כנפיים שבורות - אל על מתרסקת וגוררת את החברה האם, כנפיים

כנפיים מחזיקה באל על ובכנפיים ליסינג שמחכירה מטוסים - שתי הפעילויות "על הפנים"; הפסד ענק ברבעון הראשון, הפסד ענק צפוי גם ברבעון השני
 | 

חברת כנפיים +0.69% כנפיים 1,308 +0.69% כנפיים בסיס:1,299 פתיחה:1,299 גבוה:1,325 נמוך:1,285 תמורה:92,836 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   בבעלות משפחת בורוביץ' היא בעלת השליטה האפקטיבית בחברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ובחברת גלובל כנפיים ליסינג, שעוסקת ברכישת מטוסים והחכרתם לחברות התעופה בעולם

החברה נמצאת במשבר גדול בעיקר בגלל הקורונה - אל על עברה לגירעון בהון העצמי אחרי הפסד של 140 מיליון דולר. אלא שההפסד האמיתי הוא 250 מיליון דולר בהינתן הפסדים מנגזרים על הדלק והנפט. נראה שבדוח הבא הגירעון יעלה בעוד עשרות מיליוני דולרים במקרה הטוב ומאה-מאתיים מיליון דולר במקרה הרע. עד סוף השנה אל על עלולה להגיע לגירעון של חצי מיליארד דולר. מטורף.

מטורף עוד יותר הצעד של המדינה - לתמוך בה בסכום של 400 מיליון דולר. מדובר בחברה חדלת פירעון, ובמצב כזה הולכים להסדר חוב שבמסגרתו המלווים מוותרים על חלק מחובם ובעלי המניות מוותרים על אחזקתם. האמת הם לא מוותרים - אין להם ברירה. אבל אצלנו -   המדינה רוצה להציל את כנפיים, בעלת השליטה ואת הגופים המממנים והבנקים. אבסורד (הרחבה כאן - צריך לתת לאל על למות)

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בנוסף לאל על, יש לכנפיים פעילות של החכרת מטוסים שגם היא בתקופה מאתגרת. הנהלת כנפיים מדגישה כי "משבר נגיף ה"קורונה" הביא לפגיעה בפעילות גלובל ליסינג, כפועל יוצא של הפגיעה בפעילות חברות התעופה הנמנות על לקוחות גלובל ליסינג, אשר נפגעו גם הם ורשמו ירידה מהותית בפעילות".  מספר לקוחות פנו לגלובל  בכלל זה חוכרים מהותיים מאוד, כבר במהלך חודש מרץ 2020, בבקשה לדחיות מועדים לתשלומי דמי חכירה, כחלק מפניות רוחביות אשר אותן חברות תעופה ביצעו למחכירים רבים. החל מאותו מועד מנהלת גלובל ליסינג שיח שוטף עם אותם חוכרים, במטרה לסייע להם, במידת האפשר לצלוח את המשבר. לאחר תאריך המאזן, ביום 21 באפריל 2020 ,הודיעה Australia Virgin ,שהינה הלקוח המהותי ביותר של גלובל ליסינג, על כניסה מרצון להליכים תחת ניהול מיוחד והחל מחודש מאי 2020 חדלה חוכרת זו לשלם דמי חכירה בגין המטוס, וגלובל ליסינג אינה צופה תזרים מהותי מחוכרת זו עד לסיום הליכי ה- administration voluntary. משבר זה הביא לפגיעה בתוצאותיה הכספיות של גלובל ליסינג כאשר בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2020, רשמה גלובל ליסינג הפרשות לירידת ערך מטוסים בסך כולל של כ- 19.4 מיליון דולר, אשר חלקן הגדול הינה הפרשה לירידת ערך בסך של כ-14.3 מיליון דולר בגין המטוס המוחכר ל- Australia Virgin. חלקה של כנפיים בתוצאות גלובל ברבעון הראשון הסתם בהפסד של מעל 10 מיליון דולר. 

הכנסות כנפיים כולה ברבעון הראשון קטנו ב-24.4%, ל-331.2  מיליון דולר, בהשוואה ל-439.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. בעקבות התפשטות  נגיף הקורונה  חלה ירידה של 23% בכמות הנוסעים בנתב״ג, כמו כן דוח  זה אינו משקף את השפעת הנגיף שכן ההגבלות החלו לקראת  סוף מרץ, הרבעון השני ישקף את ההפסד הממשי מתקופת הקורונה.

לצורך השוואה הוצאות ההפעלה הסתכמו ב-367.7 מיליון שקל, כלומר הפסד גולמי של 36.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-153.4מיליון דולר, לעומת 49.6  מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכירה בהוצאות מימון על סך 67.5 מיליון שקל, מתוכם 40.9 מיליון דולר עבור תוצאות גידור הדלק הסלוני על פעילות אל-על.

החברה הכירה בהפסד כולל אחר בסך של 108 מיליון דולר, הנובע בעיקרו הפסד גידור תזרימי המזומנים. כלומר ההפסד הכולל של החברה הסתכם ב-262 מיליון דולר לעומת 13.6 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-11.4 מיליון דולר, לעומת 97 מיליון דולר  ברבעון המקביל בשנת 2019. מרבית הפסדי החברה נכללים ברווח הכולל אחר ועל כן אין השפעה משמעותית על תזרימי המזומנים.

מיליארד דולר בהסכמי חכירה
כאשר  בוחנים את הדוח של חברת האחזקות כנפיים, השורה המעניינת היא התחייבויות החברה. בהתחייבויות השוטפות, כלומר התחייבויות שעתידות להיפרע השנה, לחברה יש אשראי לזמן קצר וחלויות שוטפות בסכום דמיוני של 1.3 מיליארד דולר וכ-100 מיליון דולר נוספים בגין חכירות. בהתחייבות לזמן ארוך, לחברה קיימת התחייבות בגין חכירות של 919 מיליון דולר.

חברות תעופה לא רוכשות מטוסים אלא שוכרות אותם לטווח ארוך מאד ומכירה בהתחייבות בגינם. מרבית מההתחייבות הנ״ל הם כתוצאה מעסקת רכישת מטוסי הדימליינר, התזמון הכי לא מדויק שחברת תעופה יכלה לעשות. החברה הצטיידה בכ-16 מטוסי דרימליינר חדשים, על מנות לעדכן את צי המטוסים שבראשותה ולהוות תחרות אמתית אל מול ענקיות התעופה, היקף העסקה מוערך בכ-1.25 מיליארד דולר.

בצד הנכסים כנפיים מחזיקה במזומנים ובשווה מזומנים בסך של 145 מיליון דולר, וכי סך הנכסים השוטפים בחברה מסתכמים ב-381 מיליון דולר, כשליש מהתחייבויות החברה.

 
כנפיים צופה כי בתום 2021 תגיע  לכ-75% תפוקת טיסות  ורק בשנת 2022 תגיע ל90% מכמות הטיסות שלפני המשבר.

תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    מוזר מאד שהמדינה שוקלת להוציא את אל על מהבוץ. החברה לא (ל"ת)
    משה 06/07/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    יש הבדלים משמעותיים בין חברות התעופה בקריסתם הכלכלית
    ישראלים 05/07/2020 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל קריסתה של אל על נובעת מחזירות של הטייסים מוועדים מושחתים ממנופול שנבנה בצורה מכוערת לאט לאט הבכירים כרסמו ואכל את החברה מבפנים על לקריסתה ולעומת זאת , בחול הקורונה היא שפגעה בחברות התעופה ולא החזירות והמשכורות המנופחים כמו באל על . מתי תתרסק אל על זה יהיה טוב למדינת ישראל ובמקמה תקום חברה חדשה מחול .
    סגור
  • 20.
    צר לי על אנשי אל על, אבל חשוב ללמד את בורוביצ'ים לקח
    א 05/07/2020 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאל על אין שום בעיה להיות חברה תחרותית ורלוונטית ומרוויחה. היא רק צריכה להיוולד מחדש ולא לוותר לחרדים ולא למאחרים ולא לבעלים "חזיריים".
    סגור
  • 19.
    הפרטה נוסח רפובליקת-בננות
    נו 05/07/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכרים את החברה במחיר מבצע לטייקון-החבר-של-הדיקטטור. כל עוד אפשר לשחק עם המספרים ולהציג "רווחים", הטייקון מושך דיבידנדים ומבריח אותם למקלטי-מס. כנראה הדיקטטור גם. כשהעסק מפסיד, פשוטי העם צריכים לכסות את החוב מכיסם.
    סגור
  • 18.
    חברת תעופה שלא טסה בשבת לא צריכה להתקיים
    שמואל ברגר 05/07/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שתיסגר כבר אמן. לא אטוס בה אם אוכל להימנע מכך. שכולם יממשו גם את נקודות הנוסע המתמיד שלהם
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    אל על חברה מושחתת, הדג מסריח מהראש
    תמים 05/07/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וועדים סחטנים שסחטו את אל על ומנהלים מושחתים, שקרנים וגנבים שעשקו את אל על הרסו את החברה
    סגור
  • 16.
    באתי לטוס בשבת באל על. טראח, היא לא טסה.
    משיח 05/07/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי שלא רוצה לטוס בשבת, שלא יטוס. למה שאר האזרחים השפויים שרוצים לטוס אל על בשבת, סובלים ? בגלל דרעי הגנב וליצמן תומך הפדופילים ? בטח שהחברה מפסידה.
    סגור
  • 15.
    מחפשים 10 אנשים בדחיפות לקבורה של חברת אל על
    ישראלים 05/07/2020 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביום שישי הקרוב בבית העלמין ירקונים , יש לבו בלבוש איך שבה לכם כיבוד קל ושירה במקהלת , אל על מתחת לאדמה בניצוחו של החזירים והוועדים אוכלי חינם , עם צוות הטייסים החזירים שיש לסלק אותם ואת כל התעשייה של אל על מחול לישראל איי שם בעזה . ובמקומם להביא חברה חדשה מצרפת או ארצות הברית .
    סגור
  • 14.
    אל על
    שרגא 05/07/2020 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    חברת אל על עברה איתנו מלחמות מאז קום המדינה באיזו חברה נסמוך חס וחלילה אם תפרוץ מלחמה
    סגור
  • צריך לסמוך על חברה לאומית בבעלות המדינה
    בוריס אבזיקוב 05/07/2020 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא בבעלות של חברה פרטית עם ניהול כושל
    סגור
  • 13.
    הגנבים מקלאבמרקט
    אבי 05/07/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ה' שולח מסר חשוב לכל הגנבים שפשוט הגיע זמנם. ה' מכה את אלעל ולא שכחנו את הנזק שעשיתם לספקים שלכם כשהייתם הבעלים של קלאבמרקט. והמבין יבין.
    סגור
  • 12.
    אני טס הרבה מאוד נהנתי לטוס באל על!
    האמיתי 05/07/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה בהשוואה להרבה חברות אל טובה לישראלים!
    סגור
  • 11.
    אין מנוס מלתת לאל על להתבוסס בדמה עד שתפיח נשמתה
    ישראלים 05/07/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אל על זו חברה חזירית שיהיה טוב אם תתרסק סופית לקריסה של מחיקה כללית ממדינת ישראל , טוב יהיה אם חברת התעופה אל על תימכר לידיים זרות וזו תהיה העדנה למדינת ישראל , כל המנופול החזירי של אל על עם הוועדים והטייסים שילכו הביתה ויחפשו עבודה במזבלה בכירייה .ובמקומם חברה חדשה מחול בעדיפות תהיה למדינת ישראל .
    סגור
  • 10.
    אל על ז"ל
    רועי 05/07/2020 13:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להקים חברה חדשה רעננה ובריאה בלי ועדים כוחניים בעלי אינטרסים זרים ופרימדונות שבטוחים שאין להם תחליף .והכי חשוב מינוי מנכ"ל כמו שולץ בטבע .
    סגור
  • 9.
    למה ולמי מחכים ?
    כלכלן 05/07/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשלה חייבת למצוא אלטרנטיבה . אלעל גמורה . המדינה נרדמה בקטע אסטרטגי חשוב שמחייב פתרון שורש רציני ביותר .
    סגור
  • 8.
    לפרק את החברה
    אזרח מודאג 05/07/2020 12:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנפיים ואל על חברות בקשיים .זה לא מתפקידי לתת להם את כספי אף פעם לא טסתי באל על בחינם מדוע אני צריך לממן אותם יעלו לכו חפשו
    סגור
  • 7.
    וועדת חקירה ממלכתית
    fenigsteinsi@gmail.com 05/07/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק וועדת חקירה ממלכתית או משטרתית תוכל לברר כמה כסף נטו לשנה מרוויחה אל-על מקבלנות בטחון התעופה שהיא מבצעת עבור עצמה ושאר החברות. גם.כעת כשהכל סגור הקבטיו"ת עובדות בכל העולם על מנת לא לוותר על מקור הכנסה אדיר. כל ההכרזות על פתיחות קווים לאוסטרליה סן פרנסיסקו וטוקיו עלו לנו כסף להקמת קבטיו"ת
    סגור
  • על מה אתה מתלונן. זו חברה פרטית. חכירה ממלכתית. (ל"ת)
    lazar01 05/07/2020 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    חילול שבת _מישקולת.
    מתתיהו פישר 05/07/2020 11:12
    הגב לתגובה זו
    5 4
    חילול שבת זהו מישקולת כבדה מאד על אל על. תפסיקו עם חילולי השבת ותראו רווח.אמן.
    סגור
  • בדיוק, אבל הפוך.
    אלוהים 05/07/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה שלא טסים בשבת ממוטט את החברה. הפסד של 40 אחוז כתוצאה מההחלטה המטורפת הזאת
    סגור
  • הפוך גוטה , הפוך
    גוטה 05/07/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בגלל שהם לא טסו בשבת הם פשטי רגל, והפסידו מיליארדים
    סגור
  • להפך. לא יכולה להתחרות בגלל שלא טסה בשבת. (ל"ת)
    אני 05/07/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    החובבנות, החפריות, הזילזול בלקוחות והחזירות...
    צ.ב 05/07/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כל אילו הרגו את אל על הרבה לפני הקורונה, הקורונה בסה"כ עשתה המתת חסד.
    סגור
  • 4.
    רוצה קורונה טוב אל על עם הדתיים (ל"ת)
    שוש 05/07/2020 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    העיתונאי תפקידו להציג עובדות ולא לתת את דעתו... (ל"ת)
    יוני 05/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    לא הקורנה הרגה את אל-על
    נוסע מתמיד 05/07/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ההבראה אמיתית מתחילה בלפטר את קבוצת הטייסים החזירים עם דרישות שכר מכופלות לטייסים בחול. 60,000 שקל בחודש לא מספיק טייס נפוח ? הטובים לטייס נכון בצבא ! הטובים באופי נכון לאזרחות
    סגור
  • צודק אבל צריך להוסיף
    אחד ש.. 05/07/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את ההנהלה הכושלת שאיפשרה דברים כאלה, עשתה עסקעות מפוקפקות עם בעלי עניין, ומשכה בונוסים כאשר החברה בהפסדים
    סגור
  • 1.
    חברות תעופה שוכרות מטוסים לטווח ארוך ( כתוב - משכירות) (ל"ת)
    Z 05/07/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות