גולף: ההכנסות נותרו יציבות; אך ההפסד העמיק ל-35 מיליון שקל

רשת האופנה שנאלצה לסגור את חנויותיה באמצע מרץ בעקבות הקורונה, מדווחות על קיטון מזערי בהכנסות ל-194 מיליון שקל; הגידול בהיקף המסחר המקוון כיסה רק בחלקו על הפגיעה בהכנסות כתוצאה מסגירת החנויות
 | 
telegram
(3)

רשת האופנה  גולף +1.33% גולף 626.1 +1.33% גולף בסיס:617.9 פתיחה:617.9 גבוה:639.5 נמוך:610 תמורה:72,775 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ,מדווחת על קיטון מזערי בהכנסות, לצד הפסד של 34.7 מיליון שקל. הגידול בהיקף המסחר המקוון כיסה רק בחלקו על הפגיעה בהכנסות כתוצאה מסגירת החנויות בשל התפשטות נגיף הקורונה. 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בכ-193.9 מיליון שקל, קיטון מזערי ביחס להכנסות של כ-194.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה במכירות בתחומי פעילות אפנת הבית ואפנת ההלבשה, בתקופת סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. 

בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד של כ-34.7 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ירידה ברווחיות הגולמית 
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-108.1 מיליון שקל (55.7% מההכנסות), קיטון של 6% לעומת כ-115.4 מיליון שקל (כ-59.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת בעיקר לעלייה בהפרשה לירידת ערך מלאי, ומעלייה בשיעור ההנחות.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-26 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.  הגידול בהפסד נובע בעיקרו מרידת ערך השקעה בפעילות טופשופ בסך של כ-10.5 מיליון שקל ומעליה בהפרשה לירידת ערך רכוש קבוע של כ-2.4 מיליון שקל.

השפעות התפשטות נגיף הקורונה
על פי החברה, סגירת חנויותיה הביאה לפגיעה משמעותית בהכנסות ובהיקפי המכירות.  נתוני הפעילות בתקופת הסגר, אמנם מעידים על גידול משמעותי בהיקף פעילות המסחר המקוון אך הן פיצו באופן חלקי בלבד על אובדן ההכנסות. כך, בתקופה שבין ה-15 ל-31 במרץ, מחד חלה ירידה במכירות בהיקף של כ-25 מיליון שקל, ומאידך נרשמה עליה משמעותית בשיעור של כ-467% במכירות המקוונות.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "אני מעודד מהצלחת גולף להתמודד עד כה עם השלכות משבר הקורונה, שהביא עימו אי וודאות גדולה. מתחילת חודש מאי, לאחר פתיחת החנויות חל גידול של כ-10% בהיקפי המכירות. במקביל, בתקופת סגירת החנויות, חווינו ביקושים מוגברים מאוד בפעילות האון ליין בתחומי אופנת ההלבשה והבית, שגדלה בתקופה זו בכ-448% מול התקופה המקבילה אשתקד.

מיד עם פרוץ המשבר ביצענו הערכת סיכונים וחשיפות, בדגש על התאמת מבנה ההוצאות ונקטנו במספר מהלכים משמעותיים חוצי ארגון שיושמו באופן מיידי. אנו מאמינים כי הפעולות שנקטנו לצד המקורות הכספיים ומסגרות האשראי הלא מנוצלות של החברה, יאפשרו לנו לעמוד בהתחייבויותינו. בנוסף, לאחרונה אושרה לחברה הלוואה בהיקף של 30 מ' ש"ח לתקופה של 3 שנים מתאגיד בנקאי בערבות מדינה. נמשיך להתאים עצמנו למציאות המשתנה וננקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עובדים בחל״ת
    מה עם ההנהלה 29/06/2020 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    200 עובדים ממשיכים לשבת בבית ברוקמאייר יצא לחל״ת או המשיך לחלוב גם בתקופה שהכול היה מושבת? ומה לגבי שאר המנהלים?
    סגור
  • אל תדאג מנכל חדש יביא מנהלים חדשים
    אני יודעת 30/06/2020 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אוכלי החינם יעופו הבייתה.
    סגור
  • 1.
    חברה שעבר זמנה
    לסגור 29/06/2020 11:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לסגור את כל הפעילות חברה מיותרת
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות