"לא משנה אם זה תל אביב מדריד או רוטרדם, להחזיק רכב נהייתה בעיה"

לאחר שאדם נוימן נכנס לחברת התחבורה השיתופית GoTo Global שבניהולו, גיל לייזר מסביר מה התכניות לתקופה הקרובה ולאן הולך התחום; וגם מה יהיה חלקו של נוימן בחברה, וכיצד משכנעים את הנהג הישראלי לוותר על הרכב?
 | 

הבוקר דווח כי היזם אדם נוימן, מייסד חברת WeWork השקיע 10 מיליון דולר, בחברת התחבורה השיתופית GoTo Global. זאת כחלק מסבב גיוס בהיקף של 19 מיליון דולר, של החברה שנמצאת בשליטת (82%) חברת שירותי הרכב  שגריר +3.66% שגריר 1,106 +3.66% שגריר בסיס:1,067 פתיחה:1,067 גבוה:1,119 נמוך:1,104 תמורה:8,120 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . העסקה משקפת לחברה שווי של 30 מיליון דולר, אחרי הכסף. 

החברה הוקמה ב-2008 תחת השם CAR2GO, והיא מציעה מגוון שירותי תחבורה שיתופיים כמו אופניים, אופנועים, קורקינטים ורכבים לטווח קצר וארוך. לפני שנה שינתה החברה את שמה כחלק מהאסטרטגיה העסקית/שיווקית ונוכח העובדה שהגדילה את סל המוצרים שלה מעבר לשירותי רכב. עיקר פעילות החברה ממוקדת בישראל ובמלטה, אך החברה פועלת גם במדריד, כספק טכנולוגיה של פעילות שיתוף הרכבים של חברת פולקסווגן בעיר.

בראיון ל-Bizportal מסביר גיל לייזר מנכ"ל GoTo Global, מה הייתה מטרת הגיוס, ולאן מועדות פניה בתקופה הקרובה. "מטרת סבב הגיוס הנוכחי, היא להציע את המוצר בעיר משמעותית באירופה, אני מעריך שבחודשיים הקרובים נכריז על אחת כזאת. אחרי שהוכחנו בישראל את המוצר שלנו, ופתחנו את מלטה אנחנו רוצים, להתרחב ולהוכיח שהמוצר שלנו גם ברמה הטכנולוגית וגם בערך ללקוח, יכול לנצח גם בערים הכי גדולות. משם אני מעריך שעד סוף 2021 נפעל בארבע מדינות נוספות".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה יהיה חלקו של אדם נוימן  בחברה?
"אדם יהיה מעורב מאד, יהיה לו חבר בדירקטוריון (מתוך שלושה חברים), אך המטרה היא בעיקר ההון האנושי שהוא מביא איתו. אנחנו רואים בו גאון שיצר את אחת החברות הגדולות בעולם בתחום השיתופיות. המטרה היא לשלב את הניסיון של אדם, עם המוצר והניסיון שלנו, וככה לייצר מסלול הצלחה רחוק מאז. אנחנו רוצים לשנות את הצורה בה אנשים חושבים, על הדרך לנוע מנקודה אחת לשנייה, ולוותר על הבעלות על הרכב הפרטי". 

כיום, איזה פעילות מניבה הכי הרבה הכנסות?
"מבחינת כמות הכסף שכל נכס מייצר, הרכב מייצר הכי הרבה, אך יצרן הלקוחות הגדול ביותר שלנו הוא דווקא תחום האופניים. אנחנו מפעילם ארבעה מערכי תחבורה שיתופיים קורקינטים, אופנועים חשמליים, רכבים לטווח קצר (אוטותל), ורכבים לטווח ארוך לפי שעות (CAR2GO). הפתרונות הללו יחד אמורים לספק את כל צרכי התחבורה". 

"אנחנו רואים במוצר שלנו מנצח, כי אנחנו משתמשים בכלים שונים בכדי ליהנות מיתרון הגודל. אנחנו כמו סופרמרקט, מציעים במקום אחד את כל הפתרונות. ברגע שהורדת את האפליקציה ואתה מנוי לאופניים, אני יכול להציע לך קופונים ושירותים נוספים. האסטרטגיה שלנו הוכיחה שאנחנו יודעים להרוויח בזכותה כסף בענף שהוא אמנם צומח אך מאד תחרותי".

אתם מצליחים להיות רווחיים?
"בשנת 2016 ו-2017 הרווחנו, אבל מאז המשכנו להשקיע בהתרחבות, כל עוד נמשיך לפתוח עוד ערים העסק ימשיך להיות לא רווחי. עם זאת, ברמת ה-unit economics (רווח בגין יחידה) בערים הגדולות אנחנו רווחיים. כרגע, רווחיות היא לא פונקציית המטרה, היעד שלנו הוא להרוויח בין 18-14 חודשים מרגע שפתחנו עיר. צריך לזכור, שאנחנו מעסיקים 160 עובדים, ומייצרים מחזור של מעל 13 מיליון דולר, ובכל זאת ההפסד שלנו יחסית נמוך ביחס לחברות סטארט-אפ אחרות".

לאן התחום של תחבורה שיתופית הולך?
"ענף התחבורה בהקשר של מכירת רכבים נמצא בסטגנציה כבר המון שנים, המציאות גורמת לאנשים לוותר יותר ויותר על הרכבים הפרטיים. לדעתי, אנחנו נמצאים באוקיינוס שרק גדל והפוטנציאל הוא עצום".

"אנחנו לא חברת קורקינטים כמו בירד, או חברת אופניים כמו מובייק, אנחנו חברה שהמטרה שלה היא לשמש את צרכי התחבורה של הלקוח, אם מחר יצא כלי חדש אנחנו, נדע לשתף את הטכנולוגייה שלנו עליו".

"כשיכנסו רכבים אוטונומיים הם יכנסו קודם לעולם השיתופי, ודווקא בעולם הזה אנחנו רואים את עצמנו כבעלי היכולת הטובה ביותר להפעיל את הדברים הללו. האסטרטגיה שלנו מתבססת על כך שאנחנו מחזיקים בכלים, ולכן כשיהיה רכב אוטונומי אנחנו נדע להציע מוניות אוטונומיות, יש לנו את כל היכולות. האסטרטגיה שלנו הפוכה מאובר שאומרת אנחנו חברת המנויות הגדולה ביותר בעולם בלי להחזיק מוניות, אבל מה יקרה ביום שיבטלו את הנהג?".

איך משכנעים את הנהג הישראלי לוותר על הרכב שלו?
"במרכזי הערים המגמה הולכת ומשתנה, לא משנה אם זה תל אביב מדריד או רוטרדם, להחזיק רכב נהייתה בעיה, בגלל המציאות שאנחנו חיים בה. לכן, אנחנו הבנו שאנחנו צריכים לתת לבן אדם את אותו ביטחון, שהוא מרגיש כשהמפתחות של הרכב בכיס שלו. לא משנה מתי ובאיזה שעה הוא ירצה לנוע ולאן, יש לו כלי. היכולת שלנו לאסוף את המידע על הצרכים שלו באמצעות מערכות הבינה המלאכותית שפיתחנו, מאפשרת לזהות את הביקושים ולשנע את הכלים בהתאם".

איך השפיעה הקורונה על התחום בכלל ועליכם בפרט
"בימים של סגר מן הסתם הכל מושבת בצורה קיצונית, אבל בחודש וחצי האחרונים ראינו שדווקא בימים שאחרי הסגר הקורונה מייצרת מציאות חדשה. יש שני פקטורים חשובים, ראשית כולם נפגעו בכיס, ואנשים נאלצים להחזיר את הרכבים לחברות הליסינג, ושנית אנשים כבר לא רוצים להיות ברכבת עם עוד 200 אנשים או במוניות שירות עם 10 אנשים, לכן מאי ויוני היו חודשי שיא בשירות שלנו".

יש לכם לקוחות עסקיים?
"בהחלט, כמעט 20% מהפעילות שלנו הוא בעולם B2B (לקוחות עסקיים), יש לא מעט חברות שרואות את היעילות שלנו, ונותנות לעובדים שלהם את האפשרות להשתמש בשירותים שלנו. השירות שלנו זול ב-70% מנסיעות במוניות, מה שמוזיל עלויות לחברות רבות. בסופו של דבר אנחנו מוצר מאד נכון לעסקים, וזה בהחלט חלק משמעותי מאסטרטגיית הצמיחה. חלק משיתוף הפעולה עם אדם הוא להגיע לתאגידים גדולים ולבסס את המעמד שלנו בקרבם".

הנפקה
"IPO זו לא מילה גסה, אבל זה לא מטרה אלא אמצעי, אנחנו רוצים לצמוח ולתת את הפיתרון לכמה שיותר אנשים. זו בהחלט אופציה לגייס כסף ולתת לציבור להינות מהצמיחה ומהיכולת של המוצר שלנו".

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    ירדתם מהפסים?
    מגי 17/07/2020 05:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם רע, רע מכסף רע. בושה לחלד ולהנצחת ישראל כמדינת נוכלים. כנראה למישהו אצלכם יש קשר משפחתי איתו.
    סגור
  • 11.
    (ל"ת)
    אנונימי 16/07/2020 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    איפה שנוימן נמצא,לברוח, אבל מהר!!!!! (ל"ת)
    אנונימי 16/07/2020 13:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    הנוכל ממשיך למכור חלומות
    זיל הזול 16/07/2020 01:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ותמיד יהיה הפראייר שיקנה את הבלוף
    סגור
  • 8.
    מחר עוד 15%
    פק מן 15/07/2020 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכב זה הוצ' גבוה ובעיית חנייה ופקקים בערים הגדולות. יצליח בגגול
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    הבעייה העיקרית היא להיות נוכל בינלאומי. (ל"ת)
    ירושלמי 15/07/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    אני הולך בצורה עיוורת אחרי משמיד הערך המיומן אדם נויימן
    חלום 15/07/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק למעטים יש יכולת לנפח חלומות ולהשמיד ערך כמו לאדם נויימן מסתבר שעוד לא סיים...
    סגור
  • 5.
    להיות נוכל בינלאומי זה גם נהיה בעייה לא? (ל"ת)
    ירושלמי 15/07/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    קבוצת וואטסאפ סודית ?!?
    רונן 15/07/2020 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ?? הצטרף עכשיו לקבוצת וואטסאפ חדשה וסודית ?? קישור בין מחפשי רכב לסוכנויות רכב מובילות בישראל. מחירים מעולים לכל סוגי הרכב! https://chat.whatsapp.com/CBKzv15PI9qATpb8APCEND
    סגור
  • 3.
    גאון או נוכל?
    חברה שמתמחה בהוצאת 15/07/2020 16:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבת גאון, התכוונת נוכל
    סגור
  • 2.
    נוימן בפנים אני בחוץ (ל"ת)
    חושם 15/07/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    מציע לשנות את השם ל We GoTo דורש רק 6 מליון $ עבור זה (ל"ת)
    דני דין 15/07/2020 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות