
דלק רכב בעוד רבעון חזק, אבל משבר הקורונה יביא לפגיעה קשה בהמשך
יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב 0% דיווחה על ירידה של כ-7% בהכנסות, שיפור בשולי הרווחיות ורווח נקי של כ-86.3 מיליון שקל - החברה נסחרת במכפיל 3.7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים אולם הציגה רווחי שיערוך של כ-77 מיליון שקל - בנטרול רווחים אלה - המכפיל עומד על כ-4.7, אבל משבר הקורונה צפוי לפגוע בחברה בצורה קשה.
השפעות הקורונה בשלב זה, משבר הקורונה השפיע על פעילות הקבוצה בעיקר בתחומי הפעילות של ייבוא ומכירה כלי רכב וחלפים ומתן שירותי מוסך ומתבטא בירידה משמעותית בהיקפי מכירות כלי רכב וחלפים החל מחודש מרס 2020. התמשכות והעמקה של המשבר, עלולות לגרום לפגיעה בביקושים לכלי רכב חדשים אותם משווקת הקבוצה, לשיבושים בשרשרת האספקה הלוגיסטית של תעשיית הרכב הגלובלית ובאספקת הרכבים וחלקי החילוף לישראל ואף לפגיעה בתוצאות של תחומי הפעילות הנוספים של הקבוצה.
בנוסף, התפרצות נגיף הקורונה גורמת לתנודתיות גבוהה בשווקים הפיננסיים, לירידות בשווקי ההון בארץ ובעולם, מה שצפוי להביא לפגיעה בתיק ני"ע של החברה אשר הקפיץ את רווחי הרבעון הרביעי.
חזרה לתוצאות הרבעון... הכנסות דלק רכב ברבעון הרביעי של 2019 הסתכמו בכ-685.5 מיליון שקל, ירידה 7% לעומת הכנסות של כ-736.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב לאור ירידה בכמויות כלי הרכב שנמכרו ואילו במגזר איכות הסביבה נרשם גידול.
- מידרוג מורידה את הדירוג של ורידיס אך האם יש אור בקצה המנהרה?
- התפתחות בחקירת ורידיס - המשטרה תבצע חיפוש בביתו של גיל אגמון
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-86.3 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור בשולי הרווחיות הגולמית בזכות מגזר איכות הסביבה הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-93 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 13.5%. מדובר בעליה של כ-12.3% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-82.7 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-11.2%. השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול היחסי במגזר איכות הסביבה ביחס למגזר הרכבים.
החברה הציגה שיפור יחסי ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של 7.7% לעומת כ-8.3% ברבעון המקביל. נוכח הגידול כאמור ברווחיות הגולמית, השיפור בשולי הוצאות התפעול, ורווחי שערוך של כ-77 מיליון שקל, החברה הציגה זינוק של כ-367% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-133 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת כ-28.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם בנטרול רווחי השערוך כאמור, עדיין הציגה החברה גידול של כ-96% ברווח התפעולי.
סעיף המימון - הפרש של 75 מיליון שקל גורם נוסף לשיפור בשורה התחתונה הינו הכנסות מימון נטו של כ-11.7 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון נטו של כ-86.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגורם המרכזי לפער נעוץ בעליית ערך ודיבדנד מתיק הני"ע של הקבוצה.
- 5.דוח טיל (ל"ת)טיל 30/03/2020 09:52הגב לתגובה זו
- 4.ללא משבר היתה טסה במסחר (ל"ת)אנונימי 29/03/2020 20:05הגב לתגובה זו
- 3.איך אפשר לברר את גודל התיק והניירות המוחזקות בו (ל"ת)משקיע 29/03/2020 19:45הגב לתגובה זו
- 2.אבינועם 29/03/2020 18:52הגב לתגובה זוזהירות אף אחד לא קונה רכב בחצי שנה הקרובה גם אם הקרונה נגמר יש רכבים חצי חינם במגרשים
- 1.זה תקף לכלל החברות! 29/03/2020 16:02הגב לתגובה זוזה תקף לכלל החברות!