
נטו מלינדה: הקורנה והפסח הביאו לתוצאות חזקות
חברת נטו מלינדה -1.06% שבשליטת נטו אחזקות -0.45% , מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020. החברה מציגה עלייה של כ-33% בהכנסות לכ-820 מיליון שקל, לצד צמיחה של 52% ברווח הנקי. השיפור בתוצאות מיוחס לגידול במכירות בשל נגיף הקורונה ועיתוי חג הפסח.
העלייה בהכנסות נבעה מגידול במכירות בשל עיתוי חג פסח ברבעון הראשון, וקניות מוגברות בעקבות משבר הקורונה. בנוסף התקשרה החברה בהסכם לשיווק והפצת עופות כשרים, ורכישת ר. שוחט שלא נכללו ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה צמח בכ-52%, לכ-30 מיליון שקל, ביחס לכ-19.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גידול ברווח הגולמי והתפעולי הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-108 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 13.1%, קפיצה של כ-28%, בהשוואה לכ-84 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 13.7%. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית הייתה בעיקר בתחום השוק המקומי.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-44 מיליון שקל (5.4%), גידול של כ-63%, לעומת כ-27 מיליון שקל(4.4% מההכנסות). השיפור ברווח התפעולי מיוחס לקיטון בשיעור הוצאות מכירה והנהלה מהמכירות.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
השפעות התפשטות נגיף הקורונה על פי החברה, בחודש מרץ, עלתה הצריכה ברשתות השיווק בכלל ולמוצרי החברה בפרט. בשל כך, ובשילוב עם עיתוי חג הפסח, חלה עליה משמעותית במכירות החברה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך חודש אפריל 2020, מורגשת חזרה לצריכה הרגילה וזאת בעיקר עקב הקלות משמעותיות על הציבור בישראל החל מסוף חודש אפריל 2020. בתוך כך, החברה מעריכה שהשפעתה של התפשטות נגיף הקורונה לטווח ארוך לא תפגע בתוצאותיה העסקיות.
- 1.אנונימי 19/05/2020 18:32הגב לתגובה זוקונים רשתות מזון במכפיל 25 ולא קונים את ספקיות המזון במכפיל 10