כמה שוות איגרות החוב של דלק?

יצחק תשובה זכה בתואר "אויב העם", אבל זו שטות גדולה; הוא לא שודד, ולא טייקון גז; הוא בסה"כ קפיטליסט; הצרה הגדולה שלו היא שהוא פשוט נכשל; הוא צריך להעביר את החברה למחזיקי החוב או להזרים סכום גדול לחברה שיאפשר לה לשרוד; מה האפסייד והדאונסייד באיגרות החוב?
 | 

יצחק תשובה הוא בעיני רבים אויב הציבור - גזלן הגז, סוג של שודד נכסים ציבוריים - אותם מאגרי גז ונפט ששייכים ל"כולנו". אלה שטויות. זאת מנטרה שבגלל שהיא נאמרת כל כך הרבה היא נטמעה בתודעה הציבורית. אלו שקרים. תשובה הוא איש עסקים. הוא יזם שחיפש גז כשאף אחד לא ראה סיכוי למציאת גז, והוא מצא. כל הכבוד על היוזמה, כל הכבוד על ההצלחה. אם לא היה תשובה - לא היה לנו את תמר ולא היה לנו את לוויתן. זה בזכותו. אז נכון - הוא רוצה להרוויח. אם אתם הייתם לוקחים סיכון, לא הייתם רוצים תמורה, כלומר רווחים? בטח שכן. אתם לא תורמים למדינה ולאזרחיה. 

אז קוראים לזה קפיטליזם חזירי. לדעתי יש קפיטליזם אחד - ק-פ-י-ט-ל-י-ז-ם. לא חזירי, לא מושחת ולא נעליים, אלא כזה שמטרתו יוזמה והשאת רווחים. כל אלו שלא טוב להם במתכונת הקיימת - בבקשה: תשנו את השיטה - תבחרו במפלגה סוציאליסטית, קומוניסטית - מה שתרצו. רק אל תבכו אם תחזרו לימי החושך.  

בקפיטליזם לוקחים סיכונים ובתמורה מקבלים סיכויים לאפסייד. תשובה לקח סיכונים וציפה לרווחים וקיבל - שינוי כללי המשחק באמצע התהליך (המיסוי של ששינסקי - שלא תרם כלום, אבל זה לפעם אחרת); הפסדי עתק (גם בגלל תאוות הבצע הגדולה שלו), ולדעתי הכי נורא - תואר מאוד לא מחמיא של אויב הציבור. למה בעצם? כי הוא עשיר, כי הוא הצליח, כי הוא שלט בחברה שהגיעה בעבר להסדר חוב (דלק נדל"ן).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה רוצים ממנו, ובמה הוא שונה מהרבה מאוד אנשי עסקים שפועלים באותו אופן - מנסים למקסם את רווחי החברות שלהם גם על חשבון עובדים, לקוחות ועוד? הוא לא שונה בכלום. הוא פשוט גדול מאחרים, הוא הצליח מאחרים, ואנשים אוהבים, אפילו מאוהבים בדמויות שעלו ונפלו.

אנשים צריכים דמות כדי להאשים אותה בצרות שלהם, להפוך אותה לשק האגרוף שלהם. זה עניין פסיכולוגי יותר מכלכלי. תשובה הוא הטיפול הפסיכולוגי שלהם. כלכלית, תשובה לא לקח מהם שקל. אפילו הטענה שהוא מכר לחברת החשמל גז במחיר גבוה, לא קשורה אליו. הוא הציע מחיר שצמוד למחירי הגז. ברשות החשמל חשבו שהוא עושה להם תרגיל ודרשו - הצמדה למדד - אנחנו משלמים מחיר כפול ממה שהיה צריך להיות, לא בגלל תשובה. בגלל הפקידים ברשות החשמל. 

אז תשובה ממש לא אמור היה להיות אויב העם. אבל הוא כן אחראי במידה רבה לכישלון של דלק קבוצה +0.77% דלק קבוצה 46,860 +0.77% דלק קבוצה בסיס:46,500 פתיחה:46,980 גבוה:47,060 נמוך:46,500 תמורה:21,665,556 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: להפוך לקבוצה בריאה וגדולה. הוא כנראה יגיד לכם - "זה לא אני. זו הקורונה. זה השוק. זה המצב. תנו לי זמן והכל יהיה בסדר. מדובר בכוח עליון". הוא לא טועה לגמרי, אבל הוא אחראי לכך שהחברה הגיעה למצב הזה. אלמלא עסקת שברון בשנה שעברה בהיקף של 2 מיליארד דולר, אלמלא ההרפתקה באיתקה, הוא לא היה במצב הביש הזה.

כאן הבעיה הגדולה בקפיטליזם: כשאתה גדול אתה משתמש בכספי ציבור, ואז אם אתה מצליח - כולם מרוויחים, אתה והציבור, ואם אתה מפסיד - אתה מפסיד וגם הציבור מפסיד, רק שהרבה. כלומר, אין כאן סימטריה. זו לא בעיה רק בפירמידות, זו בעיה שלובה של פירמידה ומינופים. חוק הריכוזיות לא פתר ולא יפתור את הבעיה הזו, כי אפשר לבנות פירמידה גם בתוך חברה אחת. זה הרי מבנה משפטי. המטרה של בעלי השליטה היא לא הפירמידה, המטרה היא מינוף/מימון של כמה יחידות עצמאיות (בהלוואות ספציפיות/ נון-ריקורס) שמביאות לכך שכל העסק ממונף מאוד. 

אז קבוצת דלק היא לא פירמידה במובן "המקובל", אבל היא ממונפת יותר מרוב  הפירמידות האחרות שאתם הכרתם/ מכירים.

תשובה הימר בכספי הציבור. זה החטא שלו, אבל להגיד שכל אחד מכם לא היה עושה את זה אם הוא היה במקומו? אני לא בטוח. למה לא לגייס איגרות חוב מהציבור כשאפשר? למה לא לגדול דרך כסף ציבורי? אתם - הציבור - נתתם לו. ולא רק לו - נתתם לרבים וטובים (וטובים פחות) שלא יחזירו לכם את הכסף. תשובה ממש לא לבד.

ועדיין, למרות שזה הבסיס של קפיטליזם וזו השיטה (העקומה) של שוק ההון, ולמרות שתשובה שיחק לפי כללי המשחק - הוא צריך לדעת שהמשחק נגמר. הימרת, הפסדת, נכשלת. פנה את השולחן. לך הביתה. 

קבוצת דלק נמצאת במצב מאוד בעייתי - החובות שלה עלולים להיות גבוהים מהנכסים שלה. מה זה עלולים? הרי יש מספר. אז זהו, שכל אחד יגיד לכם משהו אחר. המספרים תלויים במחירי הנפט והגז, תלויים ביכולת החברה לממש נכסים (דלק ישראל, תחנות כוח, נדל"ן ועוד), ותלויים בהחלטות של גופים בנקאיים אם ומה לממש מהנכסים המשועבדים.

בגדול מאוד (אין נתונים מדוח שנתי) החוב של קבוצת דלק מסתכם בקרוב ל-8 מיליארד שקל, מעל 6 מיליארד שקל למחזיקי איגרות החוב. מול ההתחייבויות האלו יש נכסים - 54% בדלק קידוחים (הנכס הגדול) - שמוערכים ב-2.5 מיליארד שקל.

לדלק החזקה מלאה 100% באיתקה, שכל אנליסט מעריך אותה באופן אחר, אבל רוב ההערכות הן מתחת ל-1 מיליארד שקל - נניח שכ-800 מיליון שקל (כאשר מול זה יש חובות כנראה ספציפיים ש"נספרו" בצד ההתחייבויות). זו הנחה מאוד מלמעלה - זה יכול להיות גם 300 מיליון, אבל גם 1.3 מיליארד. זה סוג של ממוצע התחזיות של האנליסטים ששוחחנו איתם, בהינתן שני גורמים חשובים - איתקה גידרה את החוזים ל-2020 ולמחצית 2021. כלומר, התקבולים שלה בתקופה הזו בטוחים ולפי מחיר גבוה (כ-60 דולר לחבית).

השאלה אם יש למאגרים שלה זכות קיום במחירי הנפט הנוכחיים היא שאלה חשובה, אבל קחו בחשבון שכל התחזיות על מחירי הנפט - וזה מתבטא בחוזים על הנפט לשנה קדימה - הן לעליות לאזור ה-30-35 דולר. זה מחיר נמוך בחצי מהמצב לפני חצי שנה, אבל זה מחיר כלכלי לאיתקה. 

במילים פשוטות - השווי הנוכחי (לצורך החישוב) הוא 800 מיליון שקל, אבל זה לא יפתיע אם השווי יוכפל או יהיה חצי בעוד כמה חודשים. ואגב, אגרות החוב של איתקה בלונדון נסחרות בתשואת זבל - כלומר יש סיכוי שלפני שמשהו יגיע לבעלי המניות (קבוצת דלק) הוא יגיע למחזיקים באג"ח איתקה.  

חוץ מזה יש בקבוצת דלק תמלוגי על - זכויות על תמלוגים בקידוח לוויתן וגם בכריש (בכריש יש מחלוקת על גובה התמלוג מול אנרג'יאן). האנליסטים מעריכים את שווי התמלוגים האלו ב-1 מיליארד שקל. 

יש גם את דלק ישראל (תחנות דלק) ותחנות כוח שמוערכים כנראה בעד 1 מיליארד שקל, ויש עוד מימושים מהזמן האחרון, החזקות ונדל"ן שבאופן מאוד גס שווים 400 מיליון שקל.

המספרים האלו ממש לא מדויקים, אף אחד לא יודע באמת מה המספרים גם ובעיקר מכיוון שאין דוחות - החברות קיבלו דחייה בפרסום הדוחות השנתיים על רקע המצב. זו כאילו הטבה לחברות, אבל זו בעיה קשה למשקיעים. המספרים מתבססים על הדוחות לספטמבר (עברו מאז 7 חודשים!) ועל התאמות מוערכות.

כשסוכמים את הנכסים מקבלים שווי של 5.7 מיליארד שקל ומולם התחייבויות של 8 מיליארד שקל. אבל זה לא מבטא את היחס האמיתי של "החזר החוב", כי החוב לבנקים ולגופים הפיננסיים מובטח. אז אם מורידים את החוב הזה (2 מיליארד שקל) ואת הנכסים המשועבדים (לפי אותו השווי), מקבלים באופן גס (מאוד גס) שנותרו נכסים של 3.7 מיליארד שקל שאמורים לשרת חוב של כ-6 מיליארד שקל. 

3.7 מיליארד על חוב של 6 מיליארד זה החזר ממוצע של בערך 60% אגורות לאיגרת חוב אחת. איגרות החוב נסחרות בכ-30-40 אגורות בימים האחרונים. איך זה יכול להיות?

אז ראשית - כן, יש פוטנציאל לעליית ערך משמעותית באיגרות החוב, למרות שהן כבר עלו ב-100% בשלושה השבועות האחרונים. אבל צריך לזכור את הסיכונים - איתקה היא לא נכס בטוח. שווי של 800 מיליון שקל יכול להתברר כגבוה מדי, אבל הוא גם יכול להתברר כנמוך מדי.

כמו כן, דלק קידוחים שהיא נכס שנחשב חזק - עם רווחים ותזרימים שוטפים אמנם יכולה להיות שווה יותר, רק שגם כאן יש סיכונים - חוזים שעלולים להיפתח בגלל "כוח עליון" - הקורונה. 

חוץ מזה, וזה קיים בכל מצב - תהליך של מימוש, או פירוק או הסדר, לוקח זמן ועולה כסף. במעלות העריכו שמדובר במאות מיליונים. מנגד, מדברים עכשיו על הנפקת זכויות - הנפקה כזו תוסיף כסף לקופה ותחזק את ערך הנכסים ובהתאמה תעלה את השווי של איגרות החוב. 

כן, האי ודאות גדולה. זה לא רק הדברים שמפורטים למעלה. החשש הגדול הוא מהפתעות בסגנון של סיטי. סיטי שמלווה לקבוצה החליטה לממש את השעבוד ויהי מה, ומימשה מניות בדלק קידוחים (פגעה בערך של דלק קידוחים, ו"לקחה" נכס משמעותי מדלק - אחוזים בדלק קידוחים). אם יש עוד כאלו הפתעות, אז השווי שאתם רואים עכשיו, שמיוחס לנכסים של הקבוצה, עלול לרדת. יש הרבה סימני שאלה שאנחנו מבינים את המקור שלהם, ואולי יהיו סימני שאלה נוספים שאנחנו עדיין לא מכירים (וכאן הבעיה). קיים למשש חשש בקשר לדלק קידוחים שאמורה לגלגל את החוב שלה השנה, ובתרחישים מסוימים (לא דמיוניים) עשויה לבצע הנפקת זכויות, דבר שיגרור את המחיר למטה. אז יש הרבה גורמים לא וודאיים, ועדיין דבר אחד ברור - במצב הנוכחי אין לתשובה מקום להישאר כבעל שליטה אלא אם כן הוא מזרים כסף, והרבה.

תשובה לא יכול להגיד לא רוצה, לא מסכים להנפקת זכויות, גם אם אין לו את הכסף להשתתף והוא לא רוצה להיות מדולל. הוא נכשל, והוא והדירקטורים שלו צריכים לחשוב על תועלת למכלול המחזיקים בחברה ובעיקר לטובת החברה - הם צריכים לדאוג לבעלי המניות ולמחזיקי החוב של החברה - לא לתשובה. 

מדברים עכשיו על גיוס של 400 מיליון שקל. האמת היא שצריך יותר. אם תשובה לא יזרים אזי לא נכון יהיה לתת לו את הלוקסוס להיות בעל השליטה בחברה - להמשיך ולהחזיק באופציה ממונפת על נכסים שאולי תהיה שווה הרבה בעוד שנה. האי ודאות הגדולה וחוסר היכולת של החברה לשרת את מכלול חובותיה בנקודת הזמן הזו (הרי אף אחד לא נביא), תומכים בכך שבעלי הבית האמיתיים הם מחזיקי החוב. הם צריכים להיות נוקשים עם תשובה, לא כי הוא "אויב העם", אלא כי הוא נכשל, וכי פשוט מאוד - הערך של האופציה שייך להם ולא לתשובה. 

אז תשובה ינסה למשוך זמן ויספר שהמצב נגרם בגלל הקורונה, אז מה? אם הייתי מחזיק חוב, הייתי רוצה את המניות עכשיו. זה אולי תמים, אולי תיאורטי מדי. אבל זה מה שצריך להיות, ואם הוא לא מעביר את המניות - שישלם, שיזרים כסף לחברה.

אז אתם אומרים - אין לו כסף. זה כנראה נכון, אבל תשובה לא לבד. מאחוריו יש את בנק הפועלים, המלווה הגדול שלו, כנראה מעל 1.2 מיליארד שקל. המשחק האמיתי עכשיו הוא של הגופים המוסדיים מחזיקי האג"ח מול בנק הפועלים. הבנק יכול לאבד את השעבוד על המניות של קבוצת דלק אם המחזיקים ייקחו את החברה, או לתמוך בתשובה ולספק חמצן לחברה, ואז אולי לקבל החזר חוב מלא, אם החברה תתאושש. 

היום תתכנס אסיפת מחזיקי החוב ותחליט עד כמה היא רוצה וצריכה להיות נחושה. נעדכן בהמשך.

תגובות לכתבה(65):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 48.
    צודק, היום כל קפיטליזם הוא חזירי (ל"ת)
    י. שר 28/04/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    האיש עומד כל פעם בפני פשיטת רגל
    זיזו 27/04/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והציבור ממן אותו. היה לו מזל עם תמר בדקה ה90 ומאז כל פעם נכשל והציבור סופג תספורות. לא גאון רק חכם עלינו.
    סגור
  • 46.
    דלק..קבוצה איכותית עם עתודות פיננסיות אדירות ...
    הוגנות כלכלית 27/04/2020 07:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דלק..קבוצה איכותית עם עתודות פיננסיות אדירות ....תשובה עצמו חלוץ ציוני רציני משמעותי והראשון בתחום האנרגיה במדינת ישראל..קבוצת דלק שילמו בתאריך היעודי!!! את מלוא 25 אחוז הקרן וריבית 2.3 אחוז למחזיקי אג"ח קבוצת דלק י"ג - כל הכבוד !!!!! ...גידור 64 $ לחבית חשוב מאוד.....כל הכבוד קבוצת דלק...: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט זו האמת מהיום זו אמת 18/3/20 קבוצת דלק בע"מ )להלן: "החברה"( 2020 ,במרץ 18 לכבוד רשות ניירות ערך רחוב כנפי נשרים 22 ירושלים לכבוד הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ רחוב אחוזת בית 2 תל-אביב א.ג.נ., הנדון: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט Isabella( להלן:"איזבלה"( בהמשך לדיווח המיידי מיום 2019.10.2( מס' אסמכתא: 084900-01-2019 )בדבר ביצוע קידוח ניסיון ראשון בשטח נכס הנפט איזבלה, אשר Limited Energy Ithaca ,חברה בת ב לתתבעלותה המלאה של החברה שותפה בו )להלן: "איתקה".....
    סגור
  • 45.
    איזה תזמון.. ממש ברחתי בזמן.. אני בללה לנד חוף גורדון אם מחפשים אותי ?? (ל"ת)
    אסי ב. 27/04/2020 01:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 44.
    ספר ידוע
    חיים 27/04/2020 00:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא נשכח את דלק נדלן
    סגור
  • טען עוד
  • 43.
    מישהו יודע מי מגדר את המחירים של איתקה עד 2021?
    אחד 27/04/2020 00:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה מוסד פיננסי לקח על עצמו את הצרה הזו? במחירים של היום מדובר בהפסדים של מיליארדים. זה מפורט בדוחות של דלק?
    סגור
  • 42.
    מציע להסכים לגיוס 300 מיליון. תמיד אפשר לקחת לו את החבר (ל"ת)
    ישר א לי 26/04/2020 23:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    שיטת תשובה. מקימים חברה, מנפחים שווי, מנפיקים אג"ח
    אור לגויים 26/04/2020 21:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומחלקים דיווידנד שמן לבעלים, ואחרי המבול. פעם אחר פעם המוסדיים הסקרים משתפים איתו פעולהותשובה עובגד עליהם בעיניים. לוקח הבייתה את כספי האג"ח שגייס מהם ומשאיר את החברות שהנפיק אותן לדעת להסדרים ותספורות. פעם אחר פעם ואף מוסדי לא מוציא מסקנות ואומר: מי עבד אלי פעם אחת יותר לא יראה ממני גרוש.
    סגור
  • 40.
    דילול מניית דלק קידוחים
    מוטי 26/04/2020 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה תסריט בעלי המניות ידוללו?
    סגור
  • 39.
    תשובה
    דודו 26/04/2020 19:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בושה וחרפה אתה כל הזמן כותב שטויות ואף אחד לא שומע ולא מתייחיס לך תשובה אדם ישר והגון הוא ישלם הכל העולם כבא חוזר ויצטרכו הרבה דלק והשער יעלה ל50 ד אז לא ניתן יהיה לקנות את האגחים ויגיעו ל100 אתה מנסה לתפוש אותו בשעה קשה בכל העולם אתה עיתונאי מסכן לא מקשיבים לקשקושים שלך
    סגור
  • 38.
    מרעיל עם ישראל זה עונשו משמים כבר ידענו
    האמיתי 26/04/2020 19:21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ידענו מזמן שיענש בידי בורא עולם עך שהקים אבדגות גז מרעילות קרוב לחופי ישראל ובתינו .תודה לבורא עולם!!
    סגור
  • 37.
    תשובה (ל"ת)
    דודו 26/04/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    הסדר של רמאים בדלק נדלן
    יחזור גם כאן רק שהפעם הרמאות תעבור שלב קדימה 26/04/2020 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יחזור גם כאן רק שהפעם הרמאות תעבור שלב קדימה
    סגור
  • 35.
    עדיף לבעלי איגרות החוב לקחת ממנו את החברה עכשיו. למה ?
    מתמטיקאי-1 26/04/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    15 2
    עדיף להם לקחת את החברה ולשים שם מנהלים שלהם. אם החברה תתפתח אזי המניות יהיו שוות הרבה יותר מאגרות החוב והם יזכו להחזרים עצומים הרבה יותר מאיגרות החוב. אם החברה לא תצליח להתרומם, אזי בכל מקרה היא לא היתה מצליחה גם עם אנשיו של תשובה, שכבר הוכח שניכשלו. ולכן ההפסד יהיה אותו הפסד. ולכן, ברור לחלוטין שהכי נכון יהיה לקחת ממנו את כל המניות - ועכשיו. בהצלחה.
    סגור
  • 34.
    שומר כספו ירחק מעסקיו המזוהמים של תשובה, גם כשהוא שואל
    חיים 26/04/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    11 3
    שאלה הוא משקר! שהעיתונאי מטעם יביא לנו את דברי השופטת על הנוכל תשובה בתספורת של דלק נדלן. לא נישכח לא ניסלח!
    סגור
  • 33.
    שיילוק. יש לו מנהג קבוע זה שנים. (ל"ת)
    אדה 26/04/2020 16:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 32.
    דלק נדל"ן
    ציון 26/04/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    16 6
    גנב,שפל,שילך לו לתרופות. כל יום אני מתפלל לבורא עולם שיקבל את המכה שלו
    סגור
  • צודק אחי (ל"ת)
    בן אדם 26/04/2020 23:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • דלק נדלן
    יוסי 26/04/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני הפסדתי גם...מכר לנו עוד זכויות במנייה.ובסוף דפק אותנו..אבל יש בורא לעולם.זה לא הפקר.
    סגור
  • 31.
    סומך על תשובה שיחזיר את כל חובותיו עד הגרוש האחרון!
    ר' יוסי הגלילי 26/04/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    14 23
    אבל בעולם הבא. לא בעולם הזה!
    סגור
  • בטח, כמו לב לבייב (ל"ת)
    דלק נדל"ן. זוכר? 26/04/2020 23:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כל מילה בסלע!-:) (ל"ת)
    חיים 26/04/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מציע לך לא לסמוך עליו
    דודי 26/04/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מתנהל כמו עקרב בתחילה משלם ,אך בהזדמנות הראשונה עוקץ ומכיש ראה הוזהרת
    סגור
  • 30.
    זה קפיטליזם שמחזיר אותנו לימי החושך אל תתמם.
    ששי 26/04/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    7 6
    קפיטליזם חזירי שגרם למשבר הפיננסי ב 2008 וגרם לפשיטת רגל של הטייקונים. אני לא קונה את הקומוניזם המטופש שלך. קרטל ומינוף כוחני הם קפטליזם חזירי שממנף גם את החיבור הון שלטון.
    סגור
  • מניח שרוב אזרחי ונצואלה חלוקים עליך
    אני 26/04/2020 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וגם תושבי ברית המועצות שלהם ואפילו תושבי צפון קוריאה עם מישהו היה נותן להם זכות דיבור......כמובן
    סגור
  • קפיטליזם זה מלחמה במונופולים
    אזרח 27/04/2020 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה פבלובית . עכברי המקלדת של תשובה התמנון רב הזרועות בפעולה. כמשלמים פי 4 על הגז בגלל מונופול והסדרים מושחתים עם ממשלות זה דווקא מזכיר את וונצואלה. זה בטח לא שוק חופשי.
    סגור
  • 29.
    עם כל מילה ומחזק
    מסכים 26/04/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עוד טעות הייתה במכירת הפניקס ורכישת מניות הקבוצה. מנגד הכל ידוע וזה מהות השוק החופשי יתרונות יש המון, זכינו בגז. בסוציאליזם לא מאפשר לחברות להתפתח. בסוף שנותנים לשוק לרוץ הוא מייצר משרות, במקרה הכי גרוע הלך הקרן אבל זה לאחר 2/3 עשורים שכבר הקרן הוחזרה.
    סגור
  • 28.
    פיטבול תתבייש איך עבדת על אנשים ברשת, אמרת כל הזמן
    המפקח 26/04/2020 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שלתשובה אין בעיה לשרת את החובות. זרק מספרים על רווחים אדירים מפרוייקט תמר וליוויתן בסוף האמת התפוצצה לך בפנים, מסכנים כל אלה שהאמינו לך .
    סגור
  • 27.
    תשובה פעל נגד שישינסקי כמו ראש מאפיה, הכפשות ואיומים. (ל"ת)
    יש ר אלי 26/04/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 26.
    לא קפיטליזם אלה מקורביזם
    עמך 26/04/2020 15:21
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הגדרה טובה יותר סוציאליזם לעשירים. הוא לא קפיטליסט אלה מהמהר בכספי פנסיה של העם בברכתם של המוסדיים שלא למדו לקח מדלק נדל"ן. משך דיבינדים מטורפים ועכשיו מראה אצבע משולשלת לכולם.
    סגור
  • 25.
    מותר להרוויח על יזמות
    אוייב העם באבוע 26/04/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 6
    אבל באופן סביר ובהגינות ולא ע"י מניפלציות עם ראש ושרי ממשלה,חברת החשמל ובנקים ומוסדיים וכל זה כנגד המשקיעים מהציבור
    סגור
  • 24.
    סוף סוף כתבה ריאלית על המצב!
    בוב 26/04/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    17 8
    הייתי נותן לתשובה חצי שנה של שקט. בסופו של דבר אנחנו רוצים שההנהלה תעבוד ותמצא פתרונות עסקיים ולא שתתרוצץ בין הבנקים למוסדיים. יש נכסים טובים. צריך זמן!
    סגור
  • 23.
    שכחת לספור עוד כמה נכסים כמו הלוואת מכור פניקס
    רון 26/04/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ומזומן משועבד בסוואפ של פניקס= סה"כ כ- 450 מליון ש"ח
    סגור
  • 22.
    סיכמת את זה מעולה (ל"ת)
    נ.ש. 26/04/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 21.
    קפיטליזם
    דב 26/04/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
    11 5
    לכל מי שמגנה, צריך שידע זה או קפיטליזם שמביא רווחה והולך עם חירות וזכויות אזרח, או סוציאליזם נוסח ברית המועצות וגרורותיה. מי שרוצה להבין: זה או דרום-קוריאה המשגשגת או צפון קוריאה הנוראה. אותו עם אותה תרבות. זה ונצואלה עם פוטנציאל אדיר של משאבים עד שבא הסוציאליזם של מדורו והפך אותה למדינה ענייה ואומללה. ואל תרמו את עצמכם - אין נוסחאות באמצע. רק קפיטליזם. רק חירויות. רק יוזמה חופשית.
    סגור
  • קפיטליזם לא מתיר מינוף או קרטל או נוכלות הון שלטון
    ששי 26/04/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה קפטליזם חזירי ומי שזה מתאים לו שישקיע בתשובה ויחזור לתקופת האבן.
    סגור
  • הבעיה היא בדיוק מאנשים שחושבים כמוך,
    אלי 26/04/2020 15:42
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זה לא נכון או, או. יש גם סוציאליסטים בדמות של מדינות סקנדינביה, הקפיטליזם כמו ארהב, שאנשים שחיים הקרחונים ברחוב, או או או יהיו הרוב שם. והארץ קפיטליזם מאפשר לאנשים כמו תשובה פעם אחר פעם, לקחת הלוואות ואגחים ולא לשלם. דלק נדלן בעבר וכעת מדובר שוב פעם תספורת.
    סגור
  • מהפכה של שמחה כי כולנו משפחה
    יוסי יוסיפון 27/04/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מדינות סקנדיביה זאת הדוגמה לניהול מדינה אצלנו רק לוקחים את הדברים הלא טובים מכל מקום את המיסים מסקנדינביה ואת הקפיטליזם מארהב מושחתים נמאסתם
    סגור
  • יש גם מדינות כמו ונצואלה (ל"ת)
    אני 26/04/2020 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    לא הייתי קונה ממנו אפילו לא מכונית במתנה
    דודי 26/04/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    10 5
    איך אפשר לשכוח את התספורות שעשה בדלק נדל"ן ? איך אפשר לשכוח את התספורות שעשה ביחד עם חתנו אלרואי ? על אחד שכזה נאמר : התרחקו ממנו כמו מאש !!!
    סגור
  • 19.
    האגו אצל תשובה בעיה קשה קנה את איתקה ואכל אותה
    kobes 26/04/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הכל ביגלל ההנפקה בלונדון רצה להיות במיגרש של הגדולים
    סגור
  • 18.
    תשובה
    אבי 26/04/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אם לא היו מוצאים גז, דלק חיפושי נפט היתה פושטת רגל, ותשובה יודע לעשות תספורות, דוגמא, "דלק נדל"ן", הוא לא שילם אגורה עבור השטח שקיבל מהמדינה, ובקביעת מחיר הגז, במקרה הטוב היו אידיוטים מהצד של המדינה וקבעו מחיר גבוהה מאד, במקרה הפחות טוב יש כאן שחיתות עם ריח של גניבה.
    סגור
  • 17.
    קפיטליזם בלי ראש
    פינחס בן יהודה 26/04/2020 14:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הקפיטליזם הוא תוצר לואי של תפישת השוק החופשיוככזה הוא חייב לאפשר אינפורמציה מלאה אשר במקרה זה מגובה בחוקים ותקנות .תשובה תמיד היה מהמר תוך מינוף מטורף היום הוא צריך להקריב את הפרות החולבות של קבוצת דלק ע"מ לממן את השרידות ובעצם כורת את מעט העוצמה של דלק אשר איפשרה את המינופים.ברמת הפרסונל יש לו חובות אישיים לבנקים המשועבדים שעבוד ספציפיכך שהישועה אינה נראית באופק.אין מנוס מתגלחת אלא שהפעם המגלחים יהיו בעלי השליטה החדשיםאלא אם כן ישוחדו פרסונות אשר יגישו את התגלחת לתשובה אשר יהפוך למגלח סידרתי.לדעתי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית ע"י הרשות לנירות ערך על הדווחים האחרונים שהיו מיצג מטעה המראה לכאורה שקבוצת דלק "איתנה" לשרת את אגרות החוב שלה כ 9 מיליארד שחע"פ כמה תקופות.
    סגור
  • 16.
    לחץ המוסריים אינו מוצדק
    רובי 26/04/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    3 11
    ברגע שהנפט יתאושש בעולם גם תשובה יתאושש באותה מידה.היהודים תמיד לחוצים במקרה הזה עם סבלנות הכל יסתדר.בלי סבלנות כולם יוכלו קש.
    סגור
  • 15.
    סוף סוף כתב שעושה סדר
    JONI 26/04/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    9 5
    כתבה לעניין!! שאפו העליהום הציבורי הזה כבר קרוב לחודשיים שיבש את ההיגיון הכלכלי להרבה אנשים. עובדיה מתאם את המצב כפי שהוא. תשובה לא גנב ולא שודד. למעשה צריך להגיד לו תודה ענקית על ההימור שהצליח והביא לתרגליות האסטרטגיות של הגז. אף אחד אחר לא היה מהמר במאות מליונים. זה תשובה לטוב ולרע.. ועכשיו הוא צריך לתמוך בחברה. זו אחריות של בעל שליטה וכשהחברה תתאושש (ויש לה הרבה סיבות מוצדקות) שירוויח גם הוא מעליית הערך ובאמת שיהיה לו לבריאות. אינטרס משותף לציבור בעלי הפנסיות וגם לו.
    סגור
  • 14.
    כתבה מקצועית בלי רעשי רקע, אהבתי! תודה אבישי (ל"ת)
    אזרח צופה מהצד 26/04/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 13.
    תשובה
    לבן 26/04/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מצא נפט? שיבושם לו. מדוע נציג הציבור( כן גם רה"מ וגם שטייניץ הם נציגי הציבור) צריכים לחייב את עם ישראל לקנות ממנו גז במחיר מופקע? כאן "קבור הכלב"
    סגור
  • 12.
    החזר של 60אג ל1₪ חוב הוא כ 70 אגורות החזר 60אג ל1₪ חוב הוא 70 לאגח
    הגולש 26/04/2020 14:15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    החוב לכל אגח אינו שקל, הוא צמוד(ברובו) ונושא ריביתמה החוב חכל אגח? זהו נתון המכונה: פארי ניתן למצוא באתרים הכלכלים והוא נע בין 1.1-1.25 לאגחעכ יש להכפיל בםארי כדי לדעת גובה ההחזראין שום סיבה לקחת את החברה, הבעלים מאמינים בה ויזרימו כסף כדי לעמוד בתשלומיםהכסף שיוזרם הוא עוד החזר לאגחאגחים לא יודעים לנהל חברה, הם מוכרים בזול אחרי המון זמן, וזמן שווה כסך הרבה מאדכרגע החברה מבצעת םירוק עצמי בתיקווה חהשאר חייה עם נכסים .אם יצליחו שני הצדדים יהנואם לא יצליחו, בעלי האגח ירויחו והם יםסידוזהו מצב שהאגחים מרויחים בכל מקרה וחכן אל להם לעשות השטות לקחת החברה כעת
    סגור
  • אתה טועה, בהסדר כולם מקבלים אותו דבר ללא קשר לפארי (ל"ת)
    יש ראלי 26/04/2020 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    עיניים גדולות
    לבקוביץ יהודנ 26/04/2020 14:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אפשר לתמצת את כל הכתבה הארוכה: כמו אייקונים רבים לפניו, ההצלחה סחררה את ראשו ולכן ניסה לבלוע יותר ממה שיכול ונחנק בבליעה. או בפשטות, מינף את עצמו למוות.חבל, עם כל הביקורת. היה לו חזון למציאת גז ודלק, הסתכן והצליח. בלעדיו, ספק אם היו משקיעים בחיפושים.
    סגור
  • 10.
    סומך על תשובה וקבוצת דלק שילמו בתאריך היעודי אגח יג
    יהל זו האמת 26/04/2020 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סומך על תשובה וקבוצת דלק....שילמו בתאריך היעודי!!! את מלוא 25 אחוז הקרן וריבית 2.3 אחוז למחזיקי אג"ח קבוצת דלק י"ג - כל הכבוד !!!!! ...גידור 64 $ לחבית חשוב מאוד.....כל הכבוד קבוצת דלק...: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט זו האמת מהיום זו אמת 18/3/20 קבוצת דלק בע"מ )להלן: "החברה"( 2020 ,במרץ 18 לכבוד רשות ניירות ערך רחוב כנפי נשרים 22 ירושלים לכבוד הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ רחוב אחוזת בית 2 תל-אביב א.ג.נ., הנדון: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט Isabella( להלן:"איזבלה"( בהמשך לדיווח המיידי מיום 2019.10.2( מס' אסמכתא: 084900-01-2019 )בדבר ביצוע קידוח ניסיון ראשון בשטח נכס הנפט איזבלה, אשר Limited Energy Ithaca ,חברה בת ב לתתבעלותה המלאה של החברה שותפה בו )להלן: "איתקה"..... השב
    סגור
  • לא מציע לך לסמוך עליו
    דודי 26/04/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מתנהל כמו עקרב בתחילה משלם ,אך בהזדמנות הראשונה עוקץ ומכיש ראה הוזהרת
    סגור
  • 9.
    כתב נחמד, אני אלמד אותך מה זה קפיטליסט.
    אלי 26/04/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
    12 8
    בשום צורה קפיטליסט זה לא אדם שלוקח הלוואה ולא מחזיר. ראה דלק נדלן. יש אפשרות של פשיטת רגל, וגם זה די בעייתי. ולאחר מכן שהוא מרוויח בעסק אחר מספר מיליארדים, ולא חושב לשלם את החוב הישן, זה גנב, נוכל, אבל בהחלט לא קפיטליסט. כעת שוב לא יחזיר את מלוא ההלוואה, מחר יעשה עסקה אחרת שמרוויח כסף, חשוב לא ישלם חוב ישן. וכך הלאה, וכך הלאה. זה לא קפיטליסט, זה נקרא גנב, אומנם באישור מסויים אבל, בהחלט גנב. אל תתבלבל, זה לא קפיטליסט, זה גנב.
    סגור
  • 8.
    ניתוח מעניין אם כי אינו שלם
    אורן 26/04/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    6 4
    תשובה לא יסכים להנפיק זכויות שיביאו אותו לדילול
    סגור
  • 7.
    חוכמה לאחר מעשה גורמת לשיפוט לא הוגן- וזה בלשון המעטה
    zorro 26/04/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
    6 7
    ב"ה גם עשר עבודות כלכליות הכי פסימיות לא היו מנחשות מצב הזוי אליו נקלע העולם. אז במה הוא נכשל בדיוק? אני לא מכיר את תשובה והוא לא אותי. נכשל לא לוקח בחשבון מצב קיצון כזה. יום טוב
    סגור
  • 6.
    סיכון כספים לא שלו
    רמי 26/04/2020 13:46
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הוא לא סיכן כסף שלו בכלל,כל הכסף של הציבור שיספרו אותו שוב
    סגור
  • למנהלי הכסף המוסדי אין אחריות ??
    אבי 26/04/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נתנו כסף. לקח. לו לא היו נותנים, לא היה עושה עיסקאות כושלות/ מצליחות..
    סגור
  • נכון
    דב 26/04/2020 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ובדקת אצל יזמים אחרים? ובנקים? של נעליך כשאתה מאשים סתם. ככה זה. מה שאתה צריך לצפות ממנו הוא לקבל אחריות. ואת זה בינתיים רואים.
    סגור
  • 5.
    כתבה מצוינת ואובייקטיבית מומלץ לקרוא
    מנהל תיקים ותיק 26/04/2020 13:46
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סופכלסוף למישהו יש אומץ לכתוב מקצועי ולעניין בעניין תשובה.
    סגור
  • 4.
    כתבה מדהימה ומדויקת
    אדי 26/04/2020 13:44
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אחת הכתבות המרימות ביותר שקראתי בשפה העברית בנושאים כלכליים. ותאמינו לי קראתי המון.
    סגור
  • 3.
    האם החלופה המוצעת תהיה טובה יותר??? ניהול של גורם אחר ללא חזון עלול להיות קריטי למשקיעים... (ל"ת)
    אנונימי 26/04/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 2.
    תשובה מוכר את דלק ישראל ב800-900 מליון
    גחגחג 26/04/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    10 2
    והוא ימשיך למכור הכל רק לא לאבד את קב דלק.הוא לא יוותר עד טיפת הדם האחרונה שלו.
    סגור
  • 1.
    לא מושחת?
    איתי 26/04/2020 13:28
    הגב לתגובה זו
    10 11
    יש לו טלפון פתוח לביבי על מה אתה מדבר. אין הסבר הגיוני להסכם הגז המוזר עם חברת החשמל, מימון ממשלתי לצינורות הולכה, אבטחה וכו'. בנוסף המוסדיים מתרשלים פעם אחר פעם בהגנה על הכסף שלנו ונותנים אותו לאפס כזה למרות שכל תמרורי האזהרה היו שם. להזכירך, אגרות החוב ירדו עוד לפני משבר הקורונה בגלל מינוף יתר מה שהטייקון הזה מצטיין בו. שוק תקין לא היה מאפשר לקבוצת דלק לגייס חוב מחדש לאחר שעשה תרגיל מסריח עם פיצול דלק נדל"ן והסתפורת שם. מקומה של האיש הזה בבית לא בביזנס. גם ככה הגז שלו לא שווה היום כלום אז שידחוף לתחת
    סגור
  • הנקודה החשובה היא הרשלנות הפושעת של מנהלי הקרנות
    פנחס 26/04/2020 21:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וחוסר מעש מוחלט בעניין מצד הרשויות, לא די בכך גם פנסיה חובה הנהיגו שישפך עוד כסף לריק
    סגור
  • תת רמה אדון איתי...שפה של ביבים..שפת ביבים אדון איתי. תת רמה
    אבי 26/04/2020 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אולי לא נראה טוב אבל כשר. לא גנב מאף אחד. קיבל וגייס ברשות. כשהעיז והסתכן הצליח. מי שלא מעז, לא ייכשל אף פעם !!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות