דלק רכב בעוד רבעון חזק, אבל משבר הקורונה יביא לפגיעה קשה בהמשך

דיווחה על ירידה של כ-7% בהכנסות, שיפור בשולי הרווחיות הגולמית בזכות מגזר איכות הסביבה ורווח נקי של כ-86.3 מיליון שקל; רווחי שיערוך ועליית שווי של תיק הני"ע הקפיצו את הרווח, אבל צפוי לפגוע בחברה בצורה קשה
 | 
telegram
(5)

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -2.9% דלק רכב 2,576 -2.9% דלק רכב בסיס:2,653 פתיחה:2,653 גבוה:2,678 נמוך:2,575 תמורה:1,943,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  דיווחה על ירידה של כ-7% בהכנסות, שיפור בשולי הרווחיות ורווח נקי של כ-86.3 מיליון שקל - החברה נסחרת במכפיל 3.7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים אולם הציגה רווחי שיערוך של כ-77 מיליון שקל - בנטרול רווחים אלה - המכפיל עומד על כ-4.7, אבל משבר הקורונה צפוי לפגוע בחברה בצורה קשה.

השפעות הקורונה
בשלב זה, משבר הקורונה השפיע על פעילות הקבוצה בעיקר בתחומי הפעילות של ייבוא ומכירה כלי רכב וחלפים ומתן שירותי מוסך ומתבטא בירידה משמעותית בהיקפי מכירות כלי רכב וחלפים החל מחודש מרס 2020. התמשכות והעמקה של המשבר, עלולות לגרום לפגיעה בביקושים לכלי רכב חדשים אותם משווקת הקבוצה, לשיבושים בשרשרת האספקה הלוגיסטית של תעשיית הרכב הגלובלית ובאספקת הרכבים וחלקי החילוף לישראל ואף לפגיעה בתוצאות של תחומי הפעילות הנוספים של הקבוצה.

בנוסף, התפרצות נגיף הקורונה גורמת לתנודתיות גבוהה בשווקים הפיננסיים, לירידות בשווקי ההון בארץ ובעולם, מה שצפוי להביא לפגיעה בתיק ני"ע של החברה אשר הקפיץ את רווחי הרבעון הרביעי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חזרה לתוצאות הרבעון...
הכנסות דלק רכב ברבעון הרביעי של 2019 הסתכמו בכ-685.5 מיליון שקל, ירידה 7% לעומת הכנסות של כ-736.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב לאור ירידה בכמויות כלי הרכב שנמכרו ואילו במגזר איכות הסביבה נרשם גידול.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-86.3 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שיפור בשולי הרווחיות הגולמית בזכות מגזר איכות הסביבה
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-93 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 13.5%. מדובר בעליה של כ-12.3% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-82.7 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-11.2%. השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול היחסי במגזר איכות הסביבה ביחס למגזר הרכבים.

החברה הציגה שיפור יחסי ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של 7.7% לעומת כ-8.3% ברבעון המקביל. נוכח הגידול כאמור ברווחיות הגולמית, השיפור בשולי הוצאות התפעול, ורווחי שערוך של כ-77 מיליון שקל, החברה הציגה זינוק של כ-367% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-133 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת כ-28.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם בנטרול רווחי השערוך כאמור, עדיין הציגה החברה גידול של כ-96% ברווח התפעולי. 

סעיף המימון - הפרש של 75 מיליון שקל
גורם נוסף לשיפור בשורה התחתונה הינו הכנסות מימון נטו של כ-11.7 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון נטו של כ-86.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגורם המרכזי לפער נעוץ בעליית ערך ודיבדנד מתיק הני"ע של הקבוצה.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    דוח טיל (ל"ת)
    טיל 30/03/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ללא משבר היתה טסה במסחר (ל"ת)
    אנונימי 29/03/2020 20:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    איך אפשר לברר את גודל התיק והניירות המוחזקות בו (ל"ת)
    משקיע 29/03/2020 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    החברה גמורה ברבעון הבא אפס הכנסות
    אבינועם 29/03/2020 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות אף אחד לא קונה רכב בחצי שנה הקרובה גם אם הקרונה נגמר יש רכבים חצי חינם במגרשים
    סגור
  • 1.
    אחלה דוח- אבל הקורונה מה יהיה בהמשך
    זה תקף לכלל החברות! 29/03/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה תקף לכלל החברות!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות