עדיקה: ההכנסות צמחו ב-50%, אך הקורונה הרסה את החגיגה
חברת האופנה {עדיקה סטייל} מדווחת על צמיחה של כ-50% בהכנסות הרבעון הרביעי לצד צניחה של 89% ברווח הנקי. על רקע התפשטות נגיף הקורנה, צופה החברה פגיעה מהותית בהכנסותיה בשל סגירת חנויותיה, לצד גידול בפעילות המסחר המקוון. מתחילת השנה נחתך מחיר המניה בכמחצית, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-51 מיליון שקל.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2019 גדלו בכ-50.3% והסתכמו בכ-50.8 מיליון שקל לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס בעיקר לצמיחה בפעילות השוטפת של החברה. ההכנסות מפעילות Adika ברבעון קפצו בכ-63% והסתכמו בכ-45.6 מיליון ש"קל לעומת כ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי, צנחו בכ-89%, לעומת כ-1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווח הגולמי לצד צניחה בתפעולי
הרווח הגולמי מפעילות Adika הסתכם ברבעון בכ-26.4 מיליון שקל (58% מהמכירות), עלייה של כ-59%, לעומת כ-16.6 מיליון שקל (59.2% מהמכירות), ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל, ירידה של כ-35%, לעומת כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו ברבעון בכ-25.1 מיליון שקל (כ-55.1% מהמכירות), לעומת כ-13.6 מיליון שקל (כ-48.5% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מפתיחת חנויות חדשות במהלך השנה ומפעילויות פיתוח עסקי, בין היתר הוצאות בגין פיתוח פעילות האתר הבינלאומי אשר הסתכמו ברבעון בכ-14.8 מיליון שקל.
השפעות התפשטות נגיף הקורונה
לדברי החברה, להתפשטות נגיף הקורונה, צפויות להיות להשלכות המהותיות לרעה על היקפי המכירות של החברה, בשל סגירת החנויות. אי לכך, הנהלת החברה נקטה ובצעדים על מנת להקטין במידת האפשר את השפעות המשבר. החברה פועלת במתכונת מצומצמת כאשר מרבית עובדי החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום, למעט חריגים אשר שכרם צומצם באופן משמעותי.
מנגד, בחברה מדווחים על גידול משמעותי בהיקף פעילות המסחר הקמעונאי המקוון בישראל של החברה אשר צמחה ממועד סגירת החנויות בכ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בפעילות הבינלאומית לבדה הסתכמו מתחילת השנה ועד עתה בכ- 14.5 מיליון שק מהם כ-3.5 מיליון שקל מאז ה-16 במרץ 2020.
דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה: ""אנו מסכמים שנה מוצלחת בפעילות של קבוצת Adika אשר היוותה שלב נוסף בתהליך ההתבגרות והצמיחה של החברה, במהלכה השקנו את מותג Adika בשוק הבינלאומי, בדגש על ארה"ב. לנוכח התוצאות החיוביות ושיעורי הצמיחה המשמעותיים בפעילות הבינ"ל, אנו ממשיכים עם התוכנית להחדרת המותג תוך התאמות שאנו מבצעים כחלק מהשינויים שנכפו עלינו מהתפשטות נגיף הקורונה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.אופנה פאסה. קרן הצבי (ל"ת)אנונימי 12/04/2020 23:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.פוקס מזמן עקפה את המכירות של עדיקה (ל"ת)אלין 12/04/2020 10:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא יעזורלרון 13/04/2020 09:34הגב לתגובה זו0 0להריץ את פוקס, היא גם בצרות אחר עליותסגור