03/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כתבה ריקה מתוכן ולא הגיונית מי נתן במה לבהמה הזה בכלל
    סגור
  • 72.
    אלעל
    נאור לוי 09/03/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפי תודה זו אין טעם להציל שום דבר במדינה .כי במילא יבוא מישהו אחר.אולי בכלל אפשר להחליף מדינה ולבנות משהו אחר במחיר יותר זול.(משהו סיני אולי?)
    סגור
  • 71.
    ישראייר וארקיע עומדות בפני פשיטת רגל
    רועח 09/03/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאיזה כסף ירכשו ארקיע וישראייר את מטוסי אל על?! הן בעצמן עומדות בפני פשיטת רגל.
    סגור
  • 70.
    מעמד ביניים - עובדי אל על
    אלי 09/03/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    רוב אם לא כל המטוסים באל על הם השכרה.הכותב לא מבין חצי מהדברים שהוא רושם.שיבדוק עובדות לפני שהוא רושם שטויות.דבר נוסף - המעמד הביניים הוא הרוב של העובדים באל על.טייסים מחזיקים בתנאים ומשכורות שונות ממש.והכסף אם יגיע כהלוואה צריך ללכת לתמיכה של מעמד הביניים ולא לטייסים.הם מסודרים כולם.שלא יבכו.
    סגור
  • פספסת את העיקר
    משה 02/04/2020 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא משנה אם המטוסים של החברה או לא, מה שמשנה זה שמקורבים לוביסטים עושקים את כולם בשעת משבר, בעוד בעלים בית קפה שנפגע בדיוק כמו אל על מקבל 6000 שקל מסריחים
    סגור
  • 69.
    חוסר הבנה בסיסי
    מוטי 09/03/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    איך חברות התעופה הקטנות יקנו חברת תעופה ענקית.ישראר וארקיע ביחד 4 מטוסים שלא טסים איך יקנו חברה עם 100 מטוסים. כול כך קל לרשום שטויות...
    סגור
  • כ 40 גרוטאות (ל"ת)
    כ40 גרוטאות 09/03/2020 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 68.
    לא מסכים
    טל בשן 09/03/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. הוא כל הזמן מזכיר את טייסי אל על העשירים (שלמעשה מקבלים שכר הרבה יותר נמוך מטייסים בחברות דגל ברחבי העולם) אבל מה עם שאר עובדי אל על (צוות קבינה, מכונאים, עובדי משרד וכו)? 2. אם אל על תקרוס אז כנראה שארקיע ויישראיר גם ייקרסו ולבטח לא יהיו במצב כלכלי לקנות את מטוסי אל על. 3. זה לא פשוט להחליף חברה כמו אל על. לוקח יותר מלצייר את דגל ישראל על הזנב כדי שחברת תעופה תיחשב לחברה לאומית עם שם כמו של אל על. 4. אם אנחנו משווים שכר לזה של עובדת ניקיון בבית מלון אז אולי כדאי גם להוריד את שכר הפרופסור ל-5000שח לחודש.
    סגור
  • 67.
    חחח... חברת תעופה כמו ישראייר או ארקיע יכולות לקנות את
    פרופסור מנותק 09/03/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים לא טסים, לאילת או לחול אז ממה הן יקנו???
    סגור
  • 66.
    עלחי
    מי כי ח 09/03/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו מעוניין לגמול לאל על על כך שאיגוד העובדים שלהם תמך בו בבחירות
    סגור
  • 65.
    שיקצצו במשכורות המרצים
    אלה 09/03/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה המדינה צריכה לממן אוניבסיטאות והשכלה גבוהה? על אותו משקל בדיוק! מדובר בנכס לאומי, השקעה לטווח ארוך
    סגור
  • 64.
    צודק במאה אחוז
    שי 09/03/2020 09:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במדד של יעילות - אלעל ממוקמת במקום האחרון בעולם - 45 מטוסים , 6300 עובדים יחס של 140 עובדים למטוס .. הזוי
    סגור
  • 63.
    אל על = רשות השידור
    כאן 11 09/03/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לעשות לאלעל בדיוק מה שעשו לרשות השידור. פיטרו את כל החיים יבינים והמקומבנים עם פנסיות ושכר מפוצץ , סגרו את רשות השידור ופתחו את תאגיד השידור כאן 11. ופתאום יש תכניות מעניינות והפקות מקוריות.
    סגור
  • 62.
    חברת תעופה לאומית היא חובה במדינת ישראל
    אזרח 09/03/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה שבכל מצב ובכל מקרה תשמור על הקשר האוירי של ישראל לעולם. לא מדובר בשאלה כלכלית אלא בשאלה קיומית ולכן חוות דעתו של הכלכלן המכובד אינה רלוונטית
    סגור
  • 61.
    קישקוש, באל על אלפי עובדים בשכר נמוך
    שי 09/03/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אל על אינה חברת הייטק נכון שטייסים מרוויחים הרבה כמו בכל העולם אבל להישען על 200 טייסים מול 6000 עובדים בשביל טיעון כזה לא מעמיק. נקודה
    סגור
  • פתרון מטופש כמו לייבש את הים
    אלון 09/03/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך יקנו ארקיע וישראייר את אל על כשהן במשבר חמור לא פחות? הכי קל לזרוק סיסמאות, פרופסור יקר…
    סגור
  • 60.
    אלעל
    אזרח 09/03/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פרופסור מואב היקר שיושב לו במגדל השן, קרוב ל60 אחוז מעובדי אלעל מרוויחים שכר מינימום, כן כן כ3500 עובדים ובני משפחותיהם הולכים להזרק לרחוב, ידעת את זה?
    סגור
  • 59.
    עוד מסכן שחיפש כותרת
    חן 09/03/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לך תכין חמוצים אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר אז עדיף לשתוק יש עוד אנשים חוץ מטייסים יש עוד יותר מ4000 עובדים חוץ מהטייסים אז אל תבלבל את המוח
    סגור
  • שיהיו גם מיליון עובדים
    יוסי 09/03/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדובר בכסף ציבורי, זה הכסף שלי ושל כל הציבור הרחב איזו הצדקה יש לחלק אותו לחברות פרטיות ?
    סגור
  • זה כסף של המדינה
    איתמר 09/03/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הכסף הזה יושב ומחכה לך שיכנס לך לבנק? הם נותנים את הכסף לאל על כהלוואה וגם אתה מחלק את כל הכסף שלך לערבים וחרדים אז אל תבלבל את המוח... למדינה יהיה יותר גרוע אם כל החברות תעופה והתיירות יפשטו רגל
    סגור
  • 58.
    תטוס בטורקיש ואמן תתקע (ל"ת)
    ישראלי גאה 09/03/2020 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 57.
    צודק!!!
    קרן 09/03/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מסכימה עם כל מילה!!! כתבה חכמה ונכונה מאוד.
    סגור
  • פופוליסטי לחלוטין. תסביר את זה למנקי המטוסים (ל"ת)
    גיא 09/03/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מי אמור לשלם למנקים? אתה ואני או בורוביץ הבעלים? תחשוב. (ל"ת)
    מומי 09/03/2020 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 56.
    מואב צודק לחלוטין
    אורי 09/03/2020 07:56
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מואב צודק לחלוטין. המשכורות הגבוהות של הטייסים, ללא קשר למה שקיים בחול, לרבות אלו מעל גיל 65 שאסורה עליהם הטיסה, מהווים גורם משמעותי בהוצאות החברה. קודם כל יש לקצץ בהן בצורה משמעותית, ולא רק 20% לכל האורך.
    סגור
  • 55.
    אין מדינה בלי אלעל
    עודד 09/03/2020 07:54
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הקורונה פגעה בכל העולם. מן המעצמה הכי גדולה, עד האיש הקטן שמרוויח מינימום. קריסת אלעל לא שייכת להתייעלות שאת זה היא עושה שנים על גבי שנים(כמו מטוסים חדשים למטרות חיוניות לעתידה) הקורונה היא כוח עליון שמשפיעה דרסטית על כלכלת העולם. חייבים להציל את אלעל מקריסה. ההשלכות לקריסתה איומות. 6000 משפחות ימצאו ללא משרה ובכלל, מה יהיה כאן ללא קו אווירי? ארקיע וישראייר לעומת אלעל, כבר בדרך לפשיטת רגל.
    סגור
  • 54.
    עוד אחד שחושב שהשמש זורחת לו מ... תכלס לא מבין כלום (ל"ת)
    רועי 09/03/2020 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 53.
    בעיני אל על היא סמל של מדינת ישראל נקודה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 09/03/2020 07:38
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 52.
    ממש לא נכון
    אסף 09/03/2020 07:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה עושה השוואה בין מנקה לטייס? אם אל על תיפול, הטיסות יהיו הרבה יותר יקרות.
    סגור
  • באמת? כי אלעל ממש זולה בימים אלה....פחחח (ל"ת)
    מומי 09/03/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 51.
    מה החברה קיימת?
    נמרוד 09/03/2020 07:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מזמן הייתה צריכה לקרוס.חברה הזויה המזלזלת בנוסעים מקבלת מימון ממני וממך של מליארד שקל בשנה למימון הביטחון תנו לחברה לקרוס
    סגור
  • 50.
    עוד איש שמאל מביע את דעתו..
    מארק 09/03/2020 06:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שאינה מלומדת!
    סגור
  • זה שאתה ביביסט לא מחייב תגובה מטומטמת. או שכן.... (ל"ת)
    מומי 09/03/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    הזיה תאורטית של פרופסור
    יונתן 09/03/2020 06:06
    הגב לתגובה זו
    6 14
    צר לי אין לך שמץ של מושג מה ההשלכות של קריסה של אל על הדבורים האלה זה הגיגים תאורטיים בלבד בלי שום הבנה מה זה אל על מה היכולות שלה מה המשמעות של קריסה של החברה ותלות מוחלטת של המדינה בחברות תעופה חיצוניות
    סגור
  • קשקוש בלשבוש
    יוסי 09/03/2020 07:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אל על תתמוטט ותסגר והמדינה בקושי תרגיש מכה קלה בענף. בשנות השמונים אל על נסגרה לחלוטין למשך חצי שנה. למיטב זכרוני ישראל לא קרסה. את העבודה עשו חברות זרות באופן הרבה יותר טוב.
    סגור
  • 48.
    חייבים להפיל את אל על
    ישראל נורמנד 09/03/2020 05:59
    הגב לתגובה זו
    9 6
    ניתן לקבוע מספר מטוסים מינימלי . לאחדה עם ישרא איר או ארקיע . סוף סוף המחירים יהיו הגיוניים וכך גם השרות
    סגור
  • מקווה שתפול במקום עבודה שלך (ל"ת)
    ללא שם 09/03/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 47.
    צודק, אל על לא מעל כולם, עכשיו של ביבי יש נטוס פרטי,
    הבורר 09/03/2020 05:56
    הגב לתגובה זו
    6 5
    עכשיו שלביבי יש מטוס פרטי, לא צריך יותר את אלעל, מי שנכנע לחרדים והשביט את צי המטוסים בשבת, גבתה מחיר מופקע יחסית למתחרותיה, מנעה תחרות בקווים רווחיים והתנהלה כאילו אין מחר, עכשיו המחר הגיע, האזרחים לא יסכימו לממן את ההתנהלות הכושלת של אלעל, כפי שהוזכר בכתבה, הם לא המפסידים היחידים מה קורונה, כל ענף התיירות נפגע, האם הממשלה מתכוונת לפצות את כולם? לא ניראה לי, לכן אלעל צריכה לפנות למשקיעים ולבנקים ולרכוש את אמונם, בדיוק כמו כל בעל עסק הנזקק להלוואה. ממשלה היא לא הכתובת ואזרחים הם לא מממנים חברות כושלות, חשובות ככל שיהיו. בהצלחה לכולנו.
    סגור
  • הסתה שמאלני ללא הפסק..36 מנדטים מסנוורים
    מארק 09/03/2020 07:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נתניהו לא ביקש מטוס ועד שיהיה מוכן.. ישמש את הדור החדש.. גם כן מהימין
    סגור
  • נתניהו לא ביקש מטוס
    עודד 09/03/2020 10:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הרשימה המשותפת שהציעה לו לקנות...
    סגור
  • ניתליהו לא ידע... (ל"ת)
    Benji Nitay 10/03/2020 06:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    אל על חייבת לשרוד
    יחיאל עיני 09/03/2020 05:28
    הגב לתגובה זו
    2 5
    במדינה שגבולותיה סגורים אין יש לתמוך בחברות שמאפשרות תנועה חופשית תחת דגל ישראל. ישראייר וארקיע גם אם יפעילו את הציוד של אל על יגיעו לאותו מצב בו אל על נמצאת היום, יחד עם זאת תמיכה באל על מחייבת צעדי התייעלות מרחיקי לכת צימצום מצבת העובדים שכר סגירת קוים לא יעילים ועוד.
    סגור
  • 45.
    גועל נפש של אמירה
    דון קישוט 09/03/2020 04:52
    הגב לתגובה זו
    1 12
    יותר מ6000צשפחות. מתפרנסות ואץה הפרופסור המפוזר יוצא באמירה כזו אינפנטילית
    סגור
  • 44.
    לפטר את כל העובדים
    יוסי 09/03/2020 03:51
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אלעל צריכה לפשוט רגל....היום הם טוענים שהם טסים ריקים. בשבוע הקרוב לקנות כרטיס טיסה מניו יורק לישראל כיוון אחד עולה באלעל 930$ וחברות אחרות 350-400$ אז מה הפלא שלא טסים איתם. למה הם חושבים שמגיע להם כפול, האם בגלל האוכל המגעיל או בגלל רמת השירות מתחת לכל ביקורת ???
    סגור
  • מקווה שיפטרו אותך מהמקום עבודה שלך
    ללא שם 09/03/2020 08:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה חתיכת אפס מקווה שתשב בבית לא משנה מה תעשה בחיים שלך רק שלא תצליח בכלום
    סגור
  • 43.
    בחינם
    יוסף 09/03/2020 02:16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הטייסים לא עזרו לאף אחד בימים הטובים שלהם! כדי לקבל עזרה מהאנשים שמרוויחים שכר מינימום כל טייס צריך להחזיר למדינה לפחות את העשר משכורות האחרונות שלו!
    סגור
  • 42.
    שום פיצוי
    קוסטיה 09/03/2020 01:12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עד שהקורונה לא מסתיימת צריך לשמור על הכסף . אל על לא תרפא את הכלכלה, הייתי מצפה מביבי שעדיין ראש הממשלה ליותר מנהיגות .
    סגור
  • 41.
    צודק ! כששכר הטייסים באל על ירד
    אבי שר 09/03/2020 00:22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ירד שכרם של הטייסים בשאר חברות התעופה ובשאר התעסוקות, דבר שיביא התייעלות במספר ננפים נסחטים. הורדת השכר, תוריד גם את הגיל הממוצע של הטייסים ותרענח את השורות
    סגור
  • 40.
    אלעל
    עו"ד יוסי כהן 08/03/2020 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא מבין כלום בכלכלה ועדיף שתתחום את ההצעות שלך לאקדמיה. פירוק אלעל הוא אסון שיעלה לנו מלירדים . יש מחסור עצום בטייסים שיעסקו מיד לחברות זרות ואנו עומדים למצוא עצמנו ללא חברת תעופה לאומית
    סגור
  • אתה בעצמך לא מבין כלום! (ל"ת)
    עו"ד ברוך השם 10/03/2020 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    אל על פשטה רגל כשהחליטה שהיא לא טסה בשבת
    עידן 08/03/2020 23:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאז היא על זמן שאול
    סגור
  • 38.
    נמאס מהעלוקות של ישראל
    משה 08/03/2020 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור את החברה כמה אפשר לימצוץ את הדם של העם
    סגור
  • 37.
    צודק
    טייס. לשעבר 08/03/2020 22:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מילים כדורבנות
    סגור
  • 36.
    הגיע הזמן לסגור את כול חברות התעופה הישראליות
    דני מרומא 08/03/2020 22:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול החברות פשוט גרועות! שירות לקוחות ברמה נמוכה, בדיקות ביטחון הזויות שאין בשום מקום בעולם, כן אפילו לא באפגניסטן. עומר מואב צודק, עכשיו יתחילו להפעיל לחץ חזק על הממשלה לחלץ שתבוא לחלץ אותן. אסור להיכנע!
    סגור
  • 35.
    הודח מקורס טייס
    משה 08/03/2020 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל שעומר מואב לא מספר לקוראים כגילוי נאות שהוא הודח מקורס טייס ועדיין סוחב כעס רב על כך ולכן נוטר טינה בסיסית לטייסים
    סגור
  • 34.
    פרופסור יקר
    מני 08/03/2020 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להחליף את ההנהלה ,לבצע שינוי ארגוני.התייעלות. למה להתלהם וישר לדבר על פשיטת רגל?
    סגור
  • 33.
    צודק. כל מילה בסלע (ל"ת)
    ח 08/03/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 32.
    למה לתת לה לפשוט רגל?
    טל 08/03/2020 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי לתת לה הלוואה בתנאי שתבצע רה ארגון? כל עסק כושל שייפשוט רגל?? ואם ייפשטו רגל הריי לא כולם יימצאו עבודה ולקבל דמי אבטלה ולחלוב את המדינה זה עדיף?! הייתי מצפה מפרופסור לכלכלה להיות יצירתי אבל מאחר שהיית יועץ לשטייניץ( שר האוצר הכי גרוע שהיה לאזרחים בעשרים שנה האחרונות) , אני לא מצפה ממך לפניני חוכמה.
    סגור
  • 31.
    אכן - עסקים צריכים להיות יעילים בזכות עצמם
    דן 08/03/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מסכים עם הרעיון ! אבל אם בגלל סיבות כאלה ואחרות יתנו כסף חובה לקחת מניות ולחליף את ההנהלה. ועוד תנאי קריטי - להוריד את המשכורות הגבוהות לרמה סבירה. מעניין מה יגידו הטייסים אם האופציה תהיה לאבד את מקום העבודה לחלוטין ! זאת הזדמנות מצויינת לעשות ניקוי ותיקון של כל מיני חוליים
    סגור
  • 30.
    שומעים את התיסכול
    אלמוני 08/03/2020 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עומר הודח בסוף קורס טייס. ברור למה הוא שונא את טייסי אלעל.
    סגור
  • 29.
    פרופסור, למה סיסמאות?
    סטודנט 08/03/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעניות דעתי ממקומך, מומחה לכלכלה, ראוי שתמעט בסיסמאות ותנתח את המצב מבחינה מדעית אמיתית. כסף? לא יינתן... ילווה... וכמו כן, לא ניתן למכטר מטוסים... אלה לא תפוזים או נעלים. שלא לדבר שכולם משועבדים... במיליארדים. לא כך עושים ניתוח מקצועי.
    סגור
  • 28.
    איך בדיוק
    מני 08/03/2020 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יסביר הפרופסור המכובד איך בדיוק ארקיע וישראייר יכולות לקנות את אלעל כאשר המצב שלהן גרוע כמו שלה וארקיע במצב גרוע ביותר מאז סגירת שדה דוב ואילת. פופוליסט. חברה יכולה וצריכה להתייעל, אבל משבר מהסוג הזה הוא מעל כוחה של כל חברה, כי הוא מבחינתה כוח עליון. מדינת ישראל מבודדת מהעולם. לא יכולה להתבסס על מובילים זרים שיתאדו מכאן ברגע שתיפול רקטה אחת. היא חייבת תעוםה ישראלית כי היא נכס אסטרטגי גם אם היא לא בבעלות המדינה
    סגור
  • 27.
    גיבוב סיסמאןת
    קורא 08/03/2020 19:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכר טייסים הוא לא הבעיה, הוא הכי קל כסיסמא גם התייעלות היא סיסמא נוחה כמו להשוות את ישראייר וארקיע, חברות של 4 מטוסים לאלעל, 45 מטוסים חוות דעת לא לעניין
    סגור
  • 26.
    חייבים לסייע לאל על שהיא הנפגעת הישירה מהחלטות הממשלה בעידן הקורונה
    אמנון 08/03/2020 19:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חייבים להכריז "אירוע חירום אזרחי" ולפצות את הנפגעים מהמצב.
    סגור
  • 25.
    איש עלה ירוק. כנראה עישן משהו טוב
    רם 08/03/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופסור תסדר כם אותי
    סגור
  • 24.
    הוא צודק ...החברה לא יעילה ומנוהלת ביד רפה לאורך שנים (ל"ת)
    דודי 08/03/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    לטוס בשבת חובה (ל"ת)
    איציק 08/03/2020 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    אלעל מבקשת הלוואה לא מתנה (ל"ת)
    יוסי רוסי 08/03/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    דמגוגיה בשקל זה מה שכתבת - חבל (ל"ת)
    רון בראון 08/03/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    פרופסור מנותק מהמציאות (ל"ת)
    אבי רון 08/03/2020 19:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    המדינה בפניקה והאזרחים משלמים (ל"ת)
    אלי קופטר 08/03/2020 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    הגיוני אבל מגמתי
    בן 08/03/2020 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק טייסים יש באל על? רק למקורות שלהם הכותב מתיחס. מסקנה מגמתי.
    סגור
  • 17.
    יקנו את אלעל....מי? כולם פושטים את הרגל
    טלי 08/03/2020 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיאוריה טיפשית
    סגור
  • 16.
    אולי צריך להתחיל לחסוך בפרופסורים לכלום ? (ל"ת)
    אני 08/03/2020 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    הימור שלי...
    מוש 08/03/2020 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקבלו מה שירצו
    סגור
  • 14.
    גם ארקיע וישראייר יקרסו - המדינה תישאר מנותקת!!!
    רק אומר 08/03/2020 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל טיל שעף פה ורק החברות הישראליות טסות פה, ישראלים נתקעים - רק החברות הישראליות טסות לחלץ..... אלעל יעילה מאוד היום
    סגור
  • 13.
    אם אל על פושטת רגל ואלפי עובדים הולכים הביתה, המשק נכנס
    ספרטקוס 08/03/2020 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למיתון כי אל על מעסיקה בעקיפין עוד מאות עסקים קטנים. ואבל מואב היקר רוצה עוד עובדים זולים שבקושי יכולים לחיות...
    סגור
  • 12.
    אל על מושחתת ביותר.
    תמים 08/03/2020 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על חברה מושחתת שמנוהלת על ידי מנהלים מושחתים ביותר שדואגים רק לעצמם, לא לחברה ולא לעובדים .
    סגור
  • 11.
    מי יותר מסכן
    עוד מרכסיסט אחד 08/03/2020 19:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בטוח רוצה שהטייס יקבל משכורת של מנקה. הטייס גם משלם יותר מחצי מהמשכורת למיסים - שמהם מסבסדים על חשבונו למנקה שירותים כגון בריאות, תחבורה ציבורית וכך האלה. די להפוך את המדינה לוונצואלה, די לנסות לבנות שוויון תוצאה בין אנשים מוכשרים ומשקיעים לבין אלו ללא מקצוע ורצון להשקיע.
    סגור
  • 10.
    אל על חברה פרטית. (ל"ת)
    דב 08/03/2020 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    איזה שטויות
    ללא שם 08/03/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אתה לא יודע אז אל תדבר סתם שטויות... חוץ מטייסים יש לך עוד אלפי עובדים שמרוויחים שכר פחות מהממוצע ומחזיקים משפחה הכי קל לבוא ולהגיד שילכו לפשיטת רגל ואלפי משפחות ישארו רעבות למי שמאחל לאלפיו משפחות להישאר בלי עבודה אז מאחל לו את אותו הדבר תישאר בחור שלך ותשתוק
    סגור
  • 8.
    אוי מואב למדינת ישראל יש "מניית זהב" באל על כנסו
    אריה 08/03/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על היא חברת התעופה הלאומית של ישראל למרות שהופרטה.כאשר כל/חלק מחברות התעופה יפסיקו לטוס לישראל מסיבות עסקיות/קורונה/BDS/בטחוניות הממשלה יכולה לחייב את אל על לטוס. לאל על מערך בטחון בפני מחבלים העולה על כל חברות התעופה והמדינה משלמת לה כל שנה על כך
    סגור
  • 7.
    גם מלונות מסעדות ועוד עסקים יקרסו
    צודק 100% 08/03/2020 18:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי ידאג להם
    סגור
  • 6.
    עובד אלעל לא טייס
    עובד אלעל 08/03/2020 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אתה שוגה יש 500 טייסים אבל עוד 5000 עובדים בשכר נמוך ןממוצע,אם אנחנו 5000 נפלט לשוק, למדינה יהיה הפסדי שהיא לא יודעת להכיל,קריסה של 4000 סוכנים ,2500 נתמכיםישיריםסהכ 10000 בתי אב,שקיללת זאת ?
    סגור
  • 5.
    אתה סמרטוט (ל"ת)
    ללא 08/03/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    התייעלות
    שלומי 08/03/2020 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל על חייבת לקצץ בכח אדם ובעיקר במשכורות המנופחות למה טייס באיזי גט יכול להרוויח שליש ממה שמרוויח טייס באל על ככה שהחברה חייבת להתייעל ואם לא אז להתפרק אין לה הצדקת קיום
    סגור
  • 3.
    צודק
    דוד 08/03/2020 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמת צודק
    סגור
  • 2.
    פרופסור היקר. הצחקת את כולנו שישראייר תקנה את אלעל. באיזה כסף ? (ל"ת)
    אנונימי 08/03/2020 18:27
    הגב לתגובה זו
    21 8
    סגור
  • ישראייר צריכה ליצור קשר עם כל החברות שהפסיקו לטוס לישרא
    מוני 09/03/2020 03:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ולהטיס את כל הישראלים שנתקעו בכל מיני מקומות ולא יכולים לחזור לארץ
    סגור
  • עם אותם הפסדים
    כמו אל על 08/03/2020 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאל על קנתה מטוסים
    סגור
  • קנייה אל על
    א 08/03/2020 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותשלומים ארוכים
    סגור
  • אל על
    א 08/03/2020 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהדרגה בתשלומים
    סגור
  • 1.
    צודק 100%
    גיא 08/03/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    26 18
    כל מילה בסלע
    סגור
  • מטוסים בליסינג
    ישראל 09/03/2020 06:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ערך המטוסים בכינוס יהיה פחות מחצי . הבנקים יתנו לישרא איר אשראי על חצי מחיר .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות