הטעות של המדינה - מזרימה הון לאל על ולא דורשת 100% מהחברה

המדינה תזרים 400 מיליון דולר לאל על - 150 מיליון דולר כהון ו-250 מיליון דולר כהלוואה; לא היה צריך להזרים אגורה, אבל אם כבר להזרים אז למה לא להזרים חכם?
 | 

חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מדווחת על תמיכה ממשלתית צפויה של 400 מיליון דולר. 250 מיליון דולר יהיו בהלוואה ו-150 מיליון דולר בהשקעה הונית שתוזרם רק באם בעלי המניות של החברה לא יזרימו בעצמם. המשמעות הפרקטית עשויה להיות שהמדינה תהפוך לבעלת השליטה באל על. אם זה יקרה, המניות יועברו לנאמן, וייתכן שבסופו של דבר השליטה האפקטיבית תישאר בידי בעלת השליטה (38.3%) - כנפיים +0.69% כנפיים 1,308 +0.69% כנפיים בסיס:1,299 פתיחה:1,299 גבוה:1,325 נמוך:1,285 תמורה:92,836 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ומנהלי החברה.

המדינה לא צריכה לתמוך באל על - החברה הכושלת לא צריכה לקבל פרס על הכישלון שלה, היא לא צריכה לקבל פרס על ועדי עובדים מיליטנטיים ועל אבטלה סמויה בשיעור גבוה. הכתובת היתה על הקיר - כולם ידעו שמדובר בחברה שמנוהלת רע, ובפועל מנוהלת על ידי ועדי העובדים. ההתייעלות היתה צריכה להיות לפני 5 שנים ואפילו 10 שנים. לא כעת. וחשוב לזכור - לא הקורונה הרגה את אל על, אל על הרגה את עצמה. היא הגיעה למשבר נפולה וכאובה עם יכולת הישרדות נמוכה.

אז אין מתווה שצריך ללכת עליו. אבל אנחנו לא מחליטים. המדינה מחליטה, והיא בחרה במתווה של הזרמה הונית עם הלוואה. למה המתווה הזה עדיף על פני מתן הלוואה של 400 מיליון דולר? לא בטוח שהוא עדיף. לבעלת השליטה - כנפיים הוא עדיף, כי היא לא מחוייבת להשקיע בחברה. למדינה זאת עלולה להיות טעות - שווי אל על כיום עומד על כ-95 מיליון דולר והזרמת 150 מיליון דולר כהון תמורת שיעור בעלות שהוא לא 100% הוא לא הגיוני. הרי אל על בלי תמיכת המדינה שווה אפס. אז משקיעים נורמליים במצב כזה מתנים את ההשקעה בלקיחת כל הון המניות בחברה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המתווה כפוף להסכמת החברה, לאישור הממשלה וועדת הכספים של הכנסת. כן צוינו במכתב תנאים אשר המתווה כפוף להם, לרבות חתימה על הסכמים קיבוציים עם העובדים אשר ישקפו התייעלות נדרשת. מטבע הדברים טעון המתווה גם הסכמה בין המדינה למממנים על תנאי ערבות המדינה וההסדרים ביניהם. החברה תבחן את המתווה כמו גם את מיצוי המתווה שעליו ניהלה מו"מ בתקופה האחרונה כאמור לעיל. יצוין בהקשר זה, כי אין כל ודאות כי מתווה זה או אחר אכן יסוכם או כי ניתן להשיג את התנאים שבהם הם יותנו.

תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    זה לא טעות. פשוט זה לא הכסף שלהם. שהציבור ישלם. (ל"ת)
    אזרח כועס 08/06/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    לא לומדים.
    אנונימי 08/06/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בדיוק הון שילטון. מזרימים כספי מדינה ומשאירים את השליטה בידיי הבעלים וכמובן הוועדים ששוב יצחקו עלינו אם התיעלות מינורית שתוציא לפנסיה כמה עובדים ואח"כ ימשיכו לצחוק עלינו. ובמקום שיו"ר הוועד יזיל דמעה בטלביזיה שימשיך לחייך , אכלתם אותה
    סגור
  • 14.
    ביבי מחלק מתנות לטייקונים על חשבון הציבור והם גומלים לו (ל"ת)
    משה 08/06/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    לפרק ולהתחיל מהתחלה (ל"ת)
    איילת 08/06/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אבל היא לא "מזרימה", מדובר בהלוואה בערבות
    לירן 08/06/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אם אל-על לא תעמוד בהלוואה, אז המדינה תשלם, וגם אז את יתרת ההלוואה ואחרי שחילטו את כל נכסי אל-על (שכרגע הם מעל 400 מיליון דולר).
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    וועדת חקירה
    איפה הדמקורטיה 08/06/2020 07:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי קובע איך ולמי יעוברו הכספים שלנו, ואם יש טעות, מי מפוטר? הזיות בחסות סמי קומבינה עוצמתיים :/
    סגור
  • 10.
    הכל לכיסיי הטייסים השקרנים שירקו על הנוסעים ועל החברה. (ל"ת)
    אחד שנפגע מהשביתה 08/06/2020 06:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    אל על
    ישראלה 08/06/2020 01:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה כי בגלל שעדיין אין החלטה וחתימה למתווה של העזרה לא פותחים את הטיסות . העובדים והאזרחים סובלים
    סגור
  • 8.
    אין אגורה לנתיבי אוויר טאליבן
    אני פסיכולוגית 08/06/2020 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל דיסאינפורמציה. אמרתי לצדיק מבלפור לא לתת לאל על אגורה אלא אם יתחילו לטוס בשבת ולהתנהג כמו חברה למטרות רווח ולא להיות קווי אויר חסידיים...הצדיק שומע רק לי כי אני מספקת שמפנייה וורודה כשר גלאט!
    סגור
  • 7.
    גם אני רוצה!!! (ל"ת)
    אפי 07/06/2020 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הציבור משלם. מדינה דמיקולו (ל"ת)
    יש ר אלי 07/06/2020 22:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    אבסורד
    משה 07/06/2020 21:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קונים שליטה בחברה בצרות עם שווי שוק של 95 מיליון ב150 מיליון. גאונים בכנפיים
    סגור
  • 4.
    מטרת המדינה - כל מדינה - לחלוב את האזרחים ולהעביר
    8 07/06/2020 20:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מטרת המדינה - כל מדינה - לחלוב את האזרחים ולהעביר את הכסף למקורבים. לכן זו לא טעות. הטעות היא לחשוב שזו טעות.
    סגור
  • 3.
    המניה לטווח הקצר עולה לטווח הארוך..פסארה. (ל"ת)
    דב 07/06/2020 20:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אל על חברה מושחתת
    תמים 07/06/2020 19:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אל על חברה מושחתת ותישאר מושחתת. שום דבר לא יעזור. אנשי וועדים מושחתים והנהלה מושחתים.
    סגור
  • 1.
    למה עם כספי המיסים שלי??
    רון 07/06/2020 18:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה המדינה שלנו משקיעה בחברה כושלת??
    סגור
  • כי זה לא כספם הפרטי. (ל"ת)
    ט 08/06/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות