החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים

עובדים לא יעילים, טייסים שמרוויחים כמו מנכ"לים, כוח פוליטי חזק וועד בריוני - עובדי אל על צוחקים על 800 אלף מובטלים ומסדרים לעצמם תמיכה אדירה - המדינה החליטה לתמוך באל על במקום להציל 20-40 אלף עסקים ולפחות 50 אלף עובדים - למה המנהיגים שלנו משתינים עלינו מהמקפצה?
 | 

דירקטוריון  אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שבר את שיאי הציניות של עצמו. החברה הלא מנוהלת הזו הסכימה ברוב טובה לקבל ממשלם המסים 400 מיליון דולר. 150 מיליון דולר במזומן ו-250 מיליון דולר בערבויות. אי אפשר לגמד את שיאי הציניות שנשברים כאן כשחברה שהיא גווייה מהלכת שלא ניתנת לריפוי, במקום לקבל מקום של כבוד בפח האשפה של ההיסטוריה, מקבלת סכומי כסף ניכרים ממשלם המסים שבימים כאלה היו יכולים להציל פי כמה יותר משפחות מאובדן כלכלי מאשר את בעלי השליטה בחברה והעובדים שתרמו תרומה מכרעת למותה חסר הכבוד של החברה.

מעבר להכל, זה לא הוגן. רבבות אנשים בתחום התיירות איבדו את ההכנסה שלהם לחלוטין - אפס שקלים הם מביאים הביתה, ואם במקרה הטוב הם בחל"ת יש להם תמיכה מוגבלת בסכום ובזמן. מדריכי טיולים, סוכני נסיעות לא ישנים בלילה, ועובדי אל על מקבלים צ'ופרים. זה פשוט לא הוגן. התמיכה הסלקטיבית הזו, האיפה ואיפה הזו מריחה פוליטיקה מכוערת. מעבר לכך שלא צריך ואין שום סיבה שבעולם לתמוך בחברה, מעבר לכך שאם כבר תומכים צריך לעשות זאת בשכל עם תספורת למלווים ולקיחת כל 100% מהחברה. מעבר לטעויות הכלכליות הנוראיות האלו יש את הפן האנושי - ממשלה זורקת רבבות עובדים בתחום התיירות ותומכת בענקית שמנה, לא יעילה שבמשך שנים מפסידה  בגלל אלפי עובדים חזקים שחלקם מיותר וחלקם מרוויח כמו מנכ"לים - הטייסים לדוגמה. למה אל על מקבלת פרס על היותה דוגמה רעה לגוף מסואב וכוחני ולמה במקום לתמוך באל על לא תומכים ברבבות אנשים - 400 מיליון דולר שזורקים לאל על (וזורקים כי בקרוב יראו שזה לא מספיק, יכלו להציל 20-40 אלף עסקים קטנים שהיו מקבלים 10-20 אלף דולר. ככה גם המדינה היתה מצילה רבבות עובדים - בכל עסק קטן יש בממוצע כמה עובדים, נהיה שמרנים, ונגיע ל-50-60 אלף עובדים. למה העובדים האלו נחותים מהעובדים של אל על?  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

רשות השידור מתה, למה לא נותנים לאל על למות? 
נעצור רגע ונדגים. סיפורה של רשות השידור היה ידוע לכל. גוף שידור ששורף מידי שנה כמעט מיליארד שקל, מייצר עניין אפסי ונשלט על-ידי עובדים שלא ניתן לנהל אותם או להוציא מהם מוצר שניתן יהיה לשווק אותו לציבור. הנהלות שמונו לרשות השידור הגוועת הידרדרו לאט לאט לעדת פיונים משרתי שלטון, כל שלטון שהרי היו תלויים בו למחייתם, והציבור? המשיך לשלם מידי שנה את האיגרת הדרקונית והמופרכת שכל תכליתה הייתה העברת כסף מהציבור לכיס שלא ידע שובע של העובדים והמנהלים שהילכו עלינו איימים שהם, כן רק הם, שומרי הסף של השידור הציבורי והדמוקרטיה.

ניסיונות שונים לבצע רפורמות ברשות השידור עלו הרבה כסף ובזבזו שנים רבות על ניסיונות החייאה של גוף מת עד שהפוליטיקאים, ברגע של חסד, הכריעו בעד הציבור. כלומר, אם לא ניתן לנהל את רשות השידור ולא ניתן להחזיר אותה להיות רלוונטית לעולם במאה ה-21, הרי דינה נגזר – סגירתה, העברת העובדים לטיפול הכנ"ר והקמה של רשות שידור ציבורי עדכנית, רלוונטית ובריאה - כאן. אפשר להתווכח אם הגוף הזה היום בריא - אבל זה כבר עניין אחר. זה היה אמור לעלות (במונחים שוטפים) הרבה פחות למשלם המסים. הבעיה שכמו כל גוף ציבורי, סמי ציבורי, ממשלתי - הוא מתנפח על חשבון האזרחים והוא עולה לא מעט כסף. בעידן של אינסוף ערוצים, מי צריך את הערוץ הציבורי? 

נחזור לאל-על. בימים בהם הייתה אל-על חברת התעופה הלאומית של ישראל היא הייתה רלוונטית, בדיוק כמו רשות השידור בשנות ה-60 של המאה הקודמת. אל-על הייתה במקום שחיבר את ישראל לעולם כשחברות תעופה בינלאומיות נכנעו לחרם הערבי או פשוט חששו להגיע לישראל או אולי לא היה כדאי להם כלכלית לטוס לישראל וממנה (ישראל הייתה אז מדינה קטנה בסכנת הכחדה תמידית עם יכולת כלכלית לא מהותית).

מאז עברו הרבה שנים, וכמו שרשות השידור לא התאימה את עצמה לעידן המודרני, ככה גם אל-על. אל-על עדיין מתעקשת להיות החברה שמתעמרת בלקוחות שלה. הכרטיסים שם יקרים. רמת השירות הולכת ויורדת.

הזלזול המתמיד של אל-על בלקוחות שלה בה לידי ביטוי בדירוגים שונים שנערכים בעולם התעופה. כך למשל חברת Flight Stats שמדרגת למעלה מ-40 חברות תעופה ברחבי העולם דירגה את אל-על באמצע שנת 2018 בדירוג הלא מחמיא ה-36 במדד הדיוק בטיסות כש-38% מהטיסות של החברה הגיעו ליעדן באיחור. בשנים 2017 ו-2016, באותו הדירוג הגיעה אל-על למקום האחרון כשבשנת 2016 רק כ-50% מהטיסות של החברה הגיעו ליעדן בזמן, משל, זמנם של הנוסעים הפקר!

בחודש יוני 2017 דורגה אל-על על-ידי שדה התעופה הית'רו שבלונדון כחברת התעופה המזהמת ביותר שנוחתת בשדה התעופה העמוס והבינלאומי הזה. אל-על טענה אז שהיא נמצאת בעיצומו של תהליך להחלפת המטוסים המרעישים והמזהמים (והמיושנים) שלה במטוסים חדשים וידידותיים יותר לסביבה.

אך הנה, אנחנו למדים כי כמעט בכל שנה מככבת אל-על בדירוגים השונים במיקומים נמוכים (את חלקם חסכנו לכם).

מה לאומי באל-על?
להוציא העובדה כי מטוסי החברה צבועים בצבעי כחול לבן, מקבלת כסף מידי שנה ממשלם המסים הישראלי (לצורכי ביטחון) אין שום דבר לאומי וישראלי בחברה, למעט ההיסטוריה והנוסטלגיה הנלווית אליה.

אל-על מתהדרת בטיסות חילוץ לישראלים שנתקעים במדינות שונות ברחבי העולם, אך האם במאה ה-21 יש צורך במשלוח טיסות חילוץ כאלה על חשבון משלם המסים הישראלי כדי להביא הביתה מי שנסע ברצונו החופשי לטיול ובגלל חוקים מקומיים אינו יכול לחזור בזמן לישראל? יתכבד המטייל הנכבד ויסתדר לבד. הרי אין הבדל בינו לבין מטייל אוסטרלי שאינו יכול לשוב לאוסטרליה כי ביטלו את הטיסות, נאמר בשל סגירת שדות תעופה בשל התפשטות וירוס הקורונה.

יש שיגידו שאל-על בתקופות חירום תטיס מזון ותרופות ומטענים לישראל כשחברות אחרות וזרות לא יסכימו לעשות כן. אם כן, גם כאן הלאומיות היא מפלטו של הציניקן. משלם המסים הישראלי מעביר מידי שנה אין סוף כספים למערכת הביטחון שבתורה מתקצבת את חיל האוויר. אם כן, בימים בהם יש צורך להטיס מכונות הנשמה, מטושים או כל מיני דברים אחרים שחברות מסחריות אינן עושות זאת, יתכבד חיל האוויר ויטיס מטוס לאן שצריך כדי להביא את הציוד והסחורות - אם מדובר כמובן במצב חירום.

אם כן, המסקנה המתבקשת היא שבימי שיגרה ניתן להטיס הכל מהכל מישראל וממנה בכל חברה מסחרית ואין לאל על כל עדיפות על חברות בינלאומיות בריטיות, צרפתיות, גרמניות ואמריקאיות. ואם בכל זאת במצב חירום עסקינן, הרי שניתן להפעיל את חיל האוויר שלא לומר לחכור או לשכור נקודתית מטוסים על צוותיהם מחברות בינלאומיות של מדינות ידידותיות.

נכון לסוף 2019 העסיקה אל-על 6,000 עובדים. יש להצר על כל עובד שמאבד את מקום עבודתו, אך עובדי אל-על נחשבים לעובדים איכותיים שיכולים לעשות שימוש באחת התוכניות שמפעילה המדינה להסבה מקצועית, ומכיוון ששכרם אינו נמוך הרי שיש להם אורך רוח (בצירוף דמי אבטלה) לערוך שינויים מקצועיים שיאפשרו להם להשתלב במקומות עבודה אחרים. כמו כל עובד אחר שמפוטר בשל משבר כלכלי/ סגירה של מקום העבודה שלו.

נניח לרגע שכדי להציל את בעלי השליטה של אל-על מאובדן הנכס שלהם (מניות השליטה באל-על) וכן את 6,000 עובדיה, המדינה תזרים את 400 מיליון הדולר האלה. הרי המשמעות היא שמשלם המסים הוציא 67 אלף דולר לעובד כדי לשמר את מקום עבודתו המפסיד והלא יעיל, ובל נשכח את בעלי השליטה שאמנם לא יקבלו כסף באופן ישיר אך ההזרמה תשמר חבילת המניות המדוללת שלהם כשהם מקבלים שותף מצוין – משלם המסים הישראלי – כיס עמוק.

אסור לעובדים לנוח על זרי הדפנה, הרי גם אם החברה תעבור לשליטת המדינה יפוטרו חלק ניכר מהם (כנראה 2,000 עובדים) אבל אל לנו לחשוב כך. העובדים ימשיכו להשבית את החברה, לטוס באיחור, לנחות באיחור ובאופן כללי לזלזל בנוסע – אבל הפעם אין להם אפילו תמריץ לעמוד בתחרות אמיתית כי הם יוכלו להפעיל לחץ על הפוליטיקאים שיזרימו פעם אחר פעם כסף "להציל" את החברה – הגוויה המהלכת – הם ימשיכו לקבל שכר משמעותי, בלי באמת לתת תמורה. רשות השידור זוכרים?

המסקנה המתבקשת חד היא – תנו לאל-על לקרוס. אנחנו לא באמת צריכים להוציא 400 מיליון דולר בשביל להחזיק אותה. מה יהיה במקומה? חברה אחרת, או שהקטנות יגדלו. זה לא משנה. אל על צריכה להיעלם מהמפה

תגובות לכתבה(86):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 68.
    נכון - למנות מפרק זמני
    ז 10/07/2020 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לתת לטבע לעשות את שלו ה"אגוז הקשה לפיצוח", הפכו להיות הזנב שמקשקש בכלב או גידול סרטני שהרג את החולה.
    סגור
  • 67.
    די כבר עם השנאה.
    איזה מעייף! 10/07/2020 00:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוב העובדים הם כן יעילים. מה לעשות שאין מספיק טייסים אזרחי ישראל, כמו בכל דבר אחר יש הצע וביקוש. ובניגוד לאלפי עסקים אחרים שאם יקרסו יקומו במקומם עסקים זהים והמיסים ישארו פה בסופו של דבר. אם אלעל תסגר ואת המקום שלה יתפסו עשרות חברות זרות מיליארדי מיסים יעלמו בשנה. וזה עוד לפני הצורך המדיני של חברת תעופה.
    סגור
  • 66.
    כתב תפרגן גם ל6000 עובדי החברה מגיע לאכול (ל"ת)
    צרות עין 09/07/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 65.
    לא מסכים אל על הצילו אותי כשנתקעתי ביוון אף חברה אחת לא
    יניב 09/07/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היתה מוכנה לטוס לישראל זה היה בתקופת המלחמה עם החמאס עשרות טילים וחוזר אונים ביוון אני והמשפחה זה הזמן להגיד תודה לחברה הלאומית שלנו עם דגל ישראל בזנב גאווה תחי מדינת ישראל.
    סגור
  • 64.
    דמגוגיה
    אמיר 09/07/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה שטויות ושקרים בכתבה אחת. אפשר לסלוח. ניכר שלכותב אין שמץ של מושג בתכנים עליהם כותב. יעשה טוב אם פעם הבאה יבצע תחקיר מסודר. יתשאל את האנשים אותם משמיץ. אבל תחקיר זו עבודה קשה ובטח היה הרבה יותר נוח לכתוב בדלי מידע לא נכונים שאסף עם הזמן
    סגור
  • טען עוד
  • 63.
    כמה דמגוגיה?
    שלומי 09/07/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי קוראים לדגל בעיתות חירום . מי החזיר את כל הישראלים מחול בתחילת הקורונה. בכל מבצע צבאי, נתב"ג מאויים ושום חברה זרה לא נוחתת בארץ. חייבים לשמר יכולת בכל תחום. כולל חקלאות כדי לספק אוכל לציבור ולפי הצעתך. אפשר לשכור שכירי חרב במקום חיילים ישראלים יותר זול. ועוד ועוד ועוד. די מהפופוליזם הזול. (אני לא עובד אלעל וטס בכל חברה אחרת).
    סגור
  • 62.
    כלכל ראשי גש למנכל
    כלכל ראשי 09/07/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלכל ראשי אתה מפוטר . איך ניצן כהן לא שודרג? כל שופט וראש אגף אנו משדרגים.
    סגור
  • 61.
    כתבה פושעת
    אורי 09/07/2020 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד אינטרסנט כותב שלילי על אל על. אולי מספיק? מדינה חייבת חברה לאומית. טעות יחידה שהוא מכרה אותה בזמנה כי לא מצאו אמשים נורמליים לנהל אותה.
    סגור
  • אורי - אתה עובד באלעל אלעל אל על...? (ל"ת)
    אריק בר 09/07/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 60.
    מילחמה
    אנונימי 09/07/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני רוצה להבין דבר אחד המדינה נלחמת באבטלה או שהיא נלחמת במובטלים במקום לפטר 2000 באל על אפשר לעשות תוכנית התייעלות ללא פיטורים גם ככה המדינה תשלם להם דמי אבטלה וחלק מהם היקרסו כלכלית העם זה טוב למדינה העיקר לדפוק את אל על לא משנה מה המחיר שהעובדים ישלמו
    סגור
  • 59.
    כתבה גועלית ומסיתה !!!!!
    איש 09/07/2020 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איש יהיר ולא יעיל
    סגור
  • 58.
    כל כך צודק, אל תתנו את הכסף שלי מתנה לאל על. תנו לביבי (ל"ת)
    יוסי המעופף 09/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 57.
    כל מילה בסלע
    נועם אזולאי 09/07/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פשוט צעד פוליטי מלוכלך. אל על הייתה צריכה לקרוז לפני עשרות שנים והמדינה הייתה צריכה לדאוג לאלטרנטיבה. בדיוק כמו שאין לנו חברת מעבדים פרטית, או מכרות מתכות נדירות כדי לייצר אותם ואנחנו מסתדרים בלי ייצור מקומי של מחשבים, ברור שאפשר להסתמך על גופים פרטיים בתעופה, תחום קריטי הרבה פחות.
    סגור
  • 56.
    ניצן כהן אל על (ל"ת)
    ראובן 09/07/2020 07:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 55.
    למכור לאל על את המטוס של ביבי (ל"ת)
    שרה 08/07/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 54.
    לא מקבלת כסף אלה הלוואה
    שי 08/07/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    2 5
    לא מקבלת כסף אלה הלוואה בריבית של שוק אפור!!
    סגור
  • מה יקרה במועד הפרעון שלא תוכל להחזיר
    סקוויד ויד 08/07/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הערבות תהפוך לתשלום. וזה יקרה. אין סיבה שלא.
    סגור
  • 53.
    פח
    אלעל 08/07/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חברה גרועה..לסגור אותה..למכור אותה..שהוקמה יעסיק מחדש איזה טייסים שייבחר ללא ועדים מושחתים..בשכר רבע ממה שמקבלים היום וגם יסתמו את הפה...חברה מושחתת מגעילה עם שרות גרוע ביותר..בושה למדינה לשים שקל אחד אפילו שם..שתימכר למישהו פרטי והוא יבריא אותה אחרי קיצוצים נכבדים
    סגור
  • 52.
    אחלה חברה
    אנונימי 08/07/2020 14:11
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אל על זו החברה הכי מסודרת עם יחס הון חוב הקטן בעולם עם שכרות צעונות חברה שצמיד מדייקת ומעולם לא שובתת היא נכס לאומי וככזה צריך להפטר ממנו כמה שיותר מהר
    סגור
  • 51.
    אל על היא סמל של המדינה שראוי לשמרו (ל"ת)
    אאט 08/07/2020 14:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 50.
    העדר מנהיגות תביע ליציאה לרחובות
    אנונימי 08/07/2020 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מקום למפלגה חדשה שתבטיח צדק חלוקתי כלכלי מחדש המפלגות הקיימות דואגות רק לעצמן וחלקם הקטן רק לציבור הבוחרים שלהם צריך לערוך בחירות בדחיפות להחלפת כל חברי הכנסת לאלתר
    סגור
  • 49.
    בהתחשב שבאירוע המחלף הוציאו 4000 שח למנה ,הגיוני לשלם
    S 08/07/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סכום מופרך על כלום .......
    סגור
  • 48.
    מייצרת מקום עבודה
    שי 08/07/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכסף יחזור למדינה על ידי תשלום מיסים על הכרטיסי טיסה על העובדים בחברה שמקבלים שכר גבוה ומס בהתאם וכן על יד כל נותני השירותים מסביב ואולי תחזור להיות בהמשך חברה רווחית
    סגור
  • 47.
    כתבה שיקרית מהיסוד.אלעל לא לקחה שקל מהמדינה מאז שהופרטה
    עובד 08/07/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
    6 9
    ב2003.כסף לביטחון זאת מדיניות של המדינה לא תלוי באלעל. רק אתה לא מזכיר שחברות הלאו קוסט מקבלים כסף מהמדינה על כל נוסע.אתה לא מזכיר שחברות זרות יכולים לטוס מעל מדינות שאלעל לא יכולה תתאר את כל הדברים אחרי תוציא כתבה מטופשת שכזאת
    סגור
  • 46.
    כל מילה בסלע
    עוזי 08/07/2020 13:06
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אין מה להוסיף
    סגור
  • 45.
    בחרתם BIBI ? קיבלתם חזרה ..קדחת .... (ל"ת)
    משה אלפסי 08/07/2020 13:02
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • לא מקבלת כסף אלה הלוואה של שוק אפור (ל"ת)
    שי 08/07/2020 15:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 44.
    כתבה עם מסקנה 100% נכונה. את הכסף שהובטח לאל על צריך ל
    שלמה 08/07/2020 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לחלק לכל העובדים, שכירים ועצמאיים שאין להם פרנסה עכשיו בגלל הקורונה.
    סגור
  • 43.
    החברה נותנת שירות גרוע לנוסעים בה? שיפסיקו לטוס איתה.
    שלמה 08/07/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כנראה שהנוסעים מרוצים ממנה כפי שהיא. אני נוסע מאוד לא מרוצה מהשירות של אל על ולכן כבר 50 שנה אני לא טס אלעל.
    סגור
  • אבל הם הפסיקו.. אל על כבר מזמן חברה הפסדית
    עמית 08/07/2020 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומתקיימת על תשלומי ה״ביטחון״ שהמדינה משלמת לה. אם לא הייתה קורונה היא הייתה פושטת רגל עוד כמה שנים. הקורונה רק עזרה לה לקבל חילוץ.
    סגור
  • 42.
    אל על חברה מושחתת
    אידיוט 08/07/2020 12:56
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לכותב המאמר. אם הייתה עובד אל על הייתה מדבר אחרת. הכל תלוי בזווית הראייה.
    סגור
  • 41.
    כתבה עצובה אבל 100% נכונה
    אנונימי 08/07/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
    11 3
    כתבה עצובה אבל 100% נכונה יש שם טייסים יהירים שאיבדו כל רגישות אנושית
    סגור
  • 40.
    לא ברור למה כל אזרח צריך לשלם 150 ש"ח מכיסו לכישלון (ל"ת)
    אזרח 08/07/2020 12:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 39.
    הסוף של אל על
    רון 08/07/2020 12:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא אטוס עם אל על לעולם.... חבורת נאדות נפוחים. חברות תעופה אחרות לוקחות אותה בהרבה מבחינת מחיר ,שירות לנוסע ועוד....
    סגור
  • מחירים גבוהים ושירות עלוב- לא טסה איתם יותר (ל"ת)
    אור 08/07/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 38.
    די לכרטיסים בחינם.למקורבים. הציבור בוחר לא לטוס באל על (ל"ת)
    חשמל חינם 08/07/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 37.
    אם חלילה יפלו כאן פגזים רק אל על תטוס. חיל האויר לא
    ק 08/07/2020 12:14
    הגב לתגובה זו
    6 9
    בנוי לתת פתרון להטסה נרחבת של נוסעים אזרחיים בעת חרום. ומאחר והקשר האוירי עם העולם חיוני-הצרך באל על נכון!
    סגור
  • צודק קרה לי שנתקענו ביוון עם המשפחה ורק אל על באה לחלץ (ל"ת)
    יניב 09/07/2020 21:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • פגזים.? התכוונת טילים..והרבה..אז גם ....אל על לא תעזור
    ניר 08/07/2020 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחי .. אתה חי בחלוםה- 7 .. תתעורר
    סגור
  • 36.
    כל מילה בסלע!
    עובדת אל על לשעבר 08/07/2020 12:12
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בתור עובדת אל על לשעבר שפוטרה לאחרונה, הכתב צודק. אל על מבוססת על שחיתות, בריונות והנהלה אימפוטנטית ניהול כושל הביא את אל על למצב הכלכלי הגרוע שלה, ריבוי מנהלים בכירים בשכר עצום מוגזם, שירות גרוע. אל על מקום פוליטי , ארכאי , מיושן ונמצאת בפיגור גדול בכל הנושאים מול חברות תעופה אחרות. תנו לאל על למות. הצילו את המשק מקריסה!
    סגור
  • מה זה אל על
    ק 10/07/2020 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכר נמוך ריבוי יועצים בינוניות ובעיקר חבורה של אוויראים שחושבים שהם החור של התחת של אלוהים
    סגור
  • 35.
    לטוס אל על
    פאפו 08/07/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לטיס יש יותר אחריות לעומת מנכ״ל
    סגור
  • 34.
    לעוף אל על
    עפיפון 08/07/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כנפיים לגוף הון-שלטון. זאת החרטא
    סגור
  • 33.
    כל טיסות ה״חילוץ״ של אלעל מומנו על ידי מטענים
    גיל 08/07/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יצואנים שהיה להם דחוף להביא סחורה ללקוחות, שילמו מחירים אסטרונומים על הטיסות האלו שנוצלו בדרך חזרה להבאת נוסעים. אף טיסה לא יצאה מטוב ליבה של אלעל.
    סגור
  • 32.
    מושיקו
    אנונימי 08/07/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לבכות תצטרפו לחגיגה. אל על תשלש את עצמה בקרוב! הרי היה ברור שיחלצו אותה ולא יתנו לה ליפול. במקום להלחם נגד הקומבינה תדאגו לאכול חלק מהעוגה ולהצטרף לחגיגה. הרכבת עוד לא יצאה מהרציף, מזמין אתכם לעלות
    סגור
  • 31.
    מעניין מי הזמין את הכתבה?
    zorro 08/07/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
    5 9
    ב"ה תוכן שמאלני ממומן. מדינה תומכת בחברת תעופה שלה. זה צורך לאומי.
    סגור
  • 30.
    יש מילה אחת לכל זה - גנבים (ל"ת)
    יופי 08/07/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 29.
    למדינה יש מניית זהב באל על. היא חייבת צי מטוסים
    ביבי בלוף 08/07/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כדי לא להיות תלויה באף אחד בעת הצורך. אבל את בזן הם זרקו על עידן עופר ולא אכפת להם להיות תלויים בזקוק נפט. המדינה דאגה לכיס שלה עם הלאמת הגז ע"י שישנסקי והמס וגם הלאמת כיל ע"י שישנסקי 2 כעת המדינה רק מרויחה והצבור לא מרויח. את חב צי הכושלת היא מכרה לעידן עופר הפרייאר וכמובן הכל על חשבון הציבור הכי טיפש בעולם . מספיק לראות איך מנוהלת הקורונה ולהבין שביבי רק שורד ואף אחד לא מעניין אותו חוץ ממנו .
    סגור
  • 28.
    טעות קולוסאלית
    עמוס 08/07/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שופכים כסף טוב על פגר מת . להקים חברה חדשה נקייה מפוליטיקה וסכסוכים . נקייה מפרימדונות וועדים שמחזיקים את השאלטר של המדינה בידם .
    סגור
  • 27.
    התמיכה באלעל היאצורך לאומי אסטרטגי
    קשקוש בלבוש 08/07/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בד בבד צריל לאפס את הטייסים. הטייסים לא מסכנים ויעש לשים סוף להתנהלותם החזירית והלעומתית למקום עבודתם. במשכורת שאל על משלמת, טייסים בכל העול ישמחו לעזוב את חברות התעופה המעסיקות אותם ולעבור לשרת באלעל ובפרט עכשיו בעידן הקורונה. יש לנצל את הקורונה לאפס את הטייסים, אבל אסור לתת לאלעל לקרוס. אלעל היא נכס אסטרטגי
    סגור
  • 26.
    אנרכיה באופק. (ל"ת)
    אנונימי 08/07/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    אל על חברה מתה אבל למה אתה מאשים את העובדים??
    עמית 08/07/2020 10:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חלק גדול מהעובדים שם מרוויח משכורות ממוצעות מינוס
    סגור
  • 24.
    מה יש לך נגד אלעל?!
    נוסע מתמיד 08/07/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתם מפרסמים בשנה האחרונה כל יום שמניות דלק עלו, לפי החשבון שמסכמים את כל הדיווחים שלכם המניות האלו ירדו באותו זמן ביותר מ 80 אחוז, כי אתם לא מפרסמים את הירידות של המניה. אז יכול להיות שיש לכם אינטרס?!?!
    סגור
  • 23.
    מפיץ רעל
    פ. 08/07/2020 10:13
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כמה רעל וסילוף עובדות בכתבה אחת. גועל נפש!!!
    סגור
  • צודק ממש.כתבה שיקרית ו מסיתה
    ורד 09/07/2020 02:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתי טסת באל על? טסתי למיאמי עם ילדיי.השירות היה מצוין,האוכל טעים והטיסה יצאה בזמן.המטוס עצמו דרימליינר פשוט מעולה.נחתנו ללא כאבי ראש ועייפות. כולם בטיסה היו מרוצים. העיקר כל אחד זורק רפש על כל דבר ישראלי
