כיל פרסמה דוח צפוי ברבעון - מה אומרים על כך האנליסטים?
כיל איי.סי.אל +2.8% איי.סי.אל 1,689 +2.8% בסיס:1,643 פתיחה:1,621 גבוה:1,689 נמוך:1,616 תמורה:62,917,511 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה אתמול דוח יציב לתקופה. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו בכ-1.32 מיליארד דולר, ירידה של כ-7% בהשוואה ל-1.41 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך מעל לצפי האנליסטים להכנסות של כ-1.27 מיליארד דולר. המוצרים התעשייתיים, בעיקר מבוססי ברומייד, פיצו על החולשה בענפי הדשנים (אשלג ופוספט).
להערכת החברה מגזר המוצרים התעשייתיים צפוי להיחלש ואי הודאות תשפיע על הרבעון השני ועל השנה כולה. עיקר ההיחלשות מיוחסת הן לירידת הביקוש והן לירידת המחיר לתמיסות צלולות לתעשיית הנפט ולתעשיית הרכב והאלקטרוניקה. כיל צופה כעת אל עבר ההחלטות של ממשלות גרמניה וארה״ב בקשר לתעשיות הרכב, אלו ישפיעו על קצב ההתאוששות.
ההידרדרות בענפי הדשנים הובילו ל ירידה של כ-60% ברווח המתואם. כיל דיווחה על רווח מתואם של 60 מיליון דולר (או 5 סנט למניה), לעומת 150 מיליון דולר (או 12 סנט למניה) ברבעון המקביל אשתקד. החברה עמדה בצפי האנליסטים לרווח של 5 סנט למניה.
"מדובר בדוח יציב יחסית לתקופה, שבה סין כבר היתה שרויה בחירום", אומרת אלה פריד אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, "השפעת הווירוס ברבעון הראשון הייתה נמוכה מהצפוי. התוצאות הטובות של מגזר המוצרים התעשייתיים פיצו על החולשה במגזר האשלג, שתרם רק 14 מיליון דולר לרווח התפעולי המנוטרל, בגלל השפעת מחירי הספוט, שהגיעו לשפל, וקיזוז רטרואקטיבי של 12 מיליון דולר בגין מכירות טרום חוזה.
"כעת חוזה האשלג חתום, והמחיר של 220 דולר לטון סימן בשלב זה את התחתית - והבטיח להערכתנו ביקושים של כ-4.6 מיליון טון, אם לא יהיו התפתחויות קשות נוספות. כעת, כפי שניתן היה לצפות - מגזר המוצרים התעשייתיים צפוי, להערכת החברה, להפגין היחלשות, הן ברבעון השני והן בשנה כולה. זאת, הן בשל ירידת ביקוש ומחיר לתמיסות צלולות לתעשיית הנפט, והן למעכבי בעירה לתעשיות הרכב והאלקטרוניקה. אמנם ראינו בדוחות של אלברמלה שהתמסורת ההיסטורית בין הכנסות מגזר הברום ל-EBITDA היא כ-50% והסגמנט שומר על רווחיות כ-20% שנה. אבל העיתוי והכמות יהיו תלויים בקצב ההתאוששות ובתוכיות ממשלתיות.
"בשאר המגזרים החברה אינה צופה השפעה ממשית (מעבר למחיר האשלג בחוזה שנחתם - 220 דולר לטון). הגיוון בסך הכל תומך בחברה, אבל אי-הוודאות תמשיך להשפיע על המוצרים התעשייתיים. החלטות של ממשלות של גרמניה וארה"ב בקשר לתעשיות הרכב ישפיעו על קצב התאוששות ועיתוי הביקושים למעכבי בעירה. התמחור בהחלט מבטא את הסיכון. ננסח זאת כך, הדיסקאונט במכפילים רווח נקי וה-EBITDA מול קבוצת ההשוואה מספק 'באפר' למחיר, אבל התחזית שלנו לרווח נקי בסך 335-340 מיליון דולר תיבחן לאור התקדמות התאוששות התעשיות הרלבנטיות"
סטיבן טפר, אנליסט באי.בי.אי מסביר כי הרווחיות של החברה ברבעון הייתה בדיוק בהתאם לציפיות עם EBITDA של 250 מיליון דולר ורווח נקי של 5 סנט למניה. התוצאות משקפות שחיקה של 7% בהכנסות, 29% ב-EBITDA ו-55% ברווח הנקי למניה, כתוצאה מהחולשה בענפי הדשנים הבסיסיים (אשלג ופוספט), שקוזז חלקית מצמיחה בפעילות של המוצרים לתעשייה (בעיקר מבוססי ברומייד) וכן ממוצרים ייחודיים מבוססי פוספט.
"בשלב זה השפעת "משבר הקרונה" מינימלית, אך בטוח הקצר צפויה השפעה מהותית יותר בעיקר על הביקוש למוצרים התעשייתיים מבוססי ברומיד. בנוסף, החברה הדגישה את החשיבות שבגיוון העסקי של החברה והעברת המיקוד למוצרים ייחודיים (הן לתעשייה והן לחקלאות) והקטנת התלות בדשנים אלמנטריים. בתחום הדשנים, החברה הדגישה שאנחנו לקראת התחתית במחזוריות במחירי הדשנים".
בשורה התחתונה: בטווח הארוך החברה צופה שיפור במחירי הדשנים והמשך צמיחה במוצרים הייחודיים של החברה, למרות החולשה הצפויה בטווח הקצר בגלל אפקט הקרונה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.מתי מחזירים את הרישיון למדינה ?עקיבא 14/05/2020 20:18הגב לתגובה זו0 0האם יוכלו להבטיח שמירת הרישיון ?סגור
-
2.אנליסטיםמקלקל שמחות 13/05/2020 17:35הגב לתגובה זו0 1לא ברורה כל התעשיה הזו, את מי היא משרתת ומה הערך המוסף שלה (הכוונה לאנליסטים) כפי שניתן לראות, השוק לא ממש קונה את התיאוריה שלהםסגור
-
1.קודם כל שיסבירו לנו למה שינו את השם האם הסינים עומדיםמשנה שם משנה מזל 13/05/2020 17:01הגב לתגובה זו0 1בתור או ההודים כי את פוטאש הממשלה גירשה. או שפשוט הרבי אמר לשנות שם ואז תבוא הברכה כעת כולם רואים שלא חסר אשלג בעולם לאף אחד . מניה שהולאמה ע"י הממשלה בלי לפצות את המשקיעים . הנהלת החברה לא עושה כלום מחלקים דיבידנד נדבה עדיף שיקנו את המניה בעצמם משהו מסריח פה והמניה היא תוצאה של פופוליזים של שפניהו הפחדן וחבר מריעיו. ככה נראית המדינה הצגהסגור