
הטעות של המדינה - מזרימה הון לאל על ולא דורשת 100% מהחברה
חברת התעופה אל על 1% מדווחת על תמיכה ממשלתית צפויה של 400 מיליון דולר. 250 מיליון דולר יהיו בהלוואה ו-150 מיליון דולר בהשקעה הונית שתוזרם רק באם בעלי המניות של החברה לא יזרימו בעצמם. המשמעות הפרקטית עשויה להיות שהמדינה תהפוך לבעלת השליטה באל על. אם זה יקרה, המניות יועברו לנאמן, וייתכן שבסופו של דבר השליטה האפקטיבית תישאר בידי בעלת השליטה (38.3%) - כנפיים 2.52% ומנהלי החברה.
המדינה לא צריכה לתמוך באל על - החברה הכושלת לא צריכה לקבל פרס על הכישלון שלה, היא לא צריכה לקבל פרס על ועדי עובדים מיליטנטיים ועל אבטלה סמויה בשיעור גבוה. הכתובת היתה על הקיר - כולם ידעו שמדובר בחברה שמנוהלת רע, ובפועל מנוהלת על ידי ועדי העובדים. ההתייעלות היתה צריכה להיות לפני 5 שנים ואפילו 10 שנים. לא כעת. וחשוב לזכור - לא הקורונה הרגה את אל על, אל על הרגה את עצמה. היא הגיעה למשבר נפולה וכאובה עם יכולת הישרדות נמוכה.
אז אין מתווה שצריך ללכת עליו. אבל אנחנו לא מחליטים. המדינה מחליטה, והיא בחרה במתווה של הזרמה הונית עם הלוואה. למה המתווה הזה עדיף על פני מתן הלוואה של 400 מיליון דולר? לא בטוח שהוא עדיף. לבעלת השליטה - כנפיים הוא עדיף, כי היא לא מחוייבת להשקיע בחברה. למדינה זאת עלולה להיות טעות - שווי אל על כיום עומד על כ-95 מיליון דולר והזרמת 150 מיליון דולר כהון תמורת שיעור בעלות שהוא לא 100% הוא לא הגיוני. הרי אל על בלי תמיכת המדינה שווה אפס. אז משקיעים נורמליים במצב כזה מתנים את ההשקעה בלקיחת כל הון המניות בחברה.
המתווה כפוף להסכמת החברה, לאישור הממשלה וועדת הכספים של הכנסת. כן צוינו במכתב תנאים אשר המתווה כפוף להם, לרבות חתימה על הסכמים קיבוציים עם העובדים אשר ישקפו התייעלות נדרשת. מטבע הדברים טעון המתווה גם הסכמה בין המדינה למממנים על תנאי ערבות המדינה וההסדרים ביניהם. החברה תבחן את המתווה כמו גם את מיצוי המתווה שעליו ניהלה מו"מ בתקופה האחרונה כאמור לעיל. יצוין בהקשר זה, כי אין כל ודאות כי מתווה זה או אחר אכן יסוכם או כי ניתן להשיג את התנאים שבהם הם יותנו.
- 16.זה לא טעות. פשוט זה לא הכסף שלהם. שהציבור ישלם. (ל"ת)אזרח כועס 08/06/2020 11:02הגב לתגובה זו
- 15.אנונימי 08/06/2020 10:44הגב לתגובה זוזה בדיוק הון שילטון. מזרימים כספי מדינה ומשאירים את השליטה בידיי הבעלים וכמובן הוועדים ששוב יצחקו עלינו אם התיעלות מינורית שתוציא לפנסיה כמה עובדים ואח"כ ימשיכו לצחוק עלינו. ובמקום שיו"ר הוועד יזיל דמעה בטלביזיה שימשיך לחייך , אכלתם אותה
- 14.ביבי מחלק מתנות לטייקונים על חשבון הציבור והם גומלים לו (ל"ת)משה 08/06/2020 10:29הגב לתגובה זו
- 13.לפרק ולהתחיל מהתחלה (ל"ת)איילת 08/06/2020 10:25הגב לתגובה זו
- 12.לירן 08/06/2020 09:59הגב לתגובה זורק אם אל-על לא תעמוד בהלוואה, אז המדינה תשלם, וגם אז את יתרת ההלוואה ואחרי שחילטו את כל נכסי אל-על (שכרגע הם מעל 400 מיליון דולר).
- 11.איפה הדמקורטיה 08/06/2020 07:02הגב לתגובה זומי קובע איך ולמי יעוברו הכספים שלנו, ואם יש טעות, מי מפוטר? הזיות בחסות סמי קומבינה עוצמתיים :/
- 10.הכל לכיסיי הטייסים השקרנים שירקו על הנוסעים ועל החברה. (ל"ת)אחד שנפגע מהשביתה 08/06/2020 06:51הגב לתגובה זו
- 9.ישראלה 08/06/2020 01:07הגב לתגובה זונראה כי בגלל שעדיין אין החלטה וחתימה למתווה של העזרה לא פותחים את הטיסות . העובדים והאזרחים סובלים
- 8.אני פסיכולוגית 08/06/2020 00:01הגב לתגובה זוהכל דיסאינפורמציה. אמרתי לצדיק מבלפור לא לתת לאל על אגורה אלא אם יתחילו לטוס בשבת ולהתנהג כמו חברה למטרות רווח ולא להיות קווי אויר חסידיים...הצדיק שומע רק לי כי אני מספקת שמפנייה וורודה כשר גלאט!
- 7.גם אני רוצה!!! (ל"ת)אפי 07/06/2020 23:28הגב לתגובה זו
- 6.הציבור משלם. מדינה דמיקולו (ל"ת)יש ר אלי 07/06/2020 22:09הגב לתגובה זו
- 5.משה 07/06/2020 21:45הגב לתגובה זוקונים שליטה בחברה בצרות עם שווי שוק של 95 מיליון ב150 מיליון. גאונים בכנפיים
- 4.8 07/06/2020 20:42הגב לתגובה זומטרת המדינה - כל מדינה - לחלוב את האזרחים ולהעביר את הכסף למקורבים. לכן זו לא טעות. הטעות היא לחשוב שזו טעות.
- 3.המניה לטווח הקצר עולה לטווח הארוך..פסארה. (ל"ת)דב 07/06/2020 20:24הגב לתגובה זו
- 2.תמים 07/06/2020 19:47הגב לתגובה זואל על חברה מושחתת ותישאר מושחתת. שום דבר לא יעזור. אנשי וועדים מושחתים והנהלה מושחתים.
- 1.רון 07/06/2020 18:44הגב לתגובה זולמה המדינה שלנו משקיעה בחברה כושלת??
- כי זה לא כספם הפרטי. (ל"ת)ט 08/06/2020 11:03הגב לתגובה זו