ממן בדוחות פושרים; תעבורה ואלייד רוכשות את המיעוט
חברת {ממן} היא אחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות בישראל המתמחה בתחום התעופה ומפעילה את שירות מסוף המטענים של נתב״ג. מגפת הקורונה פגעה בהכנסות החברה שדיווחה על ירידה בשורה העליונה והתחתונה. בעלי השליטה בחברה ניצלו את התקופה הבעייתית ומתכוונים להשיג שליטה מלאה.
הכנסות הרבעון הראשון של 2020 קטנו ב-4.5%, ל-218.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-228.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. עיקר הפגיעה מיוחסת לתחום שירותי התעופה, אשר מהוות כ-23% ממחזור הפעילות של החברה, וקטנו בכ-27.4%. יש לזכור כי הפגיעה ברבעון הראשון היא קטנה ואת השפעת הנגיף יספוג בעיקר הרבעון השני וכנראה גם הרבעונים הבאים.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-4.5 מיליון שקל, לעומת 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכירה בירידת ערך עבור מסוף המטענים בנתב״ג בסך של מיליון שקל, אך הכירה בעליית הערך מנכסי החברה באזור התעשייה אשדוד כ-1.3 מיליון שקל.
המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-40.5 מיליון שקל, לעומת 52.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. הפער לעומת רבעון מקביל מיוחס לתשלום התחייבויות אשר קוזזו עם תקבולים מלקוחות. החברה נמצאת במצב פיננסי יחסית טוב ואין צפי לאי יכולת פירעון. הנכסים השוטפים בחברה הסתכמו בכ-398 מיליון שקל והנכסים שאינם שוטפים הסתכמו בכ-1.25 מיליארד שקל נוספים, אל מול סה״כ התחייבויות על סך 1.25 מיליאד שקל. כמו כן במהלך חודש אפריל הנפיקה החברה אג״ח בסך של 95 מיליון שקל.
חילופי השליטה בחברה
לקראת סוף מאי, הודיעה חברת אל-על כי היא מוכרת את אחזקותיה בחברה. במועד הסמוך למכירה מימשה אל-על את האופציות אשר ניתנו לה בשנת 2010, בעקבות המימוש הגדילה אל-על את אחזקתה ב-10% נוספים בחברה בתמורה לכ-11.5 מיליון שקל תוספת מימוש. סך אחזקתה של אל-על בתוספת אופציות שמומשו עמד על 25%, אשר נמכרו לבעלי השליטה בחברה, תעבורה אחזקות ואלייד לוגיסטיקה שיו"ר שלה הוא פרופ' יצחק סוארי. בעקבות המכירה, תעבורה תחזיק כ-65% מהון מניות ממן, ואלייד תחזיק בכ-18% נוספים. העסקאות על מניות החברה לא הסתיימו ובתאריך ה-9 ליוני פרסו בעלי השליטה, תעבורה ואלייד, הצעת רכש לרכישת יתר המניות מבעלי עניין בחברה אשר מסתכמים בכ-16.5% נוספים.
התמורה שהוצעה לבעלי המניות היא כ-5.6 שקל למניה, בעוד המניה נסחרה באותו היום במחיר של 6 שקל למניה. עם הסכמת בעלי המניות, תעבורה ואלייד יחזיקו יחדיו במלוא מניות החברה, פרט לסכום לא מהותי אשר נמצא בידי הציבור, וככל הנראה תהפוך לחברה פרטית, בעלת איגרות חוב ציבוריות. בכך בעצם מנסים בעלי השליטה למחוק את החברה לפי שווי של 260 מיליון שקל. מדובר בשווי נמוך ביחס לפוטנציאל הפעילות של החברה וביחס לנכסיה וביחס לתחום פעילותה העיקרי - לוגיסטיקה. נכון, המצב עכשיו בעייתי בגלל הקורונה, שדה התעופה כמעט מושבת, ועדיין בהסתכלות לזמן ארוך, נראה שבעלי השליטה עושים עסקה טובה מאוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.משפחת לבנת הם ליכודניקים שתורמים למפלגה לכן דואגים להם (ל"ת)קש 09/07/2020 15:52הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.הון עצמי למניה 763 לעומת 562 בהצעת הרכשלא להסכים להצעת הרכש 18/06/2020 16:45הגב לתגובה זו6 0טיפשות להיענות להצעה המקפחת מאד את המיעוטסגור
-
3.דוח מפוברקAש.ק 18/06/2020 10:04הגב לתגובה זו6 0בגלל הצעת הרכש משפצים דוחסגור
-
2.היכונו להצעת רכש במחיר ניצול!נכווי דלק 18/06/2020 09:54הגב לתגובה זו8 0אם כל בעלי מניות המיעוט לא יתארגנו בהסכם מחייב, הם ימצאו עצמם מאבדים את אחזקותיהם במכירה כפויה ובמחיר זבל.סגור
-
1.עוד קרטלדרור 18/06/2020 09:22הגב לתגובה זו7 1משפחת לבנת מרגישה הכי טוב בקרטלים . חברות פרטיות לרוב ששולטות בבלעדיות במקורות אדירים עם קשרים עמוקים . כאן מדובר בעוד צעד לקראת המטרה בניגוד לכל בסיס של כלכלה תחרותית .סגור