הורדת דירוג לקרסו מוטורס
מידרוג מורידה את דירוג אגרות החוב (סדרה א׳ וסדרה ג׳) שהנפיקה קרסו מוטורס, מ-Aa3.il ל-A1.il ומשנה את אופק הדירוג משלילי ליציב. כמו כן הורידה מידרוג את דירוג אגרות החוב הנחותות (סדרה ב׳) מ-A1.il ל-A2.il ומשנה את אופק הדירוג משלילי ליציב.
השיקולים העיקריים להורדת הדירוג הם שחיקה במיצובה העסקי של החברה, הבא לידי ביטוי בקיטון בהכנסות החברה ובנתח השוק שירד מ-11.9% בשנת 2018 ל-9.3% בשנת 2019. להערכת מידרוג הירידה בנתח השוק מושפעת ממחסור ברכבים היברידיים, והיעדר דגמים פופולריים התואמים את ביקושי השוק. כמו כן מידרוג צופה כי מצב זה אינו צפוי להשתנות בטווח הקצר-בינוני.
קרסו מאופיינת ביבוא של דגמי רנו וניסאן, החברה רכשה את חברת קל-אוטו במאי 2020 בכדי לבסס את מעמדה בענף הליסינג. להערכת מידרוג, המהלך האסטרטגי הופך את החברה לשחקן משמעותי בענף הליסינג, אך ענף זה מאופיים בסיכון עסקי גבוה ביחד לפעילות הליבה של החברה ולכן חלה עלייה מסוימת בסיכון העסקי.
כמו כן מעריכה מידרוג ירידה של 20% עד 30% במסירות כלי רכב פרטיים בשנת 2020 הנובעת ממשבר הקורונה. כמו כן בשנת 2021 צפויה התאוששות מסוימת, אך רמת המסירות תישאר נמוכה יחסית לתקופה שלפני הקורונה.
מידרוג מעריכה כי היקף החוב של החברה ימשיך לגדול, נוכח עלייה בהון חוזר בשנת 2020 הנובעת מעלייה בימי המלאי ובימי הלקוחות. בהתאם לכך יחס כיסוי חוב פיננסי ל-EBITDA צפוי לנוע בטווח של 8-9 בשנת 2020, ולהשתפר עד 5-6 בשנת 2021, כאשר תנודתיות זו נובעת בעיקר משינויים בצורכי ההון החוזר.
״התנודתיות הגבוהה בצורכי ההון החוזר מהווה גורם שלילי בפרופיל הנזילות של החברה, בדומה לחברות סחר ויבואני רכב בפרט,אולם נגישותה של החברה למקורות מימון מוערכת על ידינו כגבוהה בשל היקף משמעותי של מקורות מפעולות וסחירות גבוהה שלהמלאי. לחברה מסגרות אשראי בנקאיות לא מחייבות בהיקפים משמעותיים ולוח סילוקין בעל פריסה נוחה.״ ציינה מידרוג
המשך במיצובה העסקי של החברה שיתבטא בגידול נתח השוק, וירידה לאורך זמן ביחס חוב פיננסי ל-EBITDA, יכולים להוביל להעלאת דירוג.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מצויין חברה רקובה (ל"ת)אבי 05/08/2020 11:19הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.הצרפתיות זבל של מכוניותאנונימי 05/08/2020 07:56הגב לתגובה זו0 1לא אשכח איך נדפקתי עם הרנו קליאו והפיזו שהיו ליאל תתקרבו שיתרסקו הכולירות הגנביםסגור