אלקטרה צריכה: הרווח הנקי זינק ב-69%, ל-27 מיליון שקל

על אף השבתת חנויות החשמל החברה רשמה גידול של 4% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2020; לא צפויה פגיעה בתוצאות בשל התפשטות נגיף הקורונה
 | 
telegram

חברת אלקטרה צריכה -0.69% אלקטרה צריכה 8,249 -0.69% אלקטרה צריכה בסיס:8,306 פתיחה:8,273 גבוה:8,352 נמוך:8,123 תמורה:3,488,584 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה בתוצאות הרבעון הראשון. הכנסות החברה גדלו ב-4% ל-643 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-69% לכ-27.3 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-643 מיליון שקל, גידול של כ-4.4% לעומת כ-615.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת לגידול במחזור המכירות של מגזר קמעונאות חשמל ומגזר תקשורת סלולרית.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה זינק בכ-69.2% לכ-27.3 מיליון שקל, לעומת כ-16.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי נובע מהגידול ברווח התפעולי וכן מירידה בהוצאות מימון בגין הכנסה חד פעמית ממימוש אופציית רכש (CALL) בחברה נכדה, ומירידה בהוצאות מימון במגזר תקשורת סלולרית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

השפעות הקורונה
להערכת הנהלת החברה, לא חלו השפעות מהותיות על פעילות הקבוצה ותוצאותיה. עם זאת, במידה והמשבר יעמיק ויביא להאטה משמעותית ומתמשכת בפעילות העסקית בישראל וברחבי העולם, עשויה להיות לכך השפעה על התוצאות הכספיות של הקבוצה.

שיפור בשולי הרווח הגולמי והתפעולי
הרווח הגולמי הסתכם בכ-173.7 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-27%, עליה של כ-8.4% לעומת רווח גולמי של כ-60.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, על שולי רווחיות גולמית של כ-26%. השיםור מיוחס למגזר מוצרי צריכה חשמליים, קמעונאות חשמל ותקשורת סלולרית.   

הרווח התפעולי עלה בכ-23.3% לכ-45 מיליון שקל לעומת כ-36.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון עלתה בכ-15% לכ-75 מיליון שקל, לעומת כ-65 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו פותחים את שנת 2020 עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים המרכזיים ועם עלייה חדה ברווח הנקי. השיפור בתוצאות הרבעון הינו המשך ישיר לצעדים בהם נקטנו במהלך השנה האחרונה, ובהם השקת סדרות מזגנים חדשות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שידרוג ערוצי המכירות של המוצרים המיובאים, חיזוק מכירות מוצרי החשמל באתר האינטרנט של החברה והעמקת החדירה של המותג הפרטי 'אלקטרה' שזוכה כיום לפופולריות גדולה אצל הצרכן הישראלי".

"התוצאות החיוביות בולטות במיוחד על רקע אירועי הקורונה, כאשר למרות פרק הזמן שבו חנויות החשמל שלנו היו סגורות, נרשמה עלייה במכירות של מגזר קמעונאות החשמל, וזאת בזכות עלייה של מאות אחוזים שנרשמה באתר האינטרנט של החברה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות