אגרות החוב של דלק נסחרות במחיר מציאה

מימושים בקבוצת דלק לצד גיוס חוב ענק בדלק קידוחים ושורה של מהלכים של הנהלת החברה מאפשרים את שירות החוב במלואו; למעשה - אפילו בתרחיש פסימי - החוב ישולם

 | 

בחודש מאי האחרון פרסמתי טור שקורא להמתין עם ההספדים על קבוצת דלק. הערכתי  שלקבוצה יהיו מספיק יתרות מזומנים לצלוח את שנת 2020. המאמר התרכז בתחזית המקורות והשימושים הצפויים עד סוף השנה. בחינה שביצעתי אז הציגה שהפאניקה שאחזה בשוק שהחברה עומדת בפני חדלות פירעון מידית היא מוקדמת ולחברה היכולת הפיננסית לשרוד את שנת 2020. בתום חודשיים מאותו אירוע חלו מספר התפתחויות חיוביות מאד לקבוצה בהן מחירי הנפט שהמשיכו לעלות ותחזית המכירות של מאגרי תמר ולוויתן עד תום השנה המצביעות על גידול משמעותי ביחס למחצית הראשונה של השנה.

הנהלת החברה פעלה במהירות וביעילות, והצליחה להביא לשורה של צעדים משמעותיים בפרק זמן קצר, שכללו בין השאר, מימושים בהיקפים משמעותיים ופירעון של 750 מיליון שקל לבנקים ו-250 מיליון שקל נוספים באגרות החוב. במקביל, החברה ונציגות מחזיקי איגרות החוב, הגיעו להבנות על מתווה לחיזוק בטחונות ומימוש נכסים שאינם נכסי ליבה, על מנת לפרוע מצד אחד את כל החובות לבנקים (למעט החוב ל-BNP שייפרע מהדיבידנדים הצפויים מאיתקה), כך שלאחר הפירעון הצפוי של הבנקים, שעיקר החוב של החברה כלפיהם נפרע לא מכבר (נותרה יתרה של כ- 390 מיליון שקל בלבד), יועברו כ- 40 אחוז מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים כבטוחה מהבנקים לידיהם של מחזיקי אגרות החוב.

קבוצת דלק פעלה ביעילות למימוש הנכסים הבאים: יתרת האחזקות ב-IDE, בכהן פיתוח ,מהדרין, הפניקס, תמלוגי העל של כריש-תנין, וכן מכירת פי גלילות ע"י דלק ישראל בסכום כולל של כ- 1.6 מיליארד שקל. בנוסף גויסו 137 מיליון שקלים כחלק מהמתווה עליו הוסכם עם מחזיקי איגרות החוב. לאחרונה, אף חתמה דלק ישראל על הסכם מפורט למכירת תחנות הכוח בסכום של 376 מיליון שקל ובמקביל מתנהלים מגעים למכירת דלק ישראל בסכום צפוי של 800-900 מיליון שקל. בימים אלה מתבצע מימון מחדש לחוב הבנקאי של דלק קידוחים באמצעות הנפקת לוויתן בונד בהיקף של 2.25 מיליארד דולר. מימון שעד לאחרונה היו ספקות רבים בשוק אם אכן דלק קידוחים תעמוד בו. עם הצלחת הגיוס תוכל החברה ככל הנראה לעמוד ביעדים שהיא הציבה לעצמה בדוח תזרים המזומנים החזוי שפורסם על ידה לחלוקת דיבידנד מדלק קידוחים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחלוף 4 חודשים משיאו של המשבר שפקד את קבוצת דלק, הודיעה חברת שברון על רכישת נובל אנרג'י והגדירה את מאגרי הגז-לוויתן ותמר כיהלום שבכתר מבין נכסיה הרבים. מחיר הנפט יותר מאשר הוכפל ממחיר השפל ואיגרות החוב של חברת הבת של קבוצת דלק, איתקה, זינקו מ-48 נקודות לרמה של 89 נקודות. חרף הפעולות המשמעותיות שהשלימה הנהלת החברה וההתפתחויות החיוביות שאירעו, עדיין מחירי אגרות החוב של הקבוצה נסחרות בתשואת אג"ח זבל ומחירן כמעט ולא עלה מחודש מאי 2020.

כדי להעריך טוב יותר את יכולת החברה לפרוע את איגרות החוב שלה, ניתן לבדוק את השווי הנכסי תחת מספר תרחישים. הקושי בהערכת השווי הנכסי מתייחס בעיקר לשני נכסי הליבה: דלק קידוחים ואיתקה, והוא נבדק תחת 3 תרחישים אפשריים. 

דלק קידוחים - כמה היא שווה?
השווי הבורסאי של אחזקות הקבוצה בדלק קידוחים בהתאם לחלקה של דלק (55%) עומד על 2.7 מיליארד שקל, אך הוא אינו מייצג את השווי הנכסי האמיתי של דלק קידוחים.  ניתן לגזור את השווי של דלק קידוחים מחישוב החזקתה בשווי המאגרים (לווייתן ותמר), שפורסם לאחרונה תחת שיעור היוון של 10% ובניכוי החוב נטו, תוך הפחתה נוספת של כ-10% מהערכות השווי, על מנת לגלם סיכונים עתידיים נוספים כגון: ירידת מחירים וקיטון כמותי – חישוב זה משקף לדלק קידוחים שווי של כ-6.6 מיליארד שקל אשר גוזר לקבוצת דלק שווי אחזקה של כ- 3.7 מיליארד שקל.

אתייחס לכמה תרחישים. בתרחיש השמרני נלקח השווי הבורסאי הנוכחי. בתרחיש הפסימי נלקח השווי על בסיס 75% משווי הבורסאי הנוכחי.

איתקה - כמה היא שווה?
ההון העצמי של איתקה בספרי קבוצת דלק נכון לסוף הרבעון הראשון, עמד על כ-936 מיליון דולר, וזאת לאחר הפחתה שבוצעה בדוחות הרבעון הראשון בהיקף של כ-500 מיליון דולר. בתרחיש הריאלי נלקח בחשבון שווי התזרים מהרזרבות והמשאבים של איתקה שעמד, נכון ל-30 ביוני, על כ-3 מיליארד דולר בשיעור היוון של 10%, בניכוי החוב הפיננסי נטו שעמד על 1.4 מיליארד דולר ובניכוי הלוואת הבעלים מקבוצת דלק. גם כאן בתרחיש הריאלי הופחתו 10% משווי התזרים לגלם סיכוני כמויות ומחירים עתידיים.

בתרחיש השמרני נלקח ההון העצמי לסוף הרבעון הראשון. בתרחיש פסימי נלקח השווי בהתבסס על עתודות P2 בלבד תוך הפחתה של 10% נוספים משווי התזרים ובניכוי החוב.
יתרת הנכסים.

החזקות נוספות של דלק - רציו פטרוליום יכולה להיות משמעותית 
יתר הנכסים של דלק - דלק ישראל, נכסי נדל"ן נוספים בבעלות הקבוצה, השקעה בשותפות רציו פטרוליום ונכסים נוספים ביניהם תגמולי ביטוח ,פיקדונות והלוואות שניתנו.
ראוי לשים לב לכך שקבוצת דלק מחזיקה 17.5%  מיחידות ההשתתפות של שותפות רציו פטרוליום ועוד כ-10 מיליון אופציות של רציו פטרוליום. השווי הבורסאי של החזקה זאת כיום הוא כ-100 מיליון שקלים. רציו פטרוליום עתידה להתחיל בקרוב קידוח אקספלורציה לנפט בחלק הצפוני של דרום אמריקה. קידוח משמעותי עם 72% סיכויי הצלחה. הקידוח ינוהל על ידי חברת אקסון-מוביל שהיא מפיקת הנפט הגדולה ביותר בארצות הברית.

תוצאות הקידוח של רציו פטרוליום יפורסמו, כנראה, במהלך הרבעון האחרון של השנה והצלחה בו תזניק בשלב הראשון את שווי ההחזקה. קבוצת דלק לא מכרה אף מניה ברציו פטרוליום, וזאת למרות "מסע" המימושים שבוצע לאחרונה ,ככל הנראה בגלל הפוטנציאל הגדול הטמון בהחזקה זו.

התמורה הצפויה ממכירת ודלק ישראל נכללה בהתאם לתזרים החזוי שפורסם על ידי החברה, תוך הפחתת הסכומים בתרחיש השמרני והפסימי. תמלוגי העל של לוויתן חושבו בתרחיש הריאלי בהתאם להערכת השווי שצורפה לדוחות החברה עם הפחתה של 10% מטעמי שמרנות. בתרחיש השמרני נלקח רק סכום האיגוח החזוי כנגד המאגר בהתאם לתזרים שפרסמה החברה.

השווי הנכסי בכל אחד מהתרחישים 

התרחיש הראלי מגלם  שווי שוק הגבוה פי 4 מהמחיר בו נסחרות מניות דלק קבוצה.
התרחיש השמרני מגלם שווי בורסאי נוכחי לדלק קידוחים ואת ההון העצמי של איתקה ומציג תמונה מפתיעה למדי, לפיה החברה יכולה לפרוע את מלוא הערך ההתחייבותי של אגרות החוב שלה. כך שמפתיע מאוד שבעוד מחירי אגרות החוב של איתקה קרובות מאד לפארי, מחירי אגרות החוב של קבוצת דלק נמוכים ביותר מ- 50 אחוז בממוצע מהפארי שלהן.

התרחיש הפסימי שכולל הנחות קיצוניות, מצביע אף הוא על כך שהחברה יכולה לפרוע את מלוא הערך ההתחייבותי של אגרות החוב שלה. כך או כך עולה כי תמחור איגרות החוב של דלק  קבוצה מעיד על פסימיות יתר ואינו עולה בקנה אחד עם ההתפתחויות האחרונות שהתרחשו וגם לא עם המימושים המהותיים שבוצעו החל ממאי השנה. שינוי מגמה משמעותי עשוי להערכתי לבוא לידי ביטוי עם השלמת המימון מחדש של דלק קידוחים וחתימת הסכם למכירת דלק ישראל. חשוב לזכור שלאחר פירעון מלא של החוב לבנקים המובטחים, אגרות החוב הופכות להיות מגובות בטחונות באמצעות יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ונכסים נוספים בשווי מיליארדי שקלים, ובנוסף לחברה נכסים מהותיים כדוגמת איתקה, וכל אלה עולים על ערך ההתחייבויות,  ולכן להערכתי הן לא יישארו בתשואות הגבוהות הנוכחיות. ירידת התשואות צפויה לתרום גם לעלייה בערכן של מניית החברה.

הכותב הוא רואה חשבון; כיהן בעבר כמנהל כספים בחברת אדמה.

למען הגילוי הנאות הכותב מחזיק בניירות ערך של קבוצת דלק  ואין בכך המלצה למכור או לרכוש ניירות ערך אלה.

תגובות לכתבה(85):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 54.
    בדיחה של חברה
    רציו פטרוליום 06/08/2020 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המים עמוקים מדי, עלות ההפקה גבוהה מדי, אפשר להמשיך לחלום אבל את כספי השמקיעים ימשיכו לחלוב המנכל, הגיאולוג והמשפחות.
    סגור
  • 53.
    צודק. מטפסים בטירוף. כל יום איחור בקנייה הפסד 5-10%.
    יש ר א לי 05/08/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדקו את השערים.
    סגור
  • 52.
    מייחל ליום.
    נ.שקד 05/08/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    2 5
    בו יקום אדם מבוגר שעמל הסיע וחסך כספים בכדי להזדקן בכבוד ותשובה גנב ממנו את כספי הפנסיה. יקום בבוקר ויתקע לתשובה כדור במרכז המצח.( כדורעף כדורסל כדורגל, .. כדור...).
    סגור
  • 51.
    רציו תעלה באופן דרסטי ב50% בשבוע הבא - וזאת רק ההתחלה
    רימונד 05/08/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רציו תעלה באופן דרסטי ב50% בשבוע הבא - וזאת רק ההתחלה כעת ששברון בדרך פנימה והאי ודאות נעלמת , השער שלה לא יכול להיות חמישית מערך המאגר גז ( שלא לדבר על פוטנציאל הנפט )
    סגור
  • 50.
    התרחיש הראלי מגלם שווי שוק הגבוה פי 4 מהמחיר בו נסחרות
    אלון 05/08/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחיר של המניה יחזור לשערים של לפני הקורונה ואפילו מעבר לכך זה ברור מאוד
    סגור
  • טען עוד
  • 49.
    לא מוסרי לתת לו כסף (ל"ת)
    שירה 05/08/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 48.
    רוב המגיבים פה מכרו בהפסד
    שמוליק 05/08/2020 06:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רוב המגיבים מכרו בהפסד ולכן קשה להם עם כתבות טובות ץתזנקו על המניה במקום להיות ממורמרים.
    סגור
  • 47.
    שברון אמרה שהיא רכשה נובל בגלל האחזקות שלה בפצלים
    למיטב זכרוני 05/08/2020 03:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל כמובן שמעורבות של חברה כמו שברון בלוויתן, מעלה הסיכוי להגשמת החזון לייצוא גז ונפט לאירופה
    סגור
  • בגלל ליויתן . ועלולה לרכוש את דלק (ל"ת)
    פצלים הפסדים 05/08/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 46.
    "כותב מחזיק בניירות ערך של קבוצת דלק" (ל"ת)
    חחח, אמרתם הכל 04/08/2020 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 45.
    בוכניק יקירי אם כל כך טוב תקנה
    Yl 04/08/2020 18:24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    חכם לא נותן אגורה לתשובה אגב בגלל **גילו הצעיר** כולנו יודעים מה אומרים ב בית מועד לכל חיי חברים תברחו
    סגור
  • 44.
    שאפו. עלו 10 אחוז היום לאחר הגיוס הון. (ל"ת)
    אבי 04/08/2020 18:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 43.
    דלק
    שלמה 04/08/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
    3 7
    מי הטיפש שמשקיע כסף תקבלו תספורת כולל הקרקפת מהמומחה לתספורות תשובה
    סגור
  • מי הטיפש שלא שוויתר
    דלק קבוצה 04/08/2020 21:04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    על 100-200 אחוז רווח בשלושה חודשים ?
    סגור
  • 42.
    ניתוח
    דניאל 04/08/2020 17:41
    הגב לתגובה זו
    14 1
    הניתוח הכי נכון ואמיתי סתם שחטו את המניה תשובה אף קנה בהנפקה הלוואי שיצליח אמן ואמן כתבתה יפה וניתוח נכון ביותר
    סגור
  • 41.
    תשובה כמו ביבי, משניהם לא אקנה רכב משומש (ל"ת)
    דלק נדלן 04/08/2020 17:40
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 40.
    הנפקות דלק קב' ודלק קידוחים הצליחו בגדול.
    יש ר א לי 04/08/2020 17:36
    הגב לתגובה זו
    15 2
    תשובה השתתף, הוא לא יפסיד את החברה. ישלם את האג"חים כמו טטלה. מי שקנה בנמוך (ואני לא) מחזיק היום למשל סדרה ל"ג בפי 3 (היה 17 אג' היום 51) והפארי 100, פוטנציאל לעוד 100% רווח.
    סגור
  • 39.
    תמשיך לרדת
    הכל רגיל 04/08/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 10
    דלק עדיין יקרה
    סגור
  • 38.
    אין לסמוך על תשובה
    אחד 04/08/2020 16:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עשיתי תרגיל כזה עם דלק נדלן. אחרי צניחה של האגח ב90 אחוז, קניתי. הנחתי הייתה שמה שנשאר שווה יותר מ10 אחוז, או שיעשו הרמת מסך לתשובה ונגלה את נוכלותו, מה גם שהתחייב לתמוך בחברה. לבסוף חילצה אותו השופטת ורדה אלשייך בתספורת ונעלה את האגח למספר שנים. הרווחתי מעט מאד. לא נעשה צדק עם המשקיעים ומאז אני מתרחק מתשובה. כמות התרגילים שהוא יכול לעשות אינסופית
    סגור
  • 37.
    למען הגילוי הנאות הכותב מחזיק בניירות ערך של קבוצת דלק
    אורן 04/08/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואין בכך המלצה למכור או לרכוש ניירות ערך אלה.
    סגור
  • 36.
    שיחק אותה עד מהכתבה הקודמת למי שבדק לעומק
    רן 04/08/2020 15:06
    הגב לתגובה זו
    11 1
    גילוי נאות נכתב למי שמקשקש בזנב אני בכל אופן הרווחתי הרבה מהכתבה הקודמת כנראה שזה באמת יגיע לפארי תסתכלו בנתונים במקום לצעוק תשובה המהמר עשה לנו תספורת גם תשובה יכול לצעוק אני מצאתי גז כשאף אחד לא חיפש , מאות אנשים לא מתים כל שנה מזיהום אוויר בזכות גז טבעי שמחליף פחם , אם תינצל המדינה מהמכה הכלכלית שהקורונה הביאה עליה בשנים הבאות זה יהיה בעיקר מתמלוגי גז . כנראה שאף אחד לא יזכור זאת לתשובה לפחות אפשר לעשות המצב הזה כסף
    סגור
  • 35.
    מאגר ליותן גדול פי כמה משווי המניות - ולכן המסקנה ברורה (ל"ת)
    איתמר 04/08/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 34.
    והמניה ממשיכה לצלול.. (ל"ת)
    אא 04/08/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 33.
    הכל נכון, רק שבצד השני ממתין לנו תשובה, הידוע בהגינותו. (ל"ת)
    רותי 04/08/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 32.
    צודק
    דניאל 04/08/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה לעשות שהעומד בראש הפרמידה לא מדבר וגם כך שאר אנשי המטה פשוט בושה וחרפה הניתוח אמיתי
    סגור
  • 31.
    ממש מאמר אובייקטיבי
    ארי 04/08/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אינני יודע לכמה תספורות יזדקק השיפוצניק לשעבר. אני מניח שמחר ימליץ כותב ה"מאמר" על אלעל, לבייב וכן הלאה.
    סגור
  • 30.
    שוק האנרגיה יעלה....
    הגיון כלכלי 04/08/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בתחילת מרץ 2020 מחיר ממוצע אג"חים דלק 100 נקודות , כיום המחיר הממוצע של אג"חים דלק 35 נקודות , צריכת האנרגיה בעולם עולה ועולה מיום ליום , עולם התעופה מתחיל שוב ויגדל יותר ויותר עם התיירות בעולם וצריכת דלק מטוסים.... ואתם מבלבלים את המוח אחד לשני ממש לשווא!!! שוק האנרגיה יעלה ויצמח אקספוננצילית מעתה ואיתו חברת דלק בעלי אסדות הנפט והגז בשווי אדיר מליארדים של דולרים של דלק תשובה בים בחודשים מרץ עד יוני 2020 קבוצת דלק שילמה מלוא הריבית והקרן לבעלי האגח"ים י"ג , ל"ד ועוד במועדם...... מהעיתון..... "אמריקן רשמה את העלייה היומית החדה מעולם - המריאה ב-41 אחוז, מניות התעופה והקרוזים בלמו ירידות חדות יותר בוול סטריט - אמריקן איירליינס הודיעה כי תגביר את טיסותיה, יונייטד זינקה ב-16.2%, נורוויג'יאן קרוז קפצה ב-9%; הסתערה על נאסד"ק ....." Oil is up $80 in seven weeks. The remarkable recovery could be too good to be true By Matt Egan, CNN Business Updated 1:21 PM EDT, Tue June 09, 2020
    סגור
  • 29.
    כאילו משנה בכלל המחיר
    דני 04/08/2020 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כאילו משנה בכלל המחיר... כולם כבר יודעים שתשובה לא מחזיר חובות באופן סדרתי.
    סגור
  • 28.
    נראה שמישהו מנסה ממש בכח לטרפד את ההנפקה
    אופיר 04/08/2020 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעניין אם החולרה יצליח לטרפד מעניין גם מה המניעים של החולרה אולי הוא בעצמו מעוניין להשתלט על דלק קבוצה ולכן מנסה לטרפד את ההנפקה חולרות יש בשפע חמש בשקל בקלות ??
    סגור
  • 27.
    לא מוסרי להשקיע באדם שסיפר וגזל וסיפר וגזל וסיפר וגזל (ל"ת)
    רן א 04/08/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 26.
    בוחניק
    אהרון 04/08/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אתה במקרה עובד בדלק אולי קרוב של תשובה הגזלן
    סגור
  • 25.
    אם אתה כזה בטוח
    יעקב 04/08/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קח הלוואה ותשקיע אם אתה כזה גבר .הרי כולכם מכורים
    סגור
  • 24.
    הלוואי ואני טועה
    הכתבה או שממומנת או שלכותב אין מושג. 04/08/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הכתבה או שממומנת או שלכותב אין מושג.
    סגור
  • 23.
    תשובה יהודי יקר וצדיק
    משה 04/08/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האגח מחיר מציאה. אין באמור המלצה
    סגור
  • 22.
    מאמין בתרחיש השמרני
    יצק 04/08/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אבל שווי דלק קידוחים צריך להיות מהתרחיש הריאלי. מה שאומר שווי של 3.5 מיליארד. בכל אופן אחרי הסערה שעברנו ונעבור, עצם העובדה שיש שווי חיובי מעידה שתשובה עשה עבודה לא רעה, למרות הסיכונים שהוא לקח
    סגור
  • 21.
    תעלומה
    כלכלן דמיקולו 04/08/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
    21 2
    1. אתמול פורסם שישנה עליה בביקוש לגז. 2. מחיר הנפט עולה. 3. ביקושים גבוהים לאג"ח בחו"ל. 3. החוב ישולם במלואו. למרות כל הנ"ל המניה ממשיכה לרדת כנגד כל היגיון בריא. מסקנה אפשרית היא שמישהו מחבל בצורה מכוונת ומונע מהמניה להגיע לשער שנשמר לאורך תקופה ארוכה (סביב 60k) יש למישהו הסבר הגיוני מלבד ללכלך על יצחק תשובה ????
    סגור
  • חוסר אמון וטיפשות
    אבירם 04/08/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פשוט תמשיך לקנות כל עוד מוכרים לך בזול
    סגור
  • היגיון
    מרדכי 04/08/2020 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כן רוצים להוציא מידיו את דלק קבוצה לכן חונקים אותו
    סגור
  • אנשים מעדיפים להתרחק מהבלאגן.
    אבי 04/08/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חרב המוסדיים עדיין על הצוואר, עדיין יש הרבה יעדים להגיע אליהם בהסדר, והמוסדיים אוהבים לעשות בלאגן ולאיים. וזה משהו שאף משקיע לא אוהב להיכנס אליו. מאמין שהמצב ישתנה כשהדירוג יעלה, או לפחות הערת עסק חי תרד.
    סגור
  • הסיבה לירידה היא ההנפקה היום עם אופציות. אח"כ יעלה. (ל"ת)
    יש ר א לי 04/08/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אמינות
    יוסי 04/08/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המידע שמוסר תשובה אינו אמין ראה הנסיגה שלו לא להשתתף בהנפקה
    סגור
  • תברח מההשקעה ומהר
    יעקב 04/08/2020 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וזה בלי ללכלך
    סגור
  • 20.
    לכתב הנכבד- נא פרסם גילוי נאות (ל"ת)
    fu,c 04/08/2020 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • הוא פירסם (ל"ת)
    אבירם 04/08/2020 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מפורסם בסוף (ל"ת)
    אורן 04/08/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הוא פרסם, תקרא בסוף. (ל"ת)
    יש ר א לי 04/08/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • פורסם. תקרא עד הסוף. (ל"ת)
    אנונימי 04/08/2020 10:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הוא כן פרסם
    אבל 04/08/2020 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא פרסם גילוי נאות
    סגור
  • 19.
    החוב ישולם ??????????
    רציו המלכה 04/08/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אני מחזיק אגרות חוב של דלק נדל"ן. האם החוב ישולם ??????????
    סגור
  • זה תשובה, איך ישולם ?? (ל"ת)
    בידי 04/08/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תשובה לא יוותר על קב' דלק וישלם הפעם. (ל"ת)
    יש ר א לי 04/08/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    אם אתם רוצים לשמור על כספים תתרחקו מדלק ורציו השוק אומר
    ציון 04/08/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
    9 13
    לכם זאת בתקופה האחרונה כל מי שניסה להשקיע פשוט שקע בים של הפסדים. השוק יודע הכי טוב מה המצב של החברות. הר החובות פשוט מטביע את האנשים מטה. יש עוד המון מקום להשקיע בתבונה בבבורסה מקומות הרבה יותר בריאים. הספר שמופיע במערכה הראשונה יביא תספורת גם במערכה השלישית.
    סגור
  • נחמד אבל יש לך הסבר או שסתם נראה לך (ל"ת)
    תעלומה 04/08/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    הכותב צודק בהחלט
    בוב 04/08/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    18 5
    אגב גם אני בעל הכשרה פיננסית וכמובן שקניתי במחיר מציאה כשכולם ברחו. תשובה ישלם ואם לא ישלם, נשמח לקחת את החברה על נכסיה האיכותיים.
    סגור
  • 16.
    עוד מציאה כזו ואבדנו (ל"ת)
    ממי 04/08/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 15.
    דלק נדלן
    ליאור 04/08/2020 09:57
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לא צריך להוסיף -חרפה
    סגור
  • 14.
    אם איתיקה בפסימי שווה 1.7 יארד.. למה האג"ח בתשואת זבל? (ל"ת)
    איתיקאני 04/08/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • האגח של איתקה ממש לא בתשואות זבל (ל"ת)
    אבי 04/08/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אגח איתקה במגמת עלייה
    dw 04/08/2020 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שדלקד ממחזרת כעת את החוב שלה כך סביר שגם איתקה תעשה,במהלך השנה הקרובה, ואז האגח סביר שיגיע לפארי ואף יעבור אותו
    סגור
  • 13.
    זה רק מוכיח שאסור לפעול מהבטן ומרעשים בתקשורת, רק כלכלי (ל"ת)
    ניתוח אמיץ 04/08/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 12.
    התקשורת לא אוהבת טייקונים מזרחיים זה הסיפור (ל"ת)
    יעקב 04/08/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כמה שאתה מטומטם.
    נ.שקד 05/08/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקשורת לא אוהבת טייקונים שגנבו מאדם פשוט שעמל והזיע את חסכונותיו לימי זקנה.
    סגור
  • די עם רגשי הנחיתות, דנקנר למשל? (ל"ת)
    יש ר א לי 04/08/2020 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מזרחי לוזר מאשים תתקשורת בטוח מצביע למואשם בשוחד
    כמה רגשי נחיתות 04/08/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה היציאה המופרכת הזאת , כנראה אתה כותב מהמערה במרוקו
    סגור
  • 11.
    עלולה להיות השתלטות
    מחיר מציאה 04/08/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שברון עלולה להשתלט על דלק קבוצה .
    סגור
  • סבבה, ישלמו את האג"חים. (ל"ת)
    יש ר א לי 04/08/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • השתלטות עוינת על דלק קבוצה
    dw 04/08/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פחות סביר שברון, כי זה כסף קטן מדי מבחינתה, אבל כן טייקון חדש שרוצה להשתלט על דלק קבוצה - כפי שתשובה השתלט עליה בעבר, מידי משפחת רקאנטי. כל מה שצריך זה שהטייקון החדש יציע מחיר קצת יותר גבוה מכולם בהנפקה, יקבל הכל, וכל שאר המזמינים, כולל תשובה, יקבלו 0. במיידי תהיה לו אחזקה של 16% וכולל אופציות מעל 30%, במחיר סופעונה. לכן אם מישהו רוצה להשתלט על דלק קבוצה? היום זו הזדמנות נהדרת לעשות את זה. יעלה בערך 350 מלשח (ואחכ עוד קצת קניות בשוק, כדי להלחם מול תשובה)
    סגור
  • לא יודע אם לייחל לזה או לחשוש מזה
    כלכלן דמיקולו 04/08/2020 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יגמור את המניה של הקבוצה או יעלה אותה ?
    סגור
  • 10.
    בטח לקנות אג"חים מתשובה
    ירון 04/08/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    6 4
    פראיירים לא נגמרים
    סגור
  • תשובה לא יוותר על קב' דלק וישלם הפעם. (ל"ת)
    יש ר א לי 04/08/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    תקנה
    אם אתה מאמין במה שאתה כותב אז תקנה .משבר הדלק לא נ 04/08/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אם אתה מאמין במה שאתה כותב אז תקנה .משבר הדלק לא נגמר הולכים לירידות מאד חזקות במחירי הנפט אני לתשובה לא מתקרב
    סגור
  • השוק לא חושב כמוך
    dw 04/08/2020 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוזמן להציץ במחירים של חוזי הנפט העתידיים לשנים הקרובות. השוק צופה עלייה מתונה. אם אתה נושה אז מה אכפת לך מתשובה? או שהוא משלם לך פארי או שאתה לוקח לו את החברה. אתה נושה אגרסיבי. לא חבר שלו.
    סגור
  • 8.
    סדרות האג״ח של דלק
    אמיר 04/08/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כסף על הרצפה
    סגור
  • 7.
    תשובה
    מיטל 04/08/2020 09:25
    הגב לתגובה זו
    12 8
    אין להאמין לאיש הזה כי הבורסה והמשקיעים שלה למודי נסיון מהתספורות שלו ומה פליק פלקים שלו ובקיצור נמרץ נוכל ברישיון !
    סגור
  • אתה צודק לגבי תשובה אבל הוא לא יפסיד את קבוצת דלק ולכן
    יש ר א לי 04/08/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולכן הפעם הוא ישלם.
    סגור
  • 6.
    תשובה
    יוסי 04/08/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    17 6
    תשובה בגלל ההימורים שלו גרם לי לנזק בל ישוער עד לפשיטת רגל הפסדתי חסכונות של 20 שנות עבודה .אנא הפסיקו לפרסם את תמונתו גורמת לי חלחלה ונזק בריאותי
    סגור
  • 5.
    הכותב צודק בהחלט
    תום 04/08/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    15 2
    דלק קבוצה, דלק קידוחים, ורציו נסחרות הרחק הרחק מהשווי האמיתי שלהן. אפילו ללא חישוב אופציות נפט בלוויתן, צינור הגז איסט מד, או פיתוח מאגר אפרודיטה, הם מתומחרים בחצי מהשווי האמיתי.
    סגור
  • 4.
    הכי חשוב שורה תחתונה - מחזיק בני"ע של דלק
    גאון 04/08/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שיהיה לך בהצלחה תרחיש אופטימי - הכפלה של מחיר האגרות חוב מ 45 ל 90 תספורת א' - 60 אגורות תרחיש שלילי - האגרת תהיה קבורה בחולות ראשון מסקנה - לך תקנה QQQ תעשה יותר
    סגור
  • אתה טועה
    משקיע פרטי 04/08/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקנה אתה QQQ ונראה מי ירוויח
    סגור
  • QQQ זה מעשה בחמישה בלונים
    בועה של החיים 04/08/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל כן, כרגע זה עולה כמו מניה למסחר יומי, כל יום.
    סגור
  • 3.
    מעניין
    שי 04/08/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    10 5
    הכותב מחזיק בניירות ערך של החברה ובתזמון מקרי מפרסם כתבה חיובית מאוד ביום בו החברה אמורה לגייס כסף מהציבור...
    סגור
  • 2.
    מניה דלק קבוצה שומר כספו ירחק (ל"ת)
    ליאור 04/08/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    8 9
    סגור
  • הפחדנים יתרחקו בלי לבדוק. (ל"ת)
    אבי 04/08/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    דלקקבוצה
    ליאור 04/08/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לברוח מהמדינה כמה שיותר מהר יש מיתון בעולם .מצב אזורי על הפנים.קורונה לפחות לשנה משמע ביקוש נפט קטן גס אין מה לדבר.דומר נפשו יאיר.לא מחזיק במניה ולא באגרותחוב- גילוי נאות
    סגור
  • יאללה ביי בקיצר, לא נתגעגע (ל"ת)
    תום 04/08/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות