"צבר ההזמנות שלנו בגרף עלייה, משבר הקורונה יוצר דווקא ביקושים"
המנכ"ל של חברת {המלט}, אמיר וידמן, הוא אדם אופטימי מטבעו. הוא גם אוהב להסתכל על הטווח הארוך. ככה שגם כשהחברה שהוא עומד בראשה עברה מרווח כולל של למעלה מ-5.5 מיליון דולר ב-2018, להפסד של חצי מיליון דולר ב-2019 - הוא לא מתרגש.
בכלל, זה לא סוד ששוק המוליכים למחצה היה תקוע בשנה שעברה בעקבות ההתעצמות שהייתה במלחמת הסחר. זה השפיע על השווקים הגלובליים. מאוד. אבל מאז הרבעון האחרון של 2019, אז חלה התעוררות בשוק בשל טכנולוגיית ה-5G שתפסה תאוצה, בא נגיף הקורונה וטרנד הקישוריות מרחוק, שוודאי יגדיל את הביקושים בתחום בשנים הקרובות, כמו גם עלייה נקודתית ברכישת מחשבים, טלפונים ניידים וטאבלטים, בשל העובדה שאנשים נשארים בבית.
אם בוחנים את שני הרבעונים האחרונים של 2018 ו-2019, בהחלט ניתן לראות את גרף השיפור. ההכנסות ממכירות עלו מ-46 מיליון דולר ל-52 מיליון. עלות המכירות עלתה מ-33 ל-38 מיליון דולר, הרווח הגולמי אמנם נותר על 13.5 מיליון, אבל שיעור הרווח ירד מ-29% ל-26%.
בגזרת הוצאות המכירה והשיווק ישנה ירידה מ-7 מיליון ל-ל-6 מיליון, כשהוצאות הנהלה וכלליות עלה ב-10% מ-2.5 מיליון דולר ל-2.8 מיליון. הרווח התפעולי ירד ב-10% מ-3.4 מיליון ל-3 מיליון, הרווח הנקי עלה מ-1.2 מיליון ל-2.7 מיליון דולר, כששיעור הרווחיות עלה ב-100% מ-2.6% ל-5.2%. עם זאת, ה-EBITDA אמנם עלה מ-4 מיליון דולר ל-6.5 מיליון, אבל בסך הכללי בשנה היא ירדה בכ-10%, מ-23 מיליון דולר ל-20 מיליון דולר.
אפשר לראות את ההשפעה העיקרית על החברה בשורת המכירות הגלובליות בתחום ההולכה למחצה. המכירות בתחום המוצרים התהליכיים ירדו בכל הגזרות מ-90 מיליון דולר ל-83 מיליון דולר. רק באירופה וישראל החברה הצליחה לשמור על סך המכירות.
"הפעילות בסין לא הושפעה בגלל המשבר"
"באופן עקרוני התחלנו להתעסק עם הקורונה כבר בסין", אומר וידמן. "היה לנו ניסיון מוקדם לפני ישראל. מכיוון שזו מגפה גלובלית נערכנו לזה, אם מסתכלים על הפגיעה בנו, פתחנו את המפעל 10 ימים לאחר השנה החדשה הסינית, אז ההשפעה בסין היא סך הכול רגילה לעונה בשל השנה החדשה שם.
איך ההתאוששות בסין?
"מבחינת ההתאוששות הממשלה הסינית מגיבה בצורה מאוד טובה ומאיצה הרבה תחומי פעילות שלנו, אז אנחנו רואים התחלות טובות. אין הורדה בקצב העבודה במפעלים והתפוקות מאוד גדולות.
מה אנחנו רואים בשוק המוליכים למחצה?
"השוק התחזק ברבעון הרביעי אבל גם ברבעון האחרון. הטרנד נמשך וכשיותר אנשים עובדים מהבית צריך יותר מחשבים ואינטרנט, גם כל נושא הקישוריות מרחוק מגביר את הביקושים ומגדיל את התעשייה.
"בהערכה שלנו הווירוס יצר עוד מנועי צמיחה בשוק. בגלל שאנחנו אופרטיבית מבוזרים, יש לנו יתרון אדיר של ייצור לוקלי בהרבה מדינות ויכולת לתת שירות בכל העולם. הניוד הזה הופך לעוצמה גם מול המתחרים ויאפשר לנו להגדיל את נתחי השוק שזה הדבר החשוב מבחינתנו".
דיווחתם על עסקה אסטרטגית לפני שבוע - ספר עליה.
"סך הכול, יש תא ייצור של סמי קונדקטורס שאליו מתחברים קווים, בסגירת העסקה אנחנו נספק את כל האלמנטים בקו. זה פאזל של אלמנטים שמתלבשים אחד על השני. עד היום סיפקנו רק את הברזים והמחברים וזה נותן לנו מבחינה אסטרטגית לספק את כל שרשרת הולכת הגז.
"אנחנו בעצם הופכים להיות שחקן אסטרטגי בשוק. זה מהלך שהחברה לא עשתה כבר 10 שנים, וזה צעד חשוב. זה יהיה מנוע צמיחה חשוב לחברה וההסכם הזה הוא כנראה רק הראשון".
איך השפיע הקורונה על צבר ההזמנות?
"צבר ההזמנות בקוריאה פרוס מראש לשנה, ככה שבינתיים אין פגיעה. אנחנו נמצאים במעקב צמוד ויומיומי בניסיון להמשיך ולהגדיל את צבר ההזמנות. אנחנו פועלים כדי לנתב את המשאבים לפי הצרכים. פעלנו במספר מישורים ובוחנים בכל טריטוריה וטריטוריה, אבל אנחנו עם היד על הדופק. כרגע, גם אם מנטרלים את הקורונה, צבר ההזמנות שלנו בגרף עלייה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה