אבגול: משבר הקורונה הזניק את הרווח הנקי ל-18 מיליון דולר
יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על עליה של 1% בהכנסות, לצד זינוק ברווח הנקי, כתוצאה משיפור דרמטי ברווחיות הגולמית והתפעולית וקיטון בהוצאות המימון. מניית אבגול נסחרת בסמוך לרמות שיא של כל הזמנים ומתקנת את כל הירידות של חודש מרץ, המניה פתחה את הבוקר בזינוק של כ-11% אך מאז נרשמים מימושים. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל ובמכפיל 5 על הרווח הנקי של הרבעון הנוכחי.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בכ-103 מיליון דולר, עליה של כ-1% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו בכ-101.5 מיליון דולר. החברה ייצרה בפעם הראשונה בדים המשמשים לייצור מסיכות, חלוקים רפואיים ומוצרים נוספים למטרות רפואיות באתרי החברה בברקן, בסין, ברוסיה ובהודו.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-18 מיליון דולר, זינוק של כ-600% ביחס לרווח נקי של כ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הזינוק ברווח הנקי, מיוחס לעליה גדולה בשיעור הרווחיות הגולמית של 33.4% מול 17.3% ברבעון המקביל. בשאר סעיפי ההוצאות הציגה החברה חסכון נוסף - הנהלה וכלליות 27%, מכירה ושיווק 17%, הוצאות מימון 28% . ובסך הכל חסכון תפעולי ומימוני של כ-3.5 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל.
הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-34.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח הגולמי של בכ-17.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, זינוק של כ-102%. הזינוק מיוחס להסכמים חדשים מול ספקים וגם מעלייה בביקוש ובמחירים גבוהים לבדים לא ארוגים המשמשים לייצור מוצרים רפואיים ומוצרי היגיינה המשמשים להתמודדות עם משבר הקורונה.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-26.7 מיליון דולר על שולי רווחיות תפעולית של כ-26%, מול 8.5 מיליון דולר רווח תפעולי ברבעון המקביל אשתקד על שולי רווחיות תפעולית של כ-8.5%.
הוצאות המימון הסתכמו בכ-3.8 מיליון דולר, לעומת הוצאות מימון שהסתכמו ב-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות המימון ברבעון נובעת בעיקרה מאישור זכאות למענק על סך של כ-0.9 מיליון דולר שאבגול הודו קיבלה מן הממשל המקומי לבניית המפעל בהודו.
מנכ"ל החברה, שחר רחים: "במחצית הראשונה של השנה ועם התפרצותה והתפשטותה של מגפת הקורונה, אבגול הציגה את איתנותה וכוחה באופן בו הגיבה למצב חסר הוודאות שנוצר בשווקים, ובאופן היצירתי בו אבגול מינפה המשבר הלא צפוי לטובתה. במהלך תקופת זו, אבגול המשיכה לממש את אסטרטגיית החברה להוביל את שוק ההיגיינה ובמקביל לפעול ולבחון תחומים ושווקים משיקים חדשים. אבגול התמודדה, ביחד עם שאר העולם, עם האתגרים שהציבה מגפת הקורונה, אשר השפיעה על כל אזורי הפעילות ואתרי הייצור של החברה.
"אבגול הצליחה להתאושש במהירות מסגירת מפעל החברה בסין, במהלך הרבעון הראשון, וחזרה לפעילות תפעולית מלאה כבר בתחילת חודש מרץ תוך כניסה מהירה לשוק חדש של ייצור בדים לא ארוגים למסיכות פנים ומוצרי PPE נוספים. במקביל זיהתה החברה הזדמנויות מכירה של מוצרי היגיינה ומדיקל בעלי שולי רווח גבוהים יותר ללקוחות חדשים. עם התפשטות מגפת הקורונה באופן גלובאלי, יכולות אלו אומצו באופן מיידי בכל אתרי החברה, במטרה לתמוך בביקושים הגבוהים שנוצרו בשווקים המקומיים לבדים לא ארוגים אשר ישמשו לייצור מוצרים רפואיים, הכוללים מסיכות, חלוקים רפואיים ומגבונים סטריליים.
"במהלך התקופה המשיכה אבגול גם לתמוך בעלייה בביקוש מצד לקוחותיה הגלובליים ולשרת אותם באופן מלא, דבר שאפשר להן להתמודד עם העלייה בביקוש למוצריהן. כל זאת אל אף אתגרי הייצור והלוגיסטיקה שנוצרו לאור העלייה בביקוש של ממשלות מקומיות למוצרי מיגון אישי, והצורך לתת עדיפות לדרישות הרשויות המקומיות על פני הייצור הפרטי . על אף האמור, החברה עשתה כל שביכולתה להמשיך ולתמוך בלקוחותיה ולהוכיח את מחויבותה לשותפויות ארוכות השנים עימם. בין היתר באמצעות שינוע של מוצרים מאזורים אחרים וזאת על אף העלויות הגבוהות של הלוגיסטיקה והמורכבות הגדולה שנבעה מכך.
"במקביל, אבגול הכשירה קו אחד באתר בברקן ליצור של בד MB המשמש למסיכות פנים ברחבי העולם, וזה החל ביצור מסחרי ומכירות כבר ב-1.4.2020. בנוסף החברה הרחיבה את יכולות קווי הייצור בסין ובהודו לייצור של מוצרי MB לתמיכה בביקושים המקומיים. החברה מתכוונת לפתח יכולות דומות גם באתרים ברוסיה ובארה"ב. יתרה מכך, בהמשך להחלטת החברה לצאת מהמפעל בברקן עד לסוף שנת 2020, החלטנו להעביר את אחד מקווי ההיגיינה אשר נסגר בברקן, למפעל בדימונה, ולהפעילו כקו Meltblown לייצור בד למסיכות פנים ויישומי MB נוספים. אנו צופים להשלים מעבר זה עד לסוף הרבעון השלישי של 2020. כל המידע המצוין מעלה, בשילוב עם הגמישות של צוות אבגול ברחבי העולם אשר הגיב במהירות ובאופן חלק לשינויים בשוק, הוביל לביצועים החזקים ברבעון זה.
"במהלך התקופה אבגול זיהתה הזדמנויות חדשות ותחומים חדשים, בעיקר בתעשייה הרפואית, בעלי פוטנציאל התקשרות לטווח הארוך. אבגול מתכוונת להמשיך ולחקור את השווקים החדשים ולפתח קשרים אלו במטרה להשיא ערך ללקוחותיה, ולהבטיח את המשך איתנותה בטווח הבינוני ארוך. במהלך הרבעון הצגנו רווחיות לא שגרתית אשר הייתה ייחודית ונבעה ממגמות ייחודיות בשוק וממצב הביקוש/היצע ברחבי העולם. אבגול לא צופה כי רמות רווחיות אלו יחזרו על עצמן. אבגול תמשיך לנווט ולנצל את ההזדמנויות החדשות שנוצרו מתוך כוונה לייצב תמהיל המוצרים שיגדיל את שולי הרווחיות לטווח הארוך, על ידי התמקדות בחדשנות ובבידול."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה