שופרסל: גידול של 8% בהכנסות; 20% מהמכירות באונליין
רשת הסופרמרקטים שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על גידול של כ-8% בהכנסות לצד קפיצה של כ-67% ברווח הנקי ברבעון השני. במהלך הרבעון, נהנתה החברה בשל התפשטות נגיף הקורונה מגידול במכירות, ומזינוק במכירות האונליין שהגיעו לשיעור של כ-20% מהמכירות בסניפים. להערכת החברה, המגמה נמשכה גם לרבעון השלישי (חודש יולי).
הכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל, גידול של כ-8% בהשוואה לכ-3.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול, מיוחס בעיקרו לצמיחת החברה בערוץ האונליין, ולהשפעות התפשטות נגיף הקורונה.
זינוק במכירות אונליין:
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה גדל בכ-67%, והסתכם בכ-80 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA לרבעון עמד על כ-363 מיליון שקל (כ-9.8% מההכנסות), עלייה של כ- 13.7% בהשוואה לכ-319 מיליון שקל (כ-9.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס לשיפור ברווח התפעולי.
תמצית תוצאות שופרסל
מקור: דוחות החברה
עלייה ברווח הגולמי והתפעולי
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-968 מיליון שקל (כ-26.2% מההכנסות), עלייה של כ-5% בהשוואה לכ-920 מיליון שקל (כ-26.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקרו מגידול במכירות האונליין.
הרווח התפעולי גדל בכ-19.5%, והסתכם בכ-165 מיליון שקל (כ-4.5% מההכנסות), בהשוואה לכ-138 מיליון שקל (כ-4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
השפעות התפשטות הקורונה
להערכת החברה, הכנסותיה גדלו בכ-260 עד 290 מיליון שקל במהלך הרבעון, כתוצאה מהכנסות עודפות בעקבות משבר הקורונה. מגמת הגידול בהכנסות, המשיכה גם ברבעון השלישי, כשההכנסות ממגזר הקמעונאות בחודש יולי כוללות הכנסות עודפות של כ-110 עד 130 מיליון שקל (12%-11%).
בתוך כך, כתוצאה מהריחוק החברתי, מדווחת החברה על גידול בפעילות האונליין, כששיעור מכירות האונליין במהלך הרבעון הגיעו לכ-20% מהיקף המכירות בסניפים, לעומת כ-13.7% ברבעון המקביל אשתקד. המגמה המשיכה גם ליולי כששיעור המכירות באונליין מהיקף המכירות בסניפים עמד על כ-21.5%.
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השני והחציון הראשון, של שנת 2020, עם תוצאות עסקיות מצוינות, המשקפות את התמודדותה האיתנה של שופרסל עם משבר הקורונה, תוך גילוי אחריות לאומית וחיזוק מיצובה כקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל".
"במהלך הרבעון השני, שופרסל הביאה לידי ביטוי את כלל עוצמותיה בהיבטים המסחריים, הטכנולוגיים, הלוגיסטיים, התפעוליים וההון האנושי, באופן שאפשר לקבוצה להציע לציבור הלקוחות הישראלי שירות רציף ונרחב, למרות אתגרי העבודה שמאפיינים תקופה זו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.טרגט לא מונופול ועלתה הרבה יתר (ל"ת)תבדקו טוב מדינה דפוק 19/08/2020 20:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.העלו מחירים העשרות אחוזים (ל"ת)חרם 19/08/2020 20:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.מחירים גבוהים והזויים! די לחזירות ולעושק הלקוחות בעירלקוח מאוכזב שופרסל 19/08/2020 11:56הגב לתגובה זו1 0רשת גדולה וחזירה העושקת את הלקוחות בחנויות בתוך הערים. תבדקו בחצי חינם, אושר עד, רמי לוי, ויקטורי.... למה העושק הזה מר אברכהן?סגור
-
6.פער מחירים עצום בפירות, ירקות, בשר ועודדב 19/08/2020 09:51הגב לתגובה זו1 0פערי מחירים עצומים בין התוצרת החקלאית לבין המחיר לצרכן הסופי בשופרסל. כך מרוויחה הרשת מיליונים. השליטה שלה בשוק, הודות להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בזמנו (עם נפילת רשת מגה) שלו לאפשר לרמי לוי לרכוש את מגה וליצור דואופול, גרמה ליצירת מונופול בפועל של שופרסל בשוק הישראלי.סגור
-
5.דו"ח מדהיםדורון 19/08/2020 09:46הגב לתגובה זו1 0לא ברור לי איך המנייה מקרטעת בשבועות האחרונים.. בין המניות היציבות והבטוחות ביותר בת"אסגור
- טען עוד
-
4.עברתי לאונליין. לא ברור לי למה לגשת לסופר. (ל"ת)רק אונליין 19/08/2020 09:46הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.דו"ח פשוט מדהים!! (ל"ת)קמעונאי 19/08/2020 09:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.הרשת רומסת את כל היצרנים והמפיצים הרטנים (ל"ת)איפה הרישות לתחרות 19/08/2020 09:04הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.ישר אגש!!!!אנונימי 19/08/2020 08:37הגב לתגובה זו0 0וכמה עולה התענוג????סגור