
"לא צפויה השפעה שלילית משמעותית על הרווח ברבעון השני"
חברת פרטנר 0% מדווחת על תוצאות יחסית טובות - בעוד סלקום 0% מגמגמת, פרטנר מספקת צמיחה וזה בולט במנועי הצמיחה לרבות בתחום ה-TV. ה-EBITDA המתואם של פרטנר הסתכם ב-215 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת 197 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-807 מיליון שקל - עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות משירותים - 629 מיליון שקל, עלייה צנועה של 1%. גם ההכנסות מציוד עלו ב-5% ל-178 מיליון שקל.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) עמדה על 53 שקל, ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. לחברה לסוף הרבעון 2.86 מיליון מנויי סלולר - עלייה של 19 אלף ברבעון. כמו כן, לחברה 200 אלף מנויים לשירותי ה-TV, גידול של 12 אלף מנויים ברבעון.
התפתחות מספר המנויים ב-TV
מקור: פרטנר
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר אמר עם פרסום התוצאות - "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2020 בגידול במצבת הלקוחות במגזר הסלולר ובמנועי הצמיחה של פרטנר עם גידול במצבת מנויי הטלוויזיה ובפריסת תשתית הסיבים האופטיים, וזאת על אף השפעות הקורונה. בזכות האיתנות הפיננסית, ויחד עם ניהול אחראי של ההוצאות, המשך צמצום החוב נטו עם גיוס הון מוצלח בתחילת הרבעון, והגמישות הארגונית שאפשרה מעבר מהיר לעבודה מהבית, הגענו ערוכים היטב למשבר שפוקד את המשק.
"ברבעון הראשון המשכנו במגמת צמיחה במגזר הסלולר עם תוספת של 19 אלף מנויים, ולמרות הירידה בהכנסות משירותי נדידה, שמרנו ברבעון זה על יציבות יחסית בהכנסות שירותי סלולר עם ירידה של 3% בלבד מהרבעון הקודם. במגזר הקווי, ההכנסות משירותים קוויים המשיכו לעלות. תשתית סיבים אופטיים הוכחה כתשתית חיונית ברמה הלאומית, כפי שבא לידי ביטוי באופן משמעותי בימי הגבלות התנועה בשל הקורונה בעיקר בחודשים מרץ ואפריל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
"בתקופה זו, צריכת האינטרנט זינקה בעשרות אחוזים, דבר הממחיש בצורה הברורה ביותר עד כמה תשתיות תקשורת מהירות הן חיוניות למשק ולצרכן הפרטי והעסקי. אשר על כן, תשתית הסיבים העצמאית של פרטנר, שכבר מגיעה ליותר מ-625 אלפי משקי בית בישראל, מהווה יתרון ממשי משמעותי עבור לקוחותינו. פרטנר TV ממשיכה לצמוח יותר מכל שירותי הטלוויזיה בישראל ונכון להיום לפרטנר 210 אלף מנויי טלוויזיה, כאשר בשנה האחרונה צירפנו 58 אלף מנויים חדשים. בנוסף, החודש הכרזנו על הרחבת השותפות האסטרטגית של פרטנר TV ונטפליקס בהשקת חבילות טלוויזיה משותפות, במודל הקיים רק לשותפות בודדות של נטפליקס בעולם.
"תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020 המשיכו לשקף את המגמות של הרבעונים האחרונים, עם המשך צמיחה בהכנסות וברווח במגזר הקווי והמשך התייצבות של שוק הסלולר. משבר הקורונה החל להשפיע באופן שלילי על המצב העסקי מתחילת מרץ 2020 .ההקפאה הכמעט מוחלטת של טיסות בינלאומיות גרמה לירידה משמעותית בהכנסות משירותי נדידה, סגירת הקניונים השפיעה לרעה על היקף מכירות הציוד והצפי לעלייה בחובות האבודים בעקבות המשבר גרם לגידול בהוצאות בגין חובות מסופקים. למרות זאת, על אף שהמשבר החל לתת את אותותיו מתחילת מרץ, ההשפעה הכוללת על תוצאות הרבעון הראשון של 2020 לא הייתה מהותית, בין היתר, בזכות העובדה שהחברה נקטה באמצעים מידיים על מנת לצמצם את השפעת המשבר, בין השאר באמצעות צמצום בהוצאות וצמצום זמני של מצבת עובדי החברה על ידי יציאת כמות משמעותית של עובדים לחופשה ללא תשלום.
"במגזר הסלולר, מצבת המנויים שלנו גדלה ברבעון הראשון ב- 19 אלף מנויים, כולל 14 אלף מנויי Paid-Post ,לצד גידול שולי בשיעור נטישה שעלה מ-7.2% ברבעון הקודם ל- 7.5% ברבעון הנוכחי אך ירד לעומת 8.5% ברבעון המקביל".
- תיגבור: הרווח ברבעון ירד ב-20% - 4.5 מיליון שקל
- משכנתא במזרחי טפחות? תתכוננו לשלם יותר
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
"החברה לא צופה שלמשבר הקורונה תהיה השפעה שלילית משמעותית על הרווח לרבעון השני של 2020. הפגיעה בשירותי הנדידה צפויה להימשך במידה רבה אל תוך הרבעון השני, אך ההשפעה השלילית צפויה להיות ממותנת על ידי צמצום הוצאות שהחברה מיישמת. בהסתכלות ארוכה יותר, החברה אינה יכולה להעריך כיום את ההשפעה הכוללת על תוצאות החברה לכל שנת 2020 מכיוון שהיא תלויה בעיקר במהירות ובהיקף החזרה של הטיסות הבינלאומיות ובמידת היכולת של החברה לפצות על ההשפעה השלילית של הירידה בהכנסות משירותי נדידה".