
אל על נזכרת שהיא לא יעילה, שולחת 1,700 עובדים הביתה
חברת התעופה אל על 1.24% מדווחת כי כחלק ממתווה התמיכה שתקבל מהמדינה, נחתמו עוד שני הסכמים קיבוציים מול עובדי החברה במגזר המנהלי ובמגזר התחזוקה והנדסה, זאת בנוסף להסכם הקיבוצי מול מגזר הדיילים עליו דיווחה החברה לפני כשבועיים, כאשר בסה"כ, צפויה החברה לקצץ כ-1,700 משרות. בחברה מעריכים כי המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת המניות לציבור.
לקריאה נוספת: > החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים
הדיווח היום מגיע בהמשך לדיווח מתחילת השבוע אודות מתווה הסיוע שהחברה צפויה לקבל מהמדינה, הכולל קבלת הלוואה של 250 מיליון דולר המגובה במרביתה בערבות המדינה וכן ביצוע של הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר, כאשר המדינה מתחייבת לרכוש את כל המניות שלא יירכשו על ידי הציבור לפי השער הממוצע בחודש מאי 2020 - כלומר 67.5 אגורות - גבוה בכ-34% משער המניה במועד הדיווח.
כחלק מהתנאים לקבלת הסיוע, דיווחה החברה לפני כשבועיים על חתימת הסכם קיבוצי עם מגזר דיילי האוויר והיום דווח כי נחתמו הסכמים קיבוציים עם שני מגזרים נוספים בחברה – המגזר המנהלי ומגזר התחזוקה והנדסה, הכוללים התייעלות במגזרים אלו.
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- לאחר הדו"ח הטוב: לידר מעניקה אפסייד של 100% לחנן מור
על פי הדיווח, במסגרת שלושת ההסכמים האמורים יצומצם כוח האדם בחברה במגזרים אלו בכ-1,700 עובדים, מדובר קיצוץ של כ-28% מ-6,000 עובדי החברה.
בהודעה לעיתונות שפרסמה על אל דווח כי שני ההסכמים שנחתמו לפנות בוקר, לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרייאפשרו התייעלות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בחברה. תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים. בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. יישר כוח לצוות המסור של איגוד עובדי התחבורה, בראשות אבי אדרי, ותודה גם למנכ"ל אל-על ולסמנכ"לית משאבי האנוש, על כך שפעלו לגישור הפערים ולגיבוש ההסכמות בין הצדדים. ההסכמים שחתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי". מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין כי: "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי על האחריות והמאמצים הרבים כדי להגיע להסכם. תודה גם ליושב ראש ועד התחזוקה שרון בן יצחק ויתר נציגי התחזוקה וליושב ראש ועד מנהלי ואקדמאים ירון רז והנציגים על העמידה על זכויות העובדים לצד החובה להגן על הבית. תודה לסמנכ"ל משאבי אנוש יהודית גריסרו וצוותה על ההובלה של השיח עם הנציגים וההסתדרות מתוך אחריות ודאגה כנה לשלום החברה ואנשיה". יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אבי אדרי: "חוסנה של אל על מגיע מההון האנושי שלה שהוכיח שוב את מידת האחריות והמחויבות שלו לעתיד החברה. תודה לירון רז ולשרון בן יצחק ולכל חברי הוועדים על כך שעזרו להציל את הבית המקצועי של אלפי עובדים באל על. תודה להנהלת החברה ותודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על המעורבות האישית שלו לקידום הנושא. בהסכמים שחתמנו נתנו סיכוי אמיתי להתאוששות של אל על ולאפשרות שלה לחזור ולהיות ספינת הדגל של ענף התעופה הישראלי".
- 15.לולה 10/07/2020 09:06הגב לתגובה זוחברת וויז ההונגרית מונה 10 אנשי מנהלה. מדוע אל על מחזיקה ככ הרבה פקידים ואנשי מנהלה שטסים בחינם. למה. מושחתיםנמאסתם.תתיעלו ולא..תמותו זה בסדר.
- 14.רון 09/07/2020 19:55הגב לתגובה זולשוק התעופה יקח שנים לחזור לאותה רמת פעילות ולכן הפיטורים כדי להתאים את מספר העובדים לפעילות. כמובן שיש גם חוסר יעילות אולם לא בהיקף של אלפי עובדים
- 13.אריק 09/07/2020 13:58הגב לתגובה זולא פלא שהגיעו לאן שהגיעו. 3000 פקידים על 45 מטוסים . 640 טייסים על 45 מטוסים..... יותר מ 14 טייסים למטוס .
- איך זה שאף טייס לא מפוטר? יש להם חסינות? (ל"ת)אזרח 09/07/2020 16:41הגב לתגובה זו
- 12.פורש 08/07/2020 21:52הגב לתגובה זוגם אני עבדתי שם חברה זבל מנהלים זבל וועד זבלהנהלה זבל העובדים מסורים וטובים
- הכסף ילך לבורוביצים ולחונטה הצבאית חסרת ידע ומחשבה 09/07/2020 18:05הגב לתגובה זוהכסף ילך לבורוביצים ולחונטה הצבאית חסרת ידע ומחשבה שרק באים לקחת לא צריך לתת להם שקל הכל סיפורים מדינה במצו שטיות המדינה יכולה להחזיק 4 מאוסים עם טייסים וצוות קטן לזמן חרום זה בטח לא יעלה 400 מיליון דולר ולתת לכחות השוק לפעולאני מכיר את הנשמות הטובות ואת הוועדים וההיסתדרות המושחטת
- חחח העיקר עבדת עד הפרישה, עכשיו נזכרת לקטר ? (ל"ת)אחד העם 08/07/2020 23:01הגב לתגובה זו
- 11.משפחת פשע (ל"ת)הקברן 08/07/2020 21:46הגב לתגובה זו
- 10.תודה שטסת אל-על (ל"ת)ציון 08/07/2020 18:13הגב לתגובה זו
- 9.משה 08/07/2020 17:32הגב לתגובה זוואז להתחיל מחדש עם חוזים בגובה הגיוני לכל עובד ובלי הטבות על חשבוננו
- 8.עדן 08/07/2020 17:20הגב לתגובה זולא ייתכן שיקצצו בלחם וחמאה, ושלשמנת ייתנו לנזול מכל הכיוונים....
- 7.88 טייסים 08/07/2020 17:20הגב לתגובה זו88 משכורות טייסים .בלי המשפחות בביזנס
- 6.4000 איש, לא פחות, מיותרים בחברה עלובה זו (ל"ת)שני שליש מיותרים 08/07/2020 16:29הגב לתגובה זו
- שנאת חינם לא הדרך (ל"ת)איש פשוט 08/07/2020 17:53הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 08/07/2020 15:52הגב לתגובה זוואם אפוטר יהיו לזה השלכות קשות
- 4.ערן 08/07/2020 15:46הגב לתגובה זווכתוצאה מכך אין צורך בכמות כוח האדם הנוכחית.
- 3.נוסע מתמיד 08/07/2020 15:36הגב לתגובה זודרישות השכר האגו הנפוח של הטיסים הם אלו שהרגו את אלעל והם אלו שיהרגו את ההנהלה החדשה באלעל. הגיע הזמן שהטיסים ינסו מתחת לאלונקה ולא מעל האלונקה.
- ירון 09/07/2020 14:36הגב לתגובה זוהטייסים הגיעו מחיל האויר . לא מגולני. אין להם מושג איך ניראת אלונקה
- 2.ג'ק 08/07/2020 15:18הגב לתגובה זוההבדל בין חברה טובה לגרועה ברור . בחברה רצינית וטובה מקבלים החלטות לפני הגסיסה ולא אחרי הלוויה .
- 1.את הטייסים הם שכחו .... (ל"ת)יוסי 08/07/2020 14:48הגב לתגובה זו