    סגור
  • 22.
    ישראל מדינת מאפייה, רק מי שקרוב למואשם בשוחד מקבל עזרה
    ממשלה בשירות העשירים 08/07/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ממשלת החארטה ממשיכה לתמוך בעסקים גדולים ולקטנים נותנים לגסוס לאט וכואב
    סגור
  • גנצ עדיין לא מואשם בשוחד במימיד החמישים מיליון שגנבתם!! (ל"ת)
    גנצ נירצע בגצ 08/07/2020 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אבל המשכתם להצביע ביבי למרות שברור שהוא תומך במצביעיו
    ברור 08/07/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השותפים הטבעיים . ומכל המחאות יצאו רק מיסים והנדלן לא ירד . וגם השתתפתם בהפגנות השמאל שכל מטרתם היתה להציק לביבי ומנעתם את מכירת כיל כי ביבי העדיף שקט תעשייתי המדינה הפסידה והבורסה הפסידה ותיקי הפנסיה שלכם גם הפסידו. וסידרתם לביבי עוד הכנסה משישנסקי 2 על כיל . אז מגיע לכם
    סגור
  • 21.
    חונטת הפרקליטים
    נני 08/07/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    12 3
    טייסים שמרוויחים כמו מנכלים?..ומה עם שופטי העליון שמרוויחים כמו המלך פארוק? שהפכו לבית חרושת לכסף ....עדת פקידים שהם וכל נתמכי הפנסיה התקציבית הכניסו אינפוזיה למיכלי הכסף והחלו לשאוב את דם המדינה ?
    סגור
  • 20.
    לבטל את הביזיון עם בג"צים (ל"ת)
    צודק ! 08/07/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 19.
    לא לזרוק כספי ציבור לפח אשפה
    עמירם זקין 08/07/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אין לחברת אל על סיכוי כלכלי לשרוד. עובדים שאינם ״סופרים״ את החברה. הנהלה חלשה שאיננה מסוגלת להציג מתווה של הבראה ולעמוד מאחוריו. בנתונים האלה כל עזרה היא זריקת כספי משלם המיסים לפח אשפה. ללא התחיבויות מוצקות ו בטחונות אישיים של בעלי המניות אין סיבה אחת טובה לזריקת כספי ציבור לבור ללא תחתית.
    סגור
  • 18.
    נכון לגמרי, כל מילה בסלע...
    יניב 08/07/2020 08:49
    הגב לתגובה זו
    19 5
    נכון לגמרי, כל מילה בסלע, ישר כח...
    סגור
  • 17.
    ניתוח שגוי לחלוטין, כלכלית, ציבורית ואופרטיבית
    אביעד ויסולי 08/07/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    9 16
    ישראל כמדינת אי חייבת להבטיח לה תחבורה אווירית סדירה. המשבר ייגמר ואז הביקוש לטיסות עלול להוביל למחירים מרקיעי שחקים. המדינה קונה את אל על בזול ותמכור אותו ברווח גדול, בדיוק כפי שהיא מכרה את הבנקים שהולאמו במשבר המניות הבנקים. עדיף לכולנו חברת תעופה לאומית ואם הציבור כבר נותן את הכסף, עדיף קבלת משהו תמורתו. חברת תעופה, למשל.
    סגור
  • זה לא מסביר למה כל הסיוע הזה לא קונה 100% מהחברה (ל"ת)
    מכבי 08/07/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה נכון אם החברה הייתה מתייעלת
    משקיע 08/07/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אבל המקרה של אל על הועד הרשע ומצוץ את טיפת דמנו האחרונה וגם אחרי שהמצב יחזור אל על תמשיך להיות גוף לט יעיל וחולה על הגב שלנו
    סגור
  • 16.
    ככה או ככה אל על הולכת להימכר וזה לא ישנה הרבה
    ישראלים 08/07/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בסופו של דבר המדינה תקבל את כל הכספים חזרה לאחר שהחברה תימכר לגורם זה , ותנאי העסקה יהיו שונים ולא כפי שהיום נהוג לעשות , הוועדים וכל הטייסים בעלי השכר הגבוהה יהיו קפופים לבעלים החדשים ומי שלו יראה לו שילך הביתה
    סגור
  • 15.
    כתב יקר
    טייס אל על 08/07/2020 08:17
    הגב לתגובה זו
    8 19
    אני רוצה לראות אותך אומר לבן שלך "תסתדר לבד" כשיתקע במדינת עולם שלישי שנכנסת לסגר קורונה, פשיעה גואה, שעה אחת ביממה לצאת לקנות מוצרי מזון ופחד מתמיד מהסביבה. אל תדבר שטויות בבקשה
    סגור
  • אז בעצם אתה אומר ש
    עוד טייס אל על 08/07/2020 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו צריכים לממן חברה גרועה ומפסידה והכל בגלל המקרה הספציפי של מגיפה עולמית וכמה נערים פריווילגים שיצאו לטייל להם בעולם ו"נתקעו" באחת מבירות דרום אמריקה. הגיוני. היית מוכן לממן את קידוחי הנפט של תשובה למקרה של פלישת חייזרים בה נצטרך לחפור מחילות? אה סליחה שכחתי שאנחנו מממנים גם אותו. ובוא - לימה בירת פרו מודרנית פי 100 מפתח תקווה ומשם אף אחד לא מחלץ את "הבן שלך"
    סגור
  • אז מה שאתה אומר זה
    עוד טייס אל על 08/07/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שאנחנו האזרחים צריכים לממן חברה גרועה ומפסידה ואת כל החגיגות שלה בשביל המקרה הספציפי של מגיפה עולמית וכמה נערים ש"נתקעו" בבירת פרו (בוא נהיה אמיתיים, לימה היא יותר מודרנית פי 100 מפתח-תקווה ומשם לא מחלצים אף אחד)? נשמע לך הגיוני? למה שלא נממן את הקידוחים של תשובה למקרה שיום אחד תהיה פלישת חייזרים ונצטרך לחפור ולהסתתר במחילות? אה שכחתי גם אותו אנחנו מממנים. ההכי גרוע זה שאחרי ש"אתם" "מחלצים" "ילד" ש"נתקע" במדינת "עולם שלישי" הוא חוזר לעיירת פיתוח עלובה במדינת ישראל בלי תמיכה ועזרה. מהפח אל הפחת
    סגור
  • אוי אוי אוי.... ממש מלאכים בלבן אתם
    נקניק - עלק טייס 08/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מקבלים המון כסף על זה ממשלמי המיסים קיבלתם פי 1000 מונים ממה שמגיע לכם מחלצים עלק עושים תעבודה שלכם
    סגור
  • 14.
    כתבה של רוע לב צרוף (ל"ת)
    נוסע מתמיד 08/07/2020 08:13
    הגב לתגובה זו
    8 13
    סגור
  • להיפך, אתה רע לב, על חשבון אותם עשרות אלפי עסקים שיכלו
    בן 08/07/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    11 2
    להינצל, במקום לשלם עשרות אלפי שקלים בחודש לעובדים שמנים.
    סגור
  • 13.
    אתה מטעה עם נתונים לא נכונים
    אנונימי 08/07/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    8 10
    המדינה לא נותנת לאל על 400 מיליון דולר.המדינה ערבה ל75%אחוז מהלוואה שבנק דיסקונט יתן להם.והמדינה תקנה מניות שלא ירכשו בידי הציבור בסך של עד 150 מיליון דולר, המדינה לא מתכננת להחזיק במניות האלה מעבר ל3 שנים.זה נכון שחברה לא יעילה עם משכורות מנופחות לטייסים בעייתית ברצון לסייע לה, אבל אל תשכח שהמדינה סגרה את הגבולות והרסה את הפעילות של אל על ואל תשכח כמה עשרות אלפים מועסקים בהעסקה עקיפה ע"י חברת אל על(מכבסות, שירותי ניקיון, מטבחים וכו וכו)
    סגור
  • אתה עושה צחוק, המדינה בעלת שליטה היא ערבה למיליארדים (ל"ת)
    עדי 08/07/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 12.
    כתבה לא נכונה בעליל
    נוסע מתמיד 08/07/2020 08:04
    הגב לתגובה זו
    9 9
    אני טס הרבה ותמיד מעדיף את אל-על.לא טרקיש ולא איזי ג'ט, אל-על הכי בבית בעולם !! אבל,מה שהרג ויהרוג את ההנהלה החדשה זה הטיסיים:המשכורת שלהם משכורת מנכ״ל,האגו שלהם מורם משאר עובדי אל-על המסורים. ההנהלה החדשה תצטרך לישר קו עם שכר הטיסים למול שאר הטיסים בחברות מערביות,אם לא,גם ההנהלה החדשה תיפול כלכלית.
    סגור
  • 11.
    לא נכון ולא מדויק
    אוהב צדק 08/07/2020 08:01
    הגב לתגובה זו
    9 8
    לניצן כהן יש חשבון עם אל על, ניתן להרגיש את זה בכתבה . הרבה דברים נכתבו לא נכונים ולא מדויקים . חבל שכתב מוציא את התסכול שלו פה .
    סגור
  • 10.
    להכריח את העובדים לקנות מניות
    אילן 08/07/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רק ככה וחלק מהשכר שלהם יהייה באופציות לעתיד אם לא לפרק אני בעל מניות בחברה
    סגור
  • 9.
    צריך לסגור
    יע 08/07/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    10 3
    צריךצלסגור את החברה ולהקים חדשה, רזה ויעילה. בלי משכורות מנופחות לטייסים.
    סגור
  • 8.
    הם מבינים רק בג"ץביבי וחבורת השרלטנים שלו (ל"ת)
    שוקי 08/07/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 7.
    אתה כותב בחסות מי? (ל"ת)
    יוני 08/07/2020 07:55
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 6.
    כל מילה בסלע!
    חיים 08/07/2020 07:53
    הגב לתגובה זו
    12 3
    טיפשות או קומבינה של הממשלה עם אל על, אחרי שיחת אומללים אתמול עם ביבי, נותנים לחברה מנופחת מאות מליונים, מקומם ומכעיס
    סגור
  • 5.
    שיש את ציפופוביבי דבר אחד בטוח מכל כיוון נאכל אותה (ל"ת)
    האפס המוחלט 08/07/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 4.
    כל מילה אמת, מדינה בהזיה (ל"ת)
    joy 08/07/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 3.
    די עם הפופוליזם
    כלכלן 08/07/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    3 7
    בכל מדינות העולם תמכו חזק בחברות התעופה. אן היו דואגים ומתנהלים כמו שצריך רוב הענפיםמהיו יכולים לחזור ולא להזדקק לתמיכה. תעופה נפגעה ראשונה ותצא אחרי כולם. ברור שצריך לתמוך. כשיחזרו לפעילות יתרמו הרבה יותר מ50kעובדים למשק. בינתיים צריך לתחסק את היכולות. מטוסים וכל המבביב לא פועל כבר 4 חודשים ולא יפעל בחודשים הקרובים.
    סגור
  • 2.
    למה ?
    ירושלמית 08/07/2020 07:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר 1/3 מבעלי זכות ההצבעה אינם רוצים להצביע עולה כוחם הפוליטי של ועדי עובדים מאורגנים. עובדי אל-על, חשמל, נמלים תעשיה אוירית ועוד. הם מתפקדים למפלגת השלטון. עשיו, כאשר עתידו של נתניהו לא ברור יובן מאליו שרצונו של שר האוצר וכך גם שרת התחבורה להשיג בכורה. זה כל הסיפור. הלא קיסנג'ר המפורסם אמר כי לישראל יש רק מדיניות פנים.
    סגור
  • 1.
    הכתבה פוליטית המדינה צריכה חברת תעופה כדי להציל יהודים
    משה ראשל"צ 08/07/2020 07:44
    הגב לתגובה זו
    3 13
    אשר נמצאים בצרות ולנו לא חסר
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות