"הפדיונות שלנו במרכזים הפתוחים בפלוס, לעומת הקניונים שנמצאים במינוס. גם באוגוסט המגמה הזו נמשכת"
מנכ"ל ביג, חי גאליס: "נכון להיום הפדיונות עלו באחוז - שני אחוז ביחס לשנה קודמת"; ה-FFO ברבעון השני ירד ב-43% בגלל הנחות לשוכרים
חברת ביג -1.87% ביג 44,650 -1.87% בסיס:45,500 פתיחה:44,590 גבוה:45,100 נמוך:44,350 תמורה:20,290,619 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על הכנסות של 144.1 מיליון שקל ברבעון השני, ירידה של 30% לעומת הכנסות של 204.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ה-NOI הסתכם לכ-104.5 מיליון שקל, ירידה של 33% לעומת NOI של 155.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO הריאלי הסתכם לסך של 52.7 מיליון שקל, ירידה של 43.5% לעומת FFO של 93.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2020 עם הפסד בסך כ-157.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-186.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד בתקופה נובע בעיקר משיערוך שלילי של הנכסים בסכום של כ-276 מיליון ש"ח לצד ירידה בהכנסות והפסד מהשקעה באפי נכסים (שגם מרביתו נבע משיערוך שלילי) לאור משבר הקורונה. עיקר הירידה בשווי הנכסים מקורה בהעלאת שיעור ההיוון בחלק מנכסי החברה בארה"ב ולהפחתת שווי הנכסים בישראל ובסרביה בגובה צפי הירידה בהכנסות החברה בשנת 2020.
שיעור התפוסה בנכסים בישראל עומד על 100% בקירוב, בסרביה על כ-98% ובארה"ב על כ-93%.
נכון לכרגע, וכל זמן שלא יוטלו סגרים נוספים, נראה שההשפעה העיקרית של משבר הקורונה כבר מאחורינו. לדברי חי גאליס, מנכ"ל ביג בראיון לביזפורטל "הפדיונות באופן יחסי לשנה קודמת מאוד דומים - פלוס אחוז או שני אחוז".
מה קורה אצלכם בנכסים במהלך יולי אוגוסט?
"כשסיימנו את חודש יולי הפדיונות שלנו במרכזים הפתוחים היו בפלוס, לעומת הקניונים שהיו במינוס וגם באוגוסט המגמה הזו נמשכת - השבוע היו לנו כמה ימים שאיבדנו פדיונות בירכא בעקבות ההמלצה של משרד הבריאות שלא להגיע לירכא, אבל נכון להיום זה השתנה. סך הכל כרגע בסדר, בתקווה שלא יעשו בהמשך סגר. הפדיונות באופן יחסי לשנה קודמת מאוד דומים - פלוס אחוז או שני אחוז."
מה הצפי שלכם להמשך השנה?
"לתת תחזיות במצב הנוכחי של האי ודאות זה לא אפשרי, אנחנו חיים את ההתרחשות כרגע ומנסים להתניע יותר את הפעילות; היום אנחנו יוצאים עם קמפיין משמעותי מאוד בשביל לבדל את עצמנו ולגרום לעוד לקוחות לבקר במרכזים שלנו. ולאורך כל המשבר הזה, מתחילתו באמצע חודש מרץ, ואנחנו מתכוונים לעשות את זה גם בחודשים הבאים - אנחנו מקפידים להתאים את עצמנו לסיטואציה ולקבל החלטות יעילות. זה מה שעשינו מאמצע מרץ - היינו הראשונים לקבל החלטות ולהבין שצריך לעזור לשוכרים ומיהרנו ועשינו זאת. לשמחתי, זה דבר שחלק נכבד מהחברות האחרות הלכנו בעקבותינו וביצעו זאת. כרגע המצב טוב, נקווה שזה גם ימשיך ככה."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה