קבוצת שלמה קיבלה רישיון לפעול בתחום האשראי החוץ בנקאי

ברקע ללחץ בסקטור, חברת הליסינג ומכירת הרכבים מיד שניה מבקשת להתרחב. בסוף השבוע שעבר דירגה מעלות את החברה בדירוג A+
 | 
telegram
(2)

קבוצת שלמה, שפועלת בעיקר בתחום הליסינג ומכירת כלי רכב מיד שניה, קיבלה היום אישור לפעול בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות. הרישיון למעשה מורחב ממתן אשראי לרכישת כלי רכב לאשראי צרכני כולל לרכישת נכסים או שירותים – שם מכובס, כאמור, לאשראי צרכני.

החברה פעלה עד כה באמצעות חברה בת בתחום מימון לרכישת כלי רכב ללקוחות פרטיים אך החברה מעוניינת להיכנס לתחום האשראי הצרכני ולכן ביקשה את אישור הממונה על שוק ההון, כמתחייב.

בסוף השבוע שעבר דירגה מעלות את החברה בדירוג A פלוס, דירוג טוב שמאפשר לה נגישות טובה לשוק ההון ולכספי המוסדיים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מעלות נדרשה לדירוג האשראי של שלמה כחלק מבחינה מחודשת של כל חברות הליסינג הפועלות בישראל. מעלות אף מציינת באישרור הדירוג של החברה כי למרות ששלמה רכב נסמכת על מחזור חוב קיים כחלק מפעילותה השוטפת, "החברה מחזיקה בכמות מזומנים מספקת לעומת חלויות החוב הצפויות, ויחד עם תזרים המזומנים הצפוי מפעילותה השוטפת, אנו סבורים כי החברה תוכל לכסות את צורכי הנזילות שלה ב-12 החודשים הקרובים ממקורותיה העצמיים.

"תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה מתמודדת עם משבר הקורונה עם גמישות פיננסית גבוהה במאזנה. החברה הגדילה את כמות המזומן שברשותה, ועומס חלויות החוב שלה, במיוחד חלויות האג"ח, מפוזר בצורה טובה על פני השנה הקרובה".

נכון לתום שנת 2019 מסתכמת מצבת החובות של שלמה ב-1.9 מיליארד שקל כשהשנה אמורה לפרוע החברה כ-480 מיליון שקל לבעלי האג"ח ובשנת 2021 אמורה לפרוע 402 מיליון שקל וב-2022 עוד כ-400 מיליון שקל.

בדוחות הכספיים שפרסמה החברה לא מכבר דיווחה החברה כי לאור התפשטות וירוס הקורונה ומגבלות התנועה נרשמה ירידה במכירות החברה בעיקר של כלי רכב מה שיגרום להשפעה שלילית על תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה.

כיום יש בקופת החברה כ-550 מיליון שקל כשהיא פועלת מול המערכת הבנקאית להמיר אשראי לטווח קצר בהיקף כספי כולל של 290 מיליון שקל להלוואה לטווח ארוך. בנוסף דיווחה החברה במסגרת הדוחות הכספיים שלה כי ככל שהמשבר בשווקים יתמשך והפגיעה בכלכלה תחמיר יקשה עליה לגייס כסף בשוק ההון כשעלויות חוב אלה יעלו. יש לציין כי מצבה של שלמה אינו שונה ממצבן של כלל החברות הפועלות בתחום הליסינג כשבשונה משאר החברות מדובר על חברה עם קופת מזומנים דשנה ועם מערכת יחסים טובה עם המערכת הבנקאית, מה שיאפשר לה, לפחות להערכת חברות הדירוג, לעמוד בהתחייבויותיה בטווח הזמן הקרוב.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לא ? (ל"ת)
    סטנלי 06/04/2020 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עוד גוף פושט רגל שרוצה
    בועה 06/04/2020 20:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לתת אשראי לפושטי רגל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות