אל על נזכרת שהיא לא יעילה, שולחת 1,700 עובדים הביתה

כחלק ממתווה התמיכה שתקבל מהמדינה, נחתמו עוד שני הסכמים קיבוציים מול עובדי החברה במגזר המנהלי ובמגזר התחזוקה והנדסה; החברה צפויה לקצץ כ-88 מיליון דולר מהוצאותיה בשנה
 | 

חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת כי כחלק ממתווה התמיכה שתקבל מהמדינה, נחתמו עוד שני הסכמים קיבוציים מול עובדי החברה במגזר המנהלי ובמגזר התחזוקה והנדסה, זאת בנוסף להסכם הקיבוצי מול מגזר הדיילים עליו דיווחה החברה לפני כשבועיים, כאשר בסה"כ, צפויה החברה לקצץ כ-1,700 משרות. בחברה מעריכים כי המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת המניות לציבור.

הדיווח היום מגיע בהמשך לדיווח מתחילת השבוע אודות מתווה הסיוע שהחברה צפויה לקבל מהמדינה, הכולל קבלת הלוואה של 250 מיליון דולר המגובה במרביתה בערבות המדינה וכן ביצוע של הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר, כאשר המדינה מתחייבת לרכוש את כל המניות שלא יירכשו על ידי הציבור לפי השער הממוצע בחודש מאי 2020 - כלומר 67.5 אגורות - גבוה בכ-34% משער המניה במועד הדיווח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כחלק מהתנאים לקבלת הסיוע, דיווחה החברה לפני כשבועיים על חתימת הסכם קיבוצי עם מגזר דיילי האוויר והיום דווח כי נחתמו הסכמים קיבוציים עם שני מגזרים נוספים בחברה – המגזר המנהלי ומגזר התחזוקה והנדסה, הכוללים התייעלות במגזרים אלו.

על פי הדיווח, במסגרת שלושת ההסכמים האמורים יצומצם כוח האדם בחברה במגזרים אלו בכ-1,700 עובדים, מדובר קיצוץ של כ-28% מ-6,000 עובדי החברה.

בהודעה לעיתונות שפרסמה על אל דווח כי שני ההסכמים שנחתמו לפנות בוקר, לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרייאפשרו התייעלות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בחברה.

תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים.

בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. יישר כוח לצוות המסור של איגוד עובדי התחבורה, בראשות אבי אדרי, ותודה גם למנכ"ל אל-על ולסמנכ"לית משאבי האנוש, על כך שפעלו לגישור הפערים ולגיבוש ההסכמות בין הצדדים. ההסכמים שחתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין כי: "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי על האחריות והמאמצים הרבים כדי להגיע להסכם. תודה גם ליושב ראש ועד התחזוקה שרון בן יצחק ויתר נציגי התחזוקה וליושב ראש ועד מנהלי ואקדמאים ירון רז והנציגים על העמידה על זכויות העובדים לצד החובה להגן על הבית. תודה לסמנכ"ל משאבי אנוש יהודית גריסרו וצוותה על ההובלה של השיח עם הנציגים וההסתדרות מתוך אחריות ודאגה כנה לשלום החברה ואנשיה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אבי אדרי: "חוסנה של אל על מגיע מההון האנושי שלה שהוכיח שוב את מידת האחריות והמחויבות שלו לעתיד החברה. תודה לירון רז ולשרון בן יצחק ולכל חברי הוועדים על כך שעזרו להציל את הבית המקצועי של אלפי עובדים באל על. תודה להנהלת החברה ותודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על המעורבות האישית שלו לקידום הנושא. בהסכמים שחתמנו נתנו סיכוי אמיתי להתאוששות של אל על ולאפשרות שלה לחזור ולהיות ספינת הדגל של ענף התעופה הישראלי".

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    שיצמצמו במנהלה
    לולה 10/07/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת וויז ההונגרית מונה 10 אנשי מנהלה. מדוע אל על מחזיקה ככ הרבה פקידים ואנשי מנהלה שטסים בחינם. למה. מושחתיםנמאסתם.תתיעלו ולא..תמותו זה בסדר.
    סגור
  • 14.
    כותרת פופוליסטית
    רון 09/07/2020 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשוק התעופה יקח שנים לחזור לאותה רמת פעילות ולכן הפיטורים כדי להתאים את מספר העובדים לפעילות. כמובן שיש גם חוסר יעילות אולם לא בהיקף של אלפי עובדים
    סגור
  • 13.
    3000 עובדים מהסקטור המינהלי....
    אריק 09/07/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פלא שהגיעו לאן שהגיעו. 3000 פקידים על 45 מטוסים . 640 טייסים על 45 מטוסים..... יותר מ 14 טייסים למטוס .
    סגור
  • איך זה שאף טייס לא מפוטר? יש להם חסינות? (ל"ת)
    אזרח 09/07/2020 16:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    אל על
    פורש 08/07/2020 21:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם אני עבדתי שם חברה זבל מנהלים זבל וועד זבלהנהלה זבל העובדים מסורים וטובים
    סגור
  • טען עוד
  • חבל על הכסף
    הכסף ילך לבורוביצים ולחונטה הצבאית חסרת ידע ומחשבה 09/07/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף ילך לבורוביצים ולחונטה הצבאית חסרת ידע ומחשבה שרק באים לקחת לא צריך לתת להם שקל הכל סיפורים מדינה במצו שטיות המדינה יכולה להחזיק 4 מאוסים עם טייסים וצוות קטן לזמן חרום זה בטח לא יעלה 400 מיליון דולר ולתת לכחות השוק לפעולאני מכיר את הנשמות הטובות ואת הוועדים וההיסתדרות המושחטת
    סגור
  • חחח העיקר עבדת עד הפרישה, עכשיו נזכרת לקטר ? (ל"ת)
    אחד העם 08/07/2020 23:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    משפחת פשע (ל"ת)
    הקברן 08/07/2020 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    תודה שטסת אל-על (ל"ת)
    ציון 08/07/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לפטר את כולם ובעיקר את הטייסים וההנהלה
    משה 08/07/2020 17:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואז להתחיל מחדש עם חוזים בגובה הגיוני לכל עובד ובלי הטבות על חשבוננו
    סגור
  • 8.
    התייעלות אמיתית. נשאר רק שהטייסים ירדו אל העם
    עדן 08/07/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ייתכן שיקצצו בלחם וחמאה, ושלשמנת ייתנו לנזול מכל הכיוונים....
    סגור
  • 7.
    88 מליון
    88 טייסים 08/07/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    88 משכורות טייסים .בלי המשפחות בביזנס
    סגור
  • 6.
    4000 איש, לא פחות, מיותרים בחברה עלובה זו (ל"ת)
    שני שליש מיותרים 08/07/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • שנאת חינם לא הדרך (ל"ת)
    איש פשוט 08/07/2020 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    נתתי את חיי לחברה
    אנונימי 08/07/2020 15:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואם אפוטר יהיו לזה השלכות קשות
    סגור
  • 4.
    עיתונאי קטן..שכחת לציין שאלעל תקצץ בשליש את צי מטוסיה
    ערן 08/07/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וכתוצאה מכך אין צורך בכמות כוח האדם הנוכחית.
    סגור
  • 3.
    לא הקורנה הרגה את אל-על
    נוסע מתמיד 08/07/2020 15:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דרישות השכר האגו הנפוח של הטיסים הם אלו שהרגו את אלעל והם אלו שיהרגו את ההנהלה החדשה באלעל. הגיע הזמן שהטיסים ינסו מתחת לאלונקה ולא מעל האלונקה.
    סגור
  • הטייסים הגיעו מחיל האויר . לא מגולני. אין להם מושג איך
    ירון 09/07/2020 14:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הטייסים הגיעו מחיל האויר . לא מגולני. אין להם מושג איך ניראת אלונקה
    סגור
  • 2.
    לפעול בזמן ובעוצמה נכונה
    ג'ק 08/07/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההבדל בין חברה טובה לגרועה ברור . בחברה רצינית וטובה מקבלים החלטות לפני הגסיסה ולא אחרי הלוויה .
    סגור
  • 1.
    את הטייסים הם שכחו .... (ל"ת)
    יוסי 08/07/2020 14:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות