
כנפיים שבורות - אל על מתרסקת וגוררת את החברה האם, כנפיים
חברת כנפיים 2.52% בבעלות משפחת בורוביץ' היא בעלת השליטה האפקטיבית בחברת התעופה אל על 1% ובחברת גלובל כנפיים ליסינג, שעוסקת ברכישת מטוסים והחכרתם לחברות התעופה בעולם החברה נמצאת במשבר גדול בעיקר בגלל הקורונה - אל על עברה לגירעון בהון העצמי אחרי הפסד של 140 מיליון דולר. אלא שההפסד האמיתי הוא 250 מיליון דולר בהינתן הפסדים מנגזרים על הדלק והנפט. נראה שבדוח הבא הגירעון יעלה בעוד עשרות מיליוני דולרים במקרה הטוב ומאה-מאתיים מיליון דולר במקרה הרע. עד סוף השנה אל על עלולה להגיע לגירעון של חצי מיליארד דולר. מטורף.
מטורף עוד יותר הצעד של המדינה - לתמוך בה בסכום של 400 מיליון דולר. מדובר בחברה חדלת פירעון, ובמצב כזה הולכים להסדר חוב שבמסגרתו המלווים מוותרים על חלק מחובם ובעלי המניות מוותרים על אחזקתם. האמת הם לא מוותרים - אין להם ברירה. אבל אצלנו - המדינה רוצה להציל את כנפיים, בעלת השליטה ואת הגופים המממנים והבנקים. אבסורד (הרחבה כאן - צריך לתת לאל על למות)
בנוסף לאל על, יש לכנפיים פעילות של החכרת מטוסים שגם היא בתקופה מאתגרת. הנהלת כנפיים מדגישה כי "משבר נגיף ה"קורונה" הביא לפגיעה בפעילות גלובל ליסינג, כפועל יוצא של הפגיעה בפעילות חברות התעופה הנמנות על לקוחות גלובל ליסינג, אשר נפגעו גם הם ורשמו ירידה מהותית בפעילות". מספר לקוחות פנו לגלובל בכלל זה חוכרים מהותיים מאוד, כבר במהלך חודש מרץ 2020, בבקשה לדחיות מועדים לתשלומי דמי חכירה, כחלק מפניות רוחביות אשר אותן חברות תעופה ביצעו למחכירים רבים. החל מאותו מועד מנהלת גלובל ליסינג שיח שוטף עם אותם חוכרים, במטרה לסייע להם, במידת האפשר לצלוח את המשבר. לאחר תאריך המאזן, ביום 21 באפריל 2020 ,הודיעה Australia Virgin ,שהינה הלקוח המהותי ביותר של גלובל ליסינג, על כניסה מרצון להליכים תחת ניהול מיוחד והחל מחודש מאי 2020 חדלה חוכרת זו לשלם דמי חכירה בגין המטוס, וגלובל ליסינג אינה צופה תזרים מהותי מחוכרת זו עד לסיום הליכי ה- administration voluntary. משבר זה הביא לפגיעה בתוצאותיה הכספיות של גלובל ליסינג כאשר בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2020, רשמה גלובל ליסינג הפרשות לירידת ערך מטוסים בסך כולל של כ- 19.4 מיליון דולר, אשר חלקן הגדול הינה הפרשה לירידת ערך בסך של כ-14.3 מיליון דולר בגין המטוס המוחכר ל- Australia Virgin. חלקה של כנפיים בתוצאות גלובל ברבעון הראשון הסתם בהפסד של מעל 10 מיליון דולר.
הכנסות כנפיים כולה ברבעון הראשון קטנו ב-24.4%, ל-331.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-439.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה חלה ירידה של 23% בכמות הנוסעים בנתב״ג, כמו כן דוח זה אינו משקף את השפעת הנגיף שכן ההגבלות החלו לקראת סוף מרץ, הרבעון השני ישקף את ההפסד הממשי מתקופת הקורונה. לצורך השוואה הוצאות ההפעלה הסתכמו ב-367.7 מיליון שקל, כלומר הפסד גולמי של 36.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-153.4מיליון דולר, לעומת 49.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכירה בהוצאות מימון על סך 67.5 מיליון שקל, מתוכם 40.9 מיליון דולר עבור תוצאות גידור הדלק הסלוני על פעילות אל-על. החברה הכירה בהפסד כולל אחר בסך של 108 מיליון דולר, הנובע בעיקרו הפסד גידור תזרימי המזומנים. כלומר ההפסד הכולל של החברה הסתכם ב-262 מיליון דולר לעומת 13.6 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-11.4 מיליון דולר, לעומת 97 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019. מרבית הפסדי החברה נכללים ברווח הכולל אחר ועל כן אין השפעה משמעותית על תזרימי המזומנים. מיליארד דולר בהסכמי חכירה כאשר בוחנים את הדוח של חברת האחזקות כנפיים, השורה המעניינת היא התחייבויות החברה. בהתחייבויות השוטפות, כלומר התחייבויות שעתידות להיפרע השנה, לחברה יש אשראי לזמן קצר וחלויות שוטפות בסכום דמיוני של 1.3 מיליארד דולר וכ-100 מיליון דולר נוספים בגין חכירות. בהתחייבות לזמן ארוך, לחברה קיימת התחייבות בגין חכירות של 919 מיליון דולר. חברות תעופה לא רוכשות מטוסים אלא שוכרות אותם לטווח ארוך מאד ומכירה בהתחייבות בגינם. מרבית מההתחייבות הנ״ל הם כתוצאה מעסקת רכישת מטוסי הדימליינר, התזמון הכי לא מדויק שחברת תעופה יכלה לעשות. החברה הצטיידה בכ-16 מטוסי דרימליינר חדשים, על מנות לעדכן את צי המטוסים שבראשותה ולהוות תחרות אמתית אל מול ענקיות התעופה, היקף העסקה מוערך בכ-1.25 מיליארד דולר. בצד הנכסים כנפיים מחזיקה במזומנים ובשווה מזומנים בסך של 145 מיליון דולר, וכי סך הנכסים השוטפים בחברה מסתכמים ב-381 מיליון דולר, כשליש מהתחייבויות החברה. כנפיים צופה כי בתום 2021 תגיע לכ-75% תפוקת טיסות ורק בשנת 2022 תגיע ל90% מכמות הטיסות שלפני המשבר.
- 22.מוזר מאד שהמדינה שוקלת להוציא את אל על מהבוץ. החברה לא (ל"ת)משה 06/07/2020 13:49הגב לתגובה זו
- 21.ישראלים 05/07/2020 20:16הגב לתגובה זובישראל קריסתה של אל על נובעת מחזירות של הטייסים מוועדים מושחתים ממנופול שנבנה בצורה מכוערת לאט לאט הבכירים כרסמו ואכל את החברה מבפנים על לקריסתה ולעומת זאת , בחול הקורונה היא שפגעה בחברות התעופה ולא החזירות והמשכורות המנופחים כמו באל על . מתי תתרסק אל על זה יהיה טוב למדינת ישראל ובמקמה תקום חברה חדשה מחול .
- 20.א 05/07/2020 18:30הגב לתגובה זולאל על אין שום בעיה להיות חברה תחרותית ורלוונטית ומרוויחה. היא רק צריכה להיוולד מחדש ולא לוותר לחרדים ולא למאחרים ולא לבעלים "חזיריים".
- 19.נו 05/07/2020 18:03הגב לתגובה זומוכרים את החברה במחיר מבצע לטייקון-החבר-של-הדיקטטור. כל עוד אפשר לשחק עם המספרים ולהציג "רווחים", הטייקון מושך דיבידנדים ומבריח אותם למקלטי-מס. כנראה הדיקטטור גם. כשהעסק מפסיד, פשוטי העם צריכים לכסות את החוב מכיסם.
- 18.שמואל ברגר 05/07/2020 17:00הגב לתגובה זושתיסגר כבר אמן. לא אטוס בה אם אוכל להימנע מכך. שכולם יממשו גם את נקודות הנוסע המתמיד שלהם
- 17.תמים 05/07/2020 16:40הגב לתגובה זווועדים סחטנים שסחטו את אל על ומנהלים מושחתים, שקרנים וגנבים שעשקו את אל על הרסו את החברה
- 16.משיח 05/07/2020 16:21הגב לתגובה זומי שלא רוצה לטוס בשבת, שלא יטוס. למה שאר האזרחים השפויים שרוצים לטוס אל על בשבת, סובלים ? בגלל דרעי הגנב וליצמן תומך הפדופילים ? בטח שהחברה מפסידה.
- 15.ישראלים 05/07/2020 15:54הגב לתגובה זוביום שישי הקרוב בבית העלמין ירקונים , יש לבו בלבוש איך שבה לכם כיבוד קל ושירה במקהלת , אל על מתחת לאדמה בניצוחו של החזירים והוועדים אוכלי חינם , עם צוות הטייסים החזירים שיש לסלק אותם ואת כל התעשייה של אל על מחול לישראל איי שם בעזה . ובמקומם להביא חברה חדשה מצרפת או ארצות הברית .
- 14.שרגא 05/07/2020 14:35הגב לתגובה זוחברת אל על עברה איתנו מלחמות מאז קום המדינה באיזו חברה נסמוך חס וחלילה אם תפרוץ מלחמה
- בוריס אבזיקוב 05/07/2020 20:20הגב לתגובה זוולא בבעלות של חברה פרטית עם ניהול כושל
- 13.אבי 05/07/2020 14:00הגב לתגובה זוה' שולח מסר חשוב לכל הגנבים שפשוט הגיע זמנם. ה' מכה את אלעל ולא שכחנו את הנזק שעשיתם לספקים שלכם כשהייתם הבעלים של קלאבמרקט. והמבין יבין.
- 12.האמיתי 05/07/2020 13:56הגב לתגובה זוזה בהשוואה להרבה חברות אל טובה לישראלים!
- 11.ישראלים 05/07/2020 13:49הגב לתגובה זואל על זו חברה חזירית שיהיה טוב אם תתרסק סופית לקריסה של מחיקה כללית ממדינת ישראל , טוב יהיה אם חברת התעופה אל על תימכר לידיים זרות וזו תהיה העדנה למדינת ישראל , כל המנופול החזירי של אל על עם הוועדים והטייסים שילכו הביתה ויחפשו עבודה במזבלה בכירייה .ובמקומם חברה חדשה מחול בעדיפות תהיה למדינת ישראל .
- 10.רועי 05/07/2020 13:08הגב לתגובה זולהקים חברה חדשה רעננה ובריאה בלי ועדים כוחניים בעלי אינטרסים זרים ופרימדונות שבטוחים שאין להם תחליף .והכי חשוב מינוי מנכ"ל כמו שולץ בטבע .
- 9.כלכלן 05/07/2020 13:01הגב לתגובה זוהממשלה חייבת למצוא אלטרנטיבה . אלעל גמורה . המדינה נרדמה בקטע אסטרטגי חשוב שמחייב פתרון שורש רציני ביותר .
- 8.אזרח מודאג 05/07/2020 12:45הגב לתגובה זוכנפיים ואל על חברות בקשיים .זה לא מתפקידי לתת להם את כספי אף פעם לא טסתי באל על בחינם מדוע אני צריך לממן אותם יעלו לכו חפשו
- 7.[email protected] 05/07/2020 11:22הגב לתגובה זורק וועדת חקירה ממלכתית או משטרתית תוכל לברר כמה כסף נטו לשנה מרוויחה אל-על מקבלנות בטחון התעופה שהיא מבצעת עבור עצמה ושאר החברות. גם.כעת כשהכל סגור הקבטיו"ת עובדות בכל העולם על מנת לא לוותר על מקור הכנסה אדיר. כל ההכרזות על פתיחות קווים לאוסטרליה סן פרנסיסקו וטוקיו עלו לנו כסף להקמת קבטיו"ת
- על מה אתה מתלונן. זו חברה פרטית. חכירה ממלכתית. (ל"ת)lazar01 05/07/2020 13:13הגב לתגובה זו
- 6.מתתיהו פישר 05/07/2020 11:12הגב לתגובה זוחילול שבת זהו מישקולת כבדה מאד על אל על. תפסיקו עם חילולי השבת ותראו רווח.אמן.
- אלוהים 05/07/2020 16:18הגב לתגובה זוזה שלא טסים בשבת ממוטט את החברה. הפסד של 40 אחוז כתוצאה מההחלטה המטורפת הזאת
- גוטה 05/07/2020 14:22הגב לתגובה זובגלל שהם לא טסו בשבת הם פשטי רגל, והפסידו מיליארדים
- להפך. לא יכולה להתחרות בגלל שלא טסה בשבת. (ל"ת)אני 05/07/2020 13:56הגב לתגובה זו
- 5.צ.ב 05/07/2020 11:03הגב לתגובה זוכל אילו הרגו את אל על הרבה לפני הקורונה, הקורונה בסה"כ עשתה המתת חסד.
- 4.רוצה קורונה טוב אל על עם הדתיים (ל"ת)שוש 05/07/2020 11:00הגב לתגובה זו
- 3.העיתונאי תפקידו להציג עובדות ולא לתת את דעתו... (ל"ת)יוני 05/07/2020 10:44הגב לתגובה זו
- 2.נוסע מתמיד 05/07/2020 10:40הגב לתגובה זוההבראה אמיתית מתחילה בלפטר את קבוצת הטייסים החזירים עם דרישות שכר מכופלות לטייסים בחול. 60,000 שקל בחודש לא מספיק טייס נפוח ? הטובים לטייס נכון בצבא ! הטובים באופי נכון לאזרחות
- אחד ש.. 05/07/2020 18:40הגב לתגובה זואת ההנהלה הכושלת שאיפשרה דברים כאלה, עשתה עסקעות מפוקפקות עם בעלי עניין, ומשכה בונוסים כאשר החברה בהפסדים
- 1.חברות תעופה שוכרות מטוסים לטווח ארוך ( כתוב - משכירות) (ל"ת)Z 05/07/2020 10:12הגב לתגובה זו