אפל של המכוניות: האם טסלה תכה את התחזית ברבעון השני?

מה הקשר בין אפל לטסלה, כמה מסירות היו לטסלה ברבעון ואיך זה שטסלה גדולה מטויוטה?
 | 
telegram
(2)

מניית טסלה נסחרה אתמול ביותר מ-1,130 דולר ומבטאת שווי שוק היסטורי של 210 מיליארד דולר וכעת בטרום היא מזנקת מעל 1,200 דולר. טויוטה בעלת שווי שוק של 170 מיליון דולר לאחר שמכרה כ-10.7 מיליון רכבים בשנת 2019, גם פולקסווגן מציגה נתונים מרשימים שלפיהם מכרה בשנת 2019 כ-11 מיליון רכבים. טסלה לעומתן מכרה רק 367.5 אלף רכבים, אבל אין מה להשוות, טסלה מבחינת המשקיעים היא חברת צמיחה טכנולוגית, חברה חדשנית וכמעט כולם יגידרו אותה כחברת הרכב החשובה בעולם.

וול סטריט אופטימים לגבי טסלה. מומחים רבים צופים מעבר עולמי לרכבים חשמליים בתוך כעשור וטסלה מובילה את המהפכה. דגם 3 של טסלה נמכר בשנת 2019 בכ-300 אלף רכבים, והפך לרכב החשמלי הפופולרי בעולם. במידה וטסלה תתחזק ותרחיב את ההובלה ברכבים חשמליים, משהו שהיא מקווה לעשות עם הצגת דגם ה-Y במהלך השנה, והסייברטרוק בשנה הבאה, היא עשויה להפוך לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם (בהיקף מכירת הרכבים) במהלך העשור הקרוב.

אפל שולטת רק ב-15% משוק הסמארטפונים בעולם, אך חלק גדול מרווחי הענף מיוחס לתפוח הכסוף. זה פשוט - אפל מספקת חוויה אחרת מהשאר, והלקוחות משלמים פרמיה  גבוהה על כך. טסלה בדומה לאפל, מייצרת בסיס לקוחות נאמן, קנאי שמוכן לשלם פרמיה עבור אותה חוויה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זה רחוק מלהיות בטוח, עם השווי שוק הגבוה של טסלה קיים סיכון ממשי שהחברה תמעד והמניות יצנחו. רכב זה לא סמארטפון, ייצור מכוניות הוא  תהליך מורכב, עתיר עבודה ובעל עלויות גבוהות. אין ספק שטסלה מחזיקה כרגע ביתרון בכל הנוגע לעיצוב וייצור כלי הרכב החשמליים, אך לא ברור אם יתרון זה יחזיק מעמד כאשר טסלה תגדל לכיוון ה-10 מיליון מכוניות, ובטח כאשר זהו הכיוון של השוק ויתר המתחרות משקיעות מיליארדים בעיצוב רכבים חשמליים.

הרבעון השני כבר ארוז
נתון חשוב שיש לקחת בחשבון, מבעד לשורה העליונה והתחתונה, הוא כמות מסירות הרכב ברבעון, נתון זה פורסם לפני זמן קצר ועמד על 90,650 רכבים. האנליסטים גילו אופטימיות לגבי מספרי המסירה וצפו ״ניתור חזק במסירות בארה״ב ובאירופה במהלך חודש יוני, כאשר הכלכלות העולמיות החלו להיפתח מחדש״. עם זאת הם ציפו לממוצע של 87 אלף מסירות כך שמדובר בהפתעה לטובה. 

הביקוש המשמעותי לרכבי טסלה מגיע מכיוון סין, שם לחברה יש מפעל בשנגחאי. ברבעון השני אמנם תהיה ירידה מהרבעון המקביל בשנת 2019 אז טסלה סיפקה 95,356 רכבים, אך למרות זאת  מדובר בהישג מרשים במהלך רבעון בו החברה נאלצה להשהות את הייצור במפעלים האמריקאים בעקבות התפשטות הנגיף. 

מבעד לרבעון השני, המשקיעים כמובן מצפים שטסלה תחזור לצמיחה רצופה. השוואה בין שנה לשנת במחצית השנייה של השנה, תגלה לנו נתונים חשובים על התועלת מתוספת ייצר דגם 3 המיוצר בסין, ודגם Y המיוצר בארה״ב. החברה לא החלה לייצר כלי רכב אלו עד שנת 2019 והרבעון הראשון של 2020 בהתאמה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שכחת דבר אחד..
    אנונימי 02/07/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    טסלה בונה רכבים אוטונומיים עם בינה מלאכותית שנמצאת בענן ושתעדכן את כל הרכבים הקיימים (חדשים וישנים) כאשר יש עדכוני תוכנה.
    סגור
  • שכחת דבר 1
    פרופורציה 02/07/2020 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה מכרה הרבעון פחות מרבעון קודם. היא בהערכת שווי יותר גדולה מחברות שמוכרות פי 50 ממנה. הצפי לעתיד חלש יותר משהיה לפני חצי שנה ועדיין המנייה גבוה ב30-40% . פרופורציות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות