החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים
דירקטוריון אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שבר את שיאי הציניות של עצמו. החברה הלא מנוהלת הזו הסכימה ברוב טובה לקבל ממשלם המסים 400 מיליון דולר. 150 מיליון דולר במזומן ו-250 מיליון דולר בערבויות. אי אפשר לגמד את שיאי הציניות שנשברים כאן כשחברה שהיא גווייה מהלכת שלא ניתנת לריפוי, במקום לקבל מקום של כבוד בפח האשפה של ההיסטוריה, מקבלת סכומי כסף ניכרים ממשלם המסים שבימים כאלה היו יכולים להציל פי כמה יותר משפחות מאובדן כלכלי מאשר את בעלי השליטה בחברה והעובדים שתרמו תרומה מכרעת למותה חסר הכבוד של החברה.
מעבר להכל, זה לא הוגן. רבבות אנשים בתחום התיירות איבדו את ההכנסה שלהם לחלוטין - אפס שקלים הם מביאים הביתה, ואם במקרה הטוב הם בחל"ת יש להם תמיכה מוגבלת בסכום ובזמן. מדריכי טיולים, סוכני נסיעות לא ישנים בלילה, ועובדי אל על מקבלים צ'ופרים. זה פשוט לא הוגן. התמיכה הסלקטיבית הזו, האיפה ואיפה הזו מריחה פוליטיקה מכוערת. מעבר לכך שלא צריך ואין שום סיבה שבעולם לתמוך בחברה, מעבר לכך שאם כבר תומכים צריך לעשות זאת בשכל עם תספורת למלווים ולקיחת כל 100% מהחברה. מעבר לטעויות הכלכליות הנוראיות האלו יש את הפן האנושי - ממשלה זורקת רבבות עובדים בתחום התיירות ותומכת בענקית שמנה, לא יעילה שבמשך שנים מפסידה בגלל אלפי עובדים חזקים שחלקם מיותר וחלקם מרוויח כמו מנכ"לים - הטייסים לדוגמה. למה אל על מקבלת פרס על היותה דוגמה רעה לגוף מסואב וכוחני ולמה במקום לתמוך באל על לא תומכים ברבבות אנשים - 400 מיליון דולר שזורקים לאל על (וזורקים כי בקרוב יראו שזה לא מספיק, יכלו להציל 20-40 אלף עסקים קטנים שהיו מקבלים 10-20 אלף דולר. ככה גם המדינה היתה מצילה רבבות עובדים - בכל עסק קטן יש בממוצע כמה עובדים, נהיה שמרנים, ונגיע ל-50-60 אלף עובדים. למה העובדים האלו נחותים מהעובדים של אל על?
רשות השידור מתה, למה לא נותנים לאל על למות?
נעצור רגע ונדגים. סיפורה של רשות השידור היה ידוע לכל. גוף שידור ששורף מידי שנה כמעט מיליארד שקל, מייצר עניין אפסי ונשלט על-ידי עובדים שלא ניתן לנהל אותם או להוציא מהם מוצר שניתן יהיה לשווק אותו לציבור. הנהלות שמונו לרשות השידור הגוועת הידרדרו לאט לאט לעדת פיונים משרתי שלטון, כל שלטון שהרי היו תלויים בו למחייתם, והציבור? המשיך לשלם מידי שנה את האיגרת הדרקונית והמופרכת שכל תכליתה הייתה העברת כסף מהציבור לכיס שלא ידע שובע של העובדים והמנהלים שהילכו עלינו איימים שהם, כן רק הם, שומרי הסף של השידור הציבורי והדמוקרטיה.
ניסיונות שונים לבצע רפורמות ברשות השידור עלו הרבה כסף ובזבזו שנים רבות על ניסיונות החייאה של גוף מת עד שהפוליטיקאים, ברגע של חסד, הכריעו בעד הציבור. כלומר, אם לא ניתן לנהל את רשות השידור ולא ניתן להחזיר אותה להיות רלוונטית לעולם במאה ה-21, הרי דינה נגזר – סגירתה, העברת העובדים לטיפול הכנ"ר והקמה של רשות שידור ציבורי עדכנית, רלוונטית ובריאה - כאן. אפשר להתווכח אם הגוף הזה היום בריא - אבל זה כבר עניין אחר. זה היה אמור לעלות (במונחים שוטפים) הרבה פחות למשלם המסים. הבעיה שכמו כל גוף ציבורי, סמי ציבורי, ממשלתי - הוא מתנפח על חשבון האזרחים והוא עולה לא מעט כסף. בעידן של אינסוף ערוצים, מי צריך את הערוץ הציבורי?
נחזור לאל-על. בימים בהם הייתה אל-על חברת התעופה הלאומית של ישראל היא הייתה רלוונטית, בדיוק כמו רשות השידור בשנות ה-60 של המאה הקודמת. אל-על הייתה במקום שחיבר את ישראל לעולם כשחברות תעופה בינלאומיות נכנעו לחרם הערבי או פשוט חששו להגיע לישראל או אולי לא היה כדאי להם כלכלית לטוס לישראל וממנה (ישראל הייתה אז מדינה קטנה בסכנת הכחדה תמידית עם יכולת כלכלית לא מהותית).
מאז עברו הרבה שנים, וכמו שרשות השידור לא התאימה את עצמה לעידן המודרני, ככה גם אל-על. אל-על עדיין מתעקשת להיות החברה שמתעמרת בלקוחות שלה. הכרטיסים שם יקרים. רמת השירות הולכת ויורדת.
הזלזול המתמיד של אל-על בלקוחות שלה בה לידי ביטוי בדירוגים שונים שנערכים בעולם התעופה. כך למשל חברת Flight Stats שמדרגת למעלה מ-40 חברות תעופה ברחבי העולם דירגה את אל-על באמצע שנת 2018 בדירוג הלא מחמיא ה-36 במדד הדיוק בטיסות כש-38% מהטיסות של החברה הגיעו ליעדן באיחור. בשנים 2017 ו-2016, באותו הדירוג הגיעה אל-על למקום האחרון כשבשנת 2016 רק כ-50% מהטיסות של החברה הגיעו ליעדן בזמן, משל, זמנם של הנוסעים הפקר!
בחודש יוני 2017 דורגה אל-על על-ידי שדה התעופה הית'רו שבלונדון כחברת התעופה המזהמת ביותר שנוחתת בשדה התעופה העמוס והבינלאומי הזה. אל-על טענה אז שהיא נמצאת בעיצומו של תהליך להחלפת המטוסים המרעישים והמזהמים (והמיושנים) שלה במטוסים חדשים וידידותיים יותר לסביבה.
אך הנה, אנחנו למדים כי כמעט בכל שנה מככבת אל-על בדירוגים השונים במיקומים נמוכים (את חלקם חסכנו לכם).
מה לאומי באל-על?
להוציא העובדה כי מטוסי החברה צבועים בצבעי כחול לבן, מקבלת כסף מידי שנה ממשלם המסים הישראלי (לצורכי ביטחון) אין שום דבר לאומי וישראלי בחברה, למעט ההיסטוריה והנוסטלגיה הנלווית אליה.
אל-על מתהדרת בטיסות חילוץ לישראלים שנתקעים במדינות שונות ברחבי העולם, אך האם במאה ה-21 יש צורך במשלוח טיסות חילוץ כאלה על חשבון משלם המסים הישראלי כדי להביא הביתה מי שנסע ברצונו החופשי לטיול ובגלל חוקים מקומיים אינו יכול לחזור בזמן לישראל? יתכבד המטייל הנכבד ויסתדר לבד. הרי אין הבדל בינו לבין מטייל אוסטרלי שאינו יכול לשוב לאוסטרליה כי ביטלו את הטיסות, נאמר בשל סגירת שדות תעופה בשל התפשטות וירוס הקורונה.
יש שיגידו שאל-על בתקופות חירום תטיס מזון ותרופות ומטענים לישראל כשחברות אחרות וזרות לא יסכימו לעשות כן. אם כן, גם כאן הלאומיות היא מפלטו של הציניקן. משלם המסים הישראלי מעביר מידי שנה אין סוף כספים למערכת הביטחון שבתורה מתקצבת את חיל האוויר. אם כן, בימים בהם יש צורך להטיס מכונות הנשמה, מטושים או כל מיני דברים אחרים שחברות מסחריות אינן עושות זאת, יתכבד חיל האוויר ויטיס מטוס לאן שצריך כדי להביא את הציוד והסחורות - אם מדובר כמובן במצב חירום.
אם כן, המסקנה המתבקשת היא שבימי שיגרה ניתן להטיס הכל מהכל מישראל וממנה בכל חברה מסחרית ואין לאל על כל עדיפות על חברות בינלאומיות בריטיות, צרפתיות, גרמניות ואמריקאיות. ואם בכל זאת במצב חירום עסקינן, הרי שניתן להפעיל את חיל האוויר שלא לומר לחכור או לשכור נקודתית מטוסים על צוותיהם מחברות בינלאומיות של מדינות ידידותיות.
נכון לסוף 2019 העסיקה אל-על 6,000 עובדים. יש להצר על כל עובד שמאבד את מקום עבודתו, אך עובדי אל-על נחשבים לעובדים איכותיים שיכולים לעשות שימוש באחת התוכניות שמפעילה המדינה להסבה מקצועית, ומכיוון ששכרם אינו נמוך הרי שיש להם אורך רוח (בצירוף דמי אבטלה) לערוך שינויים מקצועיים שיאפשרו להם להשתלב במקומות עבודה אחרים. כמו כל עובד אחר שמפוטר בשל משבר כלכלי/ סגירה של מקום העבודה שלו.
נניח לרגע שכדי להציל את בעלי השליטה של אל-על מאובדן הנכס שלהם (מניות השליטה באל-על) וכן את 6,000 עובדיה, המדינה תזרים את 400 מיליון הדולר האלה. הרי המשמעות היא שמשלם המסים הוציא 67 אלף דולר לעובד כדי לשמר את מקום עבודתו המפסיד והלא יעיל, ובל נשכח את בעלי השליטה שאמנם לא יקבלו כסף באופן ישיר אך ההזרמה תשמר חבילת המניות המדוללת שלהם כשהם מקבלים שותף מצוין – משלם המסים הישראלי – כיס עמוק.
אסור לעובדים לנוח על זרי הדפנה, הרי גם אם החברה תעבור לשליטת המדינה יפוטרו חלק ניכר מהם (כנראה 2,000 עובדים) אבל אל לנו לחשוב כך. העובדים ימשיכו להשבית את החברה, לטוס באיחור, לנחות באיחור ובאופן כללי לזלזל בנוסע – אבל הפעם אין להם אפילו תמריץ לעמוד בתחרות אמיתית כי הם יוכלו להפעיל לחץ על הפוליטיקאים שיזרימו פעם אחר פעם כסף "להציל" את החברה – הגוויה המהלכת – הם ימשיכו לקבל שכר משמעותי, בלי באמת לתת תמורה. רשות השידור זוכרים?
המסקנה המתבקשת חד היא – תנו לאל-על לקרוס. אנחנו לא באמת צריכים להוציא 400 מיליון דולר בשביל להחזיק אותה. מה יהיה במקומה? חברה אחרת, או שהקטנות יגדלו. זה לא משנה. אל על צריכה להיעלם מהמפה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
68.נכון - למנות מפרק זמניז 10/07/2020 22:29הגב לתגובה זו0 0צריך לתת לטבע לעשות את שלו ה"אגוז הקשה לפיצוח", הפכו להיות הזנב שמקשקש בכלב או גידול סרטני שהרג את החולה.סגור
-
67.די כבר עם השנאה.איזה מעייף! 10/07/2020 00:08הגב לתגובה זו0 1רוב העובדים הם כן יעילים. מה לעשות שאין מספיק טייסים אזרחי ישראל, כמו בכל דבר אחר יש הצע וביקוש. ובניגוד לאלפי עסקים אחרים שאם יקרסו יקומו במקומם עסקים זהים והמיסים ישארו פה בסופו של דבר. אם אלעל תסגר ואת המקום שלה יתפסו עשרות חברות זרות מיליארדי מיסים יעלמו בשנה. וזה עוד לפני הצורך המדיני של חברת תעופה.סגור
-
66.כתב תפרגן גם ל6000 עובדי החברה מגיע לאכול (ל"ת)צרות עין 09/07/2020 21:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
65.לא מסכים אל על הצילו אותי כשנתקעתי ביוון אף חברה אחת לאיניב 09/07/2020 21:34הגב לתגובה זו1 1היתה מוכנה לטוס לישראל זה היה בתקופת המלחמה עם החמאס עשרות טילים וחוזר אונים ביוון אני והמשפחה זה הזמן להגיד תודה לחברה הלאומית שלנו עם דגל ישראל בזנב גאווה תחי מדינת ישראל.סגור
-
64.דמגוגיהאמיר 09/07/2020 19:18הגב לתגובה זו0 1כמה שטויות ושקרים בכתבה אחת. אפשר לסלוח. ניכר שלכותב אין שמץ של מושג בתכנים עליהם כותב. יעשה טוב אם פעם הבאה יבצע תחקיר מסודר. יתשאל את האנשים אותם משמיץ. אבל תחקיר זו עבודה קשה ובטח היה הרבה יותר נוח לכתוב בדלי מידע לא נכונים שאסף עם הזמןסגור
- טען עוד
-
63.כמה דמגוגיה?שלומי 09/07/2020 16:56הגב לתגובה זו0 0את מי קוראים לדגל בעיתות חירום . מי החזיר את כל הישראלים מחול בתחילת הקורונה. בכל מבצע צבאי, נתב"ג מאויים ושום חברה זרה לא נוחתת בארץ. חייבים לשמר יכולת בכל תחום. כולל חקלאות כדי לספק אוכל לציבור ולפי הצעתך. אפשר לשכור שכירי חרב במקום חיילים ישראלים יותר זול. ועוד ועוד ועוד. די מהפופוליזם הזול. (אני לא עובד אלעל וטס בכל חברה אחרת).סגור
-
62.כלכל ראשי גש למנכלכלכל ראשי 09/07/2020 16:18הגב לתגובה זו0 0כלכל ראשי אתה מפוטר . איך ניצן כהן לא שודרג? כל שופט וראש אגף אנו משדרגים.סגור
-
61.כתבה פושעתאורי 09/07/2020 12:44הגב לתגובה זו1 1עוד אינטרסנט כותב שלילי על אל על. אולי מספיק? מדינה חייבת חברה לאומית. טעות יחידה שהוא מכרה אותה בזמנה כי לא מצאו אמשים נורמליים לנהל אותה.סגור
-
אורי - אתה עובד באלעל אלעל אל על...? (ל"ת)אריק בר 09/07/2020 16:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
60.מילחמהאנונימי 09/07/2020 12:30הגב לתגובה זו1 1אני רוצה להבין דבר אחד המדינה נלחמת באבטלה או שהיא נלחמת במובטלים במקום לפטר 2000 באל על אפשר לעשות תוכנית התייעלות ללא פיטורים גם ככה המדינה תשלם להם דמי אבטלה וחלק מהם היקרסו כלכלית העם זה טוב למדינה העיקר לדפוק את אל על לא משנה מה המחיר שהעובדים ישלמוסגור
-
59.כתבה גועלית ומסיתה !!!!!איש 09/07/2020 10:05הגב לתגובה זו0 2איש יהיר ולא יעילסגור
-
58.כל כך צודק, אל תתנו את הכסף שלי מתנה לאל על. תנו לביבי (ל"ת)יוסי המעופף 09/07/2020 08:56הגב לתגובה זו1 2סגור
-
57.כל מילה בסלענועם אזולאי 09/07/2020 08:28הגב לתגובה זו2 3פשוט צעד פוליטי מלוכלך. אל על הייתה צריכה לקרוז לפני עשרות שנים והמדינה הייתה צריכה לדאוג לאלטרנטיבה. בדיוק כמו שאין לנו חברת מעבדים פרטית, או מכרות מתכות נדירות כדי לייצר אותם ואנחנו מסתדרים בלי ייצור מקומי של מחשבים, ברור שאפשר להסתמך על גופים פרטיים בתעופה, תחום קריטי הרבה פחות.סגור
-
56.ניצן כהן אל על (ל"ת)ראובן 09/07/2020 07:16הגב לתגובה זו0 1סגור
-
55.למכור לאל על את המטוס של ביבי (ל"ת)שרה 08/07/2020 16:40הגב לתגובה זו2 2סגור
-
54.לא מקבלת כסף אלה הלוואהשי 08/07/2020 15:12הגב לתגובה זו2 5לא מקבלת כסף אלה הלוואה בריבית של שוק אפור!!סגור
-
מה יקרה במועד הפרעון שלא תוכל להחזירסקוויד ויד 08/07/2020 16:30הגב לתגובה זו1 1הערבות תהפוך לתשלום. וזה יקרה. אין סיבה שלא.סגור
-
53.פחאלעל 08/07/2020 14:39הגב לתגובה זו1 3חברה גרועה..לסגור אותה..למכור אותה..שהוקמה יעסיק מחדש איזה טייסים שייבחר ללא ועדים מושחתים..בשכר רבע ממה שמקבלים היום וגם יסתמו את הפה...חברה מושחתת מגעילה עם שרות גרוע ביותר..בושה למדינה לשים שקל אחד אפילו שם..שתימכר למישהו פרטי והוא יבריא אותה אחרי קיצוצים נכבדיםסגור
-
52.אחלה חברהאנונימי 08/07/2020 14:11הגב לתגובה זו4 4אל על זו החברה הכי מסודרת עם יחס הון חוב הקטן בעולם עם שכרות צעונות חברה שצמיד מדייקת ומעולם לא שובתת היא נכס לאומי וככזה צריך להפטר ממנו כמה שיותר מהרסגור
-
51.אל על היא סמל של המדינה שראוי לשמרו (ל"ת)אאט 08/07/2020 14:07הגב לתגובה זו5 0סגור
-
50.העדר מנהיגות תביע ליציאה לרחובותאנונימי 08/07/2020 13:55הגב לתגובה זו0 0יש מקום למפלגה חדשה שתבטיח צדק חלוקתי כלכלי מחדש המפלגות הקיימות דואגות רק לעצמן וחלקם הקטן רק לציבור הבוחרים שלהם צריך לערוך בחירות בדחיפות להחלפת כל חברי הכנסת לאלתרסגור
-
49.בהתחשב שבאירוע המחלף הוציאו 4000 שח למנה ,הגיוני לשלםS 08/07/2020 13:47הגב לתגובה זו0 0סכום מופרך על כלום .......סגור
-
48.מייצרת מקום עבודהשי 08/07/2020 13:40הגב לתגובה זו2 0הכסף יחזור למדינה על ידי תשלום מיסים על הכרטיסי טיסה על העובדים בחברה שמקבלים שכר גבוה ומס בהתאם וכן על יד כל נותני השירותים מסביב ואולי תחזור להיות בהמשך חברה רווחיתסגור
-
47.כתבה שיקרית מהיסוד.אלעל לא לקחה שקל מהמדינה מאז שהופרטהעובד 08/07/2020 13:23הגב לתגובה זו6 9ב2003.כסף לביטחון זאת מדיניות של המדינה לא תלוי באלעל. רק אתה לא מזכיר שחברות הלאו קוסט מקבלים כסף מהמדינה על כל נוסע.אתה לא מזכיר שחברות זרות יכולים לטוס מעל מדינות שאלעל לא יכולה תתאר את כל הדברים אחרי תוציא כתבה מטופשת שכזאתסגור
-
46.כל מילה בסלעעוזי 08/07/2020 13:06הגב לתגובה זו9 3אין מה להוסיףסגור
-
45.בחרתם BIBI ? קיבלתם חזרה ..קדחת .... (ל"ת)משה אלפסי 08/07/2020 13:02הגב לתגובה זו2 3סגור
-
לא מקבלת כסף אלה הלוואה של שוק אפור (ל"ת)שי 08/07/2020 15:13הגב לתגובה זו1 1סגור
-
44.כתבה עם מסקנה 100% נכונה. את הכסף שהובטח לאל על צריך לשלמה 08/07/2020 13:00הגב לתגובה זו4 4לחלק לכל העובדים, שכירים ועצמאיים שאין להם פרנסה עכשיו בגלל הקורונה.סגור
-
43.החברה נותנת שירות גרוע לנוסעים בה? שיפסיקו לטוס איתה.שלמה 08/07/2020 12:58הגב לתגובה זו2 2כנראה שהנוסעים מרוצים ממנה כפי שהיא. אני נוסע מאוד לא מרוצה מהשירות של אל על ולכן כבר 50 שנה אני לא טס אלעל.סגור
-
אבל הם הפסיקו.. אל על כבר מזמן חברה הפסדיתעמית 08/07/2020 14:15הגב לתגובה זו0 1ומתקיימת על תשלומי ה״ביטחון״ שהמדינה משלמת לה. אם לא הייתה קורונה היא הייתה פושטת רגל עוד כמה שנים. הקורונה רק עזרה לה לקבל חילוץ.סגור
-
42.אל על חברה מושחתתאידיוט 08/07/2020 12:56הגב לתגובה זו3 2לכותב המאמר. אם הייתה עובד אל על הייתה מדבר אחרת. הכל תלוי בזווית הראייה.סגור
-
41.כתבה עצובה אבל 100% נכונהאנונימי 08/07/2020 12:51הגב לתגובה זו11 3כתבה עצובה אבל 100% נכונה יש שם טייסים יהירים שאיבדו כל רגישות אנושיתסגור
-
40.לא ברור למה כל אזרח צריך לשלם 150 ש"ח מכיסו לכישלון (ל"ת)אזרח 08/07/2020 12:29הגב לתגובה זו4 1סגור
-
39.הסוף של אל עלרון 08/07/2020 12:29הגב לתגובה זו4 2לא אטוס עם אל על לעולם.... חבורת נאדות נפוחים. חברות תעופה אחרות לוקחות אותה בהרבה מבחינת מחיר ,שירות לנוסע ועוד....סגור
-
מחירים גבוהים ושירות עלוב- לא טסה איתם יותר (ל"ת)אור 08/07/2020 13:17הגב לתגובה זו1 1סגור
-
38.די לכרטיסים בחינם.למקורבים. הציבור בוחר לא לטוס באל על (ל"ת)חשמל חינם 08/07/2020 12:25הגב לתגובה זו6 2סגור
-
37.אם חלילה יפלו כאן פגזים רק אל על תטוס. חיל האויר לאק 08/07/2020 12:14הגב לתגובה זו6 9בנוי לתת פתרון להטסה נרחבת של נוסעים אזרחיים בעת חרום. ומאחר והקשר האוירי עם העולם חיוני-הצרך באל על נכון!סגור
-
צודק קרה לי שנתקענו ביוון עם המשפחה ורק אל על באה לחלץ (ל"ת)יניב 09/07/2020 21:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
פגזים.? התכוונת טילים..והרבה..אז גם ....אל על לא תעזורניר 08/07/2020 13:02הגב לתגובה זו0 1אחי .. אתה חי בחלוםה- 7 .. תתעוררסגור
-
36.כל מילה בסלע!עובדת אל על לשעבר 08/07/2020 12:12הגב לתגובה זו5 3בתור עובדת אל על לשעבר שפוטרה לאחרונה, הכתב צודק. אל על מבוססת על שחיתות, בריונות והנהלה אימפוטנטית ניהול כושל הביא את אל על למצב הכלכלי הגרוע שלה, ריבוי מנהלים בכירים בשכר עצום מוגזם, שירות גרוע. אל על מקום פוליטי , ארכאי , מיושן ונמצאת בפיגור גדול בכל הנושאים מול חברות תעופה אחרות. תנו לאל על למות. הצילו את המשק מקריסה!סגור
-
מה זה אל עלק 10/07/2020 22:32הגב לתגובה זו0 0שכר נמוך ריבוי יועצים בינוניות ובעיקר חבורה של אוויראים שחושבים שהם החור של התחת של אלוהיםסגור
-
35.לטוס אל עלפאפו 08/07/2020 12:08הגב לתגובה זו5 1לטיס יש יותר אחריות לעומת מנכ״לסגור
-
34.לעוף אל עלעפיפון 08/07/2020 12:06הגב לתגובה זו1 2כנפיים לגוף הון-שלטון. זאת החרטאסגור
-
33.כל טיסות ה״חילוץ״ של אלעל מומנו על ידי מטעניםגיל 08/07/2020 11:29הגב לתגובה זו4 1יצואנים שהיה להם דחוף להביא סחורה ללקוחות, שילמו מחירים אסטרונומים על הטיסות האלו שנוצלו בדרך חזרה להבאת נוסעים. אף טיסה לא יצאה מטוב ליבה של אלעל.סגור
-
32.מושיקואנונימי 08/07/2020 11:22הגב לתגובה זו1 0במקום לבכות תצטרפו לחגיגה. אל על תשלש את עצמה בקרוב! הרי היה ברור שיחלצו אותה ולא יתנו לה ליפול. במקום להלחם נגד הקומבינה תדאגו לאכול חלק מהעוגה ולהצטרף לחגיגה. הרכבת עוד לא יצאה מהרציף, מזמין אתכם לעלותסגור
-
31.מעניין מי הזמין את הכתבה?zorro 08/07/2020 11:14הגב לתגובה זו5 9ב"ה תוכן שמאלני ממומן. מדינה תומכת בחברת תעופה שלה. זה צורך לאומי.סגור
-
30.יש מילה אחת לכל זה - גנבים (ל"ת)יופי 08/07/2020 11:07הגב לתגובה זו7 1סגור
-
29.למדינה יש מניית זהב באל על. היא חייבת צי מטוסיםביבי בלוף 08/07/2020 10:47הגב לתגובה זו5 4כדי לא להיות תלויה באף אחד בעת הצורך. אבל את בזן הם זרקו על עידן עופר ולא אכפת להם להיות תלויים בזקוק נפט. המדינה דאגה לכיס שלה עם הלאמת הגז ע"י שישנסקי והמס וגם הלאמת כיל ע"י שישנסקי 2 כעת המדינה רק מרויחה והצבור לא מרויח. את חב צי הכושלת היא מכרה לעידן עופר הפרייאר וכמובן הכל על חשבון הציבור הכי טיפש בעולם . מספיק לראות איך מנוהלת הקורונה ולהבין שביבי רק שורד ואף אחד לא מעניין אותו חוץ ממנו .סגור
-
28.טעות קולוסאליתעמוס 08/07/2020 10:40הגב לתגובה זו6 1שופכים כסף טוב על פגר מת . להקים חברה חדשה נקייה מפוליטיקה וסכסוכים . נקייה מפרימדונות וועדים שמחזיקים את השאלטר של המדינה בידם .סגור
-
27.התמיכה באלעל היאצורך לאומי אסטרטגיקשקוש בלבוש 08/07/2020 10:35הגב לתגובה זו6 3בד בבד צריל לאפס את הטייסים. הטייסים לא מסכנים ויעש לשים סוף להתנהלותם החזירית והלעומתית למקום עבודתם. במשכורת שאל על משלמת, טייסים בכל העול ישמחו לעזוב את חברות התעופה המעסיקות אותם ולעבור לשרת באלעל ובפרט עכשיו בעידן הקורונה. יש לנצל את הקורונה לאפס את הטייסים, אבל אסור לתת לאלעל לקרוס. אלעל היא נכס אסטרטגיסגור
-
26.אנרכיה באופק. (ל"ת)אנונימי 08/07/2020 10:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.אל על חברה מתה אבל למה אתה מאשים את העובדים??עמית 08/07/2020 10:20הגב לתגובה זו4 1חלק גדול מהעובדים שם מרוויח משכורות ממוצעות מינוססגור
-
24.מה יש לך נגד אלעל?!נוסע מתמיד 08/07/2020 10:18הגב לתגובה זו5 0אתם מפרסמים בשנה האחרונה כל יום שמניות דלק עלו, לפי החשבון שמסכמים את כל הדיווחים שלכם המניות האלו ירדו באותו זמן ביותר מ 80 אחוז, כי אתם לא מפרסמים את הירידות של המניה. אז יכול להיות שיש לכם אינטרס?!?!סגור
-
23.מפיץ רעלפ. 08/07/2020 10:13הגב לתגובה זו6 5כמה רעל וסילוף עובדות בכתבה אחת. גועל נפש!!!סגור
-
צודק ממש.כתבה שיקרית ו מסיתהורד 09/07/2020 02:11הגב לתגובה זו2 0מתי טסת באל על? טסתי למיאמי עם ילדיי.השירות היה מצוין,האוכל טעים והטיסה יצאה בזמן.המטוס עצמו דרימליינר פשוט מעולה.נחתנו ללא כאבי ראש ועייפות. כולם בטיסה היו מרוצים. העיקר כל אחד זורק רפש על כל דבר ישראליסגור
-
22.ישראל מדינת מאפייה, רק מי שקרוב למואשם בשוחד מקבל עזרהממשלה בשירות העשירים 08/07/2020 09:46הגב לתגובה זו7 1ממשלת החארטה ממשיכה לתמוך בעסקים גדולים ולקטנים נותנים לגסוס לאט וכואבסגור
-
גנצ עדיין לא מואשם בשוחד במימיד החמישים מיליון שגנבתם!! (ל"ת)גנצ נירצע בגצ 08/07/2020 11:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אבל המשכתם להצביע ביבי למרות שברור שהוא תומך במצביעיוברור 08/07/2020 10:50הגב לתגובה זו0 0השותפים הטבעיים . ומכל המחאות יצאו רק מיסים והנדלן לא ירד . וגם השתתפתם בהפגנות השמאל שכל מטרתם היתה להציק לביבי ומנעתם את מכירת כיל כי ביבי העדיף שקט תעשייתי המדינה הפסידה והבורסה הפסידה ותיקי הפנסיה שלכם גם הפסידו. וסידרתם לביבי עוד הכנסה משישנסקי 2 על כיל . אז מגיע לכםסגור
-
21.חונטת הפרקליטיםנני 08/07/2020 09:22הגב לתגובה זו12 3טייסים שמרוויחים כמו מנכלים?..ומה עם שופטי העליון שמרוויחים כמו המלך פארוק? שהפכו לבית חרושת לכסף ....עדת פקידים שהם וכל נתמכי הפנסיה התקציבית הכניסו אינפוזיה למיכלי הכסף והחלו לשאוב את דם המדינה ?סגור
-
20.לבטל את הביזיון עם בג"צים (ל"ת)צודק ! 08/07/2020 09:13הגב לתגובה זו3 3סגור
-
19.לא לזרוק כספי ציבור לפח אשפהעמירם זקין 08/07/2020 09:04הגב לתגובה זו8 1אין לחברת אל על סיכוי כלכלי לשרוד. עובדים שאינם ״סופרים״ את החברה. הנהלה חלשה שאיננה מסוגלת להציג מתווה של הבראה ולעמוד מאחוריו. בנתונים האלה כל עזרה היא זריקת כספי משלם המיסים לפח אשפה. ללא התחיבויות מוצקות ו בטחונות אישיים של בעלי המניות אין סיבה אחת טובה לזריקת כספי ציבור לבור ללא תחתית.סגור
-
18.נכון לגמרי, כל מילה בסלע...יניב 08/07/2020 08:49הגב לתגובה זו19 5נכון לגמרי, כל מילה בסלע, ישר כח...סגור
-
17.ניתוח שגוי לחלוטין, כלכלית, ציבורית ואופרטיביתאביעד ויסולי 08/07/2020 08:48הגב לתגובה זו9 16ישראל כמדינת אי חייבת להבטיח לה תחבורה אווירית סדירה. המשבר ייגמר ואז הביקוש לטיסות עלול להוביל למחירים מרקיעי שחקים. המדינה קונה את אל על בזול ותמכור אותו ברווח גדול, בדיוק כפי שהיא מכרה את הבנקים שהולאמו במשבר המניות הבנקים. עדיף לכולנו חברת תעופה לאומית ואם הציבור כבר נותן את הכסף, עדיף קבלת משהו תמורתו. חברת תעופה, למשל.סגור
-
זה לא מסביר למה כל הסיוע הזה לא קונה 100% מהחברה (ל"ת)מכבי 08/07/2020 14:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה נכון אם החברה הייתה מתייעלתמשקיע 08/07/2020 09:33הגב לתגובה זו9 0אבל המקרה של אל על הועד הרשע ומצוץ את טיפת דמנו האחרונה וגם אחרי שהמצב יחזור אל על תמשיך להיות גוף לט יעיל וחולה על הגב שלנוסגור
-
16.ככה או ככה אל על הולכת להימכר וזה לא ישנה הרבהישראלים 08/07/2020 08:47הגב לתגובה זו2 4בסופו של דבר המדינה תקבל את כל הכספים חזרה לאחר שהחברה תימכר לגורם זה , ותנאי העסקה יהיו שונים ולא כפי שהיום נהוג לעשות , הוועדים וכל הטייסים בעלי השכר הגבוהה יהיו קפופים לבעלים החדשים ומי שלו יראה לו שילך הביתהסגור
-
15.כתב יקרטייס אל על 08/07/2020 08:17הגב לתגובה זו8 19אני רוצה לראות אותך אומר לבן שלך "תסתדר לבד" כשיתקע במדינת עולם שלישי שנכנסת לסגר קורונה, פשיעה גואה, שעה אחת ביממה לצאת לקנות מוצרי מזון ופחד מתמיד מהסביבה. אל תדבר שטויות בבקשהסגור
-
אז בעצם אתה אומר שעוד טייס אל על 08/07/2020 10:14הגב לתגובה זו0 0אנחנו צריכים לממן חברה גרועה ומפסידה והכל בגלל המקרה הספציפי של מגיפה עולמית וכמה נערים פריווילגים שיצאו לטייל להם בעולם ו"נתקעו" באחת מבירות דרום אמריקה. הגיוני. היית מוכן לממן את קידוחי הנפט של תשובה למקרה של פלישת חייזרים בה נצטרך לחפור מחילות? אה סליחה שכחתי שאנחנו מממנים גם אותו. ובוא - לימה בירת פרו מודרנית פי 100 מפתח תקווה ומשם אף אחד לא מחלץ את "הבן שלך"סגור
-
אז מה שאתה אומר זהעוד טייס אל על 08/07/2020 10:12הגב לתגובה זו3 0שאנחנו האזרחים צריכים לממן חברה גרועה ומפסידה ואת כל החגיגות שלה בשביל המקרה הספציפי של מגיפה עולמית וכמה נערים ש"נתקעו" בבירת פרו (בוא נהיה אמיתיים, לימה היא יותר מודרנית פי 100 מפתח-תקווה ומשם לא מחלצים אף אחד)? נשמע לך הגיוני? למה שלא נממן את הקידוחים של תשובה למקרה שיום אחד תהיה פלישת חייזרים ונצטרך לחפור ולהסתתר במחילות? אה שכחתי גם אותו אנחנו מממנים. ההכי גרוע זה שאחרי ש"אתם" "מחלצים" "ילד" ש"נתקע" במדינת "עולם שלישי" הוא חוזר לעיירת פיתוח עלובה במדינת ישראל בלי תמיכה ועזרה. מהפח אל הפחתסגור
-
אוי אוי אוי.... ממש מלאכים בלבן אתםנקניק - עלק טייס 08/07/2020 08:56הגב לתגובה זו8 1מקבלים המון כסף על זה ממשלמי המיסים קיבלתם פי 1000 מונים ממה שמגיע לכם מחלצים עלק עושים תעבודה שלכםסגור
-
14.כתבה של רוע לב צרוף (ל"ת)נוסע מתמיד 08/07/2020 08:13הגב לתגובה זו8 13סגור
-
להיפך, אתה רע לב, על חשבון אותם עשרות אלפי עסקים שיכלובן 08/07/2020 08:35הגב לתגובה זו11 2להינצל, במקום לשלם עשרות אלפי שקלים בחודש לעובדים שמנים.סגור
-
13.אתה מטעה עם נתונים לא נכוניםאנונימי 08/07/2020 08:11הגב לתגובה זו8 10המדינה לא נותנת לאל על 400 מיליון דולר.המדינה ערבה ל75%אחוז מהלוואה שבנק דיסקונט יתן להם.והמדינה תקנה מניות שלא ירכשו בידי הציבור בסך של עד 150 מיליון דולר, המדינה לא מתכננת להחזיק במניות האלה מעבר ל3 שנים.זה נכון שחברה לא יעילה עם משכורות מנופחות לטייסים בעייתית ברצון לסייע לה, אבל אל תשכח שהמדינה סגרה את הגבולות והרסה את הפעילות של אל על ואל תשכח כמה עשרות אלפים מועסקים בהעסקה עקיפה ע"י חברת אל על(מכבסות, שירותי ניקיון, מטבחים וכו וכו)סגור
-
אתה עושה צחוק, המדינה בעלת שליטה היא ערבה למיליארדים (ל"ת)עדי 08/07/2020 09:14הגב לתגובה זו3 2סגור
-
12.כתבה לא נכונה בעלילנוסע מתמיד 08/07/2020 08:04הגב לתגובה זו9 9אני טס הרבה ותמיד מעדיף את אל-על.לא טרקיש ולא איזי ג'ט, אל-על הכי בבית בעולם !! אבל,מה שהרג ויהרוג את ההנהלה החדשה זה הטיסיים:המשכורת שלהם משכורת מנכ״ל,האגו שלהם מורם משאר עובדי אל-על המסורים. ההנהלה החדשה תצטרך לישר קו עם שכר הטיסים למול שאר הטיסים בחברות מערביות,אם לא,גם ההנהלה החדשה תיפול כלכלית.סגור
-
11.לא נכון ולא מדויקאוהב צדק 08/07/2020 08:01הגב לתגובה זו9 8לניצן כהן יש חשבון עם אל על, ניתן להרגיש את זה בכתבה . הרבה דברים נכתבו לא נכונים ולא מדויקים . חבל שכתב מוציא את התסכול שלו פה .סגור
-
10.להכריח את העובדים לקנות מניותאילן 08/07/2020 07:59הגב לתגובה זו2 2רק ככה וחלק מהשכר שלהם יהייה באופציות לעתיד אם לא לפרק אני בעל מניות בחברהסגור
-
9.צריך לסגוריע 08/07/2020 07:59הגב לתגובה זו10 3צריךצלסגור את החברה ולהקים חדשה, רזה ויעילה. בלי משכורות מנופחות לטייסים.סגור
-
8.הם מבינים רק בג"ץביבי וחבורת השרלטנים שלו (ל"ת)שוקי 08/07/2020 07:57הגב לתגובה זו4 2סגור
-
7.אתה כותב בחסות מי? (ל"ת)יוני 08/07/2020 07:55הגב לתגובה זו3 5סגור
-
6.כל מילה בסלע!חיים 08/07/2020 07:53הגב לתגובה זו12 3טיפשות או קומבינה של הממשלה עם אל על, אחרי שיחת אומללים אתמול עם ביבי, נותנים לחברה מנופחת מאות מליונים, מקומם ומכעיססגור
-
5.שיש את ציפופוביבי דבר אחד בטוח מכל כיוון נאכל אותה (ל"ת)האפס המוחלט 08/07/2020 07:50הגב לתגובה זו2 2סגור
-
4.כל מילה אמת, מדינה בהזיה (ל"ת)joy 08/07/2020 07:50הגב לתגובה זו8 4סגור
-
3.די עם הפופוליזםכלכלן 08/07/2020 07:50הגב לתגובה זו3 7בכל מדינות העולם תמכו חזק בחברות התעופה. אן היו דואגים ומתנהלים כמו שצריך רוב הענפיםמהיו יכולים לחזור ולא להזדקק לתמיכה. תעופה נפגעה ראשונה ותצא אחרי כולם. ברור שצריך לתמוך. כשיחזרו לפעילות יתרמו הרבה יותר מ50kעובדים למשק. בינתיים צריך לתחסק את היכולות. מטוסים וכל המבביב לא פועל כבר 4 חודשים ולא יפעל בחודשים הקרובים.סגור
-
2.למה ?ירושלמית 08/07/2020 07:49הגב לתגובה זו1 0כאשר 1/3 מבעלי זכות ההצבעה אינם רוצים להצביע עולה כוחם הפוליטי של ועדי עובדים מאורגנים. עובדי אל-על, חשמל, נמלים תעשיה אוירית ועוד. הם מתפקדים למפלגת השלטון. עשיו, כאשר עתידו של נתניהו לא ברור יובן מאליו שרצונו של שר האוצר וכך גם שרת התחבורה להשיג בכורה. זה כל הסיפור. הלא קיסנג'ר המפורסם אמר כי לישראל יש רק מדיניות פנים.סגור
-
1.הכתבה פוליטית המדינה צריכה חברת תעופה כדי להציל יהודיםמשה ראשל"צ 08/07/2020 07:44הגב לתגובה זו3 13אשר נמצאים בצרות ולנו לא חסרסגור