הגיע הזמן לחסל את חברות הדירוג - דר' ברקת, אני יודע שאתה עמוס, אבל זה דחוף!

אחת משתיים - דלק כבר לא לקוחה של מדרוג אז מדרוג הורידה דירוג (אוי ואבוי לחוסר היושרה) או שדלק עושה שופינג בין חברות הדירוג (אוי ואבוי על חצי "הונאה"); המסקנה החשובה מהמשבר הנוכחי - חברות הדירוג כשלו בתפקידן - הדירוגים שלהן לא מקצועיים ו/או לא אובייקטיביים

 | 

בתוך הדרמה הגדולה של הנפילות באג"ח של דלק קבוצה +0.77% דלק קבוצה 46,860 +0.77% דלק קבוצה בסיס:46,500 פתיחה:46,980 גבוה:47,060 נמוך:46,500 תמורה:21,665,556 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יש שתי שחקניות מאוד חשובות - חברות הדירוג. מדרוג ומעלות. החברות האלו אמורות להיות מקצועיות, טהורות, נקיות, אובייקטיביות. אולי הן כאלו, אבל לפחות ממה שמתרשמים בשוק ואני כמובן ביניהם - מדובר בגופים שמגלים על בעיות בחברות הרבה אחרי שהשוק יודע. גופים שמתפרנסים מהלקוחות ומהדירוגים הטובים ויודעים שדירוגים חלשים יגרמו לכך שלא ניתן יהיה למחזר את החוב, ואם כך, אז אולי...הן לא אובייקטיביות. הרי הן רוצות פרנסה. אז לספק דירוג חלש ולגדוע את הענף עליו הן יושבות?

זה בלט מאוד וצרם מאוד בחברות הליסינג. חברות שחיו על בועה של גיוסי חוב בבורסה המקומית. לא היה להן זכות קיום משל עצמן ללא גיוסי חוב/ גלגולי חוב. אבל מה הבעיה? הולכים לחברה המדרגת, מקבלים "פתק", הולכים למוסדיים עם הפתק ומגייסים מאות רבות של מיליונים. הבעיה שאי אפשר לאורך זמן להתבסס על מחזורי חוב. בסוף זה מתפוצץ, וזה התפוצץ.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הסיפור עכשיו הוא על קבוצת דלק. אחרי שכל המשקיעים הבינו שיש בעיה חמורה בדלק. אחרי כולם-כולם-כולם, אחרי שאגרות החוב צנחו, אחרי שהמניה צנחה, רק אז - נזכרו חברות הדירוג להתריע. אז מה הן שוות לכל הרוחות? ולא רק זה אלא שעכשיו מתברר שמדרוג הורידה את הדירוג ל-CA אולי בידיעה שגם כך אין לקוח. למה הכוונה? דלק הודיעה היום על סיום ההתקשרות עם מידרוג והנהלתה טענה - "הקבוצה הודיעה למדרוג על סיום ההתקשרות עמה ועל כך שמדרוג תחדל לשמש חברה מדרגת של הקבוצה. כל אגרות החוב של הקבוצה ימשיכו להיות מדורגות על ידי מעלות S&P. יודגש כי הסכם ההתקשרות בין החברה ובין מדרוג ממילא היה צפוי להסתיים במהלך הימים הקרובים ומעלות מדרגת את מרבית אגרות החוב של הקבוצה למן היום הראשון להנפקתן. על פי הדירוג העדכני של מעלות אגרות החוב של הקבוצה מדורגות בדירוג של BBB- (דירוג השקעה)".

אז מעבר לכל הבעיות בתחום הדירוג שמשוועות להנחיות ותקנות מצד דר' משה ברקת האחראי על שוק ההון, יש כאן בעיה נוספת - או שמידרוג קיבלה אומץ כי גם ככה איבדה או עמדה לאבד לקוח. או שדלק קבוצה עושה שופינג בין הדירוגים ובחרה את הפחות גרוע. כך או כך, זו תעודת עניות לחברות המדרגות.  


תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    צודק בהחלט
    Xxx 18/04/2020 10:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל גוף מדרג או מבקר רצוי שיהיה בלתי תלוי,אחרת יש בעייתיות
    סגור
  • 40.
    צבש
    בחירות 18/04/2020 05:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדית בשכל למרות שלא נראה.תן לליברמן להעלם. לגמד לשבוראת הראש ואתה תשחק בליגת העל.
    סגור
  • 39.
    אז האג"ח של דלק הופלו בכוונה....יפה. (ל"ת)
    מעניין 17/04/2020 13:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    סומך על קבוצת דלק..שילמו קרן וריבית אגח י"ג בתאריך!
    זו האמת 17/04/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סומך על תשובה וקבוצת דלק....שילמו בתאריך היעודי!!! את מלוא 25 אחוז הקרן וריבית 2.3 אחוז למחזיקי אג"ח קבוצת דלק י"ג - כל הכבוד !!!!! ...גידור 64 $ לחבית חשוב מאוד.....כל הכבוד קבוצת דלק...: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט זו האמת מהיום זו אמת 18/3/20 קבוצת דלק בע"מ )להלן: "החברה"( 2020 ,במרץ 18 לכבוד רשות ניירות ערך רחוב כנפי נשרים 22 ירושלים לכבוד הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ רחוב אחוזת בית 2 תל-אביב א.ג.נ., הנדון: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט Isabella( להלן:"איזבלה"( בהמשך לדיווח המיידי מיום 2019.10.2( מס' אסמכתא: 084900-01-2019 )בדבר ביצוע קידוח ניסיון ראשון בשטח נכס הנפט איזבלה, אשר Limited Energy Ithaca ,חברה בת ב לתתבעלותה המלאה של החברה שותפה בו )להלן: "איתקה"..... השב
    סגור
  • כמה כסף אתה מקבל בשביל הבולשיט של תשובה??? אתה גם עובד
    אפרים 17/04/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצל ביבי???????
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    לסגור את חברות המדרוג
    לקוח בונה על אג״ח עם דירוג אמיתי , עכשיו מסתבר שהכ 17/04/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקוח בונה על אג״ח עם דירוג אמיתי , עכשיו מסתבר שהכל רמייה .אין על מי לסמוך ואין גם פיקוח רחמנה לצלן
    סגור
  • 36.
    גם ב 2001 ו 2008 היה ככה ולא פירקו אותם - תמיד טועים
    דן 17/04/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופועלים מאינטרסים
    סגור
  • 35.
    שאפו
    חיה 17/04/2020 05:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו לאבישי עובדיה על הכתבה.מי שזוכר בסרט- מכונת הזמן מופיע ראיון עם מנהלת אחת מחברות הדרוג והאמת הזו שעליה כותב אבישי אכן קיימת במציאות הפיננסית יחד עם ועדת חוקק ויחד עם הביטוי המאד נכון- ITS OTHER POEPLES MONEY
    סגור
  • 34.
    למה לכתוב כמו טוקבקיסט?
    יונתן 16/04/2020 22:21
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אני יודע שאתה עמוס אבל זה דחוף???? ככה עיתונאי כותב כמו אחרון הפרענקים המתלהמים? תכבד את המקצוע שלך
    סגור
  • 33.
    חד משמעית. ולהעיף אותם לבתי המשפט ולכלא! (ל"ת)
    שמפו 16/04/2020 20:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 32.
    חברות הליסינג בצרות
    Yl 16/04/2020 20:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לכן מה נשאר להן???? גם לפרוש ואולי להאשים בקריסה את מדרג או את שליט צפון קוריאה זה אותו דבר
    סגור
  • 31.
    צודק תראה מה קרה באורבנקופ
    אמיר 16/04/2020 17:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חצי שנה אחרי שגייסו עם דרוג החברה נכנסה לחדלות פירעון וחברות הדירוג יצאו נקיות אפילו בתביעה .אני עשיתי שם כסף טוב בזכות העבודה של עוד גיסיין
    סגור
  • 30.
    ועדיין, דוח של מעלות או מידרוג תורם לשקיפות
    dw 16/04/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 7
    בפרט למשקיעים פרטיים שבד"כ מכירים פחות את הפירמות מאשר אנליסטים מקצועיים. דוח דירוג מציע למשקיע עוד זוית ראיה מקצועית על החברה, ולו בשל כך לדעתי טוב שיש חברות כאלה ושהן מפרסמות את הדירוגים עם הנימוקים.
    סגור
  • הם כותבים רק מה שהם רוצים שתקרא
    חצי אמת יותר גרוע 16/04/2020 18:15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    משקר
    סגור
  • 29.
    הכל זה אינטרסים
    יונתן 16/04/2020 16:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בוקר טוב אליהו הכתב חושב שגילה את אמריקה. כמעט בכל ענפי הפיננסים זה ככה- משרדי רו"ח שמכשירים דוחות יצירתיים, הערכות שווי של נדלן, אנליזות ותחשיבים- כולם מתפרנסים מהלקוחות וצריכים להזהר
    סגור
  • 28.
    אתה צודק
    דוד 16/04/2020 16:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק בישראל
    סגור
  • 27.
    למה להתיחס לחברת דירוג בכלל?
    לא ולא@ 16/04/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלו חברות צאחזות עיניים או אם תרצה הן האוקסימורון של שוק ההון. מצד אחד מדרגות מצד שני מקבלות צ׳ק מהמדורג...זה כמעט שוחד אם זה לא היה חוקי
    סגור
  • 26.
    ועדת חקירה ו....לכלא. (ל"ת)
    אנונימי 16/04/2020 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    למה להתיחס לחברת דירוג בכלל?
    לא ולא@ 16/04/2020 16:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלו חברות צאחזות עיניים או אם תרצה הן האוקסימורון של שוק ההון. מצד אחד מדרגות מצד שני מקבלות צ׳ק מהמדורג...זה כמעט שוחד אם זה לא היה חוקי
    סגור
  • 24.
    אתה נותן לרגולטור משימות מהכתבה...?
    נפתלי 16/04/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ..דר' ברקת אני יודע שאתה עסוק...אבל יש לי משימה דחופה בשבילך....
    סגור
  • הוא אידיוט (ל"ת)
    יונתן 16/04/2020 22:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    נו, העניין עלה כבר ב-2008 והבינו כבר אז שמדובר ברע הכרח
    רון 16/04/2020 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לנסות לשנות את מודל התשלום, אבל אז מי יפנה בשביל לקבל דירוג? כך יש לפחות גוף שהוא אובייקטיבי במידה מסוימת. אגב, כשהנייר כבר נופל הדירוג לא משנה הרבה. ואי אפשר להסיק ממקרים ספציפיים על מודל. הרי ישנה גם מקרים שניירות נפלו, חברת הדירוג לא שינתה את הדירוג והניירות התאוששו. בגלל זה מסתכלים לא רק על הדירוג אלא גם על התשואה בשוק ופרמטרים נוספים.
    סגור
  • 22.
    אפילו פיץ לא שווה כלום
    יוסף - צור באחר עלית 16/04/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מאוד פשוט לתבוע יצוגית את החברות האלו ויותר מזה התביעה יכולה להתבסס על העתיד ולא על העבר, מכאן והלאה - הם לא הפסיקו להטעות גם עכשיו
    סגור
  • 21.
    הכתבה נכתבה בעקבות פסילת מידרוג ע"י תשובה
    חיים 16/04/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    8 3
    שומר כספו ירחק! תשובה נוכל ונבל ברשות הרבים, פסילת מידרוג היא הכנה לעוקץ הבא שלו ולתספורת הצפוייה. למשקיעים אין רווח וברכה בכל עסקיו המזוהמים של תשובה,המרוויח היחיד על חשבוננו הוא תשובה בלבד! מאוד מקווה שהמוסדיים למדו משהו מהתיספורת בדלק נדלן והם לא שמים את כספי הפנסיה שלנו בעסקי תשובה.
    סגור
  • 20.
    הזנב מקשקש בכלב
    ניר 16/04/2020 13:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    נו באמת - בדיחה העוצמה שיש למהמר כמו תשובה שמינף עצמו לדעת (אל תדאג הסיכון עלינו והבדיחה על חשבוננו) האם ניתן לשים מולו גוף מדרג קטן, אומלל וחסר כח בעליל (אחד מ-2 בארץ) נאיבי לצפות שיתנו דירוג הוגן, אוביקטיבי וחף מאינטרסים כל זאת כאשר מנופי הכח העצומים עובדים ומופעלים עליהם ללא רחם. הפתרון הוא בדמות גופי דירוג מפוקחים, חזקים שנמדדים אחד לתקופה בכדי שיספקו מוצר הוגן ואיכותי
    סגור
  • 19.
    הכל נכון אבל מי שמך לדבר בשם כולם (ל"ת)
    יעקב 16/04/2020 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 18.
    לא רלוונטיים
    עצמי 16/04/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חברות הדירוג לא רלוונטיים כבר מ 2008 כאשר הם התגלו במערומיהם עם דירוגי הטריפל אי למשכנתאות זבל. זו שערוריה שמשאירים אותם לפעול.
    סגור
  • 17.
    מתתיהו
    מזרחי 16/04/2020 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותב צודק בדקתי לא פעם אחת והתפלתי הדרוג היה לא נכון וחבל
    סגור
  • 16.
    בם משרדי רו"ח הגיע זמן לחבל
    אנליסט 16/04/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשלונות בכל הבדיקות של החברות מענבל אור דרך הבנק למסחר ועד דורי בניה.מקצוע שאינונרלוונטי עוד
    סגור
  • 15.
    מי שלא משתמש בהגיון ובניהול הסיכונים של עצמו -תנחומיי
    ותיק מאוד בשוק ההון 16/04/2020 13:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כבכיר בשוק ההון צר לי להודות בכך שרבים ממנהלי ההשקעות "אין להם את זה ". אין להם חשיבה עצמאית וניהול סיכונים עצמאי, ולכן הם מתבססים על "מודלים" של אנליסטים. המודלים מבוססים על עשרות הנחות להרבה שנים קדימה, והם מתאימים לעולם יציב ותאורטי. אני כבר לא מדבר על האינטרסים הזרים בין חברות הדירוג ובין החברות המנפיקות עצמן.
    סגור
  • 14.
    איפה היית ב 2008? מה חדש? (ל"ת)
    מ6ש 16/04/2020 13:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אבל למה לא להתחיל לתקן ? (ל"ת)
    זה לא חדש, 16/04/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    צודק
    שלמה גרינברג 16/04/2020 12:59
    הגב לתגובה זו
    11 0
    חברות הדירוג חייבות להיכנס תחת רגולציה מחמירה בהרבה. ראינו מה עשו ב 2000 ושוב ב- 2007 זה לתת לחתול לשמור על השמנת וזה ממילא לא קובע בשום החלטה עסקית רצינית
    סגור
  • מה לא קובע כלום? ככה הם מגייסים מילארדים
    ועושים תספורות 16/04/2020 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והכסף נשאר בכיס הוא לא נעלם
    סגור
  • 12.
    ואנליסטים שעובדי לטובת המעביד..ויש הרבה כאלו
    צקר 16/04/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה לא לכפ לאכוף סנקציות?
    סגור
  • 11.
    אתה גדול אמת לאמיתה וגם את החב הנוספת הנותנת כסוי תחת
    הנצ 16/04/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אנטרופי
    סגור
  • 10.
    אולי נבטל גם את העיתונות כי גם מרוויחה מהלקוחות שמפרסמת
    אנליסט 16/04/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אולי נבטל גם את העיתונות כי גם מרוויחה מהלקוחות שמפרסמת, גם ככה האמון בתשקורת נמוכה בשל רמת אובייקטיביות נמוכה...
    סגור
  • 9.
    צודק....
    איציק 16/04/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק חברות הדרוג זו רעה חולה גם אצלנו וגם בעולם, השאלה מה המודל החליפי שהכותב מציע
    סגור
  • 8.
    דרוג a לאגח דלק יותר קנוי מזה אין.... (ל"ת)
    שגיא 16/04/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא מסכים
    dw 16/04/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש חברות אמריקאיות BVI שהדירוג שלהן גבוה יותר מזה של דלק קבוצה, וזה תמוה. דה זראסאי למשל עכשיו נתקעת עם מלאי דירות להשכרה בניו יורק הננטשת. איך נותנים לה דירוג גבוה? לא ברור, ויש עוד דוגמאות. הבעיה של דלק קבוצה כרגע היא לייצב ולמחזר חוב ב 2 נכסים טובים: דלקד ואיתקה, וזה אפשרי. באם יצליחו אז כנראה נקבל פארי.
    סגור
  • 7.
    חברות הדירוג: זבל ישן
    צפריר 16/04/2020 12:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא רק שהם זבל שמרוויח כסף אלא שזה לא התחיל ב"דלק" גם מכרו לנו אג"ח סאבפריים עד 2008 שהיה אג"ח זבל בדירוג של טריפל איי!!! הם גם חיות מהחברות אותם הם מדרגים !!! אייך זה יכול להיות טוב ? ומי משלם ? אנחנו האזרחים ובעיקר דרך גופים מוסדיים שמשקיעים כסף לא שלהם , אז לא ממש איכפת להם .
    סגור
  • בארהב, לא בארץ (ל"ת)
    dw 16/04/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מזדהה עם כל מילה. זו שחיתות והונאה
    נפגע חברות הדירוג 16/04/2020 12:18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין להן כל הצדקה קיומית. אלו חברות שיווק לכל דבר
    סגור
  • 5.
    מכונת הכסף
    חזאי כלכלי 16/04/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תראו את הסרט מכונת הכסף על המשבר ב 2008 ואז תבינו . הנייר של הדירוג נייר טואלט . למה צריך דירוג שהמשחק מכור מראש חברות מיותרות . בהצלחה ובריאות לכולם
    סגור
  • 4.
    כתבה מעולה!! שמישהו מהאוכלי חינם בשירות הציבורי יתעורר! (ל"ת)
    כל הכבוד 16/04/2020 12:14
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 3.
    עכשיו התעוררתם?
    נ.ש. 16/04/2020 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה ישן. איפה הייתם בכישלון שלהם ב2008 וב2012?
    סגור
  • 2.
    אתם יודעים כמה דלק עלתה מאז הורדת הדירוג?
    אנונימי 16/04/2020 11:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכמעט 40% אז מה שווה הדירוג?
    סגור
  • 1.
    רק מה אתה רוצה מברקת?
    בן 16/04/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה באחריות הרשות לניע
    סגור
  • ברקת אחראי עליהם (ל"ת)
    דוד 16/04/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • כי הוא מאוד "מקצועי" (ל"ת)
    תשקורת 16/04/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות