דלק רכב: צמיחה של 14% בהכנסות מגזר איכות הסביבה ל-192 מיליון שקל
יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -2.9% דלק רכב 2,576 -2.9% בסיס:2,653 פתיחה:2,653 גבוה:2,678 נמוך:2,575 תמורה:1,943,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על ירידה של כ-9% בהכנסות אך צמיחה של כ-14% בהכנסות מגזר איכות הסביבה. החברה הציגה שיפור בשולי הרווחיות וצניחה של כ-70% ברווח הנקי, בעיקר בגלל הפסדים כבדים בתיק ניירות הערך של החברה, כפי שהזהרנו כבר ברבעון הקודם - החברה נסחרת במכפיל 6.4 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
השפעות הקורונה - צפי לפגיעה במגזר הרכב ברבעון הבא
החברה מעריכה כי לאור סגירת אולמות התצוגה לאורך כל חודש אפריל והפגיעה בהיקפי הצריכה בחודש מאי, היקף מכירות כלי הרכב ברבעון השני של 2020 עתיד להיות נמוך ביחס לרבעון המקביל אשתקד וכי צפויה פגיעה גם במחזור המכירות בתחום יבוא חלקי חילוף ושירותי מוסך.
ברבעון הראשון של 2020 לא הייתה למשבר הקורונה השפעה מהותית על תוצאות הפעילות בתחום איכות הסביבה, התפלת המים ותחום האנרגיה.
נכון למועד אישור הדוחות הכספיים החברה עומדת באמות המידה הפיננסיות ומעריכה כי תוכל להמשיך לעמוד בהן בעתיד הנראה לעין.
ירידה בהכנסות מגזר הרכבים; המשך צמיחה באיכות הסביבה
הכנסות דלק רכב ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בכ-1.07 מיליארד שקל, ירידה של כ-9% לעומת הכנסות של כ-1.18 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהיקף מכירות כלי הרכב לאור ירידה בכמויות כלי הרכב שנמכרו ואילו במגזר איכות הסביבה הציגה החברה צמיחה של כ-14% בהיקף הפעילות לרמה של 191.8 מיליון שקל.
למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-40.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-127.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הירידה מיוחסת בעיקר להפסדים של כ-63 מיליון שקל בתיק ניירות הערך של החברה ולהוצאות מימון בהיקף של כ-21 מיליון שקל המיוחסות בעיקר להתחזקות היין היפני.
שיפור בשולי הרווחיות הגולמית בזכות מגזר הרכבים
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-193.8 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 18.1%. מדובר בעליה של כ-9.3% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-177.2 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-15.1%. השיפור בשולי הרווח הגולמי מיוחס בעיקר למגזר כלי הרכב כתוצאה מתמהיל המכוניות שנמכרו וכן בשל סביבת שערי חליפין נמוכה יותר ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
החברה הציגה שיפור יחסי ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של 5.7% לעומת כ-6% ברבעון המקביל. נוכח הגידול כאמור ברווחיות הגולמית והשיפור בשולי הוצאות התפעול, החברה הציגה גידול של כ-9.8% ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-167.5 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת כ-152.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
סעיף המימון - הפרש של 113 מיליון שקל
למרות השפור בתוצאות פעילות החברה, הגורם המרכזי לירידה בשורה התחתונה, הינו הוצאות מימון נטו של כ-92.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון נטו של כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגורם המרכזי לפער נעוץ בירידת ערך של כ-55 מיליון שקל בתיק הני"ע של הקבוצה והוצאות מימון של כ-21 מיליון שקל בעיקר בגין היין היפני.
בעניין תיק ניירות הערך של הקבוצה, נכון לכרגע ככל הנראה החברה צפויה להציג רווחים משמעותיים ברבעון השני של 2020 (כ-13 מיליון שקל) נוכח ההתאוששות בשווקים, אולם קיים סיכון לגל נוסף של ירידות בשווקים, אשר עשוי לשנות את התמונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הדולר לא שווה יותר מ 1.5 שח..... גג עד 1.7 שח לדולר (ל"ת)השוק לפני קריסה 21/06/2020 01:42הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.יש דיבידנד הפעם ?חן שטרקיס 31/05/2020 16:12הגב לתגובה זו1 0מציגים רווחיות בכל רבעון ולא מחלקים דיב'....סגור