איפה תדיראן תהיה עוד חמש שנים? "חברה טכנולוגית עם הכנסות של 2 מיליארד שקל"

קצב ההכנסות הנוכחי - 900 מיליון בשנה; ברבעון הראשון ההכנסות צמחו ב-6% ל-183 מיליון שקל, הרווח קפץ יותר מפי שניים ל-17.1 מיליון שקל; הודיעה על תכנית חומש להגדלת ההכנסות באמצעות השקעות במו"פ טכנולוגי וביצוע רכישות 

נושאים בכתבה תדיראן

משה ממרוד הבעלים של חברת תדיראן הולדינגס רכש אותה לפני 11 שנים (דרך חברת קריסטל מוצרי צריכה) מיזג בן החברות, והפך עסק שהיה שווה עשרות מיליונים בודדים לחברה ששווה 1.3 מיליארד שקל - תדיראן היא מחברות הצמיחה המשמעותיות ביותר בבורסה, כאשר מחזור העסקים שלה עומד על קצב שנתי של 900 מיליון שקל בעוד שבזמן הרכישה הוא היה באזור ה-200 מיליון שקל. עכשיו התוכנית היא להגיע ל-2 מיליארד שקל תוך חמש שנים. 

ממרוד ראה בעבר את הפוטנציאל ושילם עבור החברה שאז הפסידה 16 מיליון שקל. מאז החברה מגדילה רווחים משנה לשנה כשקצב הרווחים הנוכחי עומד על כ-75-80 מיליון שקל. עכשיו הוא מסתכל קדימה ומעריך שהחברה העוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מערכות למיזוג אוויר, תהפוך לחברה טכנולוגית שתמכור ב-2 מיליארד שקל. החברה פרסמה היום תוכנית לחמש השנים הקרובות, לצד התוצאות ברבעון הראשון של השנה.

נתחיל דווקא ברבעון - הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-183.8 מיליון שקל, גידול של כ-6.4% לעומת הכנסות של כ-172.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במחזור המכירות מיוחס לגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים ומעלייה בהכנסה בשל פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים.

בשורה התחתונה דיווחה תדיראן על רווח נקי של כ-17.1 מיליון שקל, עלייה של כ-125% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל שהסתכם בכ-7.6 מיליון שקל. 

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם הרווח הגולמי בכ-53.9 מיליון שקל, גידול של 22.5% בהשוואה לכ-44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון עלה ל-29.3%, בהשוואה ל-25.5% בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור, נבע בעיקר מעלייה בהיקף ההכנסות של החברה, מירידה בעלויות הרכש ובשער הדולר וכן מהכרה ברווח בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים.

ברבעון הראשון, הסתכם הרווח התפעולי של הקבוצה בכ-20.9 מיליון שקל (11.4% מההכנסות) בהשוואה לכ-13.2 מיליון שקל (7.6% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 58.6%.

ה-EBITDA הסתכם בכ-26.2 מיליון שקל ברבעון הראשון (14.2% מההכנסות), קפיצה של כ-48.6% לעומת ה-EBITDA ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל (10.2% מההכנסות). 

תכנית חומש - הכנסות של 2 מיליארד שקל החברה, הציגה הבוקר למשקיעיה תכנית אסטרטגית חדשה, הצפויה להביא את הכנסותיה בתוך חמש שנים מכ-850 מיליון שלק כיום, למעל ל-2 מיליארד שקל ב-2025. במסגרת התכנית, השקעות במו"פ טכנולוגי, ביצוע רכישות, במטרה להפוך לחברה בינ"ל הפועלת גם באירופה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

על פי התכנית, תשקיע החברה במחקר ופיתוח על מנת להשיג דריסת רגל בתחום המשיק והצומח של טיפול באיכות האוויר ושיפורו, תוך כדי פיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים וידידותיים לסביבה. במקביל, תחל החברה בתהליך להתרחבות גלובלית ותיכנס לפעילות מסחרית בשווקים חדשים בעולם, בהם יש לתדיראן יתרונות תחרותיים ובהם קיים פוטנציאל בתחום המיזוג והטיפול באוויר. המהלך, שעליו חתום ממרוד, צפוי להביא את הכנסותיה של החברה בתוך חמש שנים למעל 2 מיליארד שקל.

על פי החברה, התכנית מתבססת על ארבעה עוגנים: המוקד הראשון, עוסק בפיתוח הצעת ערך ייחודית בתחום טיפול באוויר. המוקד השני, בהתרחבות גלובאלית לשווקים צומחים. המוקד השלישי, בהתרחבות לתחומי פעילות סינרגטיים בישראל, תוך הרחבת הפעילות בתחום התייעלות אנרגטית, ניהול ומכירת אנרגיה. והמוקד האחרון, בהרחבה משמעותית של הפעילות בשוק המסחרי-תעשייתי 

משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ"ל תדיראן: "מתוך הקשבה ללקוחותינו, לפני יותר משנתיים הצבנו לעצמנו מטרה, לשפר את איכות האוויר במרחב המחייה הביתי של כולנו ולספק בית בריא ונקי מזיהומים שמקורם באוויר. כדי לממש את החזון הקמנו חטיבה ייעודית הכוללת מהנדסים שמפתחים פתרונות פורצי דרך שיבואו לידי ביטוי במוצרים שנתחיל להציג לשוק כבר השנה. בצל הקורונה, הפעילות הזו הפכה למשמעותית עוד יותר. המודעות למשמעויות הבריאותיות שיש לאוויר שאנו נושמים גדלה מאוד וכך גם הביקוש לאמצעים שיטהרו את האוויר. אני מאמין שאסטרטגיית הצמיחה החדשה שהצגנו, המכוונת לאוויר נקי ולפתרונות טכנולוגיים, ואשר כוללת גם כניסה לשווקים חדשים והפיכה לחברה בינ"ל, תביא אותנו אל מעל למחזור מכירות של 2 מיליארד שקל".

"במהלך השנים הקרובות, תדיראן תמציא את עצמה מחדש כחברה טכנולוגית גלובלית העוסקת בפיתוח מוצרים חדשניים ומקוריים שנועדו לשפר את איכות החיים ולשדרג את מרחב המחייה, על ידי טיפול באוויר והרחקת זיהומים מסביבת המגורים והעבודה".  

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    יניב 30/05/2020 03:09
    הגב לתגובה זו
    מה בכלל מייצרת או רק מיבת , העולם השתנה לא ברור אם השכלה
  • 9.
    אדי 28/05/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד עלו והצליחו
  • 8.
    מאיר 21/05/2020 06:26
    הגב לתגובה זו
    ממש חוצפה לפני 11 שנה פשתו רג וזרקו את כל הלקוחות כולל אותי עם ביטוח לשלוש שנים וברחו באמצע .ולא היה עם מי לדבר .עכשיו פתאום מרימים ראש .היו צריכים למחוק את השם הזה .מדינה של כח ומעט מוח.
  • 7.
    דירה=קורת גג 14/05/2020 00:09
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 6.
    יועד 13/05/2020 22:14
    הגב לתגובה זו
    למעצמת ענק שבראשה עומד אדם ישר שבנה את עצמו באפס, צריך להראות את זה יותר לבני נוער שיש ממה ללמוד. גם המזגנים שלהם מעולים. כל הכבוד, בהצלחה
  • 5.
    אריה 13/05/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    שבנה אימפריה בעשר אצבעות, תמיד משמח אותי לראות חברה ישראלית ששואפת קדימה ומתפתחת, כיום הם מביאים איכות ושירות מצויינים וכשיתקדמו בטוח שיביאו עוד דברים טובים שיועילו לכולנו
  • 4.
    משקיע וותיק 13/05/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
    העתיד ורוד תדיראן עולה לנתח שוק של כ-40 אחוז בשוק המזגנים בישראל. אבל רוב הצמיחה העתידית דווקא מיוחסת לצמיחה בחו"ל. ע"פ אסטרטגיית החברה , התמקדות החברה תהיה מופנת לארצות במזרח האחוד הארופי וכן לספרד ופורטוגל . עם ביקוש עולמי של כ -130 מיליון מזגנים בשנה , יש המון לאן לצמוח. כבר כיום תדיראן היא המפיצה השניה בגודלה בארופה. החברה עם מאזן בריא , מינוף נמוך , וקרוב ל -10 אחוז משווי החברה נמצא במזומן להשקעות עתידיות. מעבר לכך , הכל תמיד מתחיל בהנהלה , רואים מה עושה קארל שולץ בטבע וכן ראסל אלוונגר בטאואר , גם כך מנכ"ל תדיראן משה ממרוד עד היום תרם רבות להצלחת החברה.
  • 3.
    עם כמות התקלות 13/05/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי בונה על זה.מזכירה את בזק לפני הבאלאגן
  • 2.
    שני 13/05/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    NACUR, RGC.ABNU, HERCU TU,BU CRTAUI KMHUI.
  • 1.
    יעקב 13/05/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לך איש ישר וצנוע. אני זוכר אותך מהחנות למוצרי חשמל ברחוב הדסה.