
איסתא - סוכנות הנסיעות הגדולה בארץ מדלגת על הקורונה - הכיצד?
חברת איסתא 0.96% אמורה היתה להיות אחת מהנפגעות הגדולות כתוצאה ממשבר הקורונה. החברה הנשלטת על ידי אחישי גל היא המובילה בתחום תיירות הפנאי והתיירות העסקית. במילים אחרות היא סוכנת הנסיעות הגדולה בארץ – היא מסדרת טיסות לחו"ל, נופשונים, בתי מלון ועוד הרבה דברים שעכשיו אנחנו יכולים רק לחלום עליהם. אז איסתא בדומה לכל סוכני הנסיעות היתה אמורה "לסגור את העסק", אלא שבפועל מצבה מצוין.
החברה מדווחת על הפסד של 7 מיליון שקל בלבד כתוצאה מהקורנה בתחום התיירות. זה בדיחה וזה נובע מכך שהחברה פשוט כמעט ואיפסה את ההוצאות – העובדים שהם ההוצאה הגדולה של החברה נשלחו הביתה, המנהלים קיצצו בשכר, וככה עוברים את המשבר בלי בעיה.
7 מיליון שקל לא באמת מדגדגים לאיסתא ששנה שעברה הרוויחה 80 מיליון שקל – רווחים שהגיעו מתחום התיירות, לצד הנכסים המניבים שלה בתחום – בתי מלון ביון קפריסין ומקומות נוספים, החברה הפכה להיות בשנים האחרונות חברה עם שני מוקדי פעילות – תיירות ובמקביל גם נדל"ן. מדובר על נכסים להשכרה (נדל"ן מניב), וכן ייזום של בנייה למגורים והתחדשות עירונית.
בפועל, תחום התיירות הבסיסי הפך להיות יחסית קטן במכלול פעילותה של החברה, כאשר הנדל"ן, בעיקר הנדל"ן בחו"ל (לרבות בתי המלון), הפך למוקד הפעילות. יתר התחומים פחות רגישים לקורונה, כאשר החברה מדווחת במסגרת הדוחות השנתיים ל-2019 שסך הפגיעה בתוצאות הרבעון הראשון ביחס לרבעון הראשון של 2019 צפויה להגיע ל-9 מיליון שקל (הרוב מתחום התיירות המסורתי).
כך או אחרת, בשוק ייחסו לתחום התיירות באיסתא משקל גדול יותר והמניה צנחה מהשיא ב-55%, אך בשבוע וחצי האחרונים היא תיקנה ב-50% לשווי של 500 מיליון שקל.
מוקדי הרווח של החברה בשנתיים החולפות
מקור: דוחות כספיים איסתא
- 21.ניר 13/08/2020 13:30הגב לתגובה זולקוח יקר, עקב ההחמרה של המלצות משרד הבריאות וביטולי טיסות של חברות התעופה, מוקדי השירות שלנו עמוסים במענה למאות פניות בנושאי ביטול. אנחנו יודעים שיש לך טיסה בחודש אפריל וסביר להניח שלא הצלחת להשיג את המוקד שלנו. אנחנו כרגע מטפלים בלקוחות שמועד טיסתם הוא חודש מרץ בלבד, אך מיד שנסיים את הטיפול בהם נחזור אליך! לאור המצב החריג נודה למעט סבלנות. אנו מבקשים כרגע לשלוח לנו מייל לכתובת: הי, תודה שמילאת את טופס הפניה. קריאת השירות שלך נקלטה אצלנו. מספר הפניה שלך הוא: ..... אנו נחזור אליך בהקדם האפשרי. שלכם איסתא
- 20.מיכל 22/06/2020 10:44הגב לתגובה זושיחזירו את כספי הלקוחות גבו כספים לא שילמו למלונות ולא לחברות התעופה ולא מחזירים כסף ללקוחותמעל 90 יום למרות התחייבותם נזכור לא לעבוד עם איסתא בעתיד
- 19.א.ילון 26/04/2020 14:15הגב לתגובה זורכשתי כרטיס טיסה באיסתא בחודש דצמבר.דרך הסוכנת בחדרה.הוציאו אותה לחלת ובאתר לא עונים לפניות מסודרות.הטיסה במאי שולמה כמובן ואין שירות.כמוני מאות מתלוננים.אין פלא שהחברה לא מפסידה..
- 18.מאיר 02/04/2020 21:16הגב לתגובה זולא מחזירים כסף.לאף אחד. ולא עונים לטלפונים ולא לאימייל.כלבים
- 17.אוראל 02/04/2020 00:26הגב לתגובה זומגיע לנו כסף סגרנו חופשות ובוטלו לקחתם את כספנו ודוחים אותנו אחרי 65 יום ובנתיים ערב פסח צריכים לחשוב מה עושים
- המודיע 14/04/2020 18:26הגב לתגובה זוממש אין קורלציה... הכל סגור - מובטלים - אין כסף לשכירות...
- 16.בני 01/04/2020 15:02הגב לתגובה זולאחר הקורונה נבוא אתכם חשבון על ההתעלמות שלכם מהלקוחות על אחזקת כספינו ערב פסח. אתם חוגגים פעמים על גבינו. מצד אחד המדינה משלמת את שכר עובדיכם ומצד שני אתם מחזיקים בכספי הלקוחות
- 15.קופץ בראש 01/04/2020 14:16הגב לתגובה זויום ההומר הבין לאומי
- 14.החברה לא צפויה להתאושש בשנתיים הקרובות, וסביר שמאב 01/04/2020 14:14הגב לתגובה זוהחברה לא צפויה להתאושש בשנתיים הקרובות, וסביר שמאבד את כל עובדיה
- 13.לרון 01/04/2020 13:33הגב לתגובה זוגדולה מדי בנדל"ן,גם זה יכול לרדת,היו זמנים במערב
- 12.בתי המלון של כולם ריקים ושלהם מלאים ? (ל"ת)ארי 01/04/2020 13:11הגב לתגובה זו
- 11.עובד באיסתא 01/04/2020 12:04הגב לתגובה זובואו נציין כמה עובדות חיובות בתוך כל התגובות השליליות הללו. 1. הוצאנו אלפי זיכויים ועדיין מוציאים זיכויים ללקוחות שבוטלה להם החופשה. נכון, זה לוקח זמן ולא מיידי כי כל המשק בהאטה. 2. אנחנו החברה היחידה שעדיין נותנת מענה ושירות בעוד שכל שאר חברות התיירות סגרו שעריהן ואת הטלפונים שלהן. 3. דאגנו להמון ישראלים שתקועים בדרום אמריקה ללא דרך חזרה ארצה לקורת גג ובית מארח עד יחלוף זעם. 4. כאשר עוד היו טיסות עבדנו עד השעות הקטנות של הלילה כדי למצוא פתרונות להחזיר אנשים שתקועים החול, לביתם. 5. אנחנו מנהלים מלחמה מול הספקים השונים בחו"ל כדי להשיב לכם את כספכם, במיוחד לאור המצב. לא תמיד בהצלחה לצערי, דבר שהלקוח הפרטי לא היה יכול לנהל לבד בעצמו מול מלון או חברת תעופה. אז נכון, לא תמיד כולם יהיו מרוצים, אבל אני יודע שאני עובד במקום הכי משפחתי והכי אנושי שקיים. כולנו בתקופה לא פשוטה, אז תעטו חיוך, תלבשו סבלנות ונגיע גם אליכם. בברכת חג שמח, עובד איסתא גאה :)
- לרון 01/04/2020 13:36הגב לתגובה זושם משונה,אחיה של המתנה,מרמז על כך שאין ארוחות חינם!
- 10.חודש אני רודף אחריהם שיחזירו את העסף על חבילת ספור 01/04/2020 08:53הגב לתגובה זוחודש אני רודף אחריהם שיחזירו את העסף על חבילת ספורט שמן הסתם לא התקיימה כל יום סיפור אחר. זה מול הספק זה לא אנחנו הטיסה יצאה אומנם ריקה אבל לא היית עליה. פשוט בושה מחבילה שעלתה 13000 בנתיים החסירו 2700 שח
- לרון 01/04/2020 13:38הגב לתגובה זומעולם לט עלתה כמו באחרונה, עשיתי 33% וברחתי,אולי נחזור אחרי המלחמה
- 9.הזיכוי שמגיע לי על ביטול נסיעה שמגיע לי? 01/04/2020 07:39הגב לתגובה זוהזיכוי שמגיע לי על ביטול נסיעה שמגיע לי?
- 8.בני 01/04/2020 07:38הגב לתגובה זוברור שהם מרוויחים. הם לא מחזירים כספים ללקוחות בגין הטיסות שבוטלו ולא עונים לפניות
- 7.אז איפה ההחזר שמגיע לי על ביטול נסיעה שעשיתי כבר ב 01/04/2020 07:38הגב לתגובה זואז איפה ההחזר שמגיע לי על ביטול נסיעה שעשיתי כבר באמצע פברואר?
- 6.אנונימי 01/04/2020 07:29הגב לתגובה זועובדים על אחוזי רווח על התיווך...אין הוצאות. מה עוד שאת העובדים שלח לחל"ת...
- 5.(ל"ת)01/04/2020 06:55הגב לתגובה זו
- 4.שיחררו את כולם הבייתה ואכלו את כל המזומן, באמת? מה 01/04/2020 06:54הגב לתגובה זושיחררו את כולם הבייתה ואכלו את כל המזומן, באמת? מה יהיה ברבעון הבא?
- 3.בני 01/04/2020 02:05הגב לתגובה זולמרות שאנחנו לקוחות קבועים של איסתא והעובדה שארקיע ביטלה טיסה, טרם קיבלנו את החזר עבור 5 כרטיסי טיסה שבוטלה.הם מזלזלים בנו ורוצים למשוך את התשלום 90 יום.חצופים ומזלזלים.שמעו לי ותפסו מהם מרחק.מזלזלים בלקוחות הקבועים שלהם!
- 2.אם רב הנדלן היזמי שלה זה בתי מלון... (ל"ת)אלון 01/04/2020 01:25הגב לתגובה זו
- 1.יש ר א לי 01/04/2020 01:02הגב לתגובה זוג.נ. מחזיק. נפלו יותר מדי ויתקנו. נאוי רווח 55 מיליון. ראלקו רוו 16 מיליון מתוכם מחלקים רק 9 מיליון שזה כ 11 % מהמחיר. בדרך כלל מחלקים את מרבית הרווח, השנה כנראה לאור המצב שמרו מזומנים. בידקו אותי במאיה בהודעת החברה ובדוחות.