כנפיים שבורות - אל על מתרסקת וגוררת את החברה האם, כנפיים
חברת כנפיים +0.69% כנפיים 1,308 +0.69% בסיס:1,299 פתיחה:1,299 גבוה:1,325 נמוך:1,285 תמורה:92,836 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בבעלות משפחת בורוביץ' היא בעלת השליטה האפקטיבית בחברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ובחברת גלובל כנפיים ליסינג, שעוסקת ברכישת מטוסים והחכרתם לחברות התעופה בעולם
החברה נמצאת במשבר גדול בעיקר בגלל הקורונה - אל על עברה לגירעון בהון העצמי אחרי הפסד של 140 מיליון דולר. אלא שההפסד האמיתי הוא 250 מיליון דולר בהינתן הפסדים מנגזרים על הדלק והנפט. נראה שבדוח הבא הגירעון יעלה בעוד עשרות מיליוני דולרים במקרה הטוב ומאה-מאתיים מיליון דולר במקרה הרע. עד סוף השנה אל על עלולה להגיע לגירעון של חצי מיליארד דולר. מטורף.
מטורף עוד יותר הצעד של המדינה - לתמוך בה בסכום של 400 מיליון דולר. מדובר בחברה חדלת פירעון, ובמצב כזה הולכים להסדר חוב שבמסגרתו המלווים מוותרים על חלק מחובם ובעלי המניות מוותרים על אחזקתם. האמת הם לא מוותרים - אין להם ברירה. אבל אצלנו - המדינה רוצה להציל את כנפיים, בעלת השליטה ואת הגופים המממנים והבנקים. אבסורד (הרחבה כאן - צריך לתת לאל על למות)
בנוסף לאל על, יש לכנפיים פעילות של החכרת מטוסים שגם היא בתקופה מאתגרת. הנהלת כנפיים מדגישה כי "משבר נגיף ה"קורונה" הביא לפגיעה בפעילות גלובל ליסינג, כפועל יוצא של הפגיעה בפעילות חברות התעופה הנמנות על לקוחות גלובל ליסינג, אשר נפגעו גם הם ורשמו ירידה מהותית בפעילות". מספר לקוחות פנו לגלובל בכלל זה חוכרים מהותיים מאוד, כבר במהלך חודש מרץ 2020, בבקשה לדחיות מועדים לתשלומי דמי חכירה, כחלק מפניות רוחביות אשר אותן חברות תעופה ביצעו למחכירים רבים. החל מאותו מועד מנהלת גלובל ליסינג שיח שוטף עם אותם חוכרים, במטרה לסייע להם, במידת האפשר לצלוח את המשבר. לאחר תאריך המאזן, ביום 21 באפריל 2020 ,הודיעה Australia Virgin ,שהינה הלקוח המהותי ביותר של גלובל ליסינג, על כניסה מרצון להליכים תחת ניהול מיוחד והחל מחודש מאי 2020 חדלה חוכרת זו לשלם דמי חכירה בגין המטוס, וגלובל ליסינג אינה צופה תזרים מהותי מחוכרת זו עד לסיום הליכי ה- administration voluntary. משבר זה הביא לפגיעה בתוצאותיה הכספיות של גלובל ליסינג כאשר בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2020, רשמה גלובל ליסינג הפרשות לירידת ערך מטוסים בסך כולל של כ- 19.4 מיליון דולר, אשר חלקן הגדול הינה הפרשה לירידת ערך בסך של כ-14.3 מיליון דולר בגין המטוס המוחכר ל- Australia Virgin. חלקה של כנפיים בתוצאות גלובל ברבעון הראשון הסתם בהפסד של מעל 10 מיליון דולר.
הכנסות כנפיים כולה ברבעון הראשון קטנו ב-24.4%, ל-331.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-439.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה חלה ירידה של 23% בכמות הנוסעים בנתב״ג, כמו כן דוח זה אינו משקף את השפעת הנגיף שכן ההגבלות החלו לקראת סוף מרץ, הרבעון השני ישקף את ההפסד הממשי מתקופת הקורונה.
לצורך השוואה הוצאות ההפעלה הסתכמו ב-367.7 מיליון שקל, כלומר הפסד גולמי של 36.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-153.4מיליון דולר, לעומת 49.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכירה בהוצאות מימון על סך 67.5 מיליון שקל, מתוכם 40.9 מיליון דולר עבור תוצאות גידור הדלק הסלוני על פעילות אל-על.
החברה הכירה בהפסד כולל אחר בסך של 108 מיליון דולר, הנובע בעיקרו הפסד גידור תזרימי המזומנים. כלומר ההפסד הכולל של החברה הסתכם ב-262 מיליון דולר לעומת 13.6 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.
המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-11.4 מיליון דולר, לעומת 97 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019. מרבית הפסדי החברה נכללים ברווח הכולל אחר ועל כן אין השפעה משמעותית על תזרימי המזומנים.
מיליארד דולר בהסכמי חכירה
כאשר בוחנים את הדוח של חברת האחזקות כנפיים, השורה המעניינת היא התחייבויות החברה. בהתחייבויות השוטפות, כלומר התחייבויות שעתידות להיפרע השנה, לחברה יש אשראי לזמן קצר וחלויות שוטפות בסכום דמיוני של 1.3 מיליארד דולר וכ-100 מיליון דולר נוספים בגין חכירות. בהתחייבות לזמן ארוך, לחברה קיימת התחייבות בגין חכירות של 919 מיליון דולר.
חברות תעופה לא רוכשות מטוסים אלא שוכרות אותם לטווח ארוך מאד ומכירה בהתחייבות בגינם. מרבית מההתחייבות הנ״ל הם כתוצאה מעסקת רכישת מטוסי הדימליינר, התזמון הכי לא מדויק שחברת תעופה יכלה לעשות. החברה הצטיידה בכ-16 מטוסי דרימליינר חדשים, על מנות לעדכן את צי המטוסים שבראשותה ולהוות תחרות אמתית אל מול ענקיות התעופה, היקף העסקה מוערך בכ-1.25 מיליארד דולר.
בצד הנכסים כנפיים מחזיקה במזומנים ובשווה מזומנים בסך של 145 מיליון דולר, וכי סך הנכסים השוטפים בחברה מסתכמים ב-381 מיליון דולר, כשליש מהתחייבויות החברה.
כנפיים צופה כי בתום 2021 תגיע לכ-75% תפוקת טיסות ורק בשנת 2022 תגיע ל90% מכמות הטיסות שלפני המשבר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
22.מוזר מאד שהמדינה שוקלת להוציא את אל על מהבוץ. החברה לא (ל"ת)משה 06/07/2020 13:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
21.יש הבדלים משמעותיים בין חברות התעופה בקריסתם הכלכליתישראלים 05/07/2020 20:16הגב לתגובה זו0 0בישראל קריסתה של אל על נובעת מחזירות של הטייסים מוועדים מושחתים ממנופול שנבנה בצורה מכוערת לאט לאט הבכירים כרסמו ואכל את החברה מבפנים על לקריסתה ולעומת זאת , בחול הקורונה היא שפגעה בחברות התעופה ולא החזירות והמשכורות המנופחים כמו באל על . מתי תתרסק אל על זה יהיה טוב למדינת ישראל ובמקמה תקום חברה חדשה מחול .סגור
-
20.צר לי על אנשי אל על, אבל חשוב ללמד את בורוביצ'ים לקחא 05/07/2020 18:30הגב לתגובה זו0 0לאל על אין שום בעיה להיות חברה תחרותית ורלוונטית ומרוויחה. היא רק צריכה להיוולד מחדש ולא לוותר לחרדים ולא למאחרים ולא לבעלים "חזיריים".סגור
-
19.הפרטה נוסח רפובליקת-בננותנו 05/07/2020 18:03הגב לתגובה זו0 0מוכרים את החברה במחיר מבצע לטייקון-החבר-של-הדיקטטור. כל עוד אפשר לשחק עם המספרים ולהציג "רווחים", הטייקון מושך דיבידנדים ומבריח אותם למקלטי-מס. כנראה הדיקטטור גם. כשהעסק מפסיד, פשוטי העם צריכים לכסות את החוב מכיסם.סגור
-
18.חברת תעופה שלא טסה בשבת לא צריכה להתקייםשמואל ברגר 05/07/2020 17:00הגב לתגובה זו4 1שתיסגר כבר אמן. לא אטוס בה אם אוכל להימנע מכך. שכולם יממשו גם את נקודות הנוסע המתמיד שלהםסגור
- טען עוד
-
17.אל על חברה מושחתת, הדג מסריח מהראשתמים 05/07/2020 16:40הגב לתגובה זו3 1וועדים סחטנים שסחטו את אל על ומנהלים מושחתים, שקרנים וגנבים שעשקו את אל על הרסו את החברהסגור
-
16.באתי לטוס בשבת באל על. טראח, היא לא טסה.משיח 05/07/2020 16:21הגב לתגובה זו4 2מי שלא רוצה לטוס בשבת, שלא יטוס. למה שאר האזרחים השפויים שרוצים לטוס אל על בשבת, סובלים ? בגלל דרעי הגנב וליצמן תומך הפדופילים ? בטח שהחברה מפסידה.סגור
-
15.מחפשים 10 אנשים בדחיפות לקבורה של חברת אל עלישראלים 05/07/2020 15:54הגב לתגובה זו1 0ביום שישי הקרוב בבית העלמין ירקונים , יש לבו בלבוש איך שבה לכם כיבוד קל ושירה במקהלת , אל על מתחת לאדמה בניצוחו של החזירים והוועדים אוכלי חינם , עם צוות הטייסים החזירים שיש לסלק אותם ואת כל התעשייה של אל על מחול לישראל איי שם בעזה . ובמקומם להביא חברה חדשה מצרפת או ארצות הברית .סגור
-
14.אל עלשרגא 05/07/2020 14:35הגב לתגובה זו2 3חברת אל על עברה איתנו מלחמות מאז קום המדינה באיזו חברה נסמוך חס וחלילה אם תפרוץ מלחמהסגור
-
צריך לסמוך על חברה לאומית בבעלות המדינהבוריס אבזיקוב 05/07/2020 20:20הגב לתגובה זו0 0ולא בבעלות של חברה פרטית עם ניהול כושלסגור
-
13.הגנבים מקלאבמרקטאבי 05/07/2020 14:00הגב לתגובה זו1 0ה' שולח מסר חשוב לכל הגנבים שפשוט הגיע זמנם. ה' מכה את אלעל ולא שכחנו את הנזק שעשיתם לספקים שלכם כשהייתם הבעלים של קלאבמרקט. והמבין יבין.סגור
-
12.אני טס הרבה מאוד נהנתי לטוס באל על!האמיתי 05/07/2020 13:56הגב לתגובה זו2 2זה בהשוואה להרבה חברות אל טובה לישראלים!סגור
-
11.אין מנוס מלתת לאל על להתבוסס בדמה עד שתפיח נשמתהישראלים 05/07/2020 13:49הגב לתגובה זו3 2אל על זו חברה חזירית שיהיה טוב אם תתרסק סופית לקריסה של מחיקה כללית ממדינת ישראל , טוב יהיה אם חברת התעופה אל על תימכר לידיים זרות וזו תהיה העדנה למדינת ישראל , כל המנופול החזירי של אל על עם הוועדים והטייסים שילכו הביתה ויחפשו עבודה במזבלה בכירייה .ובמקומם חברה חדשה מחול בעדיפות תהיה למדינת ישראל .סגור
-
10.אל על ז"לרועי 05/07/2020 13:08הגב לתגובה זו2 0להקים חברה חדשה רעננה ובריאה בלי ועדים כוחניים בעלי אינטרסים זרים ופרימדונות שבטוחים שאין להם תחליף .והכי חשוב מינוי מנכ"ל כמו שולץ בטבע .סגור
-
9.למה ולמי מחכים ?כלכלן 05/07/2020 13:01הגב לתגובה זו1 0הממשלה חייבת למצוא אלטרנטיבה . אלעל גמורה . המדינה נרדמה בקטע אסטרטגי חשוב שמחייב פתרון שורש רציני ביותר .סגור
-
8.לפרק את החברהאזרח מודאג 05/07/2020 12:45הגב לתגובה זו1 0כנפיים ואל על חברות בקשיים .זה לא מתפקידי לתת להם את כספי אף פעם לא טסתי באל על בחינם מדוע אני צריך לממן אותם יעלו לכו חפשוסגור
-
7.וועדת חקירה ממלכתיתfenigsteinsi@gmail.com 05/07/2020 11:22הגב לתגובה זו2 1רק וועדת חקירה ממלכתית או משטרתית תוכל לברר כמה כסף נטו לשנה מרוויחה אל-על מקבלנות בטחון התעופה שהיא מבצעת עבור עצמה ושאר החברות. גם.כעת כשהכל סגור הקבטיו"ת עובדות בכל העולם על מנת לא לוותר על מקור הכנסה אדיר. כל ההכרזות על פתיחות קווים לאוסטרליה סן פרנסיסקו וטוקיו עלו לנו כסף להקמת קבטיו"תסגור
-
על מה אתה מתלונן. זו חברה פרטית. חכירה ממלכתית. (ל"ת)lazar01 05/07/2020 13:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.חילול שבת _מישקולת.מתתיהו פישר 05/07/2020 11:12הגב לתגובה זו5 4חילול שבת זהו מישקולת כבדה מאד על אל על. תפסיקו עם חילולי השבת ותראו רווח.אמן.סגור
-
בדיוק, אבל הפוך.אלוהים 05/07/2020 16:18הגב לתגובה זו0 1זה שלא טסים בשבת ממוטט את החברה. הפסד של 40 אחוז כתוצאה מההחלטה המטורפת הזאתסגור
-
הפוך גוטה , הפוךגוטה 05/07/2020 14:22הגב לתגובה זו2 1בגלל שהם לא טסו בשבת הם פשטי רגל, והפסידו מיליארדיםסגור
-
להפך. לא יכולה להתחרות בגלל שלא טסה בשבת. (ל"ת)אני 05/07/2020 13:56הגב לתגובה זו1 1סגור
-
5.החובבנות, החפריות, הזילזול בלקוחות והחזירות...צ.ב 05/07/2020 11:03הגב לתגובה זו8 3כל אילו הרגו את אל על הרבה לפני הקורונה, הקורונה בסה"כ עשתה המתת חסד.סגור
-
4.רוצה קורונה טוב אל על עם הדתיים (ל"ת)שוש 05/07/2020 11:00הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.העיתונאי תפקידו להציג עובדות ולא לתת את דעתו... (ל"ת)יוני 05/07/2020 10:44הגב לתגובה זו4 2סגור
-
2.לא הקורנה הרגה את אל-עלנוסע מתמיד 05/07/2020 10:40הגב לתגובה זו11 1ההבראה אמיתית מתחילה בלפטר את קבוצת הטייסים החזירים עם דרישות שכר מכופלות לטייסים בחול. 60,000 שקל בחודש לא מספיק טייס נפוח ? הטובים לטייס נכון בצבא ! הטובים באופי נכון לאזרחותסגור
-
צודק אבל צריך להוסיףאחד ש.. 05/07/2020 18:40הגב לתגובה זו0 0את ההנהלה הכושלת שאיפשרה דברים כאלה, עשתה עסקעות מפוקפקות עם בעלי עניין, ומשכה בונוסים כאשר החברה בהפסדיםסגור
-
1.חברות תעופה שוכרות מטוסים לטווח ארוך ( כתוב - משכירות) (ל"ת)Z 05/07/2020 10:12הגב לתגובה זו1 1סגור