המלחמה בין סוכני הביטוח לבין חברות כרטיסי האשראי עולה שלב

מהלך שעל פיו חברות האשראי יחלו לשווק ביטוחים גורר אחריו התנגדויות פוליטיות רבות אך תמיכה נרחבת מהצמרת הפיננסית במדינה: כל מה שצריך לדעת על הסוגיה שתוכרע בשבוע הבא

 | 
telegram
(3)

לאחר שנפרדו מבנק לאומי ומבנק הפועלים, חברות כרטיסי האשראי ישראכרט -0.69% ישראכרט 1,440 -0.69% ישראכרט בסיס:1,450 פתיחה:1,428 גבוה:1,487 נמוך:1,400 תמורה:19,504,030 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ומקס חיפשו מנועי צמיחה חדשים, והגיעו לעולם הביטוח. יחד עם תמיכת הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, ותמיכת הממונה על שוק ההון, משה ברקת, יצאו חברות כרטיסי האשראי למלחמה אל מול גוף חזק ומעורב פוליטית - סוכני הביטוח בישראל.

ענף הביטוח עבר שינויים משמעותיים בתקופה האחרונה. בשנת 2008 המהפכה הראשונה בתחום הביטוח נזקפת לחברת איידיאיי ביטוח -2.34% איידיאיי בי 13,340 -2.34% איידיאיי ביטוח בסיס:13,660 פתיחה:13,670 גבוה:13,670 נמוך:13,280 תמורה:988,156 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אשר החלה לשווק ביטוח ישיר ללא תיווך מסוכני ביטוח ובכך הפחיתה עלויות משמעותית לצרכן. במהלך השנים התחום נשלט, כמעט באופן אבסולוטי, ע״י החברות הגדולות שגרפו הרבה מאד כסף. בפברואר 2018 נכנסו לתוקף תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים, תקנות אלו הפחיתו בכ-80% את ההון המזערי הנדרש לקבלת רישיון מבטח, ואת אופן חישובו. לאור שינויי הרגולציה, החלו לראשונה לפעול חברות הביטוח הדיגיטליות, ווישור ("wesure") וליברה (״LIBRA״), ובעקבותיהן החברות הוותיקות החלו לפעול גם הן ברחבי הרשת, מה שדחק את סוכני הביטוח לפינה.

עם היפרדות חברות האשראי מהבנקים, התאפשר לחברות מבחינה חוקית להיכנס לעולם הביטוח. המשמעות היא הגדלת התחרות בצורה משמעותית בכך שחברות האשראי יוכלו להציע מחירים תחרותיים לביטוחים שמשווקים היום סוכני הביטוח עבור חברות הביטוח. החברות מעוניינות להיכנס בעיקר לשוק הביטוח הכללי, כלומר ביטוחי רכב, דירה, נסיעות לחו״ל וביטוח לעסק. ככל הנראה, החברות לא יכנסו לתוך שוק ביטוחי החיים והבריאות, אך ינסו לנגוס במוצרי חיסכון כמו פוליסות החיסכון הפיננסי וקופות גמל להשקעה, שני מוצרים אשר משווקים באופן בלעדי ע״י סוכני הביטוח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

סוכני הביטוח יצאו למלחמת הישרדות וגייסו את כל הכוחות האפשריים. כ-1,000 סוכני ביטוח אשר התפקדו בדצמבר האחרון למפלגת הליכוד, מהווים כעת כוח משמעותי במפלגה. לשכת סוכני הביטוח, בראשות ליאור רוזנפלד, גייסו לצידם גם את יו״ר סיעת הליכוד, ח״כ מיקי זוהר ויחד הגישו הצעת חוק שמטרתה לטרפד את כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח.

הטענה כי הפלישה של חברות האשראי היא מסוכנת וכוחנית, זכתה לתמיכה של לשכת העצמאים בישראל, בראשות עו״ד רועי כהן, יחד עם רוח גבית שסיפקה מגפת הקורונה. אך דווקא עכשיו, כשהמשק הישראלי בכלל, ו-״האזרח הקטן״ בפרט, זקוקים להפחתת עלויות, וכל כניסה של חברות אשר תשפר את התחרותיות ותוריד את רמת המחירים בישראל היא מבורכת. ללא ספק, סוכני הביטוח יפגעו מן המהלך, אך אין לשכוח כי במשך שנים גלגלו אותם סוכנים עמלות גבוהות על חשבון הציבור, המוערכות בכ-8 מיליארד שקל בשנה!

הרצון של חברות האשראי הוא לבטח בעצמן ולא רק לשווק. קופת המזומנים של חברות אלה גדולה, ולכן יש להן יכולות להשיא את התשואה בכך שיחלו לבטח לקוחות. כרגע לא נראה כי חברות האשראי אכן יבטחו בעצמן, וגם אם כן, מדובר בביטוחים קטנים באופן יחסי כמו ביטוח נסיעות לחו״ל וביטוח רכב.

חברות הביטוח הגדולות לא חוששות, להפך, זה מהווה עבורן יתרון משמעותי. כל עוד חברות האשראי לא ינגסו בחלקן ע״י כך שיבטחו בכוחות עצמן, פעולות השיווק שיעשו חברות האשראי תומכות בחברות הגדולות, למה? כי חברות האשראי לא ישווקו חברות ביטוח קטנות, אלא ישווקו את הגדולות. תחום הביטוח הכללי, שהינו התחום הרווחי בענף הביטוח, הוא ריכוזי ונשלט ע״י החברות הגדולות שלצידן הרבה מאד חברות קטנות. כאשר חברות כרטיסי האשראי יחלו לשווק את החברות הגדולות, יגדל נתחן בשוק, אם כי לא באופן משמעותי, למרות זאת הצרכן ירוויח.

לחברות האשראי מאגר לקוחות גדול, לא רק מבחינה כמותית אלא גם מבחינת איכותית. הן בעלות נכסי מידע עצומים על לקוחותיהם, הדבר החשוב ביותר בתחום השיווק. בעוד שסוכן ביטוח יחפש בנרות לקוחות, בחברות האשראי יועים כמה פעמים נסעת לחו״ל, איזה הלוואות לקחת לרכב ואיזה סוגי נכסים יש לך, בכך הם יכולים להציע לך ביטוח מותאם אישית בקלות וביעילות.

הממשק היום יומי בין הצרכן לבין חברות האשראי, לצד הביטחון שהצרכן רוכש לחברות אלו יהווה יתרון משמעותי בשיווק מוצרי הביטוח על פני סוכני הביטוח. בסה״כ תחום שיווק הביטוח הוא נתח שוק לא גדול, אך מהלך שכזה לא דורש מחברות האשראי יותר מידי וככל הנראה יעלה את ההכנסות והרווחים וישמש כמקור צמיחה טוב לחברות אלו, מה גם שתחום השיווק ייצור בסיס לכניסה לענף הביטוח מצד חברות האשראי.

נכון להיום, הדיונים מתמשכים, וחבר הכנסת מיקי זוהר נלחם בכל כוחו, אפילו כנגד חבריו לסיעה, שר האוצר ישראל כץ אשר הודיע כי בכוונתו לקדם את התחרות במשק, ובכך ליצור צמיחה מחודשת.

שר האוצר טען כי הצעת החוק של מיקי זהר היא ניסיון לחסום תחרות על חשבון האינטרס הציבורי. בחילופי האשמות מיקי זהר לא נשאר חייב, ואיים לעכב את קידום החוק לעידוד תעסוקה במשק- אינטרס ציבורי בשיא תפארתו. גם ראש הממשלה נכנס לתמונה לאחר שהגיע לסייע לח״כ מיקי זהר, בתוך כך סיכמו הצדדים כי הצעת החוק תובא לדיון ביום ראשון הקרוב וכי יש לבחון לעומק את ההצעה.

כרגע אין מניעה שחברות האשראי יכנסו לעולם הביטוח, למרות שהדיונים נדחים מספר פעמים, ולמרות ״צעקות״ חסרות ביסוס של ח״כ אשר מעמדם הפוליטי חשוב יותר מהאינטרס הציבורי, ככל הנראה חברות האשראי יחלו לשווק ביטוח ואף לבטח בעצמן.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכניסה שלהן לתחום הביטוח
    אאא 16/06/2020 05:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבורכת,גם אם לא תהיה הפחתת עלויות. הליכוד לא יכול למנוע אותה וגם לא רוצה.יש אלף סוכני ביטוח בליכוד ? יש מליוני לקוחות ביטוח בליכוד.
    סגור
  • 2.
    סוכן ביטוח = עמלות (ל"ת)
    אנונימי 15/06/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מעניין כמה שלמו לך בשביל הכתבה.
    סתם 15/06/2020 15:45
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אתה באמת חושב שלחברת האשראי יהיה אכפת מהצרכים של הלקוחות....מכשרים כמה נציגי מכירות ויעלה לעבודה....למכור כמה שיותר
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